Mielipiteitä

kuilussa

Hei. Mun mies 29v on peliriippuvainen. Velkakierteessä. Minulle peliriippuvuus on tullut tutuksi vasta hänen mukanaan. Sain tietää, kun olimme 1,5vuotta olleet yhdessä. Ei uskalla pelata enään minun läsnä ollessa. Pelaa siis salaa. Meillä on omat rahat, omat talolainat jne.. Sanookin aina, että asia ei kuulu minulle niin kauaa, kun ei ole minun rahoista kyse. Tällä hetkellä 25 tuhatta velkaa eri paikkoihin. En tiedä miten hän niitä maksaa, kun ei kerro. Summan tiedän siitä, kun puolen vuoden välein itkee ahdistustaan minulle. Itse olen luovuttanut asian suhteen. Hoitoon ei mene. Monet käsirysyt ollaan asiasta käyty ja minä olen se hullu kyylä, mustasukkainen, toisen kännykän kyttääjä. Siksi olenkin tullut. Miehen rikkaat vanhemmat monta kertaa maksaneet osan velkoja, vaikka olen kieltänyt ja he tietävät tämän kyllä olevan väärin, eikä tee, kun hallaa. Miehen sisko joskus haukkui minut, kun on kehottanut hakemaan apua, että eikö hän ole sanonut, että hoitoon pitää hankkiutua. (Minunko pitäisi tehdä mitä,:kun ei hoitoon halua, vaikka tietää itse olevansa peliriippuvainen). Kysymys tulee nyt.
Eli eilen miehen sisko soitti, että on voittanut arvalla 60 tuhatta, josta antaa tonnin.
Onhan se hieno asia, mutta varmaan kateudestakin vihaannuin uutisesta. Mutta pääasiassa syystä, että on aina hokenut, että hän tietää miten peliriippuvaisia hoidetaan, kun oon töissään näihinkin törmännyt...tulee nyt kehumaan peliriippuvaiselle veljelleen, että antaa on voittanut. Minun mielestäni olisi pitänyt pitää tieto itsellään. Ja yhtään rahaa tänne on turha tyrkätä, kun ne koitetaan heti tuplata. Puhelun jälkeen myös hänen isä soittaa saman hehkutus puhelun. Me täällä ollaan tapeltu fyysisesti, henkisesti. Ollaan taloudellisesti tekohengityksessä kuukaudesta toiseen. Nyt neljättä vuotta. Kaksi lasta.
Miehen kanssa tuli hirvittävä riita, että suutuin uutisesta. Olen kuulemma kateellinen.
Olenkin. Meillä, kun ei voi olla mitään tulevaisuuden haaveita tämän rahaongelman vuoksi, mikä on vienyt mielenterveyden ja jättänyt jälkeensä jonkin tason välinpitämättömyyden.
Mun tekis niin mieli kirjoittaa miehen siskolle, että hoisiko hän noin niitä riippuvaisia, että kertoi itse voittaneensa. Näyttelikö alkoholisteille viinojaan, että näin paljon mulla on. Pyhää vihaa ja ahdistusta täynnä... Eli mitä te tekisitte. Lietsonko vaan riitaa, jos sanon asiasta. Eihän se enää mitään kyllä auta..

23

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tympii

      "...puolen vuoden välein itkee ahdistustaan minulle..."

      Miksi hän sitten itkee ahdistustaan sinulle, kun asia ei hänen mielestään kuulu sinulle?
      Pahasti velkaantunut lastesi isä? Eikö asia todellakaan kuulu sinulle?
      Minkäs sorttisia ne velat ovat? Ettet vaan talouden toisena osapuolena joutuisi jossain vaiheessa makselemaan otettuja kulutusluottoja vaikka teillä on nyt "omat rahat"? Niitä yhteisiä velkoja kun voi tehdä yhdessä tai erikseen. ??? Onko teillä avioehto???
      (tästä velka-asiasta voisi joku paremmin tietävä kertoa)

      Oletko lukenut peliriippuvuudesta?
      Se nimenomaan tekee riippuvaisen välinpitämättömäksi muita kohtaan, itsekkääksi kuin mikä tahansa riippuvuus, salailevaksi, valehtelevaksi, kärsimättömäksi...
      Hän ei halua kohdata ongelmaa ja kieltää sen olemassaolon uhmakkaasti kun hän on ihan ok ja pärjää tai häpeissään ei halua että siitä puhutaan. Sitten kun tulee se krapulavaihe, silloin ollaan ahdistuneita ja itkuisia (nöyriä) rassukoita. Se kestää vaan hetken; aivan kuten alkoholistillakin. Niin, peliriippuvuudessa on todella paljon kysymys muustakin kuin rahasta. Miehesikin varmasti kärsii asiasta ja houkutuksia on joka nurkalla! Hoitoon on mentävä!!!

      Hoitoon hän hakeutuu vain omasta tahdostaan ja halustaan parantua! Ei itse pelaava sisko ja isä taida ymmärtää asiaa millään tasolla.
      Onko riippuvuus jo miehesi kotoaan mukaansa ottama "taito"? Joko hän on syyttänyt sinua peliriippuvuudestaan tai jota kuta muuta? Muiden syyttely ja syyllisten etsiminen ei auta vaikka mopo olisi karannut käsistä missä tahansa.

      Jos miehesi vanhemmat ovat varakkaita, he voisivat vaikka kustantaa pojan hoitoon. Ei vaurioiden korjaaminen, eli pelivelkojen maksaminen, poista syytä niiden syntyyn. Tyvestä puuhun mennään!

      Entä sinä ja lapset? Väsyt ja turrut? Onko se tervettä elämää? Miten lapset voivat riitojen ja vaikkapa vaan ahdistuneen ja masentuneen äidin kanssa? Kyllä he huomaavat, kuulevat ja lopun vaistoavat! Semmoisen perhe-elämän mallinko haluatte heille antaa? Pelasta itsesi ja lapsesi! Olette ansainneet parempaa!
      Entä mitä muuta ilman lapset jäävät kun ne isin "omat rahat" menevät peleihin - isin ikiomiin pikku leikkeihin?

      • kuilussa

        Tää on kyllä niin totta joka lause!


    • toivon-ylläpitäminen

      Oma olosi ei takuulla parannu sillä, että alennut arvostelemaan miehesi sisaren valintoja, päinvastoin, joten jätä se sisko omaan arvoonsa ja keskity oman perheesi tilanteeseen.
      Ei saa luopua toivosta kumppanin paranemisen suhteen, sillä kaikista riippuvuuksista ON mahdollista parantua. Se sijaan ota selvää siitä, miten ja missä teidän kotipaikkakunnallanne hoidetaan peliriippuvaisia ja miten sen hoidon piiriin pääsee. Täällä netissäkin on kaikenlaista tietoa, niin peliriippuvuudesta kärsivälle kuin hänen omaisilleenkin. Ota tieto avuksesi, jotta ymmärrät paremmin miehesi tilanteen, etkä asennoidu siihen enää pelkästään tunteellisesti, jolloin hänkin vain provosoituu sinusta.
      Jos mies on töissä, hän kuuluu työterveyshuollon piiriin. Sen kautta voi aloittaa taustasyiden selvittämisen ammattilaisen johdolla, sillä kaikkien riippuvuuksien taustalla on syy miksi ja mistä ne ovat alkunsa saaneet, ja kun se syy selviää, alkaa paraneminen.
      Sinulla on rakastavan puolison ja vanhemman vastuu sen suhteen, ettet anna periksi ja vain alistu teidän kohtaloonne, tai jätä miestäsi oman onnensa nojaan. Sinun tulisi jaksaa ylläpitää realismia ja toivoa teidän välisessä kommunikoinissanne, eikä se saa rajoittua vain sinun oman turhautumisesi purkamiseen mieheesi.
      Käytä hyväksi kaikki rauhalliset hetket ja aloita keskustelut silloin, kun te olemmat olette tyyniä ja teillä on aikaa toisillenne. Anna miehesi ymmärtää, että sinä olet hänen tukenaan ja liittolaisena teidän alkaessanne taistelemaan riippuvuutta vastaan, yhdessä. Te olette tiimi jonka tulee pitää yhtä varsinkin negatiivisten elämänhaasteiden eteen tullessa - jo lastennekin tulevaisuuden tähden.
      Mitään korjaamatonta ei ole vielä tapahtunut, joten parisuhteen ja perhe-elämän eheytyminen sekä riippuvuudesta eroon pääseminen on teillä täysin mahdollista.
      Riittää kun otatte ekan askeleen ja alatte keskustelemaan riippuvuudesta ja sen hoitamisesta, keskustelemaan siitä vihdoin aikuisella järkevyydellä, yhteistuumin, tiiminä, ei syyllisenä ja syyttäjänä. Yhdessä te sen mörön kyllä selätätte.

    • kuilussa

      Kiitos molemmista vastauksista. Jälkimmäinen vaan hirmu mahdoton toteuttaa, koska hoitoon ei halua ja kun alan ihan hyvässä hengessä asiasta keskustelemaan niin ei halua asiasta keskustella, että kuulemma kaikki on hoidossa.
      Emme ole naimisissa. Ja mies on kyllä lastemme isä.
      Tilanteeseen on tosi turtunut. Riidoissa on käytetty puolin ja toisin kaikki maailman haukut, itsetunto mennyt ainakin minulta. Asian salailu, kenellekään ei saa puhua tai mies keksii jonkun asian millä sitten kiristää minua, että pidän suuni kiinni. Hänen perheensä salaa asian muilta. Ei sillä, että asialla tarvisi repostella, mutta välillä v...tus on niin suurta. Sisko kysyy aina, että onko nyt taas pelannut, niin vastaan, että en tiedä, mutta minnekäs se riippuvuus olisi mennyt. Koska saisin selkääni, jos kertoisin hänen vanhemmilleen tai siskolle., että 25 tuhatta on velkaa. Pankista ei saa lainaa, koska tililtä näkyy. Veikkaus veikkaus veikkaus...veikkaus oy..eli ne on näitä netissä täytettävi laina juttuja
      Silloin, kun itkee minulle puolen vuoden välein, itkee sitä kun tarvii apua...ei hoitoa..vaan apua raha-asioissa. Että ottasin lainaa. Mitä en ikinä tee, mutta muuten ei kertoisi minulle asiasta mitään. Minulta ei ole koskaan varastanut tai tietooni ei ole tullut että hakisi minunkin nimissäni jotain. Sitä en kyllä pidä mahdottomuutena. Uskon nykyisin, että pystyy mihin vain kun ei voi luottaa.

      • TeivoTan

        Luottamus on mennyt, turpiin on tullut ja mitä kaikkea sontaa pinnan alta voikaan paljastua.
        Väkivaltaisuus on jo yksistään semmoinen seikka ettei sitä saa jäädä sietämään! Mitä enää kyselet! Tiedät kyllä mitä teet! Varmasti hän tosipaikan tullen saa pääsi kääntymään, mutta hänen lupauksiinsa ei pidä luottaa.

        Kun ei mene hoitoon... Sinulle ei jää vaihtoehtoja. Joko jäät ja siedät mitä sitten tuleekaan tai sitten lähdet siitä suhteesta lapsinesi. Mene pois tai aja ukko mäkeen. Tulkoon sitten takaisin kun on riippuvuudestaan ja väkivaltaisuudestaan päässyt lopullisesti eroon. Äläpä jää elämääsi haaskaamaan ja häntä odottelemaan!!! Nyt sinä ja lapset ette ainakaan ole hänen elämänsä ykkös-juttuja.
        Mitään vippejä tai lainoja et hänen vuokseen ota vaikka kuinka toiveita herätellen sinua semmoiseen patistaa!

        Rakkausko kärsii ja sietää mitä tahansa? Onko väkivalta rakkautta? Pelollako hän sinua hallitsee?

        Äijäs on kusipää paska jätkä!


    • Hyi.hitto

      Haukutaan, hakataan, kiristetään, pelataan.... mitä vielä? Unohtuiko jotain?

      Jopas onkin auvoisaa elämää ja mallikas parisuhde ja lapset siinä seassa.

      No, huh huh! Tarttisko tehrä jottain asian hyväksi ja aika saatanan äkkiää ja paljon sittenkin.
      Kaikenmaailman tampiot sitä saakin ihan vapaasti lisääntyä ja rellestää.

    • Muorinuori

      Millä asialla miehesi sinua kiristää? Mitä semmoista olet tehnyt että sen vuoksi tuossa sairaassa suhteessa pysyt?
      Miehesi ja hänen perheensä häpeilevät/salailevat peliriippuvuutta. Onko sinun tekosi kiristyksen aihe? Onko se rikos josta tulee linnaan, putkaa ja vankeutta vai mahdollisesti hetkellinen tai vaikka isokin häpeä? Joku nuoruuden tyhmyys, kännisekoilu, tapoitko jonkun, varastitko, lyötkö lapsiasi..???

      Hae itsellesi neuvoa ja apua. Varaa aika mielenterveystoimistosta tai omalta terveysasemaltasi ja setvi siellä rehellisesti tilannettasi ja myös lastesi tilannetta ja tulevaisuutta. Siellä voit kertoa myös kiristyksen aiheen. Voitte pohtia asiaa ja miettiä mitä niille tulisi tehdä. Valmiita ratkaisuja sieltä et saa mutta omat ajatuksesi selkeytyvät. Apua saat, jos sinä sitä itse haet! Sinä päätät!

      Käy joka ainoasta miehesi aiheuttamasta kolhusta lääkärissä, saat mustaa valkoiselle ainakin vastaisuuden varalle. Se on tärkeää! Kerro lääkärille rehellisesti mitä silloin on tapahtunut! Muista myös että väkivalta raaistuu kerta kerralta ja ajan kuluessa.
      Päätä sitten mitä tulevaisuudellesi teet!
      Lopeta riitely ja tappelu. Se ei tarkoita sitä että sinun pitäisi alistua. Ole sinä se vahva osapuoli. Miehestäsi tuskin muuhun vahvuuteen on kuin akkansa hakkaamiseen ja henkiseen pahoinpitelyyn kiristyksineen.

      Aina kun lapsi näkee perheväkivaltaa se jättää häneen jälkensä. Väkivallan kokeminen tai näkeminen aiheuttaa AINA lapsissa oireita. Lapsen kokema ilmapiiri saattaa olla pelokas ja uhkaava. Perheväkivallan keskellä kasvaneilla lapsilla voi ilmetä käyttäytymishäiriöitä tai muita psykosomaattisia oireita lopun ikänsä! Sinähän sen päätät :-/ miten lapsesikin voivat!

      Jos käytät alkoholia, lopeta se nyt!!!! Kännisenä ei asioita setvitä ja lapsesi tarvitsevat sinua aina! Ole vahva! Toimi jo!!!!

      Sinä olet jo vankilassa vaikka oletkin kotona.

    • kjhvkvh

      Kun kerta miehesi ei mene hoitoon, sinun täytyy hyväksyä se hänen omana ratkaisunaan ja ymmärtää ettette sinä ja lapset ole hänelle riittävän rakkaita ja tärkeitä, jotta hän ongelmaansa ainakaan teidän vuoksenne korjaisi.
      Itsensä vuoksi hänen pitäisi siis toimeen ryhtyä. Vaan kun ei niin ei sitten!

    • Hei nimimerkki, kuilussa

      Olen pahoillani tilanteestanne, se on kurja ja vaikea. Kuilussa olet(te), kuvaava nimimerkki. Peliriippuvuus on kamala riippuvuus, kuten tietysti kaikki, mutta tuossa on se, ettei sitä näe päällepäin, ihminen ja perhe pystyy salaamaan sen pitkään. Vaikka pelaaja usein kärsii siitä ja perhe kärsii, muut eivät tiedä mitään. Peliriippuvuus tuhoaa paljon, se voi viefä pelaajalta kodin, perheen, kaiken omaisuuden, itsetunnon, työpaikan, mielentervyden ja lopulta hengen. Pelasta edes itsesi, jos miehesi ei suostu pelastamaan itseään ja perhettään. Mieti mikä on sinulle ja lapsillesi hyväksi. Mieti millaista elämää haluat elää, vaikkapa 10 vuoden kuluttua? Onko teillä muuten asiat kunnossa? Sinun kannattaa ottaa peliriippuvuudesta selvää, soita vaikka Peluuriin, kysele ja puhu pois ahdistustasi, etsi itsellesi apua, sitä on saatavissa ja huolehdi omasta jaksamisestasi. Voi toki peliriippuvaisen kanssa elää, jos jaksaa. Ja jos raha-asiat on selkeästi sovittu ja niistä sopimuksista pidetään kiinni. Jos toisen pelaaminen ei haittaa parisuhdetta ja perhe-elämää. Mutta ajattelen, että sinulle olisi jokatapauksessa apu ja tuki hyödyllistä. Ja ennenkaikkea ja myös miehellesi. Älä ihmeessä suostu mihinkään kiristykseen, se ei ole "normaalia". Voithan toki kertoa hänelle mistä hän saisi apua. Ja sanoa, että toivot hänen menevän avun piiriin - se on myös sinun asiasi, jokatapauksessa, tottakai. Ei toisen riippuvuus voi perhe-elämässä olla vain toisen asia. Ellei hän mene, et voi pakottaa, mutta voit itse miettiä millaista elämää haluat tai et halua elää. Huolehdi itsestäsi.

      Kaikkea hyvää sinulle,
      Pirkko-pappi

    • Huolissani

      Olis kiva kuulla mitä aloittaja mietiskelee asioista ja miten muutenkin just nyt menee!
      Ainakin olis mieltälämmittävää tietää, että hän on edes lukenut vastaukset. On niihin joku yrittänyt paneutua ja aikaansa käyttänyt.

    • Kuilussa

      Hei. Olen kertaalleen eronnut. Joten ero tässä vaiheessa on ainakin kaukainen teko. Ajatuksissa on viikoittain läsnä.
      Kiristämiset ovat lähinnä asioita joita olen miehelle kertonut tuttavista, joilla salasuhteista. Tai sekoiluistani, kun riidat on mennyt ihan yli, että tekee mieli heittää tavararat paikoiltaan kiukusta! Alkoholia en käytä. Mies kerran kuukaudessa, koska en tykkää myöskään hänen juomisestaan. Juo niin paljon, että järki ja silmät seisoo. Jalat toimii, eikä ikinä sammu.
      Itse olen ollut aina vähän mustasukkainen, mutta mieheni kanssa se on lisääntynyt. Mies ei ole yhtään. On aina piilotellut puhelintaan(pelaamisen vuoksi). Mutta jos kerran tiedän, että pelaa ja voi tulla maksumuistutuksia puhelimeen niin, mitä salaa. Kerran näin puhelinlaskussa 3min aikuisviihdesoitto. Sanoi että kunhan kokeili. Tämä asa vaivaa minua.
      Mies on luotettava omasta mielestään ja minunkin mielestäni olisi, mutta, kun tuntuu että voiko luottaa mihinkään. Olen tosi epävarma nykyisin itsestäni.

      • TeivoTan

        Kiristää sinua asioilla joita olet hänelle uskoutuen puhunut tuttavista!
        Haloo! Vittu, mieshän on oikea sekopäinen pikkuneiti! En luottais enää pätkääkään missään asiassa! En yhtään missään asiassa!


    • Kuilussa

      Hänen elämänsä ei pitäisi olla tylsää. Käy harrastamassa kaveiden kanssa 3kertaa viikossa. Työstään tykkää. 2-3 kertaa vuodessa on yleensä joku harrastusturnaus reissu. Milloin sählyporukan kesken..työporukan jääkiekkoporukan kesken jne...
      Eniten päivittäin ahdistaa se, että olen alkanut uskomaan että minä se olen ketä kontrolloi koko ajan toista. Mieheni mielestä olen sairaalloisen mustasukkainen, mitä omasta mielestäni en ole. On tilanteita kyllä, kun olen suuttunut liikaa. Esim pikkujouluristeily miesten kesken.
      Jos en sanoisi mitään koskaan, meillä olisi tosi mukavaa..mutten pysty siihen. Nykyisin en asioita ota viikoittain esille.

      • kuilussa

        Joo tuota olen ajatellut. Perheneuvolassa olen kaksi kertaa käynyt juttelemassa.
        Kirjoitus-ajatus virhe. Siis eniten minua huolettaa se, että minusta on tehty mustasukkainen kontrolloiva hirviö. On kuulemma lukenut netistä, että olen narsisti. Että minuun sopii joka kohta. Nämä siis silloin, kun on riita päällä. Suutun tästä suuresti, johon sanoo, että osuuko noin oikeaan että pitää alkaa riehumaan. Naureskelu on yksi asia mitä pitää." Mene katsomaan peiliin" naureskellen ivallisesti.


      • Hei nimimerkki, kuilussa

        Hyvä, kun olet käynyt perheneuvolassa, jatka sitä ja varmasti olisi hyödyllistä, että miehesi lähtisi mukaan. Mutta ellei hän koe tarvitsevansa, käy sinä silti siellä. Keskusteluyhteys olisi tärkeä ylläpitää. Ja keskustelua ei oikein kannata yrittää kiihtyneenä eikä riidan aikana, siitä ei tule mitään. Asioita kannattaa pyrkiä käsittelemään silloin, kun on rauhallista ja levollista, toki siinä voi tunnelma kiristyä, mutta jos edes toinen kykenee olemaan kiivastumatta, voi jonkun asian saada eteenpäin. Sanot, että ellet sanoisi koskaan mitään, teillä olisi mukavaa. No, parisuhteessa tulee sanomista, niin se on. Rakentava keskustelu on asia, jota meidän kannattaa ja on mahdollista opetella läpi elämän, siinä ei tule koskaan valmiiksi.

        Tuo pelaamisasia on myös tärkeä juttu, sillähän aloitit... Peliriippuvuus, isot velat jne. Kun elää perheessä, jossa on huolehdittava monista asioista, on raha-asiat myös yhteiset, tottakai. Sanot, ettei hän lähde hoitoon, se on kurjaa. sinun kannattaisi soittaa vaikka Peluuriin, arkisin klo 12 -18, ilmaiset puhelut, sieltä saat neuvoja sekä voit keskustella asiaan perehtyneen ihmisen kanssa ja sinua tuetaan ja kuulet mitä voisit/kannattaisi tehdä. Te olette niin nuoria, että kannattaa yrittää saada asiat kuntoon, ja jatkaa elämää, oppineena uutta elämästä.

        Tsemppiä, voimia,
        Pirkko-pappi


    • Huolissani

      Ettei vaan itse ole narsisti??? Kukapa sen tietäisi.
      Sinä et ainakaan ole syyllinen hänen pelaamiseensa ja sen riippuvuuden aiheuttamiin kaikkinaisiin ongelmiin niin hänen aivokopassaan kuin mm. taloudellisesti yms.
      Syyllisyyden siirtämin itsestä toisaalle ei ratkaise yhtään mitään. Ei solmu sen kiristämisellä aukea!
      Pitkäkestoinen pariterapia jossa MOLEMMAT tunnollisesti käyvät! Suosittelen!
      Jos mies ei niihinkään lähde.... ajattelepa mitä se merkitsee!
      Hoida kuitenkin itseäsi toisaalla. Kysele perheneuvolasta eri kanavat.

    • TeivoTan

      Pariterapia on paikka jossa voi käydä valehtelemassa puolisonsa niskaan mitä tahansa.

    • kjhvkvh

      Mikä teitä pitää yhdessä? Mieti? Onko mikään asia kunnossa vai kuvitteletteko parisuhteen oikeasti olevan moista mylläkkää ja sekasortoa, kauhua, epäluottamusta, valehtelua, nimittelyä, syyttelyä...?

      Vai ei hän ole yhtään mustasukkainen! Hyvä sitten! Paitsi, jos se on välinpitämättömyyttä.

      Kun mies on nettikirjoitusten perusteella diagnosoinut sinut narsistiksi, hän on varmaan myös tietoinen siitä, että narsistin luota ja vaikutuspiiristä pitää suoriutua hevon kuuseen suorinta tietä. Miksi hän ei lähde? Vapauta sinä hänet itseltäsi :-)
      "Parisuhteenne" vaikuttaa sadomasokismilta! Ei riidellessäkään saa sanoa mitä sattuu! Ei tulipalo sammu, jos siihen bensiiniä viskotaan.
      Oletko jo alistunut vai mitä on tapahtumassa, kun et nykyään enää ota asioita puheeksi. Alistunut, väsynyt, antanut periksi.... vaiko järkiintynyt?

      Mut oikeesti? Miksi te pysytte yhdessä? Miksi ette voi pysyä? Teepä plussa ja miinuslista suhteestanne ja omasta tilanteestasi; mikä hyvää, mikä huonoa. Ajattele myös lapsia. Ennen kaikkea pysy järjissäsi ja hae apua! Stressi pitkittyneenä saa kenet tahansa käyttäytymään "oudosti". Miehesi ei hae itselleen apua, mutta minä käsken sinua olemaan viisaampi ja toimimaan omaksi hyväksesi on syy kenessä tai missä tahansa.

    • Syvältä29

      Täältä kaukaa katsoen näyttää siltä, että ongelmat korjautuvat vain kun laitatte enempiä tappelematta kantapäät vastakkain ja lähdette eri suuntiin. Kiristäköön sitten millä haluaa.
      Mitä hyötyä sinulla on hänestä? Mitä hyötyä hänellä on sinusta? Suurelta tai edes pieneltäkään rakkaudelta tuo ei kuulosta.
      Hoitakoon mies sitten raha- ja muutkin asiansa niinkuin parhaaksi näkee. Hoida sinä oma elämäsi kuntoon.

    • Meihmispolot

      Suosittelisin Antti Heikkilän kirjaa "Riippuvuus".valheiden verkko.Luen sitä
      itse parasta päätä.Peliriippuvaisia on suomessa paljon,josta syytän valtiovaltaa,että
      on antanut Raylle hyväntekeväisyyden nimissä laittaa näitä rahanpyydys koneita
      mahdottomiin ja mahdollisiin paikkoihin,että ihmiset joutuisivat tarkoituksella pelien
      koukkuun.Se on valtiolta täysin vastuutonta.Sillä riippuvuus on sairaus joka juontuu
      jo lapsuudesta ja mielen kehityksestä.Apua tarvitaan peliriippuvuudesta eroon
      pääsemiseksi.Pitäisi saada jokin muu harrastus , vaikka urheilu tilalle, korvaamaan
      peliriippuvuuden. Tai muuta kivaa,vaikka puutarhanhoitoa tai senkaltaista.

    • ottomaattiry

      Eikös nämä peliautomaatit olleet alunperin Amerikassa mafiosojen bisneksiä.
      Varmaan joku kiero rikollinen keksiny miten varastaa rahaa ilman että joutuu vankilaan.

    • Pelurimyös

      Minusta tuo luottamuksellisilla asioilla kiristäminen kuulostaa paljon pahemmalta kuin pelaaminen. Jos ei voi kertoa toiselle luottamuksella asioita, voiko sitten kertoa yhtään mitään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe