Masentaa ja kiukuttaa koko ajan :(

jjjjjjjjjjjjjjjj

Miten eroon masennuksesta, väsymyksestä ja ainaisesta negaatiosta.
Olen jo 37v yksinhuoltaja lapset alle 6v. Ei töitä eikä ystäviä. Aina yksin lasten kanssa ja nyt on alkanut sekin tuntumaan ylitsepääsemättömän raskaalta.

Pahimmalta tuntuu kun lasten isä saa viettää vapaa aikaansa harrastellen ja leväten. Eikä sen isovanhemmatkaan ole kertaakaan katsoneet lapsia, tosin kuitenkin vaativat että lapset käyvät siellä kylässä useasti kunhan siellä on hoitaja mukana.
Omat vanhemmat asuvat kaukana.

Joo ei ketään voi pakottaa hoitamaan tiedän sen olen vaan jotenkin tullut ihan pirun katkeraksi kun olen yksin joutunut kaiken vastuun kantamaan. Vaikka silloin kun lapset hankittiin luvattiin apua joka suunnasta.

Koko ajan olen omia pikku haaveita siirtänyt eteenpäin ja keskittynyt lapsiin ja nyt tuli jotenkin mitta täyteen.
Tuntuu että vihaan kaikkia ja kaikkea (paitsi lapsia) vaikken enää nautikkaan tästä arjen pyörittämisestä.

Lisäksi kärsin peloista että kuolen kohta , ja miten lasten käy. Olen odottanut aikaa tähystykseen jo puolivuotta mulla on patteja nielussa, äänen menetystä ja närästystä , pelkään että mulla on ruokatorven syöpä.
Varmasti nämä pelotkin saavat aikaan tämän huonon olon.
Nykyään en ole pystynyt edes ostamaan itselleni mitään koska ajattelen että kuolen kohta kuitenkin.
En ole puoleen vuoteen pystynyt nauttimaan mistään, ajattelen päivittäin kuolemaa vähintään tunnin välein.

En mä tiedä miten jatkaa elämää , haluaisin olla rauhassa yhden viikonlopun ja jotenkin prosessoida tätä kaikkea.

7

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhäriruikkuus

      eli yksinhuoltajuus on sairaus siinä missä masennuskin; lisäksi masentuneelle ei voi millään antaa yksinhuoltoa; ei "hullulle" lapsia sanoi Raision kaupungin viran omaiset vaikka tosiasiassa ovat itse äidin kanssa ns. "hulluja" valehdellessaan lapsen olosuhteet tuomioistuimessa perättömässä lausumassaan.. ihan asialli-sesti kannattaisikohan vähän miettiä ja sopia lapsen isän kanssa yhteishuollosta, lapsen asumisesta vuoroviikoin molemmilla vanhemmillaan ja ettei elatusta suo-riteta, lapsilisät ja lapsen kulut tasan olisi niin moni asia niin paljon helpompaa antamatta viranomaisten taas sotkea asioita perättömin selvityksin, lausunnoin..

      • jjjjjjjjjjjjjjjj

        Olen ehdottanutkin että jaettaisiin vastuu tasan, meillä on yhteis huoltajuus. Olen jopa tarjoutunut muuttamaan johonkin ihan lähelle kilometrin säteellä niin hänen ei tarvitsisi edes liikkua lapsia hakiessaan esim.pkt.


      • viimekasioli
        jjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:

        Olen ehdottanutkin että jaettaisiin vastuu tasan, meillä on yhteis huoltajuus. Olen jopa tarjoutunut muuttamaan johonkin ihan lähelle kilometrin säteellä niin hänen ei tarvitsisi edes liikkua lapsia hakiessaan esim.pkt.

        yksinhuolto aloittajalla, nyt yhteishuolto; mahtaakohan enää erottaa lasta itsestään..


    • jjjjjjjjjjjjjjjj

      Ja lähinnä tässä kyselen vinkkejä kuinka saisin omia tuntemuksia vietyä oikeaan suuntaan että löytyisi taas ilo arkeen. :)
      Kovasti toivoisin että kaikki muuttuisi takaisin hyväksi.

    • eimuutuhyväksi

      ollessasi yksinhuoltaja ja lapsen isän tarkoitushakuinen vieraannuttaja viranomaisten kanssa yhteisen lapsen isän huollosta ja asumisesta
      myös isän kanssa saadaksesi sitä elatusapua tai -tukea..

    • Hei jjjjjjjjjjjjjjj

      Kerrot tilanteestasi, jossa elämästä tuntuu ilonaiheet kaikonneen ja kaikki harmittaa. Huolestut terveydestäsi ja pelkäät tulevaisuutta. Koet olevasi yksin ja parisuhteessakaan tasapaino ei ole toivotunlainen.

      Miltä sinusta itsestäsi tuo kuulostaa? Oletko ajatellut, että voit olla masentunut? Sitä asiaa ei toki voi tässä selvittää, vaan se vaatisi lääkärin tutkimuksen. Oletko jutellut lääkärin kanssa tuntemuksistasi? Jos sinulla todetaan masennusta, voit samalla myös saada tukea sen hoitamiseen. Hyvin usein keskusteluavun löytyminen auttaa.

      Yksinäisyys kulkee usein masennuksen kanssa käsi kädessä. Kaltaisiasi on varmasti paljon. Moni on löytänyt arkeensa tukea ja voimaa erilaisista vertaisryhmistä. Oletko kartoittanut, millaista toimintaa paikkakunnallasi seurakunnan perhetyö järjestää? Perhekerhoihin ja vastaaviin on helppo mennä, toisiin voi tutustua omaan tahtiin. Myös muut järjestöt kuten MLL tarjoavat erilaisia perheiden kokoontumisvaihtoehtoja. Tämä voisi lieventää yksinäisyyttäsi, vaikket ihan heti sydänystävää saisikaan. Olisi paikka johon mennä, jossa voisi hiljalleen solmia ihmissuhteita, niin lapset kuin aikuisetkin. Seurakunnissa myös diakoniatyöntekijoiden kanssa voi varata keskusteluajan omista kuulumisistaan.

      Mitä tarvitsisit, että voisit paremmin? Miten tuet itseäsi? Mistä voisit oppia taas nauttimaan, miten toteuttamaan itseäsikin lastenhoidon ohella? Näitä kysymyksiä voisit mm. käydä läpi luotettavan tahon kanssa.

      Voimia ja ilon löytymistä

      t Merja, diakoni

      • LISÄTÄÄNVIELÄ

        RAISION SEURAKUNTA EI AUTA; TUKEE AINOASTAAN ÄITIÄ JA RAISION KAUPUNGIN SOSIAALITOIMEN, LASTENSUOJELUN, LASTENVALVOJAN LAINVASTAISTA MENETTELYÄ, VALEHTELUA JA PERÄTÖNTÄ LAUSUMAA LAPSEN OLOSUHTEISTA VIERAANNUTTAESSAAN LAPSI TARKOITUSHA-
        KUISESTI OMASTA ISÄSTÄÄN!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe