Tuleva yrittäjä

snoops

Toiminimellä oleva yritys olisi tarkoitus perustaa vuositulot n. 40000 tuhatta ja pakkolliset kulut n.5000- 7000 tonnia. Ja tuohon päälle lisäksi yelit sun muut pakollisiset verot. Yrittäjäkursille on tarkoitus mennä, yritän tässä nyt vähän ottaa asioista este selevää . Tuleeko tuollasella 40k tuloilla yrittäjä toimeen?
Tuossa mun oma laskutoimitus, mutta se voi olla päin persettä.

40000 vuositulot
7000 poistoja
33000 siitä yel 5000
28000 ennakkovero 6500
21500 firman tilillä rahaa
yrityksen tillille jää 1500
siirrän omalle tilille 20000 palkkana meneekö
tuosta summasta vielä joku vero?

noin suuntaa antavia noi luvut

5

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta_onn

      Aloita laskelmat toisinpäin.
      20 000€ palkkaa itselle.
      Siihen lasket yel 4800€ = 24800€
      Siihen lisäät verot (30%) = 30 800€
      Poistot 7000€ = 37 800€
      Kai sulla on jotain vakuutuksia? 1000€ = 38 800€
      Firman tilille 1500€ = 40 300€
      Oletetaan ettei muuta ole, sitten alv 24% = 49 972€

      Kuten huomaat laskelmasi heitti n. 10k€

      Laske aina ns. alhaalta ylöspäin niin on helpompi tietää paljonko pitää olla myyntiä.
      Laske sitten potentiaaliset asikkaat ja vähennä siitä 30% (optimistisuus).
      Jaa tuo myynti (oikea nimitys tuolle tulolle) sitten asiakkailla.
      Onko myyti/asiakas realistinen?

    • napissaan

      Kulujahan riittää, mutta kyllähän niihin voi yrittää itse vaikuttaa: tietokone ohjelmistoineen tai vastaavasti kirjanpitokulut yms. toiminnan pienimuotoiset kulut. Aika lähellä tuossa laskelmassa kuitenkin olet. Alv on hyvä muistaa lisätä aina erikseen kaiken päälle. Oletettavasti et ollut sitä omissa laskelmissa ottanut huomioon eli oleellinen vain siinä suhteessa että onko asiakkaasi kuluttajia vai muita yhtiöitä ?

    • kewadq

      Investointien poistot eivät ole kulu (mutta toki kustannus). Kun kysymys kuuluu "tuleeko yrittäjä toimeen", on hyvä laskea rinnalle myös kassavirtalaskelma. Siihen tulee poistojen sijasta lainanlyhennykset.

      Mutta tuossa laskelmassa olet ilmeisesti änkenyt "poistojen" alle ihan kaikki muut yritystoiminnan kulut?

    • typerrää_yelliä

      Korjaus,yel maksut maksimissaa 1700e,turha maksaa muitten eläkkeitä,laita loppu rahastoihin

    • Roihiksen_Pave

      Unohda koko juttu heti alkuunsa. Firma jo katollaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe