Honda Civic -12

Linduska26

Kohta neljä vuotta civicin omistajana ajattelin vaihtaa seuraavat öljyt muualla kuin merkki huollossa, mutta mun hondaan on laitettu Mobil super 3000 XE 5w-30 öljyt pari kertaa. Kaupoista löydän vaan Super 30 X1 öljyä, joka on tarkoitettu pääasiasssa Fordin koneille. ACEA A5/B5 vaatimukset ovat molemmissa samat, mutta API on SL X1:ssä. XE:ssä se on SM.
Onkos mitään haittaa?
Onkos muilla vastaavia kokemuksia...

14

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkana

Ei ainakaan shellin öljyä hondaan!

• YHM

Miksi ei ??

• öljyon

Veho mätkii pelkää shelliä..

• eihajoo

Teboilia koneeseen!

• entinenauto

Ei ikinä teboilia, laadutonta kuraa.

• parastamobiliavaan

Mobilin 0W-40 sopii aina. En usko että 30-öljyt vaikuttavat kulutukseen niin paljoa että niitä kannattaisi käyttää. Tärkeämpää näin talvella on tuo 0W.

• Linduska26

Mutta voinko laittaa tätä X1 öljyä hondaani, ettei siitä ole mitään haittaa? Onkos kokemuksia...

• parastamobiliavaan

Käsittääkseni voit, ihan hyvin. Mutta koska sulla on noin uusi auto, investoisin sinuna Mobil 1 New Life™ 0W-40 öljyyn vaikka se kalliimpaa onkin.

Itsellä ei siis ole kokemusta tuosta 3000 x1 FE öljystä.

• Vainlaatukelpaa

Honda itse suosittelee 0w-20 tuohon koneeseen. Itse laittaisin joko sitä tai 0w-30 tai tuota 0w-40. 5w-öljyt on sitten budjettiratkaisu jota en näin tuoreessa vehkeessä kyllä ymmärrä.

• Hittoska

Kunpi noista Super 3000 on parempia....

• plörööö

Kukaan ei enää tiedä mitä noissa purkeissa on että ihan sama mitä laittaa..

• HoMi2

Omassa uutena ostetussa hondassani olen käyttänyt teboilin mineraaliöljyä 13 vuotta ja 300tkm. Edelleen odotan sitä mineraaliöljyn tuomaa konerikkoa. Tosin käyttämäni öljy ylittää hondan käyttöohjekirjassa mainitut vaatinukset. Mutta vastaus kysymykseen on teboil gold.

• äljythyviä

Nyt Veto mäkinen cellin öljyt.. Ei ainakaan vähene vaihtojen välillä.. Kun takuu loppuu, uusi harkinta!

• seratkasee

Tärkeintä on vaihtoväli!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1546
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1236
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      232
      1226
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      270
      1112
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      999
    6. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      993
    7. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      990
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      979
    9. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      832
    10. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      74
      829
    Aihe