Mikä on edullinen vaihtoehto sähköenergian myyjäksi sähkölämmittäjälle.
Fortum/Caruna ei enää ole vaihtoehto.
Käteenvetäjä huijasi/petti suomalaisia veronmaksajia ja sähkönkluluttajia.
Onko ehdotuksia?
Mistä sähköä edullisesti
12
94
Vastaukset
- weetuskanen
Siirryt sähkölämmityksestä pois ja siirryt puun polttoon ja valaistuksen hoidat kynttilöillä tai kaasulampulla.
- oikeeesti
Siinä taas yksi järjen jättiläisen vastaus!
- reinomies
Itselläni on rakenteilla ympärivuotiseen käyttöön talo vierasmaja saunarakennus 40m2 15m2 10m2. Oma kaivo (juomavesi kaupasta tms.) ja vedenjako sekä viemäri ( imeytyskenttä sekä wc vedet säiliöön, jonka naapuri sillointällöin tyhjentää) Sähköt aurinkopaneeleilla ( 12/24 V järjestelmä akut invertteri) varavoimana aggregaatit. Lämmitys puilla ( takka hella kiuas) Lisäksi komposti wc. Perusideani on, että ostopakot ja sitoomukset mahdollisimman pieniksi.
Olen eläkkeellä ja elämäntapa sopii minulle. Joku muu voi olla toista mieltä edellämainituista ja se on hänen asiansa.
Vaivattomampaa on maksaa Karunalle mutta muutos maksaa vaivan. - ja-rahaa-tulee
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsä/puusähkön-tuotantoa-kehittänyt-kempeleläisfirma-kasvaa-vauhdilla-1.137501
Tämä kuulemma on herra Sipilän kehittelemä sähkölaitos. Näillä sähkönsiirtohinnoilla alkaa näille olla markkinoita koto-suomessakin. - Otettava.huomioon
Tuo 30% joka tulee yksityisen ihmisen sähkölaskuun siihenpitää lisätä vielä totteisiin lisätty korotus,minkä yrittäjä on lisännyt,yrittäjä ei maksa itse sähkönsiiron nousua.
- En.neuvo
Ohi mittarin minä vedän sähköä,ei ole kovinkaksinen toimenpide ja halpaa on.
- kannattajaXX
http://www.adressit.com/sahkon_siirtohintaa_ja_sahkoveroa_alennettava
On niin hyvä perustelu adressissa, että lukekaahan itse. - linkitänn
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/kainuussa-jo-nyt-kovemmat-hinnat-caruna-ei-ole-kallein-korotuksista-huolimatta-1.138063
Joille ei tule omaa lehteä kannattaa katsoa minkä verran oma sähköyhtiö perii sähkönsiirrosta. Onko halpaa vai kallista. - jajajajaj
On olemassa kahdenaisia sähköverkkoja. Kantaverkkoa ja siirtoverkkoa. Sähköä ei voi vetää muuta kuin kaapelia pitkin ja suomen valtio pakotti laittamaan kaapelit maan alle. Sähkön toimittamiselle asetettiin siin suuri vaatimus, että nekin joutuvat siitä maksamaan, joille myrskyvaurioita ei koskaan kohdistu.
- caruna
Naapurista jatkoroikalla...se on halpaa ei edes siirtomaksua ole silloin
- kakkaatikakkaa
Matka naapuriin ei voi olla kovin pitkä ja tarvitse aika vahvan kaapelin, jotta saat kulkemaan sähköä enemmän kuin 1000 wattia. Aika olematon hyöty.
- Sähkäripoika
Sähkön hinta muodostuu osista, joista voit kilpailuttaa vain ja ainoastaan energian ja mahd. kk.maksun. Minulla on Fortumin pörssisähköä tuntimittauksella, enkä ole mistään halvempaa löytänyt.
Caruna on jakeluverkonhaltija, ja sitä ei voi kilpailuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768