Todella onnistunut vuodenvaihde oli tämäkin..
Kertokaa mulle, mitä teen! Mulla eilisestä aamusta alkaen oikea korva on ollut ihan tukossa (vaikussa) ja sit korvakäytävän alkupäässä (siis perhana sisällä korvaa) on sellainen näppylä, josta tuo kipu on lähtöisin! Tänään kipu ja sen myötä epämukavuuden tunne korvassa on käynyt ihan sietämättömäksi... Mitä mä voisin tässä tilanteessa tehdä? Oon yrittäny puhdistaa korvaani, mutta heti, kun vähänkin sinne jotain työntää, niin alkaa jyskyttävä kipu.. :(
Korvassa finni!!
6
6095
Vastaukset
- Jutta
Valitettavasti tuohon ei auta kuin aika. Finni pienenee ajan kanssa. Tiedän olotilan. Yölläkin herää kun finnikorva painuu tyynyyn. Voisit ottaa särkylääkkeen, jos olo on oikein tuskainen.
- tottostiina
mulla on ylähuulessa ihan hervoton finni ja sen ihan tuntee kun se jyskyttää siinnä kipeyttään ja ei oikein kärsis koskeekkaan :L
- annu
lääkäri ja reseptillä saatavat antibiootti-ja kortisonikorvatipat. Älä kaiva korvia!
- sisar hento valkoinen
tuollainen tulehtunut näppy pitää hoitaa ettei korvakäytävään synny pahempaa tulehdusta. Jyskytys kertoo, että korvassa on jo paha bakteeritulehdus. Toimi nopeasti.
- desinfiointiaine
Jotta ehkäisisit tulevat korvafinnit, niin puhdista korvat vanupuikoilla päivittäin ja silloin tällöin desinfiointiaineella tai desinfioivalla kasvovedellä, mutta sitä ei syvälle korvaan. Äläkä puhkaise tärykalvoa. Suihkussa voit pestä ulkokorvan saippualla. Huomaat, että korvat ovatkin sitä ennen limaiset vaikusta. Itse olen puhkaissut neulalla kipeät näkyvät fiinit, mutta sisälle en neulaa tunge.
- missma
Älä missään nimessä tunge vanupuikkoja korviin, varsinkaan päivittäin. Vanupuikolla voi putsata vain korvakäytävän suun, jos sitäkään. Korvakäytävän iho on äärimmäisen herkkää ja vanupuikko rasittaa sitä herkästi. Korva puhdistaa kyllä itse itsensä ja "vaikku" on korvan oma tuote herkän ihon suojaamiseksi. Jos korva on kovin likainen niin sen voi putsata esim. sprii-liukoksella lääkärissä. Eikä missään nimessä korvia pestä saippualla! Ei ihme jos finnejä/muita epäpuhtauksia pukkaa jos elämäntavat ovat tuota luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833