Tuore ilmoitus torilla

kylläkestää

Mikä on syy ettei ihminen vastaa myynti-ilmoitukseensa vastanneelle?
Jos tavara on myyty, niin miksi ei poista ilmoitusta?

Mikä teidän mielestänne on kohtuullinen aika vastata, kun kysymyksessä on kuitenkin tuore ilmoitus eikä viime kesästä asti seissyt?

16

80

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatoriomalupa

      Nostaako taas se suomalainen kielletty-pakollinen -pakkomielle päätään? Totta kai jokainen myy tavaransa kenelle haluaa ja vastaa jos vastaa. Itse hatvoin vastaan esimerkiksi jollekin, joka kirjoittaa hotmail-, gmail-, yahoo- tai vastaavasta anonyymiosoitteesta ja kysyy vain: "Onko myytävänä oleva tavarasi myytävänä?". Jos taas joku kirjoittaa haluavansa ostaa ja kertoo, milloin voisi tulla noutamaan tai pyytää pankkitilin numeroa ja antaa osoitteensa, vastaan, vaikka olisi tuollaisesta sähköpostiosoitteestakin, siis jos joku toinen ei juuri ilmoittanut harkitsevansa ostopäätöstä. Sinulla voi olla omat 'sääntösi'. Noudata sinä niitä, muut noudattavat omiaan.

      Kun jollekin hotmaililaiselle vastaa, hän saa myyjän sähköpostiosoitteen. On varmaan tyyppejä, jotka keräävät ihmisten osoitteita roskapostitarkoituksia varten. Pari kertaa minulle kirjoitti joku älählämi-niminen vaatien, että lähetän tavaran, ja hän sitten "maksaa sen postimiehelle". Joopa joo. Hänellekään en vastannut, tietenkään.

      • kylläkestää

        Jo kirjoitustyylisi kertoo, että sinun kanssasi saisi äkkiä tappelun aikaiseksi. Minä en noin ylimieliseltä tyypiltä ostaisi mitään. Harrastapa sinä niitä satavuotisia myyntirituaalejasi ihan yksinäsi.


      • omatoriomalupa
        kylläkestää kirjoitti:

        Jo kirjoitustyylisi kertoo, että sinun kanssasi saisi äkkiä tappelun aikaiseksi. Minä en noin ylimieliseltä tyypiltä ostaisi mitään. Harrastapa sinä niitä satavuotisia myyntirituaalejasi ihan yksinäsi.

        Olihan tuokin jonkinlainen väsäys, asiallisen kommentin puutteessa;)
        Mikähän mainituista asioista sinua noin ärsytti? Olisit lähettänyt vokkilaiselle tavaran, maksanut postikulut ja toivonut, että hän 'maksaa postimiehelle'?

        Asialliset ostajat on useimmiten helppo tunnistaa jo ensimmäisestä viestistä. Millaista ekaviestiä sinä mahdat harjoittaa? Tuota mainitsemaaniko: "Onko tavara, jota myyt, myytävänä?"? Miksi vastaisin sellaiseen, kun kirjoittajan motiivi ilmeisesti on muu kuin ostaminen, ja kun asiallisia ostajia riittää? Harva heistä riitelemään ryhtyy. Sama silloin, kun itse olen ostajana. Minua ei häiritse, vaikka myyjä ei vastaisi mitään. Ymmärrän hyvin, että hänelle on voinut tulla tiedustelujen tulva, hän voi olla kiireinen tai sairaana, viesti on voinut vahingossa mennä roskiin, hän ei pitänyt sähköpostiosoitteestani tai nimestäni, tai jotain. Se on hänen asiansa. Kenelläkään ei ole velvollisuutta myydä juuri minulle, vastata minulle, ostaa minulta. Tori.fi on täysin vapaaehtoisuuteen perustuva pulju. Vapaaehtoisesti siinä antaa enempi tai vähempi tietoja itsestään palvelun ylläpitäjälle, joka arvatenkin tekee niillä rahaa. Jos he muuttaisivat palvelua vaikka niin, että jonkun lähettäessä viestin, ilmoitus deaktivoituisi automaattisesti, kunnes tiedusteluun on vastannut (mistä aloittaja tykkäisi), torin käyttäjämäärä taitaisi romahtaa. Nythän se taitaa olla kovasti kasvussa, eli aika paljon me siitä taidamme pitää ihan tällaisenaan. Vai mitä?


      • kylläkestää
        omatoriomalupa kirjoitti:

        Olihan tuokin jonkinlainen väsäys, asiallisen kommentin puutteessa;)
        Mikähän mainituista asioista sinua noin ärsytti? Olisit lähettänyt vokkilaiselle tavaran, maksanut postikulut ja toivonut, että hän 'maksaa postimiehelle'?

        Asialliset ostajat on useimmiten helppo tunnistaa jo ensimmäisestä viestistä. Millaista ekaviestiä sinä mahdat harjoittaa? Tuota mainitsemaaniko: "Onko tavara, jota myyt, myytävänä?"? Miksi vastaisin sellaiseen, kun kirjoittajan motiivi ilmeisesti on muu kuin ostaminen, ja kun asiallisia ostajia riittää? Harva heistä riitelemään ryhtyy. Sama silloin, kun itse olen ostajana. Minua ei häiritse, vaikka myyjä ei vastaisi mitään. Ymmärrän hyvin, että hänelle on voinut tulla tiedustelujen tulva, hän voi olla kiireinen tai sairaana, viesti on voinut vahingossa mennä roskiin, hän ei pitänyt sähköpostiosoitteestani tai nimestäni, tai jotain. Se on hänen asiansa. Kenelläkään ei ole velvollisuutta myydä juuri minulle, vastata minulle, ostaa minulta. Tori.fi on täysin vapaaehtoisuuteen perustuva pulju. Vapaaehtoisesti siinä antaa enempi tai vähempi tietoja itsestään palvelun ylläpitäjälle, joka arvatenkin tekee niillä rahaa. Jos he muuttaisivat palvelua vaikka niin, että jonkun lähettäessä viestin, ilmoitus deaktivoituisi automaattisesti, kunnes tiedusteluun on vastannut (mistä aloittaja tykkäisi), torin käyttäjämäärä taitaisi romahtaa. Nythän se taitaa olla kovasti kasvussa, eli aika paljon me siitä taidamme pitää ihan tällaisenaan. Vai mitä?

        Ei kiinnosta manipuloiva viestintäsi.


    • järkeätorille

      Minua taas ärsyttää se, että kun etsii vaikka pöytää, tulee kymmenittäin ilmoituksia, joiden otsikossa lukee vain 'Pöytä'. Siis kuka viitsii edes avata tuollaisia turhakeilmoituksia? 'Pieni pöytä'. 'Iso päytä'. 'Matala pöytä'. Kun siihen otsikkoon mahtuisi pituus, leveys, korkeus, materiaali, väri, käyttötarkoitus. Ja kun etsin vihreää naisten villakangastakkia kokoa 36, ei paljon huvita, kun lista on pullollaan hölmöjen ilmoituksia, joiden otsikko möläyttää vain 'Takki'. Vaatteen koon ja muuta olennaista voi laittaa otsikkoon ihan samaan hintaan, eli ilmaiseksi, niin miksi ei? Sanojen säästely tässä tapauksessa haittaa fiksumpienkin myyntiä, koska heidän ilmoituksensa hukkuvat noiden turhakkeiden vyöryyn. Ei pidä auttaa noin tyhmiä ihmisiä myymään tavaroitaan, jolloin he voivat ostaa lisää ruokaa ja pysyä hengissä ja lisääntyä - se heikentää geenistöämme.

      Pahin muistamani oli yksi ilmoitus, jonka otsikko oli 'Vanha kudin'. Siitä pyydettiin muistaakseni 200 euroa. Uteliaisuuksissani klikkasin sitä nähdäkseni, mikä ihmeen antiikkinen sukanneule se oli, mutta se olikin joku metallinen härveli. Ei selvinnyt ilmoituksestakaan, mikä se oikein oli. Ei ainakaan minulle selvinnyt. Ja se, että yritetään kaupitella 'kudottuja' sukkia, saa minut rullaamaan ohi, samoin se, jos myyt 'vuorellista' vaatetta, takkia 'vuorella'. Onko sitä niin vaikea oppia, että takki on vuorillinen, ja että jos se on vuorella, se on unohtunut sinne vuorikiipeilyreissullasi.

      No, ehkä omilla ilmoituksillani on paremmat mahdollisuudet juuri noiden hoonosoomi-ilmoitusten vuoksi, mutta kyllä ne toisaalta tuhlaavat etsijän aikaa ja ärsyttävät ja turhauttavat. Kuinkahan moni on luopunut torista lopullisesti noidwen tyhmyreiden takia?

    • kuvottava_oot

      "Itse hatvoin vastaan esimerkiksi jollekin, joka kirjoittaa hotmail-, gmail-, yahoo- tai vastaavasta anonyymiosoitteesta"
      -Mikä sen postin on oltava, että se kelpaa sinulle??

      Toisekseen sinä voit tehdä itsellesi paskapostiosoitteen, josta vastaat kyselijöille.

      Muutaman rivin perusteella, mitä kirjoitit teen johtopäätöksen, että et kuulu ystäväpiiriini, etkä koskaan tule kuulumaankaan.
      Noin ylimielinen ihminen ei paljon kauppoja tee..

      • järkeätorille

        Teen paljon kauppoja, fiksujen ihmisten kanssa. Sinun ei kannata ottaa yhteyttä. Nimittely kuuluu sinun peruskommunikointiisi, ja varmaan tuttavapiirisi osaa sitä arvostaa;)


    • nomailnotext

      Jos ilmotuksessa puhelinnumero,sillon kannattaa soittaa.Sähköpostilla ei ainakaan minua saa kiinni,tekstareihin en vastaile.Soittamalla asiat selvii käden käänteessä.

      • dgfadgdfg

        Jotkut taas eivät halua vastailla turhakepuheluihin ihmisiltä, jotka vain haluavat rupatella ja alkavat jahkailla, että kai sinä nyt minulle voit lähettää paketin ja luottaa siihen, että maksan sen, jos paketti saapuu ja pidän siitä.


    • ehkäpä.tämän.vuoksi

      Minulle ainakin käynyt niin, että vaikka ilmoitan missä tuote on myynnissä/noudettava niin kysytään, että missä on myynnissä, tai sitten että haluan ostaa, mutta kuitenkin sitä ja tämä "ostajan" kauppaehdoissa tyyliin ensi vuoden helmikuun ekana päivänä kellonaika välillä 10.00-10.10 jne tai onko myynnissäsi olevassa 5500 kappaleen nappikokoelmassa (joka koko satsi muutenkin on hinnoiteltu lähes ilmaiseksi)sellaisia nappeja 5 kappaletta ja kaksi kappalella tällaisia ja jos niin maksan kymmenen senttiä kappale ja voitko odottaa että maksan ne sinulle puolen vuoden päästä mutta lähetät heti - ja kaikenlaista muuta älyttömyyttä - ei ihme, jos ei myyjä jaksa vastailla.

    • järkeätorille

      Jos aloittaja haluaa asiallisia neuvoja ihan omaan tapaukseensa, voisihan hän antaa esimerkin, minkälaisia tiedusteluviestejä hän lähettää. Siitä voi löytyä yllättäviäkin puolia. Koska ihmisiä on erilaisia, kukin osaa nähdä asioita eri puolilta. Lisäksi tietysti sitten on muita syitä, jotka eivät riipu itsestä, vaan voivat olla sattumaakin. Minulle torin konsepti sopii mainiosti. Postimaksut vaan ovat älyttömiä, kiitos Posti. Jos esineen saa kolme senttiä paksuun kuoreen, sadan gramman paketti maksaa 1,60 euroa. Jos paketista tulee 35mm paksu, hinta on 7,90 euroa. Toisaalta samaan pakettiin voi sitten sulloa tavaraa kahteen kiloon asti ja se on edelleen sen saman 7,90 euroa. Mikähän logiikka tuossa nyt sitten on? Saada ihmiset ostamaan vain litteitä esineitä tai paljon kerralla?

      • kylläkestää

        Jos ja jos. Keskity asiaan äläkä minuun.


      • järkeätorille
        kylläkestää kirjoitti:

        Jos ja jos. Keskity asiaan äläkä minuun.

        Asiasi, ongelmasi, taitaa olla juuri sinä itse. Täältä voisit saada apua, jos sitä osaisit pyytää. Et taida tosissasi haluta tietää, miksi viesteihisi ei vastata, vaan haluat vain purnata suotta. No, onneksi tiemme eivät koskaan kohtaa;) Monia vinkkejä olet tästä ketjusta saanutkin. Jospa niistä on sinulle apua, väität mitä väität. Parempaa onnea seuraavalle ostoyrityksellesi.


      • kylläkestää
        järkeätorille kirjoitti:

        Asiasi, ongelmasi, taitaa olla juuri sinä itse. Täältä voisit saada apua, jos sitä osaisit pyytää. Et taida tosissasi haluta tietää, miksi viesteihisi ei vastata, vaan haluat vain purnata suotta. No, onneksi tiemme eivät koskaan kohtaa;) Monia vinkkejä olet tästä ketjusta saanutkin. Jospa niistä on sinulle apua, väität mitä väität. Parempaa onnea seuraavalle ostoyrityksellesi.

        "onneksi tiemme eivät koskaan kohtaa"

        Halleluja


    • Kommunikoinnin_tuskaa

      Jos hän ei ymmärrä vastaustasi?

    • Minä.vaan_

      Joo olen ihmetellyt samaa. Vaikka tuote olis jo myyty, niin olis silti kiva saada edes viestiä, että "valitettavasti myyty", kuin odottaa turhaan.
      Mulle on käynyy usein niin, että lähetän tiedustelua tuotteesta, myyjä ei vastaa ja kohta tuote on poistettu. Selvä....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe