Olvi työpaikkana?

Iisalmeenmuuttava

Hyvät ja huonot puolet?

9

2141

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iIIHAAAII

Minulla on Timo Hortlingin aikoinaan lupaama lupa kärrärinpaikasta ikuisesti Olvilla.

Serkkutyttöni on työtön ja lupasin paikan hänelle.

Hän halusi pysyä mieluummin työttömänä.

Että saellaiset työhalut HÄNELLÄ.

• Onnellinenvanhempi

Meidän suvussa ollaan oltu Olvilla töissä KOLMESSA sukupolvessa ja saatu jokainen hyvää kohtetelua ja jokaista opastettu menemään eteenpäin.
      Tietojeni mukaan kertaakaan ko. yhtiö ei ole ollut ongelmissa mistään esim työsuhde tai muista ongelmista ja aina kehoittanut työntekijöitään menemään eteenpäin ja kannustanut, niin alhaalla kuin ylhäällä. Tämä kertoo mielestäni eron perheyrityksen ja osakeyhtiön eroista.
      Omalla lapsellani on ollut suuri onni, että pääsi heti perheyhtiöille töihin, joissa häntä on aina kannustettu ja annettu vastuuta ja kiitetty kun on ollut aihetta, eikä kertaakaan häntä ei ollut moitittu Olvilla vain aina kannustettu. Olvilla vaaditaan sitoutumista, joka on todella hyvä ja vie työntekijäänsä eteenpäin.
      Tänään hän työskentelee suuressa monikansallisessa yrityksessä merkittävässä tehtävässä. Yritys, jossa hän työskentelee toimii liki 30 maassa henkilökuntaa liki 10.000 ja liikevaihto useita miljardeja. Hän kunnioittaa mm. OLVIA ja MUTEA, jotka ovat potkineet häntä eteenpäin ja antaneet vastuuta. Hänen työskentelee tietysti perheyrityksessä ja kunnioittaa taloa, joka on hänelle toinen koti.
      Menestyäkseen täytyy olla nöyrä mutta ei .................... nuolija.

• Neiti197x

Oli hyvä työnantaja ennen. Nykyään vähän eri meno. Laittoivat ihmisiä pihalle vaikka tälle ei tarvetta välttämättä olisi ollutkaan. Onneksi itse sentään säästyin. Myös kyttäyskulttuuri on nostanut päätään. Jos silmät ja korvat ei riitä niin aina voi hankkia elektroniikkaa sitä varten. Hommaavat myös jatkuvasti lisää turhan päiväistä rekvisiittaa jotta työntekijä ei vaan tuntisi olonaan mukavaksi. Milloin tulee lasipakkoa ja milloin hattupakkoa. Noilla ei ole mitään merkitystä minkään suhteen. Työntekijöille vain ikävän tuntuiset kun pää täynnä rojua. Bonusten maksaminenkin tuntuu nykyisin niin kovin vastenmieliseltä, mutta osakkeenomistajille kyllä riittää rahaa jaettavaksi ihan ylimääräisenäkin. Suunta on jatkuvasti huonompaan päin.

Noin muuten kyllä palkat tulee aina ajallaan. Niistä tosin saa tasaisesti neuvotella jotta pysyvät ajantasalla. Isot pomot Olvilla on Suomen parhaimmistoa. Mukavia ja reiluja ihmisiä, tulevat myös juttelemaan alaisille. Pienemmistä pomoista ei sitten voikaan sanoa samaa.

• OIutsieppo

Iisalmen ihastuttavin Nainen on tuoppikellarissa siinä tiskin ja kassakoneen takana pusi pusi......

• Semmonenn

Käytännön työtä tekeviä on vähennetty, ja ylitöitä pitää tehdä sen takia. Mutta talosta löytyy insinöörin apuinsinööriä assistenttia ja koordinaattoreita.

• sisäsiittosia

paska paikka ei sinne pääse ku sukulaise sukulaiset töihin.... sukurutsareita koko sakki....

• Olisipitänytjolähteä

Älkää hemmetissä tänne tulko. Työvoimaa potkittu pihalle ja järjestään ne jotka eivät esimerkiksi terveydellisistä syistä voineet tehdä kuin kahta vuoroa. Nyt tehtaassa vallitsee pelon ilmapiiri. Muut työntekijät joutuvat venymään äärimmilleen jotta aikataulussa pysytään. Tulospalkkioitakaan ei makseta, mutta ylimääräisiin osinkoihin kyllä riittää rahaa ja kun tulospakkio ohjelma todetaan huonoksi niin sitä uudistetaan päälliköiden osalta. Korostan, vain päälliköiden osalta. Duunarien tilanne ei tunnu kiinnostavan ketään.

Pitkän uran olen talossa tehnyt, mutta surkeaksi on tilanne mennyt. Lupaan, että etsin toisen työn ennen kuin eläkeikä koittaa. Älkääkä ihmetelkö jos työurat talossa lyhenee. Kunhan nousukausi koittaa niin portilla ei ole jonoja. Paitsi ulospäin. Jo nyt yhteishenki on laskussa ja ihmiset tympääntyneitä. Kiirettä on liikaa ja ihmiset kokee, että heitä ei arvosteta.

Toivottavasti joku johtaja lukee tämän ja tuntee piston vatsassaan. Se on nimittäin omatunto joka siellä pistää. Herätkää! Lisää vakituisia, vähemmän kiirettä ja uudistettu bonusohjelma koskemaan myös duunareita. Siinä olisi hyvä alku työhyvinvontiin. Nyt ei ole paljon muuta kuin työpahoinvointia.

• Anonyymi
      UUSI

Ei kannata tulla olville jos et halua tulla kytättyksi ja kyttääjäksi,aivan sairas työpaikka. Kaikki kyttää toisiaan, ja pikkuherratattarat keksii mitä voi kytätä. Tehdas muuttui ku johto vaihtui V p kyrvät tulivat ohjeitaan antamaan. Mimä olen ollut jo kauan tuolla, niin nyt meni piruksi, Veli kyttää veljet, käräyyävöy. Minä en vloyyänyt.elkää mennä tuomme töihin, saitaa paikka, sairaa. Minä yritän päästä poi

• Anonyymi
        UUSI

Jep, siinä olet kyllä oikeassa, että uusi johto on onnistunut muutamassa vuodessa tuhoamaan täydellisesti olvin työilmapiirin. Muutenkin heidän johtamistapansa on muuttunut olvin edun ajamisesta, heidän oman etunsa ajamiseksi. Harmi, että ne ainoat, jotka asialle voisivat tehdä jotakin eivät ole siihen millään tavalla puuttuneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      5661
    2. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      81
      3734
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      22
      3234
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2685
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      45
      2601
    6. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      112
      2548
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      2041
    8. Maija Kajan

Aiheutti hormoonien määräämisellään massiivisen rintasyöpien lisääntymisaallon!!!!
      Tampere
      100
      1775
    9. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1576
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      38
      1487
    Aihe