Ay-pomon ulostulo: ”Porvarit päättävät – tavallisella ihmisellä ei ole mitään arvoa heille”
– Kyse on myös ideologisista asioista. Halutaan, että työnantajat ja porvarit päättävät, miten ihmisten asiat on. Tavallisella ihmisellä ei ole mitään arvoa heidän näkökulmastaan, Riku Aalto sanoo.
Kotimaa
|
Hallituksen kilpailukykytoimet
Metalliliiton puheenjohtaja Riku Aalto kritisoi tänään ammatillisen keskusjärjestön SAK:n luottamusmiesten tapaamisessa Juha Sipilän (kesk.) hallituksen ideologiaa.
Sipilän hallitus ajaa työelämämuutoksia kilpailukyvyn parantamiseksi. Sipilä on sanonut, että muun muassa lomiin ja sairauspoissaoloihin liittyvät tiukennukset toteutetaan pakotetulla lainsäädännöllä, jos työmarkkinajärjestöt eivät pääse niistä sopuun.
– Kyse on myös ideologisista asioista. Halutaan, että työnantajat ja porvarit päättävät, miten ihmisten asiat on. Tavallisella ihmisellä ei ole mitään arvoa heidän näkökulmastaan, Aalto sanoi.
Aallon mukaan Metalliliitossa on tutkittu, mitä seurauksia työelämän pelisääntöjen uudistamisella on ollut Sakassa.
– Siellä vakituisten työsuhteiden määrä on merkittävästi pudonnut ja muunlaisten työsuhteiden määrä on noussut. Näillä toimilla on juuri päinvastainen vaikutus sille, että millainen tavallisen ihmisen, tavallisen palkansaajan tulevaisuus on, Aalto sanoi.
Auto- ja kuljetusalan puheenjohtajan Marko Piiraisen mielestä porvarihallitus haluaa laskea palkansaajien ostovoimaa.
Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta kertoi, että julkisella puolella pitkien lomien lyhennyskaavailu on ”herättänyt kauhua”.
– Ruotsissa kokeillaan kuuden tunnin työpäivää, että kehtaavat tämmöistä kokeilla. Se tuntuu nurinkuriselta. [Suomessa] käännetään kelloa taaksepäin ja katsotaan peräpeiliin, Eloranta ihmetteli.
Porvarit päättävät-ihmisellä ei ole mitään arvoa
3
125
Vastaukset
- Tätä_on_odotettu
Hyvä, nyt alkaa tuntua ettei ay-liike olekaan niin munaton kuin joskus vaikuttaa. Nyt on aika näyttää ettei työntekijät voi olla kaikessa syyllisiä.
- oikeistolle_kyytiä
Joka vielä äänestää porvareita tämän riistohallituksen jälkeen, on menettänyt itsesuojeluvaistonsa. Ja järkensä.
- SipilistinenPääministeri
Lestakyrpä "keksi" pienituloisimpiin kohdistuvan työttömyyskorvauksen lestatyylisen leikkurin aktiivimalliseen kaapuun verhoiltuna.
On kyllä tosi sairas lahko kaikkine lieveilmiöineen päivineen:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/05/25/lestadiolainen-liike-salasi-lasten-hyvaksikayton
http://weareallafricans.puheenvuoro.uusisuomi.fi/68514-lestadiolaiset-myontavat-laajan-pedofilian-ja-virheensa-tapausten-kasittelyssa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043