Lexuksen ylläpitokulut?

Uussaw

Eroavatko vanhojen Lexusten ylläpitokulut merkittävästi vastaavista Toyotista?
Itseäni eniten kiinnostavat reilut 10v vanhat GS:t ja uudehkot IS:t, varsinkin hybrideinä.

Vähävikaisiahan nuo katsastustilastojen mukaan ovat, mutta sisältävätkö joitain kalliimpia osia, jotka ajan myötä täytyy uusia?
Osataanko noita rassata nyrkkipajoissa vai onko Toyotan merkkihuolto ainoa fiksu vaihtoehto?

Ruoste ilmeisesti ongelma eli kannattanee hakea tallissa pidettyjä ja ruostesuojattuja yksilöitä?

6

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea_sanoa

      kun omaan GS 450H ei ole tarvinnut juuri mitään tehdä. No ok, etupyörän laakeri piti ääntä ostohetkellä jolloin koko napa uusittiin, hinta 70,- Ebay:stä. Viime kesänä tehtiin 600€ ruoste-estokäsittely koska auto on vielä ruosteeton ja aion pitää sitä vielä pitkään. Pelkillä öljynvaihdoilla menty muuten tähän saakka, auto -09 ja ajettu nyt 160 tkm. Sikäli tuossa on hyviä juttuja kun jarrut eivät oikealla ajotyylillä juuri kulu ja esim. pakoputkisto on jotakin jaloterästä. Kallis uutena kaikkialla mutta tuomalla vaikka Saksasta saa kohtuullisella rahalla paljon autoa.

      • Uussaw

        Määräaikaishuollot eivät juuri eroa Toyotien vastaavien hinnoista?

        Osaatko äkkipäätä arvioida, että paljonko Saksasta tuomalla säästää?


      • Ostin_BeNeLuxista
        Uussaw kirjoitti:

        Määräaikaishuollot eivät juuri eroa Toyotien vastaavien hinnoista?

        Osaatko äkkipäätä arvioida, että paljonko Saksasta tuomalla säästää?

        mutta sanoisin että 30%. Enemmänkin mikäli löytää hinta-laatusuhteessa loistavan kuten minä. Ei se itseltä olisi edes onnistunut mutta minulla on kaveri paikan päällä töissä ja hän sen auton löysi. Vertasin omaa ostopaikan merkkiliikkeen vastaavaan ja säästin jo siinä lähes puolet. Maksoin 5-vuotiaasta autosta 25% uuden vastaavan hinnasta. Nyt on mukava katsella saksalaisesta käytettyjen autojen oppaasta että auton nykyinen veroton arvo on 5-6 tuhatta korkeampi kuin se mitä siitä pari vuotta sitten maksoin.


      • Uussaw
        Ostin_BeNeLuxista kirjoitti:

        mutta sanoisin että 30%. Enemmänkin mikäli löytää hinta-laatusuhteessa loistavan kuten minä. Ei se itseltä olisi edes onnistunut mutta minulla on kaveri paikan päällä töissä ja hän sen auton löysi. Vertasin omaa ostopaikan merkkiliikkeen vastaavaan ja säästin jo siinä lähes puolet. Maksoin 5-vuotiaasta autosta 25% uuden vastaavan hinnasta. Nyt on mukava katsella saksalaisesta käytettyjen autojen oppaasta että auton nykyinen veroton arvo on 5-6 tuhatta korkeampi kuin se mitä siitä pari vuotta sitten maksoin.

        Sittenhän sinun täytyi saada autosi pilkkahintaan? Ei kai yleensä sentään alle verottoman hinnan voi uskoa löytävänsä autoa?
        Suomen verottaja kohteli sinua hellästi?


      • Vertasin
        Uussaw kirjoitti:

        Sittenhän sinun täytyi saada autosi pilkkahintaan? Ei kai yleensä sentään alle verottoman hinnan voi uskoa löytävänsä autoa?
        Suomen verottaja kohteli sinua hellästi?

        autosta maksamaani Euroopan verotonta hintaa samanlaisen auton verottomaan nykyarvoon Saksassa. Kyllä, sain auton kuntoonsa nähden suorastaan halvalla. Ei sotketa Suomen verottajaa nyt tähän niin vertailu on helpompaa vaikka onhan hybridiautojen verokohtelukin hellempää kuin vastaavanlaisten perinteisten autojen.


      • Samander
        Uussaw kirjoitti:

        Määräaikaishuollot eivät juuri eroa Toyotien vastaavien hinnoista?

        Osaatko äkkipäätä arvioida, että paljonko Saksasta tuomalla säästää?

        Jos asia on edelleen ajankohtainen, kannattaa olla tarkkana Saksan suhteen. Talvirenkaita ei välttämättä ole, puhumattakaan webastosta tai moottorin/sisätilanlämmittimestä. Suomi/Viroautoista nuo usein löytyy, vaikka toki hintakin on kovempi. Säästö voi jäädä pieneksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe