Mun mielestä olisi hyvä

kotiäitysparasta

jos palattaan samaan aikaan kun mies oli töissäja hankki rahat, ja vaimo oli kotona ja eki kotityöt. Minä naittisin siitä kun ei travis tehdä muuta töitä kun kotityöt. Meillä suurperhe ja on kiva kun saan olla ja hoitaa lapset niin kauan kunnes nuorin on 12,6 vuotias.

29

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsevaan0N

      Tietysti se tarkoittaisi sitä, että miesten palkkoja pitäisi nostaa ja naisten palkkoja laskea. Eihän tuo muuten olisi mahdollista. Ennenhän naiset kävi töissä vain harrastuksen vuoksi jollei sattunut vielä olemaan jälkikasvua, eikä sellaisesta työstä tarvinnut paljon mitään tietenkään maksaakaan.

      Haluasitko sinä sellaista?

      • 20s222fd2

        jospa palattaisiin siihen aikaan, kun koulussa opetettiin lukemaan ja kirjoittamaan. Kotitöistä kun sitä eläkettä ei kerry, sinulla mahtaa olla hyvät mahdollisuudet saada niin hyvin hankkiva mies, että voi kotiin elättää.heh


    • Meeperuskouluun

      Ei noilla taidoilla mihinkään töihin pääsekkään, pitää ainakin osata lukeminen ja kirjoittaminen.

      • hmmp

        Ei siivoushommissa tarvite osata lukea eikä kirjoittaa. Tosin töitä siinä joutuu tekemään, joten ei aloittajasta siihen olis.


      • antsapantsalantsa
        hmmp kirjoitti:

        Ei siivoushommissa tarvite osata lukea eikä kirjoittaa. Tosin töitä siinä joutuu tekemään, joten ei aloittajasta siihen olis.

        Knatsii mennä likakaivonpuhdistajaksi, siellä on kivaa.


      • Näinonnykyisin
        hmmp kirjoitti:

        Ei siivoushommissa tarvite osata lukea eikä kirjoittaa. Tosin töitä siinä joutuu tekemään, joten ei aloittajasta siihen olis.

        Ja höpö, moniin siivoustöihin vaaditaan laitoshuoltajan tutkinto esim sairaalat ja vanhainkodit sekä muut laitokset joissa hoidetaan ihmisiä, jonnekin teollisuus ja rappukäytävä siivouksiin voi päästä ilman tutkintoa.


      • hmmp
        Näinonnykyisin kirjoitti:

        Ja höpö, moniin siivoustöihin vaaditaan laitoshuoltajan tutkinto esim sairaalat ja vanhainkodit sekä muut laitokset joissa hoidetaan ihmisiä, jonnekin teollisuus ja rappukäytävä siivouksiin voi päästä ilman tutkintoa.

        Olen minä ainakin ollut vanhainkodissa siivoojana, ilman mitään siivousalan tutkintoja. Tai siis hoitoapulainen olin, eli työ sisälsi muutakin kuin siivoamista.


      • Hoitsusatakunta
        hmmp kirjoitti:

        Olen minä ainakin ollut vanhainkodissa siivoojana, ilman mitään siivousalan tutkintoja. Tai siis hoitoapulainen olin, eli työ sisälsi muutakin kuin siivoamista.

        Niin olit ,siis olit, mutta nykyään käydään ainakin sairaalaan räätärintyönä tutkinto ei muuten pääse töihin ,minun mutsini oli koulutuksessa joka kesti 2v ja sai melkeen heti vakityön.


      • tulevaministeri
        Hoitsusatakunta kirjoitti:

        Niin olit ,siis olit, mutta nykyään käydään ainakin sairaalaan räätärintyönä tutkinto ei muuten pääse töihin ,minun mutsini oli koulutuksessa joka kesti 2v ja sai melkeen heti vakityön.

        Mä en siivoojaksi alistu koskaan hyi. Minä thtään ministeriksi, saan ilmaiset edut kaikki ja ylisuuren palkan ja voin tehdä aloitteita tavallisen ihmisen kiristämsjuttuja. On kiva saada ite rahaa.


      • vaanrättikäteenvaan
        tulevaministeri kirjoitti:

        Mä en siivoojaksi alistu koskaan hyi. Minä thtään ministeriksi, saan ilmaiset edut kaikki ja ylisuuren palkan ja voin tehdä aloitteita tavallisen ihmisen kiristämsjuttuja. On kiva saada ite rahaa.

        Ei noilla avuilla ....


      • Vanhoja.kaivaten
        tulevaministeri kirjoitti:

        Mä en siivoojaksi alistu koskaan hyi. Minä thtään ministeriksi, saan ilmaiset edut kaikki ja ylisuuren palkan ja voin tehdä aloitteita tavallisen ihmisen kiristämsjuttuja. On kiva saada ite rahaa.

        Se on vaan sillä lailla, että miehetkin on niin olevinaan nykyisin, että joku siivooja ei kelpaa niille rouvaksi. Tutkintoja edellytetään.
        Kun tienaavat paljon, niin joutuvat edustamaan kissanristiäisissä ja rouvan pitää olla freesinä siivellä, niin se ei saa olla ihan törppö, kielitaidoton ja känsäisin käsin. Sen pitää osata keskustella, mieluummin monella kielillä, sen pitää tietää EU:t ja pakolaisongelmat ja yhteiskuntasopimukset ja Lähi-Idän tilanne, ja kotiäidit ovat justiinsa niitä, jotka eivät tiedä mistään mitään.
        Elämä ei ole ollenkaan enää samaa kuin 30-luvulla.


      • mamutsiivoo
        Vanhoja.kaivaten kirjoitti:

        Se on vaan sillä lailla, että miehetkin on niin olevinaan nykyisin, että joku siivooja ei kelpaa niille rouvaksi. Tutkintoja edellytetään.
        Kun tienaavat paljon, niin joutuvat edustamaan kissanristiäisissä ja rouvan pitää olla freesinä siivellä, niin se ei saa olla ihan törppö, kielitaidoton ja känsäisin käsin. Sen pitää osata keskustella, mieluummin monella kielillä, sen pitää tietää EU:t ja pakolaisongelmat ja yhteiskuntasopimukset ja Lähi-Idän tilanne, ja kotiäidit ovat justiinsa niitä, jotka eivät tiedä mistään mitään.
        Elämä ei ole ollenkaan enää samaa kuin 30-luvulla.

        No, nuo siivoojat alkavat olemaan kaikki jo mamuja, ei suomalaiselle nuorelle naiselle siivoustyöt kelpaa, ehkä just kesätyönä, he kouluttautuvat parempaan ammattiin ja, jos joutuu työttömäksi niin ennemin suomalainen on päivärahalla, kun alkaa siivoomaan ja monta kertaa se liksa on melkeen sama ko työttömällä.
        Suomalaiset siivoojat on jo kaikki yli 50v.


    • liobtbu

      Entä sitten jos se ihana perheenpää löytää uuden hellun jolle luovuttaa omaisuutensa?
      Sitten se uhrautuva kotiäiti joutuu maantielle ohuen lompakon kanssa.
      Ap, oletko mies?

      • parasvaimoke

        Se riippuu monesta asiasta läytääkö vai ei? Mpnesti mua parempaa ei löydy, sillä eihän meis olisi vaimoaan ja lapsiaan jättäny jos minä en olisi ollut ihana.
        Mies ei jätä koska olen ihana. Olen kaunis ja rikas. iso on talo ja omaisuus. Mies on mulla kyllä ihana.


      • Hekohekoo
        parasvaimoke kirjoitti:

        Se riippuu monesta asiasta läytääkö vai ei? Mpnesti mua parempaa ei löydy, sillä eihän meis olisi vaimoaan ja lapsiaan jättäny jos minä en olisi ollut ihana.
        Mies ei jätä koska olen ihana. Olen kaunis ja rikas. iso on talo ja omaisuus. Mies on mulla kyllä ihana.

        Kyllä se tuollaiseen luku ja kirjoitus taidottomaan ääliön pian kyllästyy, panee nyt aikas sua ja heittää mäelle, ei kaikki ole rahan perään, ja tuskin sulla ääliöltä mitään onkaan, vain tuulen huuhtoma perse , sitähän nyt just tarvitaanki.


      • kfdfii
        parasvaimoke kirjoitti:

        Se riippuu monesta asiasta läytääkö vai ei? Mpnesti mua parempaa ei löydy, sillä eihän meis olisi vaimoaan ja lapsiaan jättäny jos minä en olisi ollut ihana.
        Mies ei jätä koska olen ihana. Olen kaunis ja rikas. iso on talo ja omaisuus. Mies on mulla kyllä ihana.

        "Se riippuu monesta asiasta läytääkö vai ei? Mpnesti mua parempaa ei löydy".
        Ei varmaan monesti löydy, mutta sinut takuu varmaan löytää keskustelupalstoilta, oikeastaan aika kunnioitettavaa tuonkin tasoisella kirjoitustaidolla. Taitaa olla intoa enemmän, kuin taitoa...



        ,


    • mikäsuaestää

      Ei kukaan estä elämästä niin kuin aloittaja haluaa. Sen kuin sovitte miehen kanssa, että sinä jäät kotiin, ei siihen mitään aikakonetta tarvita. Kyllä monikin on edelleen kotiäitinä lasten ollessa pieniä. Muut naiset taas tekevät niin kuin heille on sopivaa ja/tai mahdollista.

      Sekä nykyään että entisaikana voi kyllä sitten tulla avioero tai jäädä leskeksi. Jos rupeaa nuorena kotiäidiksi ilman kouluja ja työkokemusta, niin yksinhuoltajana voi olla rankkaa hankkia ammattia.

      • kotiitimaailmanparasta

        Mulla monta tuttavaa jotka ovat ollee kotiäiteinä, ja eronneet. Sossusta saa toimeentulotukee, kelasta yh korotukset asumistukeen, ja lapsilisiin ja elarit saavat.. joten tosi hyvin pärjäävät. On hienoa kun voi olla lasten kanssa kotona, se kuuluu äitiyteen hoitaa omat lapset. Ei kukaan osaa hoitaa toisen lapsia niinkuin äiti. Kaikilla on aikanaan hyvä koulutus ja ammatit, ettei mitään ongelmaa kun joskus lähtevät työtä hakemaan niin varmasti saavat helposti. Yksi heistä on ollut nyt 17 v kotiäitinä kun lapset ovat isoilla ikäeroilla, nyt kohta nuorin täyttää 17 v joten hän ähtee töitä etsiään. Siisä tämä äiti. On saanut lapet aikuisiksi niin voi huoletta lähtä.


      • Blaaaaaaaaaa
        kotiitimaailmanparasta kirjoitti:

        Mulla monta tuttavaa jotka ovat ollee kotiäiteinä, ja eronneet. Sossusta saa toimeentulotukee, kelasta yh korotukset asumistukeen, ja lapsilisiin ja elarit saavat.. joten tosi hyvin pärjäävät. On hienoa kun voi olla lasten kanssa kotona, se kuuluu äitiyteen hoitaa omat lapset. Ei kukaan osaa hoitaa toisen lapsia niinkuin äiti. Kaikilla on aikanaan hyvä koulutus ja ammatit, ettei mitään ongelmaa kun joskus lähtevät työtä hakemaan niin varmasti saavat helposti. Yksi heistä on ollut nyt 17 v kotiäitinä kun lapset ovat isoilla ikäeroilla, nyt kohta nuorin täyttää 17 v joten hän ähtee töitä etsiään. Siisä tämä äiti. On saanut lapet aikuisiksi niin voi huoletta lähtä.

        Täyttä sontaa......


      • jookyllävarmaan

        Millä planeetalla elät? Kuussa?


    • kukamuumukaherrrahuu

      Kyllä lapset pitää hoitaa 18 v asti kotona. Ehdoton edellytys sille että lapsista tulee täysjärkisiä. Kun ovat toisten armoilla niin ei hyvää päivää...minä hoidin lapet kotona ja nyt vanhin on 34 v ja nuorin 25 ja muut siltä välitlä ja nyt menin töihin puolipäivätöihin ja kivaa on.

      • eitäysjärkisiituu

        sairaiden yhäriryuikkujen ja sossujen vainotessa lasta ja lapsen isäää-..


    • berrrt

      Mun tuttavani oli kotiäitinä, kasvatti lapset kun mies kävi töissä ja toi tilin kotiin. Ei ollut koulutusta eikä ammattia.
      Eläkkeelle jäätyään mies alkoi seikkailla, löysi kolmen lapsen äidin ja rakastui. Erohan siitä tuli ja vaimon oli lähdettävä kodista. Kaikki oli elämän varrella mennyt niin ettei vaimo omistanut yhtään mitään, kaikki oli miehen nimissä.
      Vaimo asuu nyt yksiössä ja syyttää itseään kun oli ollut niin tyhmä. Mies ei antanut naisen ottaa edes korujaan koska oli ne maksanut aikoinaan. Eräässä huonekaluliikkeessä oli tullut pieni tulipalon alku ja sai sieltä hyvin halvalla muutaman huonekalun. Toisaalta on tyytyväinen nyt kun pääsi tuollaisesta äijästä eroon. Mutta silti, ei sen noinkaan olisi tarvinnut mennä.

      • aviooikeus

        Ei se ihan noin mene ,naisellahan oli oikeus puoleen omaisuudesta, ns.avio-oikeus, ei meinaa mitään vaikka kaikki oli miehen nimissä, ja vaikka olis ollut avioehtokin, niin nainen olis silti saanut puolet, pitkä avioliitto ja lastenkasvatus, joka oli yhdessä sovittu ns. kohtuullistamis pykälä.


      • väärinmeni

        Sun kannattaa lukea avioliittolaki, ennen, kun kirjoitat väärää tietoa tänne.


      • eimuutentäsmää

        Tais olla kysymyksessä avoliitto, avioliitossa pätee avioliittolaki.


      • Muistot.kultaiset

        Siitä näet, kuinka käy, kun nainen ei hanki koulututsta eikä tiedä mistään mitään. Mies voi sahata silmään kuinka vain ja nainen tyytyy. Jos olisi ollut vähänkin älyä tälläkin rouvalla, niin ero olisi tullut hoidetuksi oikein ja rouvallekin kohtuullisella tavalla.
        Mutta kun on lusikalla annettu, ja sekin kaadettu maahan, niin minkäs teet. Asut yksiössäsi savulta haisevien mööpeleiden keskellä.
        Mutta olihan aika ihanaa, kun lapset oli pieniä ja sai olla vaan kotona. Onnen aika!


    • Peräkammariloinen

      Niitä peräkammarin loismiehiä riittää Lapissa. Koittavat avioliiton kautta rikastua niin että kannattaa pitää huoli omaisuudesta. Kaikki eivät ole niin tyhmiä että tämmönen peli onnistuu.

    • enkävalitaosaani

      Minä en ole koskaan oikein tehnyt töitä, olen aina elänyt mieheni rahoilla. Toki teen kotona kaiken, paitsi puita, luo lumia enkä aja ruohikkoa. Auto kuuluu miehen huoltoon ja tankkaus, sekä autotalli ja varasto. Mattojen tamppaus kuuluu miehelle ja pyykkien kuivumaan laitto ja viikaus. Myös ikkuniden pesu ja lattioiden pesu on miesten hommaa. Mies käy myös kaupassa ja tiskaa, sekä korjaa kaikki talomme viat. Myös lasten ulkoilu ja harrastuksiin vieminen on miehen puuhaa ja saunan lämmitys. Hän myös kerää mustikat, puolukat, ja sienet sekä ulkoiluttaa meidän susikoira Pumpernikkeliä.
      Emme jaa miesten ja naisten hommia, mutta luonnollisesti mies tekee ja auttaa työnsä ohessaminua hieman.
      Viihdyn kotiäitinä ja priorisoin sekä vastaan sähköposteihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      93
      1865
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1512
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1035
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      976
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      46
      884
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      769
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      721
    8. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      706
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      633
    Aihe