Vinkkejä lainan (n. 13000) hakuun

Mistälainaa

Hellou,

olen viime viikosta lähtien etsinyt sopivaa lainantarjoajaa n. 13000€ lainalle.
Olen kokeillut näitä kilpailutusfirmoja mm. rahalaitos, etua, lendo jne.
Mutta niistä tulleet tarjoukset ovat olleet yleensä liian pieniä, luokkaa 500-4000€, paras tarjous on tällä hetkellä tullut Svealta n.8500€ mutta sekään ei ihan riitä.

Tarkoitus olisi saada kuitenkin yli 10 000 niin sillä pääsisin alkuun, minulla on avoimia lainoja useammalta firmalta ja haluaisin maksaa ne pois ja keskittää lainani yhteen paikkaan. Nykyisin maksan n. 900€ kuukaudessa lainoja pois.

Minulla luottotiedot kunnossa ja vakituisessa työsuhteessa vuositulot bruttona n. 45k, olen hakenut myös avopuolisoni kanssa yhdessä lainaa, hänelläkin vakituinen työ mutta tulot pienemmät. Hänellä ei ole mitään lainoja.

Ei ole asuntolainaa tai lapsia että muuten kulut suht maltilliset lainan ja vuokran jälkeen.

Oma pankkini on ollut aina nihkeä lainoja kohtaan joten sieltä en tuota summaa saa.

Onko kellään ideoita/vinkkejä mistä kannattaisi kokeilla hakea lainaa seuraavaksi?

14

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistälainaa

Helpottaako lainan haussa pidemmät vai lyhyemmät maksuajat?
      Olen laittanut yleisesti ottaen 3 vuoden maksuaikoja, mutta niillä ei tunnu menevän läpi, saankohan todennäköisemmin tarjouksia jos laitan pidemmän maksuajan?
      Tarkoitus olisi kyllä maksaa kolmessa vuodessa lainat veks.

• ölegsmv

Olisikohan nimenomaan toisin päin. Mitä pitempi aika, sitä korkeampi riski. Kokeile lyhentää kahteen vuoteen, tai 18 kuukauteen. Tai ottaa kaksi eri lainaa ja eri paikoista, on sekin vähemmän kuin nyt.

• hltphtppl

Luulisin, että vakuudettomia yhdistelylainoja on vaikea saada. Siinä kun yksi lainoittaja ottaa kaikki toisten lainat omaksi riskikseen.

• zx11

Miten olisi oma pankki?

• marinalle

Mulla ihan sama juttu. Elämäntilanteeni muuttuessa, otin pieniä lainoja. Nyt olis pakko saada 10-12000e pian, jotta noi hurjat lyhennykset saisi pois.
      Pomo tarjosi ylennystä ja palkka nousisi noin 2500e brutto kk bonukset/kilometrit, mutta olen niin suossa, että tekisi mieli vain luovuttaa. Kaikki maksut vielä ajantasalla, ja luottotiedot ok.
      Pankki ei anna lainaa, koska asuntolainaa ja nyt tulisi liian suuri vaje. Laskevat, että jos korot nousee 6%, tulee tiukkaa. Ihan kun ne olis nousussa. .Enemmänkin luulen, et noi kulutusluotot painaa siellä. Niistähän pankki ei tykännyt. Mulla olisi takaajatkin maalla, metsällä jne, mut kun ei, nyt on tiukat ajat.
      Kai tässä on jo luovutettava... Mut sitten kohta ei oo enää mitään. Karsea tilanne.

• 5-4

• Myy kämppä.

• kilpailuta

Kilpailuta pankkeja. Laita vaikka verkkohakemuksen kaikille ett haluat siirtä asuntolainasi ja saada lisksi 10000 järjestelylainaa. Nyt pankit kilpailevat asuntolaina-asiakkaista. Se 6% korkostressi on kyllä ihan määräysten mukainen vaikkei kukaan usko että nyt heti nousis.
        Toinen mahdollisuus pyydä lyhennysvapaata asuntolainalle vuodeksi ja maksa noita kulutusluottoja kaikilla irtoavilla rahoilla.

• kokeilesieltä

Bondorasta voisi irrota 10 000€.

• jeeeeesoosfidfi

meille myönsi santander ison lainan:) kysy sieltä:) toki korko on valtava jos maksat kauan, mutta me maksetaan pois nopeeta tahtia eli korkoa ei kerry niin paljoa:)

• rtyuiopågn
    • kylläihmetyttää

Johan on. Olet elänyt leveästi ja yli varojesi vaikka palkkatulot hyvät. Haluat lisäksi jatkaa törsäilyä lainalla. Bruttotulosi on noin 2500-2600 euroa netto/kk. Siitä lainoihin 900 niin jää yli puolitoista tonnia käyttörahaa puolison nettotulot. Vaikka vuokraakin siitä maksatte niin sillä rahalla pärjää. Ei leveästi kuten olet tottunut mutta tulee toimeen eikä näe nälkää. Lainaa sinun ei kannata ottaa vaan opetella rahankäyttöäsi uudestaan pariksi vuodeksi...että saat nykyiset lainat maksettua.

• yleisoptimisti

Voihan lainan ottamisessa olla paljon järkeäkin. Jos nimittäin on useita korkeakorkoisia vippejä, pahimmassa tapauksessa noita 120% vuosikorkoisia tililuottoja. Lisäksi tilinhoitomaksuja ym. Eihän lainojen järjestäminen automaattisesti tarkoita että kulutetaan mahdollinen ero nykyisten ja uusien lainakustannusten välillä

• vakuudet

Uskokaa jo. Velka on veli otettaessa ei sen jälkeen. Jos et omilla tiedoillasi ja vakuuksillasi saa markkinoilta lainajärjestelyä, olet rajalla. Maksukykysi rajalla. Eikä luottoyhtiöitä kiinnosta sadut ja unelmat. Koroilla ne itse elää. Kyykyttävät kunnes ylität rajan. Pitää itse harkita kuinka paljon haluaa elää velaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5203
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2954
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2108
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2058
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      35
      1842
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1594
    Aihe