Turunsanomat kertoivat aikoinaan tarinan H.Moilasesta.
Markku A. Lindholm kertoo radio-ohjelmasta "50 vuotta sitten" kuulemansa version H. Moilasen sanonnan syntyperälle: "Noin 51 vuotta sitten Saarijärvelle laskeutui
säähavaintopallo maanviljelijä H. Moilasen maille. Tapahtumaa uutisoitiin kai lentävänä lautasena tai tunnistamattomana lentävänä esineenä. Paikalle rientäneet toimittajat eivät saaneet järkyttyneeltä maanomistajalta mitään kommentteja, jolloin syntyi uutisoitu käsite "H. Moilanen"."
Seisoo H. Moilasena.
h moilanen = henkilö, joka ei osaa tehdä mitään
2
393
Vastaukset
"H-Moilasesta" olen kuullut hyviäkin versioita, kuten siitä "Junttilan tuvastakin", mutta kummankaan alkuperästä ei ole tietoa?
Palstallamme on ainakin yksi, joka on tyypillinen se "Junttilan tuvan" versio! "On kuin paska Junttilan tuvan seinässä"? Niin on niittautuinut noihin vanhoihin juttuihinsa, joita aina vetää esiin.
Kiva, että teit uuden aloituksen. Toivottavasti joku toinenkin keksii tähän lisää, että saataisiin sivustolle muutakin esiin, kuin "tapahtui silloin Aatamin aikaan"??- seisoo.H.Moilasena
Mieheni tuli kerran töistä kotiin, ja kertoi siinä ruokapöydässä istuessamme jonkun työhön ottamansa miehen tulleen humalassa töihin, ja sitten asiasta puhuttaessa mies oli vain "seisonut siinä ihan h-moilasena".
Sanoin, että ei tarvitse selittää, mitä tuo tarkoittaa, sillä vaistoan sen kyllä. Lapsetkin nauroivat, että selitys on jo siinä.
Mieheni sanoi myöskin sanonnan ekaa kertaa kuulleensa, ja ilman lisäselityksiä oli hänellekin ollut selvää.
Tiedättekö muita nimiä, joilla tuntuu olevan selvä sisältö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293225- 1201279
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101195- 58991
- 71988
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu178939olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26927Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38901Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66880Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75804