Mitä hyötyä tuosta Windows 10 on?

itellä.kai.W.8.1

Ainakin sen käyttöönottoa tuputetaan PC:n käyttäjälle joka ikinen päivä.

14

91

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovuin.skypestäkin

Kysyin asiaa ATK-työtä ammatikseen tekevältä mieheltä joulukuun puolella. Sanoi ettei sitä tavallinen tietokoneen käyttäjä tarvitse, toisin kuin puoliammattilaiset.

• edellistä.parempi

Windows 10 on vaan uusin versio. Ainahan kehitys eteenpäin kulkee. Eihän Commodore 64 enää ole käypää kamaa.

• Vanhempi.autoteknikko

Ei läheskään kaikki muutokset ole kehitystä vaan hyvin usein taantumista ja tarpeetonta rahastusta. Törkeimpänä esimerkkinä autoihin tungettu haitallinen elektroniikkaroska. Ja mm tietokoneiden tulostimien ohjelmoidut "rikkoutumiset", vrt TV-ohjelma Hehkulamppuhuijaus.

• Ihan hyvä kun oppii käyttämään.
      Kuka nyt ei oppisi, opinhan minäkin.
      Kun saa ilmaiseksi asentaa kannattaa tarjous hyödyntää, vaikka ei ole tarpeellinenkaan.

• vielä-on-aikaa-päivittää

Olen lukenut kympin huonoja puolia, enkä vielä ole vakuuttunut sen hyvyydestä. Onko kaikki toiminut niin kuin entisessä? Esim. toimiiko mainosten esto, sammuuko kone kokonaan, vai jääkö ns. lepotilaan. Tuntuuko kone tarvitsevan jäähdytystä enemmän, eli tuulettaja hurraa enemmän.

Minulla on nyt seiska, ja kun sain tuon päivityskuvakkeen pois, ja laitoin ruksin yhteen kohtaan asetuksista, joka liittyy käyttömukavuuden hallinnan estämiseen, niin kone ei enää juuri selaillessa äänentele, eikä tuuletin hurraa. Kyllä Winukassa on paljon turhaa rääsää, joka vie resursseja laitteista.

• EnEdesHarkitse
    • sivupersoona

Kymppiä voi käyttää lähe samaan tapaan, kuin kasia. Siinä sen hyvä puoli. Ajan oloon kiinnostus herää kympin uusiin osioihin ja mielenkiintoiselta vaikuttaa.
      Kehitys kehittyy ja vanhojen käyttöjärjestelmien päivitykset lopetetaan. Jäljelle jää vain uusimpien käyttö päivitysten vuoksi.
      Olen käyttänyt kymppiä siitä asti, kun se julkistettiin ja tyytyväinen olen ollut. Olen tosin hyvin utelias tyyppi ja siksi kaikki uusi aina kiinnostaa.

• Turhaa.hölinää

Ei se päivitysten lopettaminen mitään haittaa. Kone toimii niinkuin aina ennenkin.

• ajanmukana

Hyvä opetella. Kymppi tuli jäädäkseen!

• Ruuneeri

En harkitse kymppiä. Aina jotain käyttöön ottaessaan, antaa hyväksyntänsä, tässä kai Microsoftille. Päästään syvemmälle käyttäjien asiakastiedoissa!

• Minulla on kymppi, mutta haluan entisen ohjelman käyttöön.
      Kymppi tekee niin paljon kirjoitusvirheitä, kirjoitinpa ruotsiksi
      tai suomeksi. Toki kirjoitan itsekin väärin mutta yritän korjata
      kun huomaan. Olen testannut kymppiä ja jos kirjoitan sanan
      "promenad" niin kone kirjoittaa "promenade", eli lisäilee omiaan.
      Siihen en löydä mitään ohjelmaa joka pitäisi huolen miten sanat
      tavataan. Kymmpi tekee myös tarpeettomia välilyöntejä ja katkoo sanoja miten sattuu.
      En myöskään osaa ladata enää kuvia kamerasta tällä ohjelmalla,
      vaan käytän siihen kannettavaa tietokonetta, missä on vielä
      vanha tuttu ohjelma.

TV:ssäkin mainittiin jossakin ohjelmassa että Windows 10:llä
      otetaan mahdollisimman paljon selvää käyttäjän tiedoista.
      Kannattaa vältellä antamasta netillä henkilötunnuksiaan.

• josvaankäytät

Kyllä se Cia seuraa minun puhelinta ja tietokonetta, kuin sinunkin!

• Niin kai.

• niin.kai.sitten

Pian se 10 on kai pakollinen. Asiasta toiseen. Päivän Erkko-media kertoo sivuillaan, että älypuhelimia nykyään pelkästään menee kaupaksi, ei perusmatkapuhelimia.
      Soitin Samsung maahantuojan varaosiin ja kysyin saako 10 vuotta vanhaan puhelimeen vielä akun. Vie vaan laitekeräykseen, akkua siihen ei enää saa, vastattiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2246
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1674
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1347
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1343
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1246
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      64
      1118
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1091
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1037
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      962
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe