Rebekka Naatus

mitä.kummaaa

Olen luterilainen uskovainen. Toisinaan olen kristillisessä mediassa törmännyt Rebekka Naatukseen, joka on ainakin lähtöisin vanhoillislestadiolaisesta perheestä. Onko Rebekka Naatus nykyään uskovainen vai ei? Onko hän sanonut jotain mistä se selviää? Ei tarvitse spekuloida, vaan ainoastaan, jos Naatus on sanonut jotain mistä voi selkeästi päätellä, onko hän uskovainen vai ei, niin sitten voi vastata. Minua kiinnostaa, koska kuulin äsken radio-ohjelman, jossa hänen kerrottiin kirjoittaneen, että lähetystyön voisi lopettaa.

7

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R_Epekka

no en sitten vastaa sulle

• vlmummo

Hänen kantansa ei edusta vanhoillislestadiolaista kantaa.

Hän ei pidä itsekään nykyään itseään vanhoillislestadiolaisena.

Tosin epäuskoisten "kristittyjen" tekemä lähetystyö on lähes turhaa. Tosin Raamattujen käännöstyö ei ole turhaa epäuskoisen tekemänäkään. Myös ulkonaisen kristillisen uskonopin levitys saattaa johdattaa ihmisiä tuntemaan kristinuskoa ja johdattaa heitä siten löytämään myöhemmin Jumalan valtakunnan.

Mutta uudestisyntyä ihminen voi ainoastaan Jumalan lapsen julistamasta Jumalan valtakunnan synninpäästöstä, ja tämä on sitä Jumalan lasten suorittamaa lähetystyötä ja tämä ei ole turhaa, eikä sitä saa lakkauttaa.

Eli epäuskoisten/vääräuskoisten "kristittyjen" lähetystyö ei voi suoraan pelastaa ketään, mutta sekin voi välillisesti johdattaa etsimään Jumalan valtakuntaa ja Jumalan lapsia.

Väärän evankeliumin julistaminen tosin saattaa julistajan päälle kirouksen ja kadotuksen.

Fil. 1:
      "17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani.
      18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei. Minulla on vastedeskin aihetta iloita,"

Gal. 1:
      "8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22]
      9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu."

Ei-kristillinen lähetystyö kuten muslimien, mormonien ja jehovantodistajien on ainoastaan eksytykseksi ja ihmisten kadotukseksi.

• Anonyymi

Hän edustaa ulkomaisten terroristien tukiryhmää vihreää littoa

• Anonyymi

VANHA oli taas tuo aloitus, mutta joku aika takaperin, tänä vuotena -21, oli Iltalehden Päivänurmi haastattelussa Naatus, todistettavasti ei ole enää VL.-väen piirissä.
      Eronnut pappi ; Stiven Naatus; miehestään ja avioitunut uudelleen "pilapiirtäjän" / Ville Rannan , kuvittajan kanssa.
      Vaikutti haastattelussa "hermostuneelta".
      Lapsia on "omia ja yhteisiä", heillä kaikilla... ....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7808
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1190
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1043
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      993
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe