Ns. liberaaliteologian kannattajissa on sekä naisia että miehiä, mutta heissä on enemmän naisia, miksi?
Täytyy tähän perään todeta, että myös oikeissa, raamatullisissa uskovaisissa on enemmän naisia kuin miehiä. Ylipäätään kristityissä on enemmän naisia kuin miehiä.
Miksi "liberaaleissa" on niin paljon naisia?
42
116
Vastaukset
- PasiToivonen
Naiset uskovat yliluonnolliseen miehiä helpommin.
- tosi.paavonen
Tuo on totta.
>> Miksi "liberaaleissa" on niin paljon naisia? <<
Voi olla ettei liberaaleissa ole suhteessa sen enempää naisia kuin konservatiiveissakaan, mutta jospa konservatiiveissa miehiä on keskimäärin enemmän esillä.- JeesusOnPelastaja
Nainen petettiin.
1.Timoteuksen kirje:
2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
Iisebel on pahin vihollinen. Nykynaisissa on iisebelin henki.
Ilmestyskirjassa luku 17 kuvataan porttoa joka on kaiken jumalisuuden vihollinen.
Nainen toi synnin maailmaan ja lopullinen petokin saattaa olla nainen.
Valtaan päässyt nainen vihaa sekä lapsia että miehiä. Kaikkea normaalia ja luonnonmukaista. Kaikki luonnottomuus joka sallitaan lainsäädännössä on iisebelistä lähtöisin.
Nykyään ei enää tapaa naisellisia naisia vaan pelkkiä maalattuja muotilehtikopioita.
Vallanhimoisia ,ylpeitä jotka vaatii miehet kotirouviksi ja lapset tarhakasvatukseen kuten koirat.
Noin niin kuin lievästi ja sivistyneesti sanottuna.>Noin niin kuin lievästi ja sivistyneesti sanottuna.
Ei tuossa vuodatuksessa ollut sivistyksestä häivääkään.- totisesti
Amen
- Päätön2017
Aivoista johtuvaa varmaan. Moraali lienee naisilla alaisempi ja valehtelu sujuvan sydän paatuneena.
Kenties esiaviollisella haureuden harjoituksilla ja valehtelutaipumuksen kehittymisellä on liberalisoiva lusteuttava vaikutus naisiin.
Jos naista vartioi tarkasti islamilaisessa kultuurissa ja ankarat rangaisutukset haureuden huorauksella niin silloin syntyjään moraalittomuuteen ja syntireikänsä jakoon taipuvainen nainen on pelosta huoraamatta ja valehteleekin hyvin harvoin tai kieli leikataan irti. Huoralta pää irti.- MyrkyllistäMyrkytetyksi
Eikös muslimimaissa huorilta ja lutkilta oteta kiima pois kivittämällä ne kuoliaiksi?
- Päätön2017
MyrkyllistäMyrkytetyksi kirjoitti:
Eikös muslimimaissa huorilta ja lutkilta oteta kiima pois kivittämällä ne kuoliaiksi?
Niin no joo, enpä tarkkaan tiedäkään. Tappotapoja on varmaan monia naisia varten muslimeilla.
Muistaakseni olen esiaviollisesta seksistä kiinnijääneen naisen pään nähnyt irrotettavankin. Muutaman musliminaisen olen samasta syystä nähnyt ammuttavan. Joo, stoning to death islam coyntries, löytää matskuu.
Naisia ei kai tapeta, olipa tappotapa mikä vaan, oikein muusta syystä kuin tavaran huolimattomasta koskemattomana säilyttämisestä.
- DeusVult
Nainen on heikompi astia. Ensinhän syntiin lankesi Eeva ja vasta sitten Aatami. Tämän takia Jumala Raamatussa kieltää naisia toimimasta opettajina. Ylpeilijät eivät kuitenkaan noudata Jumalan käskyä, vaan toimivat oman mielensä mukaan.
- nais.tutkija
Naisilla on todistetusti pienemmän aivot, joten he ovat herkimmin huijattavissa. Eivät osaa itse ajatella kovin hyvin.
Naiset kiinnostuneempia säilyttämään oikeuden syntien tekemiseen kuin nuhtelemaan niistä :
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/1173/tutkija_kati_niemela_naiset_ovat_kirkon_muutosagentteja
Kirkon tutkimuskeskuksen tutkijan Kati Niemelän mukaan pappien suhtautumisessa Raamattuun ja kirkon oppiin on merkittäviä sukupuolten välisiä eroja. -Raamatunlukeminen suomalaisten pappien keskuudessa on ylipäätään vähentynyt selvästi. Erityisesti naispappien Raamatun lukeminen on vähäistä.
Niemelä kertoo, että liberaali orientaatio on 2000-luvun aikana kasvanut eniten naispappien keskuudessa.
- Esimerkiksi suhtautumisessa homoseksuaalisuuteen on havaittavissa merkittävä ero miesten ja naisten välillä. Miehistä noin 50 prosenttia on perinteisellä kannalla eli pitää homoseksuaalisuuden harjoittamista syntinä. Naispapeilla vastaava lukema on vain 14 prosenttia, Niemelä havainnollistaa.
Niemelän mukaan naiset ovat tällä hetkellä kirkossa muutosagentteja miesten pitäytyessä herkemmin kirkon alkuperäisessä uskontulkinnassa.
- Miespapit ovat selvästi orientoituneet enemmän pitämään kiinni kirkon opista ja hengellisestä tehtävästä. Naispapit puolestaan ovat huomattavasti aktiivisempia yhteiskunnallisessa toiminnassa ja vaikuttamisessa. Heille tärkeää on laaja-alaisuus ja monipuolinen yhteistyö erilaisten yhteiskunnallisten tahojen kanssa, Niemelä selvittää.
Selvitysten mukaan kaikista Suomen papeista 52 prosenttia lukee Raamattua omaksi hartaudekseen useamman kerran viikossa.
Niemelän mukaan nuoren polven pappien Raamatun lukeminen kaiken kaikkiaan on ohenemaan päin.
- Alle 35 vuotiaista papeista vain 32 prosenttia lukee Raamattua muun syyn kuin työn takia.- Olkoonpaimenmies
Alkaakohan omassatunnossa pistelemään kun naispappi lukee Raamattua niin siksi välttelevät Raamattua ja lukevat esim. runokirjoja sen sijaan.
Jumalan valitsema Paavali ilmaisee Raamatussa Jumalan tahdon:
" Seurakunnan paimen olkoon mies. " Olkoonpaimenmies kirjoitti:
Alkaakohan omassatunnossa pistelemään kun naispappi lukee Raamattua niin siksi välttelevät Raamattua ja lukevat esim. runokirjoja sen sijaan.
Jumalan valitsema Paavali ilmaisee Raamatussa Jumalan tahdon:
" Seurakunnan paimen olkoon mies. "Jeesus Nasaretilainen ei kirjoitusten mukaan tainnut tässäkään asiassa sanoa mitään puoleen eikä toiseen.
Paavali entisenä kristittyjen vainoajana ja itse itsensä korottajana ei ole ihan paras esimerkki lopullisen totuuden sanojana. Onko oikeastaan kukaan?- kiitos.Paavalista
sage8 kirjoitti:
Jeesus Nasaretilainen ei kirjoitusten mukaan tainnut tässäkään asiassa sanoa mitään puoleen eikä toiseen.
Paavali entisenä kristittyjen vainoajana ja itse itsensä korottajana ei ole ihan paras esimerkki lopullisen totuuden sanojana. Onko oikeastaan kukaan?Paavali on juuri oikea henkilö sanomaan totuuden sanoja koska tietää myös mitä se epäjumalan palvelus on ja osaa siitä varoittaa.
- KTS--
kiitos.Paavalista kirjoitti:
Paavali on juuri oikea henkilö sanomaan totuuden sanoja koska tietää myös mitä se epäjumalan palvelus on ja osaa siitä varoittaa.
Tarkoitat että ennen kääntymistään Jeesuksen seuraajaksi Paavali palvoi epäjumalaa.
- kiitos.Paavalista
KTS-- kirjoitti:
Tarkoitat että ennen kääntymistään Jeesuksen seuraajaksi Paavali palvoi epäjumalaa.
Jokainen joka ei palvo oikeaa Jumalaa palvoo epäjumalaa.
- TotteleviisaastiHerraa
sage8 kirjoitti:
Jeesus Nasaretilainen ei kirjoitusten mukaan tainnut tässäkään asiassa sanoa mitään puoleen eikä toiseen.
Paavali entisenä kristittyjen vainoajana ja itse itsensä korottajana ei ole ihan paras esimerkki lopullisen totuuden sanojana. Onko oikeastaan kukaan?" Paavali entisenä kristittyjen vainoajana ja itse itsensä korottajana ei ole ihan paras esimerkki lopullisen totuuden sanojana."
sage8
" Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoliksi kutsuttu
Noilla sanoilla alkaa 1.Kor. 1
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kor.1.html
Paavalilla oli, on ja tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen ja Isän Jumalan valtuutus takanaan sanoilleen. TotteleviisaastiHerraa kirjoitti:
" Paavali entisenä kristittyjen vainoajana ja itse itsensä korottajana ei ole ihan paras esimerkki lopullisen totuuden sanojana."
sage8
" Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoliksi kutsuttu
Noilla sanoilla alkaa 1.Kor. 1
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Kor.1.html
Paavalilla oli, on ja tulee olemaan Jeesuksen Kristuksen ja Isän Jumalan valtuutus takanaan sanoilleen.Itse itsensä korotti. Ei profetiat eikä J.Nasaretilainen puhuneet hänestä mitään. Paavali ei muuten siteerannut Jeesuksen opetuksia millään tavoin, opetti itse monia asioita toisin.
- olisi.kiva.tietää
sage8 kirjoitti:
Itse itsensä korotti. Ei profetiat eikä J.Nasaretilainen puhuneet hänestä mitään. Paavali ei muuten siteerannut Jeesuksen opetuksia millään tavoin, opetti itse monia asioita toisin.
Mitäs J.Nasaretilainen puhui Kari Mäkisestä tai sinusta?
kiitos.Paavalista kirjoitti:
Paavali on juuri oikea henkilö sanomaan totuuden sanoja koska tietää myös mitä se epäjumalan palvelus on ja osaa siitä varoittaa.
Ja niitä Paavalin "totuuden sanoja" on luonnollisesti nämäkin: "Me tulemme tuomitsemaan maailman", tarkoittaen itseään ja kirjeen saaneita.
Itse epäilisin Paavalia aika lailla.
- inti
Liittyy jotenkin feminismiin.
- kuka.on.pää
Feminismissä on monen asian juuret.
Feminismin kuumat alloot:
http://www.tv7.fi/vod/player/14031/
Jaa. Vaikka liberaaliteologian kehittäjät ovat olleet mitä suuremmassa määrin miehiä!
Friedrich Schleiermacher, William Channing, Albrecht Ritschl, Adolf von Harnack, John Shelby Spong, Richard Holloway jne.- asiantuntijalta.vastaus
Kerrohan sinä mummeli miksi olet hairahtunut liberaaliteologiaan?
asiantuntijalta.vastaus kirjoitti:
Räyhiksen kysymyksessä on taas premissit viturallaan. Kysypä nätisti ja asiallisesti ilman inhoamasi vastaajan solvaamista – vaikka se olisi eka kerta elämässäsi.
Mummo on tosiaan pahasti eksyksissä ja hänen aikaansaannoksensa ovat puhtaasti antikristillisiä.
pertsa2012 kirjoitti:
Mummo on tosiaan pahasti eksyksissä ja hänen aikaansaannoksensa ovat puhtaasti antikristillisiä.
Olethan sinäkin pertsa aika pahasti eksyksissä olemalla ainoassa asiassasi Jumalan kanssa eri mieltä.
- meitäonmoneenlähtöön
RepeRuutikallo kirjoitti:
Räyhiksen kysymyksessä on taas premissit viturallaan. Kysypä nätisti ja asiallisesti ilman inhoamasi vastaajan solvaamista – vaikka se olisi eka kerta elämässäsi.
Itse Räyhis, joka ei omankaan kertomuksen mukaan tiedä uskosta osttomana yhtään mitään, on valmis kansakoulun uskontotuntien vaikutuksesta olevinaan ns. "asiantuntija", niinkuin monessa muusakin asiassa ?
Kerrotko vielä, mikä uskontotunneissesasi saivat sinut ns, heräämään, mikäli ei lasketa kretu- palstalla vietettyä aikaasi ?
- vai juuriko siksi ? meitäonmoneenlähtöön kirjoitti:
Itse Räyhis, joka ei omankaan kertomuksen mukaan tiedä uskosta osttomana yhtään mitään, on valmis kansakoulun uskontotuntien vaikutuksesta olevinaan ns. "asiantuntija", niinkuin monessa muusakin asiassa ?
Kerrotko vielä, mikä uskontotunneissesasi saivat sinut ns, heräämään, mikäli ei lasketa kretu- palstalla vietettyä aikaasi ?
- vai juuriko siksi ?Jos sinulla on asiaa Räyhikselle, kannattaa kysyä häneltä.
En tiennyt moista teologiaa olevan edes olemassa, ennen kuin täällä siitä alettiin puhua. Yllättäen sain tuollaisen leiman, ja siksi otinkin siitä selvää. Eri keskustelujen kautta olen saanut ymmärtää, että kuulemma kannatan tuota teologiaa.
Suomessa ei juuri ole liberaaliteologeja. Fundamentalisteja on myös aika vähän, mutta ehkä enemmän kuin noita liberaaleja. Suurin osa on tuolta ja väliltä – kuka enemmän perinteinen tai uudemman ajan teologiaa ymmärtävä.
Joten, mielipiteeni ja näkemykseni olen muodostanut useiden vuosien aikana, pikkuhiljaa tutkiskellen. Jos sinusta se on liberaaliteologiaa, sen on sinun mielipiteesi.
Itse olette tuon määritelmän minulle antaneet joten oikeastaan voisit vastata asettamaasi kysymykseesikin aivan itse!- nytkö.tiedostat
mummomuori kirjoitti:
En tiennyt moista teologiaa olevan edes olemassa, ennen kuin täällä siitä alettiin puhua. Yllättäen sain tuollaisen leiman, ja siksi otinkin siitä selvää. Eri keskustelujen kautta olen saanut ymmärtää, että kuulemma kannatan tuota teologiaa.
Suomessa ei juuri ole liberaaliteologeja. Fundamentalisteja on myös aika vähän, mutta ehkä enemmän kuin noita liberaaleja. Suurin osa on tuolta ja väliltä – kuka enemmän perinteinen tai uudemman ajan teologiaa ymmärtävä.
Joten, mielipiteeni ja näkemykseni olen muodostanut useiden vuosien aikana, pikkuhiljaa tutkiskellen. Jos sinusta se on liberaaliteologiaa, sen on sinun mielipiteesi.
Itse olette tuon määritelmän minulle antaneet joten oikeastaan voisit vastata asettamaasi kysymykseesikin aivan itse!Niin, liberaaliteologia antoi nimen "uskollesi". Sinä poimit rusinat pullasta eli Raamatusta kun poimit sieltä vain itsellesi sopivat kohdat. Sinua ohjaa humanismi eikä Jumala.
- Kommentoi.tätä
mummomuori kirjoitti:
Itse olette tuon määritelmän minulle antaneet joten oikeastaan voisit vastata asettamaasi kysymykseesikin aivan itse!Tässä hyvä opetus siitä miten teillä liberaaliteologiaan uskovilla on eri Jeesus kuin Raamattu-uskollisilla.
https://www.youtube.com/watch?v=IH6IwvdCJZY Kommentoi.tätä kirjoitti:
Tässä hyvä opetus siitä miten teillä liberaaliteologiaan uskovilla on eri Jeesus kuin Raamattu-uskollisilla.
https://www.youtube.com/watch?v=IH6IwvdCJZYJa Raamattu uskollisissa näkyy enemmän Jeesuksen sanomia merkkejä kuin vaikka minussa, Markus 16? Saanen epäillä.
nytkö.tiedostat kirjoitti:
Niin, liberaaliteologia antoi nimen "uskollesi". Sinä poimit rusinat pullasta eli Raamatusta kun poimit sieltä vain itsellesi sopivat kohdat. Sinua ohjaa humanismi eikä Jumala.
Ehkä Jumala on humaani? Mutta te nimeätte yleensä kaikki uskovat johonkin karsinoihin. Joskus vieläpä epäätte muiden uskon.
- kannattaa.katsoa
2000 vuoden aikamatka
Mitä tähän mennessä kristillisen uskon historiassa on tapahtunut? Mitkä historian asiat ovat luovuttamattomia klassiselle kristinuskolle ja joissa meidän tulee pysyä? Näitä kysymyksiä pohtivat talousneuvos Reijo Telaranta ja Järvenpään Mission raamattukoulun rehtori Tapani Talikainen sekä 15 keskustelemaan kutsuttua raamattuasiantuntijaa.
Jakso: Uusateismi, liberaaliteologia, tiedeusko ja humanismi haastavat Raamatun ja klassisen kristinuskon, - seurakuntaa seulotaan (1.Tim.4:1). Mikko Matikainen.
http://vod.tv7.fi/vod/2000_vuoden_aikamatka/2000_vuoden_aikamatka-013-w.MP4- aikamatka.2000
Tämä on hyvä ohjelma aihesta ja kaikki nuo mutkin sarjan jaksot kanattaa katsoa.
Kyllähän ammattipuhujat, kuten Matikainen, osaa puhua, kun saa puhua omasta näkökulmastaan ja jättää kertomatta sen, mikä myös on kirjoitettu mutta on ristiriidassa ja todistamatonta mutta toisten kannalta kuitenkin huomion arvoista ja jopa tärkempää.
Lyhyesti sanoen aukkojen Jumalaa ja aukkojen uskoa toi esille vaikka väitti päinvastaista.
Kun Matikainen puhui esim. hellenismin ja kristinuskon humanistisuudesta niin niitten vertaaminen jäi pelkäksi heitoksi ja pieneksi detaljiksi kristinuskon paremmuudesta mm. orjuuden asiassa. Todellisuus on aivan toinen.- aikamatka.2000
sage8 kirjoitti:
Kyllähän ammattipuhujat, kuten Matikainen, osaa puhua, kun saa puhua omasta näkökulmastaan ja jättää kertomatta sen, mikä myös on kirjoitettu mutta on ristiriidassa ja todistamatonta mutta toisten kannalta kuitenkin huomion arvoista ja jopa tärkempää.
Lyhyesti sanoen aukkojen Jumalaa ja aukkojen uskoa toi esille vaikka väitti päinvastaista.
Kun Matikainen puhui esim. hellenismin ja kristinuskon humanistisuudesta niin niitten vertaaminen jäi pelkäksi heitoksi ja pieneksi detaljiksi kristinuskon paremmuudesta mm. orjuuden asiassa. Todellisuus on aivan toinen.Täydennö sinä koska puolentunnin ohjelmaan ei kaikkea saa mahtumaan.
Minusta oli hyvä keskustelu ja toi pääpiirteet asioihin sangen selväksi. Hyvä muistutus tästä sarjasta. Siinä käsitellään selväsanaisesti uskon perusasioita.
Myös osa "Yhtä Kristuksessa yli seurakunta- ja tunnustuskuntarajojen" on katsomisen arvoinen koska tälläkin palstalla usein tuntuu merkitsevän enemmän mihin kirkkokuntaan tai seurakuntaan joku kuuluu kuin se, että onko Jeesuken oma vai ei.
Milloin ja miten voisi toteutua Jeesuksen rukous "että he olisivat yhtä" (Joh.17:21). Petri Välimäki.
http://www.tv7.fi/vod/player/33712/- nettiseurakunta
Daavidintähti kirjoitti:
Hyvä muistutus tästä sarjasta. Siinä käsitellään selväsanaisesti uskon perusasioita.
Myös osa "Yhtä Kristuksessa yli seurakunta- ja tunnustuskuntarajojen" on katsomisen arvoinen koska tälläkin palstalla usein tuntuu merkitsevän enemmän mihin kirkkokuntaan tai seurakuntaan joku kuuluu kuin se, että onko Jeesuken oma vai ei.
Milloin ja miten voisi toteutua Jeesuksen rukous "että he olisivat yhtä" (Joh.17:21). Petri Välimäki.
http://www.tv7.fi/vod/player/33712/Hyviä opetuksia, kiitos!
- Upupup_
Daavidintähti kirjoitti:
Hyvä muistutus tästä sarjasta. Siinä käsitellään selväsanaisesti uskon perusasioita.
http://www.tv7.fi/vod/player/33712/Tuodaas näitä vähän ylemmäs...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763442
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302091Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä691941Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191510- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261348Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671277Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531045