Vähäpäästöisin Peugeot

Viherpiipertäjä

Päivän IS kertoi että kaikista msahantuoduista merkeistä Peugeot oli keskimäärin vähäpäästöisin ja Citikka heti perässä.

Sehän riippuu toki eniten siitä.mitä malleja on ostettu...mutta yllätys kuitenkin, sillä kyllähän noiden jaappanin autojen joukossa on paljon pompannapin kokoisia miniautoja ja edistyksellisiä hybridejä.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RMB

      Peugeot onkin edelläkävijä moottoritekniikassa. On se nähty, että moni muu merkki on ottanut mallia tai lisenssin kautta käyttää ja on käyttänyt Peugeotin moottoreita ja takaisinkierrätysjärjestelmiä kautta aikojen.
      Myös paljon on kirjoitettu Peugeotin kestävyydestä ja katsastushylkäyksistä. Niin, katsastusmiehilläkin on sellainen luulo ettei Peugeot voi päästä ekalla läpi. Etsimällä etsitään leijonakeulaisista vikoja. On siis silmätikkuna.
      Esimerkiksi yksikään VAG-diesel TSI-moottoreilla (VW, audi, skoda, seat) ei olisi mennyt pakokaasuista läpi kuin huijaamalla. Mutta kai se sitten on laillista kun kyseessä jokin muu merkki kuin Peugeot? Miten nyt kun huijaus on paljastanut? Mikä on nyt katsastusmiesten käytäntö? Hyväksytäänkö huijausohjelmaa? Olisi kiva tietää.
      Näiden huijariautojen katsastusmaksua pitäisi korottaa, että voitaisiin arvot saada ajamalla tarkastettua. Trafi on varmaan lähettänyt katsastusasemille jonkin listan ko. VAG-dieseleistä , joiden autoihin ei ole ECU-softaa päivitetty.
      Moni VW-omistaja, näissäkin keskusteluissa, on avautunut ettei hänen VW:n softaan kosketa. Polttoainekulutus kasvaa ja tehot häipyy. Näin tulee käymään. Oli myös joku huolissaan kun oli lastuttanut, miten tulee käymään. Huolissaan saa ollakin.
      Tehdaskin oli kuitenkin sitä mieltä, ettei Euroopan huijariauton omistajilla mitään hyvitystä jaella. Aika näyttä miten tulee käymään.

      • Muulla_ajava

        >VAG-diesel TSI-moottoreilla

        Mitähän ne sellaiset moottorit ovat?

        VW:n TDI-moottoreiden huijaussoftalla saatiin kuriin typen oksidit (NOx). Niitä ei tietääkseni mitata katsastuksessa. Niinpä VW:n (sekä Audin, Seatin ja Škodan)dieselit ovat selvittäneet katsastuksen päästömittaukset softasta riippumatta.

        Olen ajanut vuosikausia sekä PSA:n (XU10 J4R) että VW:n (TSI 1,4 118 kW) bensamoottoreilla ja ollut tyytyväinen molempien ominaisuuksiin aikakautensa kilpailijoihin verrattuna. Olen kuitenkin siirtynyt toiseen ”talliin”, joten minulla ei ole tarvetta vetää kotiinpäin kummankaan konsernin puolesta.


      • Entäpä_entäpä

        Ja mitähän kivaa sinulla mahtaa olla kerrottavana Peugeotin 1,6-litraisen HDI-koneen kestävyydestä?


      • Pösökieltoon

        Eikä ole edelläkävijä :)


    • Lisätietoakaivataan

      Minullakaan eibole tarvetta vetää kotiinpäin: käyttelin vähän aikaa 1,2 tsi-koneella varustettua piikuskådaa ja pidin aivan erityisesti moottorista. Ikävä kyllä se on vikaherkkä. Tästähön löytyy vaikka miten paljon artikkeleita .

      sitä vastoin tänne jatkuvasti syötettyä näkemystä hakoavista Peugeotin 1,6-litraisista ei jostain syystä näy muualla. En ole lukenut ensimmäistäkään riviä aiheesta muualla kuin täällä. Peugeot-foorumilla asia ei ole noussut esiin. Osaisitko vinkata jonkun lehtiartikkelin tai muun suomi24:ää luotettavamman lähteen jossa asia olisi todettu?

    • osTatkopöKötin

      Kuka Pösön ostaisi. Ei kukaan. Kuulostaa ihan ompelukoneelta :)

      • merkkienaatelia

        Ehdottomasti paras kaikilla mittareilla mitattuna, tojokin siirtyi pakuissa pökön talliin.


    • aateliaontodella

      Viimeisen vuoden aikana perheemme Peugeot on ollut erittäin vähäpäästöinen. Huono puoli asiassa on se, että autoa ei pysty käyttämään, kun se lepää korjaamon pihassa odottamassa uusia osia ja/tai aikaa telakalle.

    • viimeinenminulle

      Juuri näin.Mun Söpö on matkustanut trailerin kyydillä usein ja päästöt silloin minimissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe