Trinitaarien kolminaisuusopin osaset - joista yksi on Athansiuksen uskontunnustus - on sitä mieltä, että HÄN, Jumalamme, on kolme persoonaa, vaikka toisinaan toista väittävät. Siellähän lukee näin:
"Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma...."
"Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi...."
"...kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia..."
Tuossa on siis kolme eri kohtaa Athanasiuksen uskontunnustuksessa, jossa puhutaan sen puolesta, että Jumala on kolme persoonaa. MUTTA, kuinkas ollakaan, tuostakin huolimatta kun mennään hiukan eteenpäin samassa uskontunnustuksessa, sieltä tuleekin vastaan lyhyt tekstiosuus joka kumoaa nuo edelliset kolme kohtaa. Tuo samainen uskontunnustus kertoo jo pian seuraavan asian Jumalasta:
"Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA. "
Trinitaarit eivät mitä ilmeisemmin osaa päättää, onko Jumala kolme persoonaa, tai yksi persoona. Mielestäni tuo kertoo meille, että hataralla pohjalla on koko tuo kolminaisuusoppi. Trinitaarien uskontunnustus on yhtä hatara kuin kolminaisuusoppi.
Mitä järkeä on ensin väittää, että Jumala on kolme persoonaa, jos kuitenkin hetken päästä samassa dokumentissa kerrotaan että Jumala on yksi persoona. Jos tuollaisen dokumentin kopioi paperille, niin se ei kelpaa edes vessapaperiksi.
Hyvät ihmiset, lukekaa ja tutkikaa Raamattua, eikä mitään tuollaisia höpö höpö juttuja, kuin tuo Athanasiuksen uskontunnstus on. Se on syntynyt ihmisten järkeilyn tuloksena, jossa katolilainen kirkko yrittää romuttaa tärkeimmän käskyn, sen, että Jumala on YKSI (se on Isä Saatanalle mieleistä). Kolminaisuusoppi ei ole Pyhästä Hengestä.
Athanasiuksen uskontunnustus on todistetusti...
24
122
Vastaukset
- Simelius
Onko kolme vai yksi persoonaa? Siinäpä kysymys.
- Meingott
Jumala on yksi, jolla on kolme hypostaasia.
Ihmeellistä on, että niin vähän vastakaikua on tullut tähän mennessä, kun paljastin että kolminaisuusoppineiden tärkeässä dokumentissa on noinkin suuri ristiriita, että ensin kerrotaan Jumalan olevan kolme persoonaa, ja sitten samanaikaisesti, että hän sittenkin on vain yksi persoona.
Ei trinitaareista ota enää selvää, sillä silloin kun pitäisi puolustella oppiaan ja Athanasiuksen uskontunnusta, he kaivautuvat syvälle pusikkoon, etteivät joutuisi naurunalaiseksi.
Psa 2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; HERRA PILKKAA HEITÄ.
Psa 2:5 Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan:
Psa 2:6 "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni".
Psa 2:7 Minä ilmoitan, mitä HERRA ON SÄÄTÄNYT. Hän lausui minulle: "SINÄ OLET MINUN POIKANI, TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN.
Oliko tuossa seitsemännessä jakeessa yksi, kaksi vai peräti kolme persoonaa? Siinäpä vakava kysymys kaikille trinitaareille ja modalisteille.
Myös jakeessa seitsemän on yksi sy miksi Jumala pilkkasi heitä: He eivät uskoneet että Jumala synnytti Poikansa; ja samanaikaisesti, he eivät myöskään usko että Jumala synnytti itsensä.- luetaankosanaa2
Ongelma on vain sinun omassa päässäsi ja tulkinnassasi !
Kun Jumala on Yksi, vaikka siis voimme erottaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, niin jokainen osa on siis Jumala !
Ian samoin, kuin Peten ruumis sielu ja henki, ovat Yksi ihminen Pete !
Ei voida sanoa siis , että henkesi tai sielusi tai ruumiisi ei olisi osaltaan se ihminen Pete !
Sinulla on persoona, joka tulee ilmi sinun hengessäsi ja sielussasi ja ruummissasi ja niiden kautta siis !
Sinunkaan kohdalla ei voida sanoa, että ruumiisi ja sielusi ja henkesi ei olisi ja omaisi sinun persoonaasi !
Persoonasi tulee siis ilmi kaikkien noiden kautta, eli niin sielun kuin hengen kuin ruumiisi kautta, eli olet siis uniikki yksilö ja persoona kokonaisuutena, mutta samoin jokaisen osasi kautta, eli jokainen noista osaltaan kertoo sen, mitä ihminen Pete on, ja sitä sanotaan persoonaksi, sitä sinun kokonaisvaltaista yksilöllisyyttäsi !
Mutta nyt sinä yrität erottaa Jumalasta osan Hänen persoonastaan, sanomalla, että Jumalan Henki ja Isä ja Poika eivät mukamas osaltaan Jumalan persoonia, kun niiden kautta näemme sen, mitä Jumala on kokonaisuutena !----Ihan samoin, kuin Peten ruumis sielu ja henki, ovat Yksi ihminen Pete ! Ei voida sanoa siis , että henkesi tai sielusi tai ruumiisi ei olisi osaltaan se ihminen Pete !----
Tarkoittaako esityksesi sitä, että kun kerran minulla, ihmisellä, on sekä henki, sielu että ruumis, että myös Jumala koostuu kolmesta eri osasta, koska Petri on kaikesta huolimatta vain yksi ihminen?
Eihän se ihmisen henki, sielu ja ruumis ole lainkaan vertailukelpoinen asia Jumalaan. Jumala ei nimittäin tykkää siitä, että HÄNTÄ ITSEÄÄN verrataan johonkin ihmiseen, sillä hän kielsi olevansa ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29).
Koska sinä vertailet ihmistä (Petriä) Jumalaan, niin kerropa minulle, kuka on "kolminaisuudessasi" se henki, jos kerran Jumalalla on myös oma sielu (Jes.1:14). Sanot tietenkin että Jumala on henki, kuten Raamattukin asian ilmaisee. Mutta jos kerran Jumalalla on oma sielu, vaikka onkin henki, niin onko sitten Jeesus Jumalan sielu, taikka liharuumis, tai peräti henkiruumis? Kuulostaako nämä seuraavat Jeesuksen sanat siltä että hän olisi Jumalan sielu?
""Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko MINUN tahtoni, vaan SINUN " (Luuk.22:42).
Vaikuttaa siltä, että Isällä ja Pojalla on eri sielu, ja että Poika puhuu Isälleen. Miksi puhu isälleen, jos he ovat sama sielu?
Entäs Pyhä Henki? Jos kerran Isä on henki, Poika on sielu, niin Pyhä Henki onkin sitten se ruumis? Vai onko sittenkin henki, kun kerran se on Pyhä Henki? Jos Pyhä Henki sittenkin on henki jonka Jumala lähetti, niin onko Jumala sittenkin kaksi erillistä henkeä, vaikka yritit todistaa että Jumala on henki, sielu ja ruumis? Tai jos kerran Pyhä Henki on Jumala, kuten Jaikal esittää, ja Pyhä Henki Jeesuksen Isä, niin miksi Isä alistui siihen että Poika puhalsi hänet ulos oman suunsa kautta, silloin kun Jeesus puhalsi ja sanoi, "Ottakaa Pyhä Henki"?
Oletko edes pohtinnut näitä asioita syvällisemminen, ennen kuin aloit vertailemaan Jumalaa ihmiseen, ihmiseen jolla on henki, sielu ja ruumis?
Jes.40:18 Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
Usko pois, eksyt ja pahasti kun vertaat Jumalaa ihmiseen!- luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
----Ihan samoin, kuin Peten ruumis sielu ja henki, ovat Yksi ihminen Pete ! Ei voida sanoa siis , että henkesi tai sielusi tai ruumiisi ei olisi osaltaan se ihminen Pete !----
Tarkoittaako esityksesi sitä, että kun kerran minulla, ihmisellä, on sekä henki, sielu että ruumis, että myös Jumala koostuu kolmesta eri osasta, koska Petri on kaikesta huolimatta vain yksi ihminen?
Eihän se ihmisen henki, sielu ja ruumis ole lainkaan vertailukelpoinen asia Jumalaan. Jumala ei nimittäin tykkää siitä, että HÄNTÄ ITSEÄÄN verrataan johonkin ihmiseen, sillä hän kielsi olevansa ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29).
Koska sinä vertailet ihmistä (Petriä) Jumalaan, niin kerropa minulle, kuka on "kolminaisuudessasi" se henki, jos kerran Jumalalla on myös oma sielu (Jes.1:14). Sanot tietenkin että Jumala on henki, kuten Raamattukin asian ilmaisee. Mutta jos kerran Jumalalla on oma sielu, vaikka onkin henki, niin onko sitten Jeesus Jumalan sielu, taikka liharuumis, tai peräti henkiruumis? Kuulostaako nämä seuraavat Jeesuksen sanat siltä että hän olisi Jumalan sielu?
""Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko MINUN tahtoni, vaan SINUN " (Luuk.22:42).
Vaikuttaa siltä, että Isällä ja Pojalla on eri sielu, ja että Poika puhuu Isälleen. Miksi puhu isälleen, jos he ovat sama sielu?
Entäs Pyhä Henki? Jos kerran Isä on henki, Poika on sielu, niin Pyhä Henki onkin sitten se ruumis? Vai onko sittenkin henki, kun kerran se on Pyhä Henki? Jos Pyhä Henki sittenkin on henki jonka Jumala lähetti, niin onko Jumala sittenkin kaksi erillistä henkeä, vaikka yritit todistaa että Jumala on henki, sielu ja ruumis? Tai jos kerran Pyhä Henki on Jumala, kuten Jaikal esittää, ja Pyhä Henki Jeesuksen Isä, niin miksi Isä alistui siihen että Poika puhalsi hänet ulos oman suunsa kautta, silloin kun Jeesus puhalsi ja sanoi, "Ottakaa Pyhä Henki"?
Oletko edes pohtinnut näitä asioita syvällisemminen, ennen kuin aloit vertailemaan Jumalaa ihmiseen, ihmiseen jolla on henki, sielu ja ruumis?
Jes.40:18 Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
Usko pois, eksyt ja pahasti kun vertaat Jumalaa ihmiseen!Raamattu itse kertoo, eli Jumalan Sana sanoo selvästi, että Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, "kuva" ei ole koskaan yksi yhteen, vaan sen kautta ymmärrämme Hengelliset asiat, jotka muuten ovat liian vaikeita ihmis järjelle ja viisaudelle käsittää !
1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME;
26 And God said, Let us make man in our image, after our likeness:
Siis tuossa sanoo Jumala tehkääMME, siis Pete ketkä ME ?
Mitä sekoilet muuten, 3 osaa ovat ihan selvät !
1) Isä on se näkymätön sielu, eli Jumalan sielu eli olemus, eikä sitä ei voi nähdä !
2)Henki on Pyhä Henki, ja Sana sanoo, että Henki tutkii kaiken:
1. Kor. 2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Huomaa Pete, ihan suora vertaus Jumalan Henki - Ihmisen henki !!!
3) Jeesus on se ruumis eli näkyvä osa Jumalaa, eli Jumala tulee ilmi Jeesuksen teoissa ja Sanoissa ja niiden kautta !
Joten lopeta Pete jo sekoittaminen, tässä täysin selvässä asiassa ! luetaankosanaa2 kirjoitti:
Raamattu itse kertoo, eli Jumalan Sana sanoo selvästi, että Jumala teki ihmisen omaksi kuvakseen, "kuva" ei ole koskaan yksi yhteen, vaan sen kautta ymmärrämme Hengelliset asiat, jotka muuten ovat liian vaikeita ihmis järjelle ja viisaudelle käsittää !
1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME;
26 And God said, Let us make man in our image, after our likeness:
Siis tuossa sanoo Jumala tehkääMME, siis Pete ketkä ME ?
Mitä sekoilet muuten, 3 osaa ovat ihan selvät !
1) Isä on se näkymätön sielu, eli Jumalan sielu eli olemus, eikä sitä ei voi nähdä !
2)Henki on Pyhä Henki, ja Sana sanoo, että Henki tutkii kaiken:
1. Kor. 2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Huomaa Pete, ihan suora vertaus Jumalan Henki - Ihmisen henki !!!
3) Jeesus on se ruumis eli näkyvä osa Jumalaa, eli Jumala tulee ilmi Jeesuksen teoissa ja Sanoissa ja niiden kautta !
Joten lopeta Pete jo sekoittaminen, tässä täysin selvässä asiassa !----1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME;-----
Sinulle on jo tuhat kertaa sanottu, että tottakai Jumala sanoo "Tehkäämme..." sillä jonka kanssa hän aikoo tehdä jotakin. Jos sanot vaimollesi, "Tehkäämme lumiukon", niin onko se todistus siitä että sinä olet vaim tai vaimo sinä? Tai että te olette menettäneet identiteettinne. Eipä tietenkään.
Jos Jumala olisi monikkopersoonainen, hän olisi aina käyttänyt itsestään monikollisia pronomineja ja verbejä ,silloin kun puhui ITSESTÄÄN, mutta niin hän ei tehnyt kertaakan. Onko tämä asia sinulle vaikeata ymmärtää?
-----11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Huomaa Pete, ihan suora vertaus Jumalan Henki - Ihmisen henki !!!----
Ei tuossa jakeessa sanota, että Jumalan Henki on ihmisen henki. Sinähän levottomia kirjoittelet. Jumala sanoi että hän ole ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29), joten turhaa sinun on vertailla ihmisen henkeä Jumalan henkeen. Kyllä, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta se ei tarkoita että ihminen on Jumala, vaan sitä että ihmisellä on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, kuten Jumalallakin:
Muuten, unohdit tuossa henki, sielu ja ruumis vertailussa sen, että Jumala on henki, ja että hänelläkin on sielu, joten ei mennyt vertailusi ihan nappiin. Siksi sitä ei voi soveltaa Jumalaan, kun kerran pidit Jumalan Pyhää Henkeä hänen sielunaan. Lisäksi luulet ettei Jumalalla ole omaa henkiruumista (vaan on riippuvainen Jeesuksen ruumista, joka kirkastui taivaaseen noustessaan henkiruumiiksi) vaikka hänellä on sellainenkin (1.Kor.15:40):
http://www.jumalaoppia.com/index.php/harhaopit/59-harhaoppi-jumalalla-ei-ole-kaksi-katta-ja-kaksi-jalkaajumalan_pete kirjoitti:
----1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME;-----
Sinulle on jo tuhat kertaa sanottu, että tottakai Jumala sanoo "Tehkäämme..." sillä jonka kanssa hän aikoo tehdä jotakin. Jos sanot vaimollesi, "Tehkäämme lumiukon", niin onko se todistus siitä että sinä olet vaim tai vaimo sinä? Tai että te olette menettäneet identiteettinne. Eipä tietenkään.
Jos Jumala olisi monikkopersoonainen, hän olisi aina käyttänyt itsestään monikollisia pronomineja ja verbejä ,silloin kun puhui ITSESTÄÄN, mutta niin hän ei tehnyt kertaakan. Onko tämä asia sinulle vaikeata ymmärtää?
-----11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Huomaa Pete, ihan suora vertaus Jumalan Henki - Ihmisen henki !!!----
Ei tuossa jakeessa sanota, että Jumalan Henki on ihmisen henki. Sinähän levottomia kirjoittelet. Jumala sanoi että hän ole ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29), joten turhaa sinun on vertailla ihmisen henkeä Jumalan henkeen. Kyllä, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta se ei tarkoita että ihminen on Jumala, vaan sitä että ihmisellä on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, kuten Jumalallakin:
Muuten, unohdit tuossa henki, sielu ja ruumis vertailussa sen, että Jumala on henki, ja että hänelläkin on sielu, joten ei mennyt vertailusi ihan nappiin. Siksi sitä ei voi soveltaa Jumalaan, kun kerran pidit Jumalan Pyhää Henkeä hänen sielunaan. Lisäksi luulet ettei Jumalalla ole omaa henkiruumista (vaan on riippuvainen Jeesuksen ruumista, joka kirkastui taivaaseen noustessaan henkiruumiiksi) vaikka hänellä on sellainenkin (1.Kor.15:40):
http://www.jumalaoppia.com/index.php/harhaopit/59-harhaoppi-jumalalla-ei-ole-kaksi-katta-ja-kaksi-jalkaa"Jumala sanoi että hän ole ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29)" piti olla "Jumala sanoi että hän EI OLE ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29)
- luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
----1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME;-----
Sinulle on jo tuhat kertaa sanottu, että tottakai Jumala sanoo "Tehkäämme..." sillä jonka kanssa hän aikoo tehdä jotakin. Jos sanot vaimollesi, "Tehkäämme lumiukon", niin onko se todistus siitä että sinä olet vaim tai vaimo sinä? Tai että te olette menettäneet identiteettinne. Eipä tietenkään.
Jos Jumala olisi monikkopersoonainen, hän olisi aina käyttänyt itsestään monikollisia pronomineja ja verbejä ,silloin kun puhui ITSESTÄÄN, mutta niin hän ei tehnyt kertaakan. Onko tämä asia sinulle vaikeata ymmärtää?
-----11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Huomaa Pete, ihan suora vertaus Jumalan Henki - Ihmisen henki !!!----
Ei tuossa jakeessa sanota, että Jumalan Henki on ihmisen henki. Sinähän levottomia kirjoittelet. Jumala sanoi että hän ole ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29), joten turhaa sinun on vertailla ihmisen henkeä Jumalan henkeen. Kyllä, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta se ei tarkoita että ihminen on Jumala, vaan sitä että ihmisellä on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, kuten Jumalallakin:
Muuten, unohdit tuossa henki, sielu ja ruumis vertailussa sen, että Jumala on henki, ja että hänelläkin on sielu, joten ei mennyt vertailusi ihan nappiin. Siksi sitä ei voi soveltaa Jumalaan, kun kerran pidit Jumalan Pyhää Henkeä hänen sielunaan. Lisäksi luulet ettei Jumalalla ole omaa henkiruumista (vaan on riippuvainen Jeesuksen ruumista, joka kirkastui taivaaseen noustessaan henkiruumiiksi) vaikka hänellä on sellainenkin (1.Kor.15:40):
http://www.jumalaoppia.com/index.php/harhaopit/59-harhaoppi-jumalalla-ei-ole-kaksi-katta-ja-kaksi-jalkaaNytkö heittäännyt tahallasi hölmöksi ja ymmärtämättömäksi ?
Sinä sanoit, että ihmistä ja Jumalaa ei saa verrata, ja Sana siis vertasi Pyhää Henkeä ja iohmisen henkeä, eli se oli selvä rinnastus !
Pete ottaa päähän tälläinen tahallinen vääristelysi !
Sitten Jumalassa on Isä ja Poika ja Pyhä Henki kuten JO kirjoitin !
Ihan kuten ihmisessä on sielu ja ruumis ja henki !
Älä sekoita asioita, vastaparit ovat siis
Jumala -ihminen,
Isä -sielu,
Jeesus -ruumis,
Pyhä Henki - henki !
Ihan selvää sille joka Uskoo, mutta kun sinä kiellät Jeesuksen ja Pyhän Hengen olevan Jumala, niin sotkeehan se sinun pääsi näinkin selkeä asia ! - luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
"Jumala sanoi että hän ole ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29)" piti olla "Jumala sanoi että hän EI OLE ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29)
Siinä olemme samaa mieltä, Jumala ei ole ihminen !
Mutta Jumala tuli Jeesuksessa ihmiseksi !
Siis Jumala pystyy ottamaan ihmisen muodon !
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten KALTAISEKSI, ja hänet havaittiin OLENNALTAAN sellaiseksi kuin ihminen; - luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
----1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "TehkääMME ihminen kuvakseMME, kaltaisekseMME;-----
Sinulle on jo tuhat kertaa sanottu, että tottakai Jumala sanoo "Tehkäämme..." sillä jonka kanssa hän aikoo tehdä jotakin. Jos sanot vaimollesi, "Tehkäämme lumiukon", niin onko se todistus siitä että sinä olet vaim tai vaimo sinä? Tai että te olette menettäneet identiteettinne. Eipä tietenkään.
Jos Jumala olisi monikkopersoonainen, hän olisi aina käyttänyt itsestään monikollisia pronomineja ja verbejä ,silloin kun puhui ITSESTÄÄN, mutta niin hän ei tehnyt kertaakan. Onko tämä asia sinulle vaikeata ymmärtää?
-----11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki. Huomaa Pete, ihan suora vertaus Jumalan Henki - Ihmisen henki !!!----
Ei tuossa jakeessa sanota, että Jumalan Henki on ihmisen henki. Sinähän levottomia kirjoittelet. Jumala sanoi että hän ole ihminen (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29), joten turhaa sinun on vertailla ihmisen henkeä Jumalan henkeen. Kyllä, Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta se ei tarkoita että ihminen on Jumala, vaan sitä että ihmisellä on kaksi kättä ja kaksi jalkaa, kuten Jumalallakin:
Muuten, unohdit tuossa henki, sielu ja ruumis vertailussa sen, että Jumala on henki, ja että hänelläkin on sielu, joten ei mennyt vertailusi ihan nappiin. Siksi sitä ei voi soveltaa Jumalaan, kun kerran pidit Jumalan Pyhää Henkeä hänen sielunaan. Lisäksi luulet ettei Jumalalla ole omaa henkiruumista (vaan on riippuvainen Jeesuksen ruumista, joka kirkastui taivaaseen noustessaan henkiruumiiksi) vaikka hänellä on sellainenkin (1.Kor.15:40):
http://www.jumalaoppia.com/index.php/harhaopit/59-harhaoppi-jumalalla-ei-ole-kaksi-katta-ja-kaksi-jalkaaSitten Pete se TEHKÄÄMME, ei siellä ollut muita kuin Jumala, joten kenelle Jumala sanoi siis tehkääMME, ja ketkä siis tekivät ihmisestä OMAN KUVAMME ?
Enkeli ei ole lähelläkään ihmisen kuvaa eikä päinvastoin, vaan pelkkä palveleva henki !
Mutta tästä selviää ketkä ME tekivät ja keiden KUVAKSI:
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä
Mutta Pete, sano sinä siis ketkä ME ja keiden MEIDÄN kuvakseMME ???
Yritä nyt edes itsellesi selvittää tämä asia vihdoin ! luetaankosanaa2 kirjoitti:
Sitten Pete se TEHKÄÄMME, ei siellä ollut muita kuin Jumala, joten kenelle Jumala sanoi siis tehkääMME, ja ketkä siis tekivät ihmisestä OMAN KUVAMME ?
Enkeli ei ole lähelläkään ihmisen kuvaa eikä päinvastoin, vaan pelkkä palveleva henki !
Mutta tästä selviää ketkä ME tekivät ja keiden KUVAKSI:
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä
Mutta Pete, sano sinä siis ketkä ME ja keiden MEIDÄN kuvakseMME ???
Yritä nyt edes itsellesi selvittää tämä asia vihdoin !----Sitten Pete se TEHKÄÄMME, ei siellä ollut muita kuin Jumala, joten kenelle Jumala sanoi siis tehkääMME, ja ketkä siis tekivät ihmisestä OMAN KUVAMME ?----
Kysyit ketkä tekivät ihmisen "kuvaksemme". Miksi kysyy kun tiedät mitä vastaan?
Jumala teki sen ainutsyntyisen Poikansa kautta:
Joh.1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Koska Jeesus on Jumalan kuva, me olemme luodut heidän kuvakseen (Isän ja Pojan kuvaksi) koska Poikakin on Jumalan kuva ja hänen esikoisensa (Kol.1:15). Aadam ei ollut Jumalan esikoinen, vaan Jeesus (Kol.1:15, Heb.1:6).
Lainaan sinua:
"Yritä nyt edes itsellesi selvittää tämä asia vihdoin !"
- Meingott
"Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus."
Siteerattu kohta yhdestä persoonasta käsittelee Kristusta.
Jumala on yksi, jolla on kolme hypostaasia. Se on täysin Raamatun oppi.
Mielenkiintoista on lueskella, millaista jumalanpeteläisyyden jumalakuva on. Kristillinen se ei ole, mutta kristillisperäinen. Ihan en vielä osaa sijoittaa, mihin harhaoppien joukkoon se kuuluu. Areiolaisuus siinä vilahtaa kyllä Kristuksen luotuisuuden perusteella, muttei ihan sellaisenaan, vaan joukossa on jotain muutakin. Jossain aiemmin on jumalanpeteläisyys selvästi kieltänyt Pyhän Hengen jumaluuden ja henkilöitymän, jolloin ollaan makedonianismin puolella. Ja jos Kristuksen kohdalla jumalanpeteläisyys ajattelee, että Kristus on jollain tavoin "voideltu" Pyhällä Hengellä, vilahtaa ebionitismi. Siitä en osaa sanoa tarkemmin.
Mutta jumalanpeteläisyys lienee areiolais-makedonianistinen harha.Hypostaasisi on minulle pelkkä hypoteesi joka on vailla raamatullista pohjaa, niin kauan kunnes osaat esittää sen uskottavasti lainaamalla Raamatun jakeita.
Näytät kovasti miettivän sitä, että mahdanko olla areiolainen, makedonialainen, areiolais-makedonialainen, tai peräti ebitoniitti. Ole huoletta, en ole mitään niistä. Tosin olen vielä helluntailais-lahkolainen kun eivät pyynnöstäni huolimatta erottaneet minut pois yhdistyksestään. Todellisuudessa vain sillä on merkitystä, mitä Hän saa olla minussa (ja sinussa), eikä sillä mitä me olemme, tai mihin uskonlahkoon me kuulumme, sillä Kristus ei ole jaettu:
1.Kor.1:11-13:
"Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne. Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?"
Kirjoitit että "jossain aiemmin" minä olisin "kieltänyt Pyhän Hengen jumaluuden". Ongelmaksi tuossa väitteessä muodustuu se, että sinulla ja minulla on erilainen näkemys siitä, mitä tuo sana "jumaluus" tarkoittaa ja pitää sisällään. Selitän seuraavalla sivulla tarkemmin mitä tarkoitan jumaluudella (käytännössä samaa kuin Raamatun alkutekstit):
http://jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/164-onko-jumaluus-sama-kuin-jumala- Meingott
Hypostaasi, tarkoittaen persoonaa. Samalle asialle toinen termi. Persoona tarkoitti antiikin aikana vähän eri asiaa kuin mitä nykypäivänä.
Ymmärsit Athaniuksen tunnustuksen väärin. Siteeraamassasi kohdassa tarkoitetaan yhtä Jumalan persoonaa, Kristusta, ainoastaan.
Enpä oikein viitsi esitellä raamatunkohtia. Luultavasti siitä ei ole mitään iloa, koska et kuitenkaan uskoisi niitä.
Luen tekstisi. Kiitos, kun laitoit linkin. Meingott kirjoitti:
Hypostaasi, tarkoittaen persoonaa. Samalle asialle toinen termi. Persoona tarkoitti antiikin aikana vähän eri asiaa kuin mitä nykypäivänä.
Ymmärsit Athaniuksen tunnustuksen väärin. Siteeraamassasi kohdassa tarkoitetaan yhtä Jumalan persoonaa, Kristusta, ainoastaan.
Enpä oikein viitsi esitellä raamatunkohtia. Luultavasti siitä ei ole mitään iloa, koska et kuitenkaan uskoisi niitä.
Luen tekstisi. Kiitos, kun laitoit linkin.----Ymmärsit Athaniuksen tunnustuksen väärin. Siteeraamassasi kohdassa tarkoitetaan yhtä Jumalan persoonaa, Kristusta, ainoastaan.----
En ymmärtänyt väärin, sillä sanat no sanat - "Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että HÄN ON YKSI PERSOONA" - ovat viittauksena Jumalaan. Senhän paljastaa edellä oleva asiayhteys, eli edellinen kappale, jossa sanotaan että "JUMALA on omaksunut ihmisyyden".
Vai meinaatko tosissaan, että jos Jeesus on Jumala ja yksi persoona, niin Jumalakin on vain yksi, vaikka samanaikaisesti uskot että hän on kaksi muutakin persoonaa? Eihän sellaisessa ole järjen häivääkään. Ei ihme että juutalaiset ja muslimit pitävät meitä kristittyjä idiootteina.
Te tulkitse tittelin "Jumala", ikään kuin se tarkoittaisi että Jumala on vain kolmen persoonan KÄSITE, mutta ei yksilöllinen persoona, jolla on omat ajatukset ja toiveet. Siinä te menettekin pahasti harhaan. HÄN ei todellakaan ole persoonallisuushäiriöinen.
http://www.evl.fi/kappeli/athanasiuksen.htmlMeingott kirjoitti:
Hypostaasi, tarkoittaen persoonaa. Samalle asialle toinen termi. Persoona tarkoitti antiikin aikana vähän eri asiaa kuin mitä nykypäivänä.
Ymmärsit Athaniuksen tunnustuksen väärin. Siteeraamassasi kohdassa tarkoitetaan yhtä Jumalan persoonaa, Kristusta, ainoastaan.
Enpä oikein viitsi esitellä raamatunkohtia. Luultavasti siitä ei ole mitään iloa, koska et kuitenkaan uskoisi niitä.
Luen tekstisi. Kiitos, kun laitoit linkin.----Enpä oikein viitsi esitellä raamatunkohtia. Luultavasti siitä ei ole mitään iloa, koska et kuitenkaan uskoisi niitä.----
Älä työnnä päätäsi pusikkoon. Tuo nyt todisteet esille Raamatustasi niin käydä ne yhdessä läpi. Ei kyse ole siitä uskonko minä niihin jakeisiin, vaan kyse on siitä miten ne pitää tulkita oikein.
- AreioksenHarhaa
1. Yksikään luotu olento ei voi lunastaa toista luotua olentoa
2. Jeesus Kristus on luotu olento
3. Näin ollen ei ole mahdollista, että Jeesus Kristus pelastaisi ihmiskunnanJeesus on syntynyt kaksi kertaa:
http://jumalaoppia.com/index.php/raamatunjakeita-aihepiireittaein/122-jeesuksen-kaksi-syntymaa
Minäkin olen syntynyt kaksi kertaa!
Oletko sinä syntynyt kaksi kertaa? Jos olet, silloin sille toiselle syntymällesi täytyy löytyä jokin selitys. Se löytyy täältä:
Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Ei Jeesus turhaan kuollut ihmiskunnan puolesta, eikä turhaan herätetty kuolleista:
Heb.9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
1.Piet.1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta..
Ja kaikki kansa sanoi Aamen?- luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
Jeesus on syntynyt kaksi kertaa:
http://jumalaoppia.com/index.php/raamatunjakeita-aihepiireittaein/122-jeesuksen-kaksi-syntymaa
Minäkin olen syntynyt kaksi kertaa!
Oletko sinä syntynyt kaksi kertaa? Jos olet, silloin sille toiselle syntymällesi täytyy löytyä jokin selitys. Se löytyy täältä:
Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Ei Jeesus turhaan kuollut ihmiskunnan puolesta, eikä turhaan herätetty kuolleista:
Heb.9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
1.Piet.1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta..
Ja kaikki kansa sanoi Aamen?King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa !
Pete se on jännä juttu, kun muuten kyllä kaivat eri käännöksiä ja väännöksiä, mutta tässä tapauksessa et ole näemmä halunnut asioita kunnolla tutkia !
22 The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.
23 I was set up from everlasting, from the beginning, or ever the earth was.
24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no fountains abounding with water.
Mutta kun en halua olla eri käännösten varassa vaan Raamatun Sanan varassa, niin Jeesuksesta Apostoli Johannes, selvästi todistaa, että Jeesus On Jumala seuraavasti:
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Ja Jumalalla ei ole päivien alkua eikä loppua, eli Hän ei ole voinut syntyä siten !
Joten käännös virheetkin sinä Pete käytät hyväksesi sotkeaksesi asioita ja ollaksesi harhaoppisi kanssa mukamas oikeassa, vaikka jo nuo Johanneksen sanat todistavat väitteesi valheeksi ! luetaankosanaa2 kirjoitti:
King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa !
Pete se on jännä juttu, kun muuten kyllä kaivat eri käännöksiä ja väännöksiä, mutta tässä tapauksessa et ole näemmä halunnut asioita kunnolla tutkia !
22 The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.
23 I was set up from everlasting, from the beginning, or ever the earth was.
24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no fountains abounding with water.
Mutta kun en halua olla eri käännösten varassa vaan Raamatun Sanan varassa, niin Jeesuksesta Apostoli Johannes, selvästi todistaa, että Jeesus On Jumala seuraavasti:
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Ja Jumalalla ei ole päivien alkua eikä loppua, eli Hän ei ole voinut syntyä siten !
Joten käännös virheetkin sinä Pete käytät hyväksesi sotkeaksesi asioita ja ollaksesi harhaoppisi kanssa mukamas oikeassa, vaikka jo nuo Johanneksen sanat todistavat väitteesi valheeksi !----King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa !----
Tutkin pääosin suomenkielisiä käännöksiä (vaikka toisinaan myös englanninkielisiä, ruotsinkielisiä ja alkutekstejäkin:
SANANLASKUT 8:24 TARKASTELUSSA:
KR, Snl.8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, SYNNYIN MINÄ, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
RK, Snl.8:24 Ennen kuin oli merten syvyyksiä, ennen runsasvetisiä lähteitä SYNNYIN MINÄ.
Tanskalainen käännös, Snl.8:24 jeg fødtes, før Verdensdybet var til, før Kilderne, Vandenes Væld, var til; ( "jeg fødtes" tarkoittaa "MINÄ SYNNYIN").
Ruotsalainen SF 98, Snl.8:24 Innan djupen blev till föddes jag, innan källorna flödade av vatten. ("Föddes jag" tarkoittaa "SYNNYIN MINÄ").
Norwegian Bible, Snl.8:24 Da avgrunnene ennu ikke var til, blev jeg født, da der ennu ikke fantes kilder fylt med vann. ("blev jeg født" tarkoittaa "MINÄ SYNNYIN").
NLT, 8:24 I WAS BORN before the oceans were created, before the springs bubbled forth their waters.
NIB, Snl.8:24 When there were no watery depths, I WAS GIVEN BIRTH, when there were no springs overflowing with water;
HCSB, Snl.8:24 I WAS BORN when there were no watery depths and no springs filled with water.
NASB, Snl.8:24 When there were no depths I was brought forth, When there were no springs abounding with water. (Lisäselityksessä lukee, "OR BORN").
NET, Snl.8:24 When there were no deep oceans I WAS BORN, when there were no springs overflowing with water;
Edellämainittujen lisäksi meillä on käännökset KJV, ESV, RSV, ASV, YLT, DBY, WEB ja HNV jotka kaikki kääntävät sen " I WAS BROUGHT FORTH". Huomionarvoista on että englannin sanakirjat kertovat että synonyymeja sanoille "BRING FOURTH" ovat mm. "create" (luoda), "make" (tehdä), "produce" (valmistaa) ja "cause to exist" (aiheuttaa olemassaoloon).
Tähän tutkimustyöhön en tällä kertaa ottanut mukaan seuraavan jakeen, Snl.8:25, vaikka siinäkin Jeesus kertoo syntyneensä ennen maailman luomista KAIKISTA noissa samoissa käännöksissä.
MUITAKIN JAKEITA:
Meillä on muitakin jakeita jotka kertovat Jeesuksen syntymisestä Jumalan kautta (ennen kuin syntyi Marian kautta). Tässähän niitä:
Ps.2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
Heb.1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Apt.13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt'.
JEESUS ON AINUTSYNTYINEN POIKA JUMALALLE (alkutekstien mukaan):
Joh.3:16, Joh.3:18,
JEESUS ON JUMALAN ESIKOINEN:
Kol 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
JEESUS ON LUOMAKUNNAN ALKU: (Luomakunnan alku on osa luomakuntaa)
Ilm 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
JEESUS ONESIKOISVELJEMME: (tarkoittaa: ensimmäiseksi syntynt veli)
Room.8:28 "Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi ESIKOINEN MONIEN VELJIEN JOUKOSSA..."
JEESUS ON SAANUT ALKUNSA YHDESTÄ:
Heb.2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi..."
KUKA ON TÄMÄ YKSI JOSTA JEESUS ON SAANUT ALKUNSA?
Ef.4:6 yksi Jumala ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
JEESUS RAKASTAA, JA SIKSI HÄNKIN ON SYNTYNYT JUMALASTA:
1.Joh.4:7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja JOKAINEN, JOKA RAKASTAA, ON JUMALASTA SYNTYNYT ja tuntee Jumalan.
JEESUKSELLA JA MEILLÄ ON SAMA JUMALA JA SAMA ISÄ:
Joh.20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
LOPUKSI:
Melkein unohdin sanoa, että Jeesus itse tunnusti että Jumala loi hänet enne maailman luomista. Siten ei Jeesus voi olla enää Jumala, koska Jumala on aina ollut, ja täten on selvää että koko kolminaisuusoppi kaatuu siihen:
http://jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/46-jeesus-on-sittenkin-luotuluetaankosanaa2 kirjoitti:
King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa !
Pete se on jännä juttu, kun muuten kyllä kaivat eri käännöksiä ja väännöksiä, mutta tässä tapauksessa et ole näemmä halunnut asioita kunnolla tutkia !
22 The LORD possessed me in the beginning of his way, before his works of old.
23 I was set up from everlasting, from the beginning, or ever the earth was.
24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no fountains abounding with water.
Mutta kun en halua olla eri käännösten varassa vaan Raamatun Sanan varassa, niin Jeesuksesta Apostoli Johannes, selvästi todistaa, että Jeesus On Jumala seuraavasti:
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Ja Jumalalla ei ole päivien alkua eikä loppua, eli Hän ei ole voinut syntyä siten !
Joten käännös virheetkin sinä Pete käytät hyväksesi sotkeaksesi asioita ja ollaksesi harhaoppisi kanssa mukamas oikeassa, vaikka jo nuo Johanneksen sanat todistavat väitteesi valheeksi !Luetaankosanaa:
----King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa ! ----
Vai ei tuossa kohtaa puhuta mitään syntymisestä.
Pro 8:24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no fountains abounding with water.
Pro 8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
Antamasi tieto oli disinformaatiota eli valhetta. Tyypillistä teksteillesi.
Eikö tässäkään puhuta syntymisestä mitään:
Pro 8:25 Before the mountains were settled, before the hills was I brought forth:
Pro 8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä.
Etkö mukamas tiedä mitä ”bring forth” on suomeksi.
Suomenkieltä luulisin sinun kuitenkin ymmärtävän, "synnyin minä".- efox
jumalan_pete kirjoitti:
----King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa !----
Tutkin pääosin suomenkielisiä käännöksiä (vaikka toisinaan myös englanninkielisiä, ruotsinkielisiä ja alkutekstejäkin:
SANANLASKUT 8:24 TARKASTELUSSA:
KR, Snl.8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, SYNNYIN MINÄ, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
RK, Snl.8:24 Ennen kuin oli merten syvyyksiä, ennen runsasvetisiä lähteitä SYNNYIN MINÄ.
Tanskalainen käännös, Snl.8:24 jeg fødtes, før Verdensdybet var til, før Kilderne, Vandenes Væld, var til; ( "jeg fødtes" tarkoittaa "MINÄ SYNNYIN").
Ruotsalainen SF 98, Snl.8:24 Innan djupen blev till föddes jag, innan källorna flödade av vatten. ("Föddes jag" tarkoittaa "SYNNYIN MINÄ").
Norwegian Bible, Snl.8:24 Da avgrunnene ennu ikke var til, blev jeg født, da der ennu ikke fantes kilder fylt med vann. ("blev jeg født" tarkoittaa "MINÄ SYNNYIN").
NLT, 8:24 I WAS BORN before the oceans were created, before the springs bubbled forth their waters.
NIB, Snl.8:24 When there were no watery depths, I WAS GIVEN BIRTH, when there were no springs overflowing with water;
HCSB, Snl.8:24 I WAS BORN when there were no watery depths and no springs filled with water.
NASB, Snl.8:24 When there were no depths I was brought forth, When there were no springs abounding with water. (Lisäselityksessä lukee, "OR BORN").
NET, Snl.8:24 When there were no deep oceans I WAS BORN, when there were no springs overflowing with water;
Edellämainittujen lisäksi meillä on käännökset KJV, ESV, RSV, ASV, YLT, DBY, WEB ja HNV jotka kaikki kääntävät sen " I WAS BROUGHT FORTH". Huomionarvoista on että englannin sanakirjat kertovat että synonyymeja sanoille "BRING FOURTH" ovat mm. "create" (luoda), "make" (tehdä), "produce" (valmistaa) ja "cause to exist" (aiheuttaa olemassaoloon).
Tähän tutkimustyöhön en tällä kertaa ottanut mukaan seuraavan jakeen, Snl.8:25, vaikka siinäkin Jeesus kertoo syntyneensä ennen maailman luomista KAIKISTA noissa samoissa käännöksissä.
MUITAKIN JAKEITA:
Meillä on muitakin jakeita jotka kertovat Jeesuksen syntymisestä Jumalan kautta (ennen kuin syntyi Marian kautta). Tässähän niitä:
Ps.2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.
Heb.1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
Apt.13:33 niinkuin myös toisessa psalmissa on kirjoitettu: 'Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä olen sinut synnyttänyt'.
JEESUS ON AINUTSYNTYINEN POIKA JUMALALLE (alkutekstien mukaan):
Joh.3:16, Joh.3:18,
JEESUS ON JUMALAN ESIKOINEN:
Kol 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
JEESUS ON LUOMAKUNNAN ALKU: (Luomakunnan alku on osa luomakuntaa)
Ilm 3:14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
JEESUS ONESIKOISVELJEMME: (tarkoittaa: ensimmäiseksi syntynt veli)
Room.8:28 "Sillä ne, jotka hän on edeltä tuntenut, hän on myös edeltä määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi ESIKOINEN MONIEN VELJIEN JOUKOSSA..."
JEESUS ON SAANUT ALKUNSA YHDESTÄ:
Heb.2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi..."
KUKA ON TÄMÄ YKSI JOSTA JEESUS ON SAANUT ALKUNSA?
Ef.4:6 yksi Jumala ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
JEESUS RAKASTAA, JA SIKSI HÄNKIN ON SYNTYNYT JUMALASTA:
1.Joh.4:7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja JOKAINEN, JOKA RAKASTAA, ON JUMALASTA SYNTYNYT ja tuntee Jumalan.
JEESUKSELLA JA MEILLÄ ON SAMA JUMALA JA SAMA ISÄ:
Joh.20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
LOPUKSI:
Melkein unohdin sanoa, että Jeesus itse tunnusti että Jumala loi hänet enne maailman luomista. Siten ei Jeesus voi olla enää Jumala, koska Jumala on aina ollut, ja täten on selvää että koko kolminaisuusoppi kaatuu siihen:
http://jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/46-jeesus-on-sittenkin-luotu""Melkein unohdin sanoa, että Jeesus itse tunnusti että Jumala loi hänet enne maailman luomista. Siten ei Jeesus voi olla enää Jumala, koska Jumala on aina ollut, ja täten on selvää että koko kolminaisuusoppi kaatuu siihen:""
Miksi haet kiertoteitä? Hae Jeesukselle alkutekstistä se oikea sana jossa on luomisen sisältö (baaraa)? Tämä sisältö on on esim. ihmisen luomisessa. Kyseessä on sellaisen hankkiminen jota ei ole olemassa? Löytyykö tämä? Kiitän jos löytyy. - luetaankosanaa2
Jonah48 kirjoitti:
Luetaankosanaa:
----King James käännös, ei puhu syntymisestä mitään tuossa kohtaa ! ----
Vai ei tuossa kohtaa puhuta mitään syntymisestä.
Pro 8:24 When there were no depths, I was brought forth; when there were no fountains abounding with water.
Pro 8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.
Antamasi tieto oli disinformaatiota eli valhetta. Tyypillistä teksteillesi.
Eikö tässäkään puhuta syntymisestä mitään:
Pro 8:25 Before the mountains were settled, before the hills was I brought forth:
Pro 8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä.
Etkö mukamas tiedä mitä ”bring forth” on suomeksi.
Suomenkieltä luulisin sinun kuitenkin ymmärtävän, "synnyin minä".Sanakirja. org:
1. tuottaa
2. synnyttää
3. saada aikaan
4. näyttää
5. esittää
Muut/tuntemattomat
6. tuoda esiin
Eli synnyttää, on vain YKSI vaihtoehto monien joukossa, ei ainoa vaihotehto !
Siksi sanonkin, että käännöksistä ja sanoista vääntäminen ei hyödytä, vaan tulee lukea laajemmin Sanaa ja mitä se muualla sanoo:
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Ja Jumalalla ei ole päivien alkua eikä loppua, eli Hän ei ole voinut syntyä siten !
Sitten Pete niihin toisiin Sananpaikkoihin, sinä ITSE sanoit, että Jeesuksesta sanotaan mukamas kahdessa kohtaa, että Hän syntyi !
Jeesus SYNTYI ihmiseksi, siitä Sana todistaa ja profetoikin vanhan testamentin puolella !
Siis Sana tuli lihaksi ja Jumalan Pojaksi siten, eli syntyi samalla niin Ihmisen Pojaksi, kuin myös Jumalan Pojaksi, mutta siinä Jeesus ei syntynyt ihmisen siemenestä vaan siksi Pyhästä Hengestä !
Ovat saaneet alkunsa Yhdestä tarkoittaasitä , että kaikki ovat saaneet lakunsa Jumalasta !
Mutta turhaa tämä on, kun ette halua ottaa Totuutta vastaan, vaikka sen selvästi Sana eli Kristus itse todistaa !
En vain haluaisi, että harhaoppinne leviää vilpittömien uskovienkin pariin, ja siksi yhä aika ajoin puutun näihin pahimpiin valheisiin, joita te levitätte mukamas Jumalan Sanana ja Totuutena, vaikka ne ovat silkkaa valhetta, sillä opetatte Totuutta vastaan kaiken aikaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917284- 353851
- 453450
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2132496
- 412392
- 1302303
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292199Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191913Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898