Sähkön hintavertailu

Tyhmäämaksaaliikaa

Oletteko viitsineet vertailla sähkönmyynti hintoja.itse vaihdoin vuosi sitten toistaiseksi olevaan ja en ole katunut äsken kävin hyvikseni tarkistelemassa ja nykyinen yhtiöni oli top3:ssa.säästöä tullut 600 euroa vuodessa paikalliseen tarjoajaan.alla linkki.sähkönhinta.fi
http://xn--shknhinta-v2a4r.fi/

9

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaisekannattaa

Olen kilpailuttanut mutta en kyllä muistanut sen koommin seurata kertyneitä säästöjä.Määräaikainen ja kiinteä hinta meillä!

• hyyry

Oikeastaan kilpailuttamisestaspuhuminen on harhaanjohtavaa, koska ei pyydetä tarjouksia eri sähköntoimittajilta. Onhan tosin olemassa varsinaisia sähkön kilpailuttajia, jotka keräävät yhteen joukon sähkön kuluttajia ja pyytävät sähkön myyjiltä tarjouksia tälle joukolle.
      Tavallinen sähkön kuluttaja vertailee vain eri sähköntuottajien toimitushintoja ja tekee sitten oman valintansa. Näin on meikäläinenkin tehnyt. On ollut vuoden tai kahden vuoden jaksoja.Kyllä se kannattanut on.
      Väliin on paikallinenkin yhtiö menestynyt, kun on ollut kyse sähköntuottajan valinnasta.

• Tyhmäämaksaaliikaa

Juu kyllä ne on suuntaa antavia tuolla sähkönhinta.fi.itsekkin kävin vielä lisäksi toimittajien sivuilla katselemassa ja kyselemässä oikeita hintoja se kun ei mitään maksa.

• Jokavuosi

rakentaja.fi siellä on joka vuosi kilpailutus mihin on osallistunut 5000-10 000 sähkönkäyttäjää.

• monopolia

Kilpailutus koskee vain energian hintaa, siirtohintaa ei voi kilpailuttaa.

• aseman.s

Moni ei huomaa sitä, että sähkönkin voi kilpailuttaa.

• kuppilan_filosofi

Jos kuluttajat vertaisivat s?hkön hintaa yhtä ahkerasti kuin vaikkapa elintarvikkeiden hintoja, moni nykyinen sähköyhtiö joutuisi pian vararikkoon.

• Kilpailuttaisko

Missä halvin sähkö?

• TeeSeItseMiäs

Mielestäni nuo sähkönsiirtomaksut tekevät sähkölaskussani niin paljon, että varsinaisen energian hinta on siihen nähden aivan mitätön pikku tekijä.
      En ole siis kiinnostunut kilpailuttamisesta.
      Toisaalta olen taas paljon enemmän kiinnostunut kokonaan omavaraisen sähkön tuottamisesta itse omia keinoja käyttäen.
      Siis mm. auringon-, tuulen- ja aggregaatinkin tuottamasta sähköstä. Lähinnä vielä (tee se itse kaikki) periaatteella.
      Tarkoitus olisi siis päästä irti verkkosäkön käytöstä kokonaan. Sähkölaskut kun eivät ole laskusuunnassa, vaan nousevat koko ajan aina vain enemmän ja enemmän.
      Niin kuin kaikki muutkin elintasoon vaikuttavat hinnat tekevät suhteessa tulotasoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe