Liikenneopettajan palkka?

Volvo999

Olen töissä pääkaupunkiseudulla. Työsuhde on kestänyt kymmenisen vuotta. Tällä hetkellä saan palkkaa 23€/h. Ilta- ja muita lisiä en saa. Lomarahan saan. Opetusauto on minulla käytössä 24/7. Verottaja ei tiedä "autoedusta."
Minkälaisia palkkoja ja lisiä muut saa?

45

9609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maikka81

      Itse olen Helsingissä liikenneopettajana. Ollut jo parisenkymmentä vuotta. Palkka 17€/h. Ei lisiä ei lomarahoja. Auto kuitenkin käytössä vapaa-ajalla. Pitää ilmeisesti keskustella pomon kanssa!

      • Mutta lomakorvauksen saat, eli todellinen tuntipalkka onkin 19€ ja tunnin työ maksaa koululle 23,6€ (alv0%)

        Joten turha taivastella korkeita hintoja


    • knnvfdrewss

      Mun palkka on 26€/h helsingissä. Teoriatunneista saan vielä 1,50€/h lisää. Lomarahat ym. saan. Autoa en saa käyttää omalla ajalla.

    • VeroKarhu44

      Autoetu on aika hyvä. Varsinkin, jos siitä ei jää kiinni verottajalle?

    • bvhioök

      Mun palkka Vantaalla 27€/h ja auto käytössä. Pomo maksaa osan palkasta pimeenä.

      • Hahhahhaa12121

        Joopajoo, pimeenäpä varmasti hyvinkin. Tässä kommentti, joka yrittää saada autokoulujen toiminnan harmaalta taloudelta.


    • StreetTT

      Espoo, B-opetus 25e/h, auto vapaassa käytössä. Lomarahat tietenkin ja työkokemus 3 vuotta

    • hahhahhaa12121

      Ei pidä paikkaansa noi palkat :))))

      • japiste

        Arvasin että tänne ilmestyy joku älyn jättiläinen kommentoimaan juuri yllä olevalla tyylillä. Väitetään kiven kovaan ettei se ja se pidä paikkaansa, mutta sitten ei ole mitään esittää vastineeksi.? Jos et ole liikenneopettaja, et voi tietää.


      • Hahhahhaa12121

        Olen liikenneopettaja, mutta en palkkaani tänne kirjoita- tää on taas jonkun oma ketju missä yrittää väittää, että liikenneopettajat saa liikaa palkkaa ja kaikki on rahastusta.


      • kkrmrfij

        ...kirjoittaa autokoulun OMISTAJA! hahahaaa!


    • Boyboyboy345

      Saan 27€/h, ei lisiä, ei ylityökorvauksia, lomarahan saan, auto käytössä vapaa-ajalla ja ilmoitusta ei siitä verottajalle. Ihan ok liksa.

    • 5252

      Kerrotko työpaikan? Verottajaa kiinnostaa.

      • SamaKäytäntö

        Kaikissa autokouluissa sama veronkierto käytäntö.


    • autss

      Euroja alle 20 ei ylim. Korvauksia. Auto ei käytössä. Omalla ajellaan vapaa-ajalla. Ei takuutunteja, ei lisiä eritunneista tai korttiluokista.

    • Bvcfxbb

      24€/h. 3-vuotta liikenneopettajana. Opetusauto myös omassa käytössä. Vantaa.

    • CarFree

      26 ekee ja koulun bilika käytössä. Naftat maksaa firma. Myös firman puhelin käytössä. Verottaja ei tiedä. Stadi.

    • Esbomaikka

      25€ / tunti. Opetusauto ja puhelin. Pimeänajot "pimeenä" eli 150€ /pimeänkurssi. Oppilas maksaa 100€ ja oppilaita n.10 henkilöä per pimeä. Oppilasta pyydetään ottamaan 100€ käteisenä mukaan. Paragon-kuitti käteen ja tunnin pimeelle. Omistaja kuittaa illasta 850€ ja minä 150€. Ei huono?

      • kikille

        aivan bussista


      • Mitäs muuta Haagaan????

        Montakos yksityistä teoriatuntia olikaan näin tänään perjantaina :)

        Entä montako AJOKORTTILUPAA oppilaat maksoi teille tänään (sen sijaan että oppilas veisi itse paperit ja maksaisi)


      • huutonauruaaa
        Bussissa kirjoitti:

        Mitäs muuta Haagaan????

        Montakos yksityistä teoriatuntia olikaan näin tänään perjantaina :)

        Entä montako AJOKORTTILUPAA oppilaat maksoi teille tänään (sen sijaan että oppilas veisi itse paperit ja maksaisi)

        Mitä se sinua liikuttaa? Eikös sulla ole autokoulut käytynä ja omien sanojesi mukaan on jonkunlainen rahtarin jobi plakkarissa? Vai oletko valehdellut ja edelleen koitat katkerana hankkia edes mopokorttia itsellesi? Vai onko haaveissasi ryhtyä autokouluyrittäjäksi? Sinultahan kaikki käy, olethan sentään palstojemme moniala-ammattilainen! :DDDD


      • huutonauruaaa kirjoitti:

        Mitä se sinua liikuttaa? Eikös sulla ole autokoulut käytynä ja omien sanojesi mukaan on jonkunlainen rahtarin jobi plakkarissa? Vai oletko valehdellut ja edelleen koitat katkerana hankkia edes mopokorttia itsellesi? Vai onko haaveissasi ryhtyä autokouluyrittäjäksi? Sinultahan kaikki käy, olethan sentään palstojemme moniala-ammattilainen! :DDDD

        Mitäs ihmettä? Haagalainen täällä 2:16, noh kyllähän noilla voitoilla voikin juhlai vähän pidempään :)


      • ulkonabussista
        Bussissa kirjoitti:

        Mitäs muuta Haagaan????

        Montakos yksityistä teoriatuntia olikaan näin tänään perjantaina :)

        Entä montako AJOKORTTILUPAA oppilaat maksoi teille tänään (sen sijaan että oppilas veisi itse paperit ja maksaisi)

        Osaako kukaan selittää minulle, että mitä tämä nimimerkki Bussissa sekoilee? Yksityisteoriatunnit?? Ajokorttiluvan viennit??

        Ei oppilaat vie ajokorttilupahakemuksia, vaan autokoulut. Liitteeksi tarvitaan mm.kuitti ajokorttilupamaksun suorittamisesta Ajovarmalle. Ei autokoululle.

        Kertokaa minulle tämän vajakin aivoituksien selityksiä.


      • noeiosaa
        ulkonabussista kirjoitti:

        Osaako kukaan selittää minulle, että mitä tämä nimimerkki Bussissa sekoilee? Yksityisteoriatunnit?? Ajokorttiluvan viennit??

        Ei oppilaat vie ajokorttilupahakemuksia, vaan autokoulut. Liitteeksi tarvitaan mm.kuitti ajokorttilupamaksun suorittamisesta Ajovarmalle. Ei autokoululle.

        Kertokaa minulle tämän vajakin aivoituksien selityksiä.

        Ei. Sen aivoituksia ei pysty kukaan ihmisjärjellä selittämään..


      • autokouluyrittäjä

        Bussissa on ilmeisesti vainoharhainen... kuka vaan kirjoittaa tänne mitä vaan niin kaikki ollaan Haagalaisia :) Taitaa kärsiä aika pahasti...


      • ulkonabussista kirjoitti:

        Osaako kukaan selittää minulle, että mitä tämä nimimerkki Bussissa sekoilee? Yksityisteoriatunnit?? Ajokorttiluvan viennit??

        Ei oppilaat vie ajokorttilupahakemuksia, vaan autokoulut. Liitteeksi tarvitaan mm.kuitti ajokorttilupamaksun suorittamisesta Ajovarmalle. Ei autokoululle.

        Kertokaa minulle tämän vajakin aivoituksien selityksiä.

        Nimenomaan. Haagassahan opettaja/pomo vie ne lupahakemus, ja sitten ihmetellään kun kestää :)

        Kerros muuten paljonkos siellä Haagan autokoulussa se auton KM-kustannus olikaan


      • ulkonabussista
        Bussissa kirjoitti:

        Nimenomaan. Haagassahan opettaja/pomo vie ne lupahakemus, ja sitten ihmetellään kun kestää :)

        Kerros muuten paljonkos siellä Haagan autokoulussa se auton KM-kustannus olikaan

        Eilen mp-messuilla käydessäni ajoin kyllä Haagan autokoulun ohi, mutta ajokorttilupahakemukset vien Hervannan Ajovarman toimipisteeseen Tampereella, kuten vuoden alusta meitä on ohjeistettu. Oppilaat eivät tosiaankaan vie itse hakemuksia Ajovarmalle.

        Mitä teoriatunteihin tulee, niin tunnit pidetään yhdelle, kahdelle, tai niin monelle oppilaalle kun tunneille tulee. Sinulle ei varmaan yksityistunnitkaan selventäisi liikennesääntöjen saloja. Toisaalta voisin kuvitella, että sinun ajokortin suorittaminen tulee kaatumaan lääkärintodistukseen.


      • ulkonabussista kirjoitti:

        Eilen mp-messuilla käydessäni ajoin kyllä Haagan autokoulun ohi, mutta ajokorttilupahakemukset vien Hervannan Ajovarman toimipisteeseen Tampereella, kuten vuoden alusta meitä on ohjeistettu. Oppilaat eivät tosiaankaan vie itse hakemuksia Ajovarmalle.

        Mitä teoriatunteihin tulee, niin tunnit pidetään yhdelle, kahdelle, tai niin monelle oppilaalle kun tunneille tulee. Sinulle ei varmaan yksityistunnitkaan selventäisi liikennesääntöjen saloja. Toisaalta voisin kuvitella, että sinun ajokortin suorittaminen tulee kaatumaan lääkärintodistukseen.

        Wanha vitsi! Se vanheni jo ennen kuin teit sen 3 vuoden poistumisen, eikä parantunut yhtään sillä välillä....

        Noh jatka trollilua Haagan autokoulu:sta ei se maineta ainakaan parane tolla touhulla


      • ulkonabussista
        Bussissa kirjoitti:

        Wanha vitsi! Se vanheni jo ennen kuin teit sen 3 vuoden poistumisen, eikä parantunut yhtään sillä välillä....

        Noh jatka trollilua Haagan autokoulu:sta ei se maineta ainakaan parane tolla touhulla

        Kannattaisko sun tarkistaa lääkityksesi...


      • ihankuinvaan
        Bussissa kirjoitti:

        Wanha vitsi! Se vanheni jo ennen kuin teit sen 3 vuoden poistumisen, eikä parantunut yhtään sillä välillä....

        Noh jatka trollilua Haagan autokoulu:sta ei se maineta ainakaan parane tolla touhulla

        Tässähän käy lähinnä niin, että Haagan maine ja kunnia vain kasvaa, kun sinä teet itsestäsi tyhmän tuolla jatkuvalla järjettömällä länkytyksellä!


      • ulkonabussista kirjoitti:

        Kannattaisko sun tarkistaa lääkityksesi...

        Kannattaisi. Nyt lymecyclin 300mg 2 kertaa päivässä ja ei oikein auta. Mitä sä susoittelisit? nimi, annos, kuinka uisein :)


    • Aikuimäävai

      Oon autokouluope, myyn persettä Turun hinttibaareissa, tonnin ilta kun on pyrstö pystyssä ja vaseliinipurkki vieressä.

    • Gkndjtncbvsj

      Mun palkka on 26€/h ja saan auton käyttöön myös kesälomalla. Polttoaineet maksan lomalla itse. Duunipäivänä firma maksaa. Yleinen käytäntö lienee?

      • Ilmoituslomake

        Tuosta autonkäytöstä kun kärähtää, niin saa itselle korotettuna autoedusta mätkyt ja firma joutuu maksamaan Alvit takaisin, mitä siitä autosta on vähentänyt.


      • Tiedän

        Suomen autokouluista useimmat kärähtäis omista ajoista!


    • NGiuytr

      26,50€/h. 6 vuotta alalla. B-opetus. Ei teoriatunteja. Helsinki.

    • Hyvinpärjää

      35€ tunti ja taxilla työmatkat .
      Hyvinkäällä hyvä olla.

    • KKbxvdghgs

      24e tunti ja auto käytössä. Pimeänajot pimeenä. Pomon lomaosake käytössä vapaasti. Vantaa.

    • odkdjfnmvjfd

      27euroa ja luuri. Auto tarvittaessa käytössä. Työsuhdeasunto ja nettitikku. Espoo.

    • kdmdhrb

      28€ tunti. Auto käytössä joka päivä. Espoo

    • Kuutamolla698

      27,50€/h ja auto käytössä 24/7. Osa palkasta pimeänä (piemeänajo). Ihan ok palkka etuineen. Vastuullinen työ, hyvä palkka.

    • Trollintappaja

      Trolli kovassa vauhdissa tyylistä päätellen.

      Tässä ensikäden tietoa vastapainoksi.

      Tuntipalkka 20E/h paikkeilla pääkaupunkiseudulla.

      Ei iltalisiä, ei ylityökorvauksia, pelkää epävrmaa tuntipalkkaa mistä sitten lomakorvaukset koostuvat. Parhaimillaan joustavat työajat mihin voi itse vaikuttaa.

      Palkkaus ja työn joustavuus on siis ollut käytäntö autokoulpalkallisilla jo kauan. Se on sitä paikallista sopimista.

      Harva kai se uskaltaa koulun auton viedä kotiin. Kateellinen naapuri käräyttää verottajalle jos naapurilla on aina epäilyttävän puhdas auto ? Useimilla on oma auto tai autoetu.

      Jos työtehtävissä käytettävä tablettitietokoneella surffataan nettiä, pitääkö se ilmoitta luontoiseduksi ?

      Autokoulu"bisnes" ei ole kultakaivo vaan hyvin marginaalisesti kannattava toimeentulo jo näillä joustoilla. Mistään kartellitoiminnasta ei ole tietoakaan, vaan päinvastoin aivan laskutaidotonta kilpailua naapurin kanssa kunnes toinen kaatuu.

      Kun harmittelette ajokortin hintaa, mikä varmaankin monelle tuntuu hyvin kalliiltan, niin huomioikaa että siitä valuu autokoululta pois ja palautuu melkein se neljännes takaisin yhteiskuntaan ALV:n kautta.

      Nyt Trolli, sinun pitää vaihtaa tyyliä jottet ole niin läpinäkyvä :) .

      • PaskaneNauru

        Sama juttu, työkalu oli pihassa koska ajoin sillä tottakai työmatkat. Huoltelin työnantajan koulumoottoripyöriä jopa omalla ajalla vuokrakämpillä.
        Olipa aikaa jolloin HYVÄ työnantaja arvosti
        HYVÄÄ liikenneopettajaa 20-25 € tunti. Ja itteppä olette yrittäjät paskoneet omìin muroihinne noissa kartelleissa... Nyt viimeiset konkurssirapamahat vääntäytyy oppilaitosmaailmaan "kouluttajaksi"


      • Vai että 22,3€ bruttona tunnissa....

        No Ajotunti maksaa 70€ verojen jälkeen koululle jää 49€

        Tunnin työ opettajalta maksaa 28,1€

        Auton kulut tunnissa ehkäpä 30 kilsaa eli 30*0,32=9,6€

        Yhteensä opettajan ja auton kulut tunnissa 37,7€

        Omistajlle jää siis jokaista ajotuntia kohden yli 11,3€

        Puhumattakaan teoriatuntien hinnoissa


      • Anonyymi
        Bussissa kirjoitti:

        Vai että 22,3€ bruttona tunnissa....

        No Ajotunti maksaa 70€ verojen jälkeen koululle jää 49€

        Tunnin työ opettajalta maksaa 28,1€

        Auton kulut tunnissa ehkäpä 30 kilsaa eli 30*0,32=9,6€

        Yhteensä opettajan ja auton kulut tunnissa 37,7€

        Omistajlle jää siis jokaista ajotuntia kohden yli 11,3€

        Puhumattakaan teoriatuntien hinnoissa

        Ensinnäkin 70€ on verottomana 56,45€. Laskelmissasi ei ole otettu myöskään huomioon toimistokuluja (kirjanpito, tilavuokrat etc). Ei näytä kovin kannattavalta businekselta, varsinkin kun kattelee finderistä autokoulujen talouslukuja.

        Noi tuntipalkkojen ilmoittaminen ei myöskään kerro mitään palkasta, kun kukaan ei kerro tuntimääriä, vai pitääkö olettaa että kaikki tekevät täydet 153h kuukaudessa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe