Kysymys frettitietäjille! :-)

kertokaatietämättömälle

Hei!
Tässä omassa pikku kämpässään asuva nuori opiskelija. Koska asuntoni on aika pieni, en voi ottaa koiraa vaikka kuinka haluaisin, kissoista en niinkään välitä vaikka mukaviahan nekin ovat. Tahtoisin todella lemmikin sillä rakastan eläimiä. Ja aikaa on, ja en oikeen tiiä mitä tekisin. Joten olen harkinnut ja miettinyt itselleni lemmikkiä jo jonkun aikaa. Olen kiinnostunut freteistä ja rotista. Fretit ovat vain kamalan kalliita. Ja kuulin että fretit tarvitsisivat kaverin. Ja en todellakaan haluaisi maksaa 500 euroa kahdesta fretistä. Joten mietin tässä että voisiko fretti ja rotta olla ystäviä. Jos ne molemmat ovat suhtkoht samankokoisia ja samantyyppisiä. Niin eikö fretti ja rotta tulisi toimeen? Jos ne poikasesta asti totuttaa toinen toiseensa. Mitä mieltä olette fretti -ja rottatietäjät. Voiko fretti ja rotta tulla toimeen? Kiitoksia, toivon että joku jaksaisi vastata.

7

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FreaFrettiJaHilleriHiiri

      Minulla oli Fretti ja Hiiri kavereina 90 luvulla. Ei ollut mitään ongelmia. Molemmat tulivat pieninä ja niistä kasvoi parhaat ystävät. Hiiri vain kuoli jo noin 2 vuotiaana ja Frettini ikäänkuin masentui. Minulla ei ollut opiskelu aikana varaa ostaa toista frettiä niin hain kaveriksi uuden Hiiren. Se ei vaan oikein onnistunut kun frettini popsi hiiren elävältä :(. Mutta uskon kyllä että Rotta ja Fretti voivat olla hyviä kavereita, jos ovat molemmat pentuja kun tulevat.

      • sadgirl91

        :(


    • Sedä

      Et oo tosissasi.
      1. Saa olla jäätävän iso urosrotta että on fretin kokoinen
      2. ei mitään jyrsijöitä fretin kanssa. Pelkkä samassa asunnossa asuminen stressaa sekä saalistajaa että saaliseläintä
      3. Molemmat tarvitsee lajitoverin. Ja kyllä, ihan oman lajisen. Rotan kaveriksi ei kelpaa hiiri eikä marsu eikä kani eikä degu eikä koira eikä...

      Mitäpä jos ottaisit vaikka ihan niitä rottia, halvemmalla pääsee, ja kivoja kavereita.

    • typerättollot

      Se fretti luultavasti syö sen sinun rottasi, vähintäänkin stressaantuvat samassa asunnossa. Jos otat sen yhden fretin niin luultavasti masentuu aika nopeasti, tuskinpa se kovin onnellinen on ilman lajitoveria kun omistajakin käy koulussa ja luultavasti myös toisinaan ulkona. Ja tiesithän että fretti ei ole häkkieläin?

    • HerkkuPerkku

      Uskon, että ystävyys on mahdollista, JOS ovat kumpikin pentuja tutustuessaan ja elävät päivittäin yhdessä. Joskin sellaista tapahtuu varmasti aniharvoin, sillä fretin saalis rotta ensimmäisenä on. En suosittele yhdistelmää kokeilemaan.

    • rottianeljä

      En minäkään oikein suosittele. Ja vaikka niitä kavereita tulisikin, saisit kokoajan olla ostamassa uusia rottia. SIllä rottien elinikä ei kovin korkea ole. Itselläni ollut kaksi urosta ja kaksi naarasta, urokset elivät yli kolme vuotiaaksi, molemmille tuli paha kasvain. Toiselle naaraalle kasvoi hetkessä nyrkin kokoinen kasvain, lopetettiin alle kaksivuotiaana ja toinen siinä samalla.

    • eiluoja

      siiis herran jumala sama asia kun kysyisit että voinko ottaa vapaana vipeltävän hiiren ja kissan?!?!??!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe