Kunnissa paikalliset opetussuunnitelmat laaditaan nyt keväällä 2016. Uuden Yhdenvertaisuuslain edellyttämien yhdenvertaisuussunnitelmien teko jäänee syksyyn 2016, koska niiden pitää olla tehty vuoden 2017 alkuun.
Kuitenkin yhdenvertaisuusnäkökulma tulee ottaa voimakkaasti käytäntöön myös jo nyt opetussuunnitelmissa. Yhdenvertaisuuslakihan on jo voimassa.
Opetushallituksen ops-perusteita 2015 laadittaessa Yhdenvertaisuuslaki ei vielä ollut voimassa. Tämä huomioon.
Yhdenvertaisuus mukaan opetussuunnitelmiin
5
99
Vastaukset
- LukijanHuomio
Tässä Vapaa-ajattelijain liiton edustajan puheenvuoron kannanottoja yhdenvertaisuuteen sekä uskonnon ja omantunnon vapauteen perus- ja ihmisoikeusohjelmassa eli pio-ohjelmaan evästyksenä: http://oikeusministerio.fi/material/attachments/om/valmisteilla/piolausunnot4.4.2016/DTcj9KvO3/Vapaa-ajattelijain_Liitto_ry.pdf
- SanonVaan
Pitäähän ainakin mainita, että ketään ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan myöskään uskonnon tai vakaumuksen perusteella.
Koska elämänkatsomustieto ET on kirkkoon ja uskonnollisiisn yhdyskuntiin kuulumattomille ensisijainen katsomusaine, sen opetuksen toteutumisesta ja järjestelyistä pitäää kantaa huolta. Rehtorin pitää siis tukea eikä ainakaan syrjiä ET:oa. - KenkkuOpe
Ei kiinnosta.
- Jammunenä
Uusi laki on feministisen skitsofrenia. Riemuvoitto.
- 1säpappa
Jos tää postaus tarkoittaa uskontojuttuja, niin mun mielestäni yhteiskunnan maksamaan peruskoulutukseen ei pitäisi kuulua taikauskon opetus.
Uskonnon opetus pitäisi siis lopettaa tykkänään. Jos vanhemmat haluavat sellaista lapsilleen opetettavan, sitä varten on pyhäkoulut ja vastaavat vapaa-ajan elämysopetukset. Varmasti jokaisella uskontokunnalla on ihan omansa, mutta tuollaisten opettaminen ei minkään järjen mukaan kuulu yhteiskunnan tehtäviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029