Kun lukee Raamattunsa niin huomaa että Jeesus ja apostolit kokoontuivat aina sapattina. Samoin pakanat tulivat kuulemaan apostoleita sapattina. Joten miksi uskovat eivät tee Jeesuksen esimerkin mukaan? Koska on niin mukavaa mennä massan mukana? Pitää lepopäivä ja muut juhlat mitkä tunnetaan maailmanlaajuisesti? Mutta Jeesuksen seuraajan pitäisi erottautua maailmasta. Raamattu sanoo: " Valitkaa tänä päivänä ketä palvelette". Ja:" Miksi sanotte: Herra,Herra, mutta ette tottele Minua?". Ja: " En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään lain". Tällä Vapahtaja tarkoitti kymmentä käskyä. Fariseukset ( penseät seuraajat) seurasivat yli 300 ihmiskäskyä ja olivat hurskaan näköisiä mutta eivät todella rakastaneet Isää. Mutta ne 10 käskyä jotka Isä itse kirjoitti kivisiin tauluihin ovat ikuisesti voimassa. Niitä ei kukaan saa muuttaa. Ja ne sisätävät myös sapatin. Jeesus sanoi fariseuksia käärmeiksi. Maailmassa on nykyäänkin paljon käärmeitä,susia lampaiden vaatteissa. Jotka todellisuudessa johtavat uskovia saatanalle eikä Jeesukselle. He elävät itsekin synnissä,eivätkä saarnaa katumusta synneistä sillä he eivät pysty. Muutoin heidänkin pitäisi katua. He pitävät ihmisten suosiosta. Maailma on saatanan. Ja katolinen kirkko,joka on muuttanut monia asioita Raamatusta,ei seuraa Raamattua eli ei tottele ja palvele Raamatun Jumalaa. Jokainen joka TODELLA rakastaa Vapahtajaansa erottautuu Hänelle. Mutta puolinaisesti seuraava on penseä ja rakastaa maailmaa. Raamatussa kielletään rakastamasta maailmaa. Penseät eivät peri Jumalan Valtakuntaa. Jumala sanoo Ilmestyskirjassa että Hän oksentaa penseät pois.
Katolisella kirkolla on alun perin ollut oma tarkoituksensa miksi he muuttivat lepopäivän sunnuntaiksi. Sen tarkoitus paljastuu Suuren Ahdistuksen aikana jolloin sunnuntaikirkkoon ei mene YKSIKÄÄN joka seuraa Pyhän Elävän Jumalan Poikaa. Koska silloin sunnuntaikirkot on pyhitetty saatanalle ja siellä kirkot ovat täynnä demonisia voimia ja siellä loput heistä jotka ovat saatanan omia tulevat laittamaan Pedon Merkin itseensä. YKSIKÄÄN uskova ei tule menemään sinne,sillä he tietävät olla menemättä. Silloin viimeistään erottuu tosikristityt ja valekristityt. Moni sanoo olevansa Jumalan Pojan seuraaja ja he myös näyttävät siltä,mutta heidän sydämensä näkee Pyhä Jumala. Myös uskova voi erottaa jos hän itse elää pyhää elämää. Eläen ilman tahallista synnin tekemistä. Eläen Pyhän Hengen johdattamana surettamatta Pyhää Henkeä. Pitäen oikean sapatin ja Raamatun Juhlat eikä seuraa Katolisen kirkon/Luterilaisen kirkon säätämiä juhlia. Ne ovat suurin osa pakanallisia juhlia eri epäjumalille omistettuja. Kuten esim. joulu. Katolinen kirkko siirti Vapahtajan syntymäpäivän jouluun jonka juhlan nimi on todellisuudessa Saturnalia. Se on pakanakuningas Nimrodin syntymäpäivä jota pidettiin ja pidetään yhä jumalana. Pyhä Elävä Jumala ei voi siunata uskovaa kun hän viettää pakanallisia juhlia koska Hän ei voi siunata saatanan omia juhlia. Myös Vapahtajan nimi on muutettu. J-kirjain on ollut käytössä vasta alle 600 vuotta. Oikea nimi on YAHUSHUA lausutaan Jashua. Hänen nimensä tulee Isän nimestä joka on YAHUVEH lausutaan Jahve tai Jauwe. Pyhä Henki on RUACH HA KODESH. Ne ovat Pyhiä hebrealaisia nimiä. Vapahtaja syntyi hebrealaisesta naisesta,hebrealaiseen maahan. Ei Maria olisi antanut pojalleen kreikkalaista nimeä ( Jeesus ). Jos seurakuntasi ei tunnusta Vapahtajan juutalaisuutta niin he eivät opeta oikein. He johtavat seurakuntalaisia väärälle kristukselle joka on tulossa maailmaan,eli saatanalle. Saatana tulee ottamaan nimen Jeesus Kristus itselleen koska on saanut ihmiset ympäri maailman rakastumaan tuohon nimeen. Antikristus tulee ennen YAHUSHUAa ja saa ihmiset luulemaan että hän on oikea Vapahtaja koska ihmiset odottavat Vapahtajaa tulevaksi. Mutta muista: Oikea Vapahtaja ei tule näkyvällä tavalla ennen kuin maailman viimeinen suuri sota on käyty Israelissa: Harmagedonin sota. Sitä ennen on Suuri Ahdistus jonka alussa saatana tulee ja sanoo olevansa Jeesus Kristus ja ottaa sunnuntaikirkot omikseen.
Jos uskova todella rakastaa Elävän Jumalan Poikaa niin hän haluaa opetella asioita joita Isä toivoo meidän tekevän,koska haluamme miellyttää rakasta Isäämme. Sillä eihän kukaan joka rakastaa Isäänsä halua pahoittaa Isänsä mieltä ja kapinoida. Isä,Vapahtaja ja Pyhä Henki riemuitsevat siitä että uskova haluaa läheisemmän suhteen heidän kanssaan ja sen saa tottelemalla Isää. Se tuo siunauksia.
Tässä on sivusto josta löydät opetuksia,videoita ja ihmisiä jotka opettavat miten löytää läheisemmän,elävän suhteen Isää,Vapahtajaan ja Pyhään Henkeen:http://www.amightywind.com/finnish.htm
Video jossa katolinen kirkko myöntää muuttaneensa sapatin viikon viimeisestä päivästä ( lauantai ) viikon ensimmäiseen päivään ( sunnuntai ) Tämä video on englannin kielinen: https://youtu.be/zSnX0zTJMc8
Video jossa todellisesta sapatista. Tämä on suomen kielinen: https://youtu.be/8PV987aTDhc
Katolinen kirkko myöntää muuttaneensa sapatin
17
127
Vastaukset
- Simelius
Katolisen kirkon kehittelemä on myös kolminaisuusoppi. Sitä kristityt tunnustavat vaikka samalla voivatkin kritisoida tuota porttokirkkoa.
- 1234567---
Näin ollen sunnuntai on pedon merkki. Ilmestyskirjan peto 666 VICARIUS FILII DEI.
- sanon.hapatteista
Myös muut kirkkopyhät jne. Mielenkiintoista on Jehovantodistajat, kun ja koska he mielestään edustavat raamatullista katsantoa, niin samassa pakanallisessa lätäkössä sitten pitävät pakanallista sunnuntaita pyhänä.
Heidänhän eritoten pitäisi tuossakin erottautua kristikunnasta ja siitä tullutta hapatteesta.
Onkokaan meillä edustettuna mitään srk. tai kirkkokuntaa, joka olisi "hapatteista" vapaana. Kyllähän hapatteissa mantrataan, että ei lakihenkistä, ei sitä ja ei tätä, että päästäisiin edelleen edustamaan muotokäyttäytyis- mallinmukaista kirkkonäkemystä. Siis kaikki taitaa käsittää tavalla tai toisella langennutta morsiamen muotoa.
Tavallaan ylkä- on maailman herra. Vaikka helluntaiseurakunnissa on sapatinpyhittäjiä, ns. Apostolinen- srk. = helluntalaisuus. On baptisteja ja on adventisteja, niin kirkkopyhiä, jouluja jne. on edelleen alttarikalenterissa mukana. Aamen! Kiitos Herralle, että Hän antaa varoituksia väärästä ja oikeasta sapatista eri ihmisten kautta.
- tieto.Sanasta
Siis raamatullinen sapatti, jonka raamatun Jumala on pyhittänyt ja erottanut aadamia varten, on se oikea, eikös vain.
Ja väärä on perinnäis- ja ihmisen isienopetusten mukainen.
Siitä on hyvä kertoa ja tehdä valinnat Jumalan mielenmukaisuuden mukaan.
- UskoToivonen
Jeesus siunatuista:
'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä
minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda
minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut
minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa
minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni
Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle
( Matt. 25:31-40 )
37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."
Matt. 22.- rakkaus.lähimmäiseen
Lähimmäisen rakkaus on ollut historian saatossa julmaa, miljoonia murhattuja uskonnon varjolla, ja lisää vaan tulee. Kun laittomuus tulee valtaan kylmenee useimpien rakkaus.
- UskoToivonen
Ihmisillä on taipumuksena kiinnittää katseensa ihmisiin, ihmisten julmuuksiin jne..
Katsetta ei ole silloin suunnattu siunauksen Lähteeseen.
Jumalan lupaus on, että Aabrahamin siemenessä, joka on Kristus, tulee siunauksesta osallisiksi kaikki kansat ja kansakunnat.
Niin paljon kuin on tähtiä taivaalla, siis lukematon määrä.
Kristuksessa siunatut tekevät Jumalan edeltäpäin valmistamia hyviä tekoja.
Näistä hyvistä teoista Jeesus puhuuu tuossa edeltävässä kommentissa.
( Matt. 25:31-40 ) - vähissä.on
UskoToivonen kirjoitti:
Ihmisillä on taipumuksena kiinnittää katseensa ihmisiin, ihmisten julmuuksiin jne..
Katsetta ei ole silloin suunnattu siunauksen Lähteeseen.
Jumalan lupaus on, että Aabrahamin siemenessä, joka on Kristus, tulee siunauksesta osallisiksi kaikki kansat ja kansakunnat.
Niin paljon kuin on tähtiä taivaalla, siis lukematon määrä.
Kristuksessa siunatut tekevät Jumalan edeltäpäin valmistamia hyviä tekoja.
Näistä hyvistä teoista Jeesus puhuuu tuossa edeltävässä kommentissa.
( Matt. 25:31-40 )Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun tulee toisen kerran. Nykyään opetetaan paljon sellaista mikä on laitonta.
- tässäpä.miettimistä
vähissä.on kirjoitti:
Löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun tulee toisen kerran. Nykyään opetetaan paljon sellaista mikä on laitonta.
Myöskin monet laittomuudessa vaeltavat tekevät hyviä tekoja, antavat lähimmäisille syötävää ja juotavaa, vaatettavat köyhiä, käyvät sairaita katsomassa jne....
Kuitenkin Raamatussa mainitaan: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole - UskoToivonen
No, joka tapauksessa tämä on Herran itsensä todistus perille pääsevistä.
'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä
minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda
minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut
minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa
minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni
Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle
Siunaus on Jeesuksessa Kristuksessa, ei omissa teoissa, ettei kukaan kerskuisi.
Lain täyttävien osuus lienee hyvin pieni, koskapa tuossa Herra ei sitä mainitse.
Sen vuoksi me emme julista itseämme, vaan.
5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2. Kor. 4. ) - mietityttää
37. Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Monelle, jotka sanovat Herra, Herra...
Ei kelpaa Herran Jeesuksen sapatti. Miten ihminen voi rakastaa Herraa, jos pitää toisen herran "sunnuntain" pyhänä ja Jeesuksen antaman sapatin arkipäivänä?
- turhia.äijiä
Ketä oikeesti kiinnonastaa joku Jeesus tai apostolit.
Yhä useampa jättää ne omaan arvoonsa, onneksi. - KTS--
Nykyään vanhojen kunnon kristillisten piirien keskuuteen on luikerrellut eräänlainen käärme, joka pyrkii sekoittamaan judaismin hapatuksia vanhaan kunnon, terveeseen kristinoppiin. Yksi tälläinen myrkky on joulun väheksyminen. Nämä älypäät kuvittelevat keksineensä suurenkin löydön hoksatessaan ettei Jeesus oikeasti syntynyt jouluna. So what? Me kristityt tiedämme sen ja muistelemme Jeesusta joka päivä. Myös jouluna.
Toinen myrkky, jota syötetään kristittyjen vereen on oppi lauantaista. Vanhaan hyvään aikaan vain adventistit brassailivat lauantailla. Nyt tämä toinen turhislössi yrittää väittää että sunnuntai muka tuli pyhäpäiväksi vasta 300-luvulla Rooman keisarin käskystä. Ei pidä paikkaansa. Se oli "Herran Päivä" alusta alkaen kuten mm. fundamentalisti raamatunkääntäjä Uuras Saarnivaarakin vakuuttaa ja ottaa omassa käännöksessään erityisesti esille seuraavat kohdat:
Apostolien teot:
20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä (sunnuntaina) olimme kokoontuneet murtamaan leipää..
1.Korinttolaiskirje:
16:2 Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä (sunnuntaina) pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.
Myös Justinus Marttyyri ilmoitti selkeästi sunnuntain pyhäpäiväksi jo 150-luvun puolivälissä. Justinus peräti kuoli uskonsa puolesta kun taas tää nykyajan lauantailössi levittää takapuoltaan sohvalla sipsejä syöden ja Israelin lippua heilutellen.
http://en.wikipedia.org/wiki/First_Apology_of_Justin_Martyr
Kirkkoisä Tertullianus (n. v. 200) ilmoittaa myös selkeästi sunnuntain pyhäpäiväksi, koska se oli Herramme Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuspäivä.
http://www.sundaylaw.net/books/other/andrews/1stcentury/chapter07.htm
HYVÄ! - luetaankosanaa2
Sen verran pitää varoittaa tuosta aloittajan suosittelemasta sivustosta ja tuosta ryhmästä, että kun katsoo vain englanninkielisen sivuston etu sibua, selviää se, että pahasti ollaan eksyksissä !
" My name is Apostle/Prophet/Pastor Elisabeth Elijah. Welcome to our temple without walls! This ministry reaches out to the 4 corners of the earth in 27 languages spreading the gospel and salvation of YAHUSHUA our MASHIACH. If this ministry is a blessing to you please contact us and let us know! "
Nainen ei ole eikä voi olla mikään apostoli Raamatun mukaan ! - laukkuryssä
Oletkos 'Ruut' huomioinut, Raamatun Kirjoitusten sanomaa sydämessäsi tutkistellessasi, että sen vuoksihan juutalaiset kokoontuivat viikon viimeisenä päivänä lauantaina, jota myös sapatiksi nimitetään, Raamatun Kirjoitusten kuulemiseen ja tutkistelemiseen, koska he olivat siihen saakka työssä. Heillä ei siis ollut aikaa hiljentyä Jumalan sanan tutkisteluun työpäivinä, vaikka aamu- ja iltarukouksensa pitivätkin.
Kun juutalaiset tekivät, ennen Isä Jumalan asettamaa lepopäivää, seitsemän päiväistä työviikkoa, ja kun Isä Jumalan tuli heitä sääli, niin hän asetti heille aivan lakisääteisesti lepopäivän. Ja että asia tulisi varmasti kaikille selväksi hän perusteli asian sillä, että koska hän loi maailman kuudessa päivässä ja seitsemännen päivän lepäsi, niin samoin asian on oltava myös hänen oman kansansa keskuudessa.- 1234567---
Jeesuksen sanojen mukaan sapatti on annettu ihmistä varten, siis kaikkia ihmisiä varten.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001