Kunnissa paikalliset opetussuunnitelmat laaditaan nyt keväällä 2016. Uuden Yhdenvertaisuuslain edellyttämien yhdenvertaisuussunnitelmien teko jäänee syksyyn 2016, koska niiden pitää olla tehty vuoden 2017 alkuun.
Kuitenkin yhdenvertaisuusnäkökulma tulee ottaa voimakkaasti käytäntöön myös jo nyt opetussuunnitelmissa. Yhdenvertaisuuslakihan on jo voimassa.
Opetushallituksen ops-perusteita 2015 laadittaessa Yhdenvertaisuuslaki ei vielä ollut voimassa. Tämä huomioon.
Yhdenvertaisuus mukaan opetussuunnitelmiin
5
176
Vastaukset
- LukijanHuomio
Tässä Vapaa-ajattelijain liiton edustajan puheenvuoron kannanottoja yhdenvertaisuuteen sekä uskonnon ja omantunnon vapauteen perus- ja ihmisoikeusohjelmassa eli pio-ohjelmaan evästyksenä: http://oikeusministerio.fi/material/attachments/om/valmisteilla/piolausunnot4.4.2016/DTcj9KvO3/Vapaa-ajattelijain_Liitto_ry.pdf
- SanonVaan
Pitäähän ainakin mainita, että ketään ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan myöskään uskonnon tai vakaumuksen perusteella.
Koska elämänkatsomustieto ET on kirkkoon ja uskonnollisiisn yhdyskuntiin kuulumattomille ensisijainen katsomusaine, sen opetuksen toteutumisesta ja järjestelyistä pitäää kantaa huolta. Rehtorin pitää siis tukea eikä ainakaan syrjiä ET:oa. - KenkkuOpe
Ei kiinnosta.
- Jammunenä
Uusi laki on feministisen skitsofrenia. Riemuvoitto.
- 1säpappa
Jos tää postaus tarkoittaa uskontojuttuja, niin mun mielestäni yhteiskunnan maksamaan peruskoulutukseen ei pitäisi kuulua taikauskon opetus.
Uskonnon opetus pitäisi siis lopettaa tykkänään. Jos vanhemmat haluavat sellaista lapsilleen opetettavan, sitä varten on pyhäkoulut ja vastaavat vapaa-ajan elämysopetukset. Varmasti jokaisella uskontokunnalla on ihan omansa, mutta tuollaisten opettaminen ei minkään järjen mukaan kuulu yhteiskunnan tehtäviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512