en pysty uskoon. erilainen luonne

missärauhallisetuskovat

olen yrittänyt mutta ei tule mitään. seurakunnissa ihmiset niin sanotusti hihhuloi. he on kuin sekaisin palvoessaan. tekee pahaa sellaiset menot missä rukoillaan ja hoilataan yhdessä ja joka viides sana on hallelujaa. olen rauhallinen luonne enkä kaipaa mitään kauheita tunnehässäköitä uskossa. miksi ihmisille ei riitä hiljainen usko? tuntuu sille että suurin osa seurakunnissa harjoittaa itsesuggestiota.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen luonteensa mukaan. En "hihhuloi" minäkään, hiljaa itsekseni rukoilen, kuten aika moni muukin ainakin meidän seurakunnassamme. Jokainen ylistäköön Jumalaa sillä tavalla kuin omaan luonteeseen parhaiten sopii. Siunausta sinulle!

    • jari-pekka--65

      Lakkaa yrittämästä ja rukoile Herralta uskoa. Kiittäen.
      En minäkään pystynyt uskomaan. Vasta sitten, kun pyysin uskoa kiitoksen kanssa, niin sain sen. Herra itse ilmoitti minulle itsensä.

      Ei kukaan ihminen pysty uskomaan. Usko on lahja.

    • jari-pekka--65

      Niin ja en minäkään hihhuloi. Ymmärrän hihhiloinniksi kaiken sen mikä lähtee ihmisestä itsestään. On se sitten laulua tai ylistystä ym.

      Kaikki mikä taas tulee Pyhästä Hengestä on seesteistä ja rauhallista ja voi olla myös iloa ja ylistystä. Mutta jos vaikuttimena ei ole Pyhä Henki, niin se ei kyllä tunnu oikein kivalta, mutta älä anna senkään häiritä. Sulje vaikka silmäsi ja rukoile.

      • Erilainenusko

        Miksi ihmeessä pitäisi niin usein tuhlata kallista aikaa rukoiluun? Eikö senkin ajan voisi käyttää jotenkin järkevämmin, esimerkiksi auttamalla lähimmäistään? En rukoile koskaan!


      • ihmettelen.vaan

        Rukous on yhteys Jumalaan, siksi se on tärkeää. Jos jossakin seurakunnassa on vaikea olla niin mikset vaihda seurakuntaa, voit mennä toiseenkin paikkaan.


      • Erilainenusko

        En ole koskaan saanut yhteyttä mihinkään rukoilemalla. Enemmän on tuntunut sanojen katoavan kylmään universumiin, joka ei välitä.


      • suggeeroiidaan
        ihmettelen.vaan kirjoitti:

        Rukous on yhteys Jumalaan, siksi se on tärkeää. Jos jossakin seurakunnassa on vaikea olla niin mikset vaihda seurakuntaa, voit mennä toiseenkin paikkaan.

        rukous on hyvä herra vain monologia. yksinpuhetta. yhteys se ei ole. yhteys on kaksisuuntaista- jumala ei vastaa vaikka rukoilet. ei sano sanaakaan. itsesuggestiota rukoukset ovat


    • Mene ortodoksiseen kirkkoon.

    • pimeäänkatsova

      Minäkään en mene sinne mikä tuntuu vastenmieliseltä. Ja ihmisten metelöinti tekee minulle juuri niin. Menet kuuntelemaan Jumalaa, mutta kaikkien aistien kautta tulviikin ihmisten hälinä, joskus suoranainen mölinä. Ihmiset haluavat kait olla näkyviä ja kuuluvia. Minä en.

    • 12_13

      "en pysty uskoon"

      Ei se mitn. Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille. Ja vanhurskaus on oikeamielisyyttä, oikea ymmärrys. Riittää siis kun alat ymmärtämään asioita. :)

      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.
      Mat. 25:46

      • kaukanasiitä

        sanot että vanhurskaus on oikeamielisyyttä. joo, mutta silloin koko kristinuskossa ei ole vanhurskautta. on nimittäin niin että oikeamielisyyttä ei ole nähnytkään se että jumala laittoi syyttömän maksamaan syyllisten teoista ristillä. oikeamielistä ei ole sekään että toiset pääsee uskolla taivaasee vaikka teot olisi samat mitä ei-uskovalla joka joutuu ikuiseen piinaan. kristinuskosa ei ole montaakaan asiaa joka olisi oikeamielinen.


    • Jumalasiunatkoon

      On valitettava tosiasia mielestäni, että monessa paikassa elämöidään epäraittiisti. Tuollaiset ylistyskokoukset karkoittavat minutkin kauas. Raamatun mukaan Pyhä Henki saadaan kuuliaisuuden tiellä ja hänen ominaisuudekseen mainitaan mm. se, että hän osoittaa ihmisille synnin. Siellä missä ei ole synnintuntoa, vaan iloitaan muuten vaan, ei Pyhä Henki vaikuta. Tässä hyvä klippi:
      https://www.youtube.com/watch?v=hqPe8b2ouhs

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1834
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1544
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1311
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1125
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1094
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      923
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      903
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      861
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      845
    Aihe