Ei sovellu Suomeen.

upr

Nykyisen korimallin 1,6 diesel Kia Ceed ei sovellu ollenkaan Suomen oloihin. Ei käynnisty ollenkaan yli 20 asteen pakkasessa, vaikka siinä on oikea lohkolämmitinkin. Edellisen korimallin diesel Ceed käynnistyi hyvin vielä 30 asteen pakkasessa vaikka siinä oli säteilylämmitin. Eilen kun oli 25 pakkasta pidin yli 5 tuntia roikassa, mutta ei vaan käynnistynyt. Sitten kun pakkanen laskee 15- 20 välille käynnistyy normaalisti. Onneksi on 25 vuotta vanha Hiace toisena autona joka käynnistyy kelillä kuin kelillä.

39

1855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H_K

      Takuukorjaukseen vaan, turha sitä on täällä valittaa.

    • ytrewas

      Mitä se roikassa pito tarkoittaa? Moottorin lohkolämmitin vai myös akun lataaminen?
      Veikkaan että sulla akku heikossa hapessa.

    • Antiurpo

      Kaikenlaisia valittajia sitä nykyään maa päällään kantaa; hyvä esimerkki on toi urpo joka kirjoittaa, että "ei sovellu Suomeen". Panikohan hän sen roikan kaulansa ympärille?

      • upr

        Minä ole sen verran paljon monen auton kanssa pelannut, että minulle on turha tulla viisastelemaan mitään. Kerroin vaan tosiasian niin kuin se on. Ja turhat räksyttäjät haistakaa pitkä.


      • Jalkapalloilja
        upr kirjoitti:

        Minä ole sen verran paljon monen auton kanssa pelannut, että minulle on turha tulla viisastelemaan mitään. Kerroin vaan tosiasian niin kuin se on. Ja turhat räksyttäjät haistakaa pitkä.

        Mitä pelejä sä urpo niiden autojesi kanssa olet pelannut, tennistä, jalkapalloa, korttipelejä tai muuta vastaavaa?


    • tökstöks9

      Koreassa on erilainen ilmasto, kuin täällä siperian rajalla?

      • upr

        Tuota minä juuri tarkoitin. Useimmat nykyautot eivät sovellu Suomeen, jos sattuu kova pakkasjakso niin kuin nyt.


    • kyllä-käy

      tammikuussa rekisteröity ceed ja jokapäivä käyntiin napista.

      • hehehehehoo

        Pitkäänhän tuo onkin jo kestänyt.


    • pelkka_kesäautoko

      Eipä tuo meidän uusi Kia Ceed litran bensaturbokaan oikein tahdo käynnisty näillä paukkupakkasilla. Taisi olla vikatikki vaihtaa vanha sakemannin menopeli tähän korealaiseen.

    • käynnistyyeikäynnisty

      Ei ole ensimmäisen koppamallin Ceed dieselikään mikään helppo pakkasessa käynnistettävä. Hieman väsähtäneen akun syytä ainakin osittain, mutta ilman moottorin lämmitintä tämän kärryn pakkasraja näyttää olevan -25C.

      • sopiikokuskitalveen

        Niin aluperäinen kirjoittaja ei ole eritellyt ongelmiaan. Onko vika akussa, vai polttoaineen syötössä? Muistan hyvin kun ostin diesel ceedin aikanaan ja se oli kesädieseleillä seisonut liikkeessä. Ajoin kotiin tammikuussa ja pienten käyntiongelmien kanssa kun oli sovittu (puhelimitse) että vien merkkiliikkeeseen seuraavana aamuna. No mikäs siinä - aamulla -28 astetta ja pikahuoltoon auto. Autosta vaihdettiin polttoainesuodatin joka oli tietenkin aivan tukossa sitä kesädieselin töhkää ja sen jälkeen se pelasi hyvin kunnes myytiin...


      • upr
        sopiikokuskitalveen kirjoitti:

        Niin aluperäinen kirjoittaja ei ole eritellyt ongelmiaan. Onko vika akussa, vai polttoaineen syötössä? Muistan hyvin kun ostin diesel ceedin aikanaan ja se oli kesädieseleillä seisonut liikkeessä. Ajoin kotiin tammikuussa ja pienten käyntiongelmien kanssa kun oli sovittu (puhelimitse) että vien merkkiliikkeeseen seuraavana aamuna. No mikäs siinä - aamulla -28 astetta ja pikahuoltoon auto. Autosta vaihdettiin polttoainesuodatin joka oli tietenkin aivan tukossa sitä kesädieselin töhkää ja sen jälkeen se pelasi hyvin kunnes myytiin...

        Ongelma on, että yli 25 asteen pakkasessa startti ei ota päälle ollenkaan kun avaimesta kääntää niin kuulu vaan kova naksutus. Kun lämpötila nousee tuonne 20 pakkasasteen tienoille käynnistyy ja starttaa aivan normaalisti.


      • HyundailtaLuettua
        upr kirjoitti:

        Ongelma on, että yli 25 asteen pakkasessa startti ei ota päälle ollenkaan kun avaimesta kääntää niin kuulu vaan kova naksutus. Kun lämpötila nousee tuonne 20 pakkasasteen tienoille käynnistyy ja starttaa aivan normaalisti.

        Jos akku on kunnossa niin sitten starttimoottorin bendix-laite voi olla jumissa jäykän öljyn takia. Hyundain puolella ongelmasta on selvitty kolauttamalla jollain työkalulla starttimoottorin kylkeä tai liikauttamalla ensin autoa vaihde päällä muutaman kymmenen senttiä, tietenkin alkuun kytkin pohjassa. Ei sitten tartte jäädä hinuria odottelemaan. (Vaihteen on muuten syytä vastata liikkumissuuntaa. Noissa TSI-Volkkareissa venynyt jakoketju on moottori pysäytettynä hyppinyt hampailla kun auto on päässyt liikahtamaan mäkeen pysäköitynä, vaihde päällä "väärään" suuntaan).


      • upr
        HyundailtaLuettua kirjoitti:

        Jos akku on kunnossa niin sitten starttimoottorin bendix-laite voi olla jumissa jäykän öljyn takia. Hyundain puolella ongelmasta on selvitty kolauttamalla jollain työkalulla starttimoottorin kylkeä tai liikauttamalla ensin autoa vaihde päällä muutaman kymmenen senttiä, tietenkin alkuun kytkin pohjassa. Ei sitten tartte jäädä hinuria odottelemaan. (Vaihteen on muuten syytä vastata liikkumissuuntaa. Noissa TSI-Volkkareissa venynyt jakoketju on moottori pysäytettynä hyppinyt hampailla kun auto on päässyt liikahtamaan mäkeen pysäköitynä, vaihde päällä "väärään" suuntaan).

        Juuri tuo starttimoottorin bendix laite ongelma siinä Kia huollon mukaan on. Asiaan palataan 60000 km. huollon yhteydessä kesällä. Tänä talvena vaivasta tuskin on enää riesaa, koska kovat pakkaset on todennäköisesti tältä talvelta ohi.


      • Vanhakikka
        upr kirjoitti:

        Juuri tuo starttimoottorin bendix laite ongelma siinä Kia huollon mukaan on. Asiaan palataan 60000 km. huollon yhteydessä kesällä. Tänä talvena vaivasta tuskin on enää riesaa, koska kovat pakkaset on todennäköisesti tältä talvelta ohi.

        Jo Skoda 110:ssä oli 70-luvulla sama ongelma. Jakkarilla kylkeen (starttimoottori) koputtamalla starttari. Poika aina sanoi :ulos autosta, Isi koputtaa:) Starttimoottori takapenkin takana.


    • H_K

      Eipä ole kohdalle moisia ongelmia sattunut vaikka on jo ollut useampiakin yksilöitä näitä autoja. Korealainen auto on voittanut mm. TM:n talviautovertailun; hyvin lähti käyntiin ja oli lämmin kuin mikä.

    • Sulo1982

      Minulla 2,5v Kiia vähän ajettu !
      Ei kyllä mitään ongelmia kylmäkäynnistyksissä !

    • Kia3

      Muutama pätkä ajo, sitten auto seisoi -27 pakkasessa pari päivää. Akkun(5 vuotta vanha) virta finaalissa,ei jaksanut pyörittää. Defan laturi tunniksi kiinni. Johan strattasi komiasti, oli johdossa kiinni 3t. (letkulämmitin)

    • Jyrkiälätyrki

      Olisiko syy sittenkin akussa tai auton starttaajassa, kuin autossa itsessään?

    • voiollamitoituskin

      Vikaa voi olla myös akun ja laturin mitoituksessa Suomen olosuhteisiin.

      • upr

        Tänä aamuna pakkasta 15 astetta. Kia käynnistyi taas hyvin. Oli noin tunnin verran lämmityksessä. Jokin ihme pakkasraja tuo parikymmentä astetta vaan näyttää olevan.


      • Anonyymi
        upr kirjoitti:

        Tänä aamuna pakkasta 15 astetta. Kia käynnistyi taas hyvin. Oli noin tunnin verran lämmityksessä. Jokin ihme pakkasraja tuo parikymmentä astetta vaan näyttää olevan.

        Käynnistyksen esto menee päälle jos pakkasta yli 20


    • talvellakin

      Mikä oikea lohkolämmitin. Onkohan meillä edes sama auto? Mulla vm013 1.6CRDi farkku ja kyllä siihen ei saanut sitä lohkoon laitettavaa lämmitintä vaan piti tyytyä letkulämppäriin.
      Samoin pakkasilla ei ole mitään muuta ongelmaa, kuin että lämpö pitää laittaa korkeintaan 19.5C kun talvitakki päällä tulee muutoin liian kuuma.
      Nappia painamalla on lähtenyt kovillakin pakkasilla ja ainoa mistä en tykkää niin, sottaa peränsä lyhyelläkin matkalla ja peruutusanturi menee "tukkoon"

    • upr

      Kyllä on ihan oikea calix lohkolämmitin. Edellisen korimallin 1,6 dieseliin ei saanut kuin säteilylämmittimen . Ostaessani tätä autoa, antoivat kolme lämmitin vaihtoehtoa. Lohkolämmitin. letkulämmitin ja säteilylämmitin. Jos ei olisi saanut lohkolämmitintä olisi kaupat Kiasta saattanut jäädä tekemättä, vaikka ei tuo nytkään vastaa ihan odotuksia talviautoksi, juuri tuon käynnistysongelman takia.

      • Outoväiite

        Epäilen kovasti tuota lohkolämmitintä. Kone on alumiinia ja niihin ei missään automerkissä saa lohkolämppäriä. Vain säteily- tai letkulämmittimiä.


      • 50RENT0

      • valimonukko
        Outoväiite kirjoitti:

        Epäilen kovasti tuota lohkolämmitintä. Kone on alumiinia ja niihin ei missään automerkissä saa lohkolämppäriä. Vain säteily- tai letkulämmittimiä.

        kyllä niihin saisi jos tehtäisiin, näyttää olevan alumiinilohkoissakin valutulpat


    • hikeäpukkaa

      mulla oli ceedissä käynnistettässä oire, ettei käynyt heti kaikilla kunnolla, niin vein sen deltaan ja huomasivat, että yksi hehku pimeenä ja se meni takuuseen.. lähti sitten -30c pakkasella kuin palmun alta

    • ÄäsKoo

      puristukset kunnossa? hehkut pimeenä?

    • Kokeillutkin

      Vaimon pensaKia seisoi pihalla ajamatta yli kuukauden eli pakkasten ajan. Lähti käyntiin herkästi eli heti kun motti pyörähti.

    • Ceedisti

      Jos enemmänkin ajettu crdi, niin hehkut on vaihto kunnossa. Ne melkein kannattaa vaihtaa 150tkm välein niin käynnistyy kovilläkin pakkasilla. Joskus ne himmenee pienemmilläkin kilsoilla.
      Naapurin Taksimiehellä on mersu e-malli jolla ajettu jo 390tkm ja kertoi että hehkut on siihenkin pitänyt jo vaihtaa kahdesti. Mikään ei ole ikuista!
      Toki jos on ihan uusi kärry se aloittajan ceed, niin kipinkapin valittamaan huoltoon eikä tänne.

      • relludiesel

        Satula pummi on hehkutellu ahkerasti tolpalla, antais roksottaa!tasalaatuisuus on kadonnut liukuhihnalla?


    • Meseukko

      Kaikilla autotehtailla on nykyisin sama työn filosofia. Eli hyvä työ tuo ikuisen nälän !!!

    • Eipha

      Minulla -08 crdi 1.6 Ceed, minulla ollut uudesta asti, nyt ajettu 308 tuhatta. Ei mitään esilämmittimiä, alkuperäiset hehkut, akku vaihdettu 6 talven jälkeen vaikka pelasikin, varmuuden vuoksi. Aina on käynnistynyt toistaiseksi.

    • gihjkoook

      Hehkuilla on 7v/150 000km takuu.

    • Anonyymi

      Ei taida viestiketjun aloittajalla olla kokemusta Kiasta ollenkaan. Ihan puppua koko jorina. Huonolaatuinen akku voi simahtaa pakkasilla, mutta auton vika se ei ole.

    • Anonyymi

      Viime talvena 2021 . Kaksi päivää seisoi Levillä 30 asteen pakkasessa. käyntiin lähti ilman johtoja esilämmtystä. Auto Kia Ceed 1,6 CRDI -10 malli. Se näiden pakkaskestävyydestä. Ajettiin vielä Ouluun ilman maskisuojaa.. Eikä jäätynyt.

    • Anonyymi

      Kun auto on hyvin huollettu ja akku kunnossa niin ei ole pakkaskeleillä ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5070
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4572
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4509
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      296
      1717
    5. 89
      1381
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      79
      1334
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1308
    8. 306
      1015
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      940
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      840
    Aihe