Aasian katastrofi kosketti varmasti monia niitä, jotka eivät siellä olleet osallisena.
Meidän pitää nyt surra.
Surra suremisesta päästyäkin. Ja hitosti. Irakia pitää surra. Nälänhätää pitää surra. Kuolevia ihmisiä pitää surra. Katastrofeja pitää surra..
Suremmeko todella, vai oletteko te ihmiset sekoittaneet nyt säälin ja surun? Minusta tuntuu että sanotte että pitää surra, kun oikeasti odotatte sääliä.
Olen huomannut nyt tässä muutaman tunnin tätä seuratessani, että todellakin;
Suurin osa ihmisistä tuntuu olevan sitä mieltä, että pitää surra näitä ihmisiä kuten läheisiään. Jos vaikka itse olisimme menettäneet jonkun siinä samalla? Eikö se olisi kauheaa? Surraan nyt sen takia.
Eikö hitto vie pitäisi olla iloinen siitä että EMME menettäneet ketään, eikä suinkaan surra sitä ettemme menettäneet?
Mikä ihme teitä ihmisiä vaivaa?!!!
Tekopyhän Suremisen Lähteillä...
17
1551
Vastaukset
- ihmettelevä
Myötätunto ei ole sääliä. Toivotatvasti sinäkin voit joskus tuntea myötätuntoa.
On ERITTÄIN itsekästä ajatella, ettei tarvitisi reagoida tähän mitenkään kun EMME ITSE MENETTÄNEET MITÄÄN.
Kysmys kuuluu: Mikä sinua vaivaa???- yön_tytär
Myötätuntoakaan ei ihmisillä ole loputtomiin. Se kyllä loppuu hyvin pian turhaan uutishakuisuuteen.
Mutta,
Määrittelepä minulle säälin ja myötätunnon raja ja erot? - yön_tytär
Myötätuntoakaan ei ihmisillä ole loputtomiin. Se kyllä loppuu hyvin pian turhaan uutishakuisuuteen.
Mutta,
Määrittelepä minulle säälin ja myötätunnon raja ja erot?
Ah, niin. Ja sinustako en reagoi MITENKÄÄN, jos iloitsen siitä etteivät läheiseni olleet siellä? (thaimaahan on seksimatkailun paratiisi jne.. onneksi sukulaiseni ja läheiseni saavat seksinsä suomesta :P) - ihmettelevä
yön_tytär kirjoitti:
Mutta,
Ah, niin. Ja sinustako en reagoi MITENKÄÄN, jos iloitsen siitä etteivät läheiseni olleet siellä? (thaimaahan on seksimatkailun paratiisi jne.. onneksi sukulaiseni ja läheiseni saavat seksinsä suomesta :P)Viimeistään nämä sun kommenttisi paljasti millä tasolla liikut keskustelussasi, joten annanpa olla.
Ne kaikki kuolleet perheet olivat siellä varmaan seksimatkalla? Mieti vähän. - Pakana(M)
yön_tytär kirjoitti:
Mutta,
Ah, niin. Ja sinustako en reagoi MITENKÄÄN, jos iloitsen siitä etteivät läheiseni olleet siellä? (thaimaahan on seksimatkailun paratiisi jne.. onneksi sukulaiseni ja läheiseni saavat seksinsä suomesta :P)Jo taas nähtiin millaisia paskoja aivolohkoepilepsiasta kärsivät hihhulit ovat!
Ettet vain ole Mikko Lahden alter ego? - Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
Mutta,
Ah, niin. Ja sinustako en reagoi MITENKÄÄN, jos iloitsen siitä etteivät läheiseni olleet siellä? (thaimaahan on seksimatkailun paratiisi jne.. onneksi sukulaiseni ja läheiseni saavat seksinsä suomesta :P)Oletko kaynnyt ko.maissa ? Itse olen ollut, seka Thaimaassa, etta Sri lankassa, ja voin sanoa, etta suurin osa turisteista on ns. perheellisia. Monet suomalaisturisteista " kadonneet " perheellisia siis isoja perheita menetetty.
Ei kaikki osta tai hae seksia ulkomailta, sita kun saa ilmaiseksikin. Olipa kohtuuton mielen ilmaus !!!
Kyselit saalin ja myotatunnon eroja:
Eikos aina sanota, etta saali on sairautta ja myotatunto herattaa auttamisenhalua. Miten nain yksinkertaiset asiat ovat jollekkin ihmiselle niin pirun vaikeita.
- PeeS
Todelle asiaa
- omanapa
tuota samaa olen yrittänyt sanoa mutta en ole osannut, kiitos kun sinä sen sanoit. Minusta joutavat Akin jne surijat ovat , sanonko mitä, eivät edes tunne ko henkilöä ja silti ovat tippa silmässä, pyh, tekopyhää, hyvä kun sen sanoit ääneen, KIITOS
- Maxbet
Tämä taitaa olla ikumummojen juhla aikaa..
- Ajatteleva
"Kas, hymy jo puoli on hyvettä,
ja itkeä ei voi ilkeä..."
E.Leinon uudenvuoden runossa on sinullekin ajattelemista.
Iso Kirja sanoo: "Naurakaa nauravien kanssa ja itkekää itkevien kanssa."
Käytännössä tämä tarkoittaa, että osallistumme yhteiseen suruun niiden puolesta, jotka ovat menettäneet läheisensä ja niiden puolesta, jotka ovat vammautuneet onnettomuudessa.
Kun kasvat aikuisemmaksi, voit paremmin aavistaa, miltä tuntuu puolisosta menettää rakkaimpansa ja miltä tuntuu äidistä tai isästä menettää lapsensa.
Joku menetti hyökyaaltoihin jopa molemmat, sekä puolisonsa että lapsensa.
Maailma tuntee tällä hetkellä kollektiivista tuskaa.
Voi jopa olla, että suurten tragedioiden kohdatessa me tavoitamme jotain sellaisesta irrationaalisesta käsitteestä kuin "yhteinen tietous".
Kenties se kehittyy kuitenkin vain aikuisille ja vain kaikkein herkkätuntoisimmille ihmisille.
Minä tunnen siitä osallisuutta, sinä ilmeisesti et (vielä) sitä voi aistia.- yön_tytär
Miltä tuntuu menettää jotain mitä ei ikinä ollutkaan, huuteli mieheni (Infi) tuosta olan takaa.
Minä en ihmettele toki sitä että joku suree kuollutta puolisoaan, lastaan, kummiaan, ystäväänsä.
Ihmettelen sitä, miksi minun pitäisi surra tuntemattomia JUURI siellä.
(ei, minulta, eikä mieheltäni ei puutu myötätuntoa, tosin pahalta tuntuu että sekin määritellään rahassa nykyään..)
Minä olen väsynyt uutisointiin ja julkisuudenhakuisuuteen. Ei se lisää surua että hehkutellaan mediassa skandaaleilla ja katastrofeilla.
Niin että ota sinä se iso kirjasi, ja men sen kanssa sinne hyökyaallon katastrofialueelle kertomaan heille että tunnet myötätuntoa ja suret. Kuinkahan moni heistä tulee sanomaan sinulle että paskaako siinä suret, et voi tietää miltä se tuntuu....? - bitter.sweet
yön_tytär kirjoitti:
Miltä tuntuu menettää jotain mitä ei ikinä ollutkaan, huuteli mieheni (Infi) tuosta olan takaa.
Minä en ihmettele toki sitä että joku suree kuollutta puolisoaan, lastaan, kummiaan, ystäväänsä.
(ei, minulta, eikä mieheltäni ei puutu myötätuntoa, tosin pahalta tuntuu että sekin määritellään rahassa nykyään..)
Minä olen väsynyt uutisointiin ja julkisuudenhakuisuuteen. Ei se lisää surua että hehkutellaan mediassa skandaaleilla ja katastrofeilla.
Niin että ota sinä se iso kirjasi, ja men sen kanssa sinne hyökyaallon katastrofialueelle kertomaan heille että tunnet myötätuntoa ja suret. Kuinkahan moni heistä tulee sanomaan sinulle että paskaako siinä suret, et voi tietää miltä se tuntuu....?ärsyttää tässä, yön tytär, tai mikä lie ootkaan, et jos sua ei kerran kiinnosta pätkääkään tää katastrofi, ja sua ottaa päähän ne joil on sen verran myötätuntoo, et suree tuntemattomien puolesta (minä mukaanlukien!), ni miksi sä sitten tulet tänne aukomaan päätäs?
Ku antaisit vaan niitten surra joista siltä tuntuu...En toki pakota sinua surra tuntemattomia, jos et halua,
sanomasi tuntui vaan loukaavalta, siinä kaikki. - Srilankalaisen puoliso
yön_tytär kirjoitti:
Niin että ota sinä se iso kirjasi, ja men sen kanssa sinne hyökyaallon katastrofialueelle kertomaan heille että tunnet myötätuntoa ja suret. Kuinkahan moni heistä tulee sanomaan sinulle että paskaako siinä suret, et voi tietää miltä se tuntuu....?Miehesi Infi huuteli, etta milta tuntuu menettaa jotakin, mita ei ikina ollutkaan.
Sina ja miehesi, ikava kylla, olette osa tata maailman kaikkeutta ja nain ollen namakin kuolleet, suremaan jaaneet, seka tulevaisuutensa menettaneet kuuluvat teidankin elamaan. Te olette osa tata yhteisoa " ymmarratko " Jos kuuluu johonkin yhteisoon niin yhteiso yleensa ajattelee ja toimii samoin, varsinkin katastrofien aikana.
Minun mielestani sinun ei tarvitse surra ketaan, ei ko. alueella tai Suomessa, olet sen verran kolkko persoona, etta mina en ainakaan sinun sypatioitasi haluaisi itsellesi tai lahimmaisilleni. Joten pida hyvanasi.
Kirjoitit: Ei minulta, eika mieheltani puutu myotatuntoa, tosi n pahalta tuntuu, etta sekin maaritellaan rahassa nykyaan.
Hyva kuningatar, ei sita maaritella rahassa, se voidaan maaritella jopa ajatuksissa, siita mita ketakin ajattelee ja tuo julki. Sinun myotatuntosi on ainakin tullut minulle hyvin selvaksi naita kirjoituksiasi lukiessa. Myotatunto ei todellakaan ole ko. sananhelinaa mita veistelet taalla palstalla.
Tiedatko, etta paikalliset ihmiset ottavat mielihyvin vastaan myos aidosti surevan ihmisen, empaattisen ihmisen. Mutta, jos kaytoksellani esittaisin, etta " voi vittu ei kiinnosta patkaakaan teidan kohtalonne vaan pankaa jo saippua oopperaa tulemaan kanavilta " niin voit olla varma, ettei seurani olisi kovinkaan haluttua. - Infi
Srilankalaisen puoliso kirjoitti:
Miehesi Infi huuteli, etta milta tuntuu menettaa jotakin, mita ei ikina ollutkaan.
Sina ja miehesi, ikava kylla, olette osa tata maailman kaikkeutta ja nain ollen namakin kuolleet, suremaan jaaneet, seka tulevaisuutensa menettaneet kuuluvat teidankin elamaan. Te olette osa tata yhteisoa " ymmarratko " Jos kuuluu johonkin yhteisoon niin yhteiso yleensa ajattelee ja toimii samoin, varsinkin katastrofien aikana.
Minun mielestani sinun ei tarvitse surra ketaan, ei ko. alueella tai Suomessa, olet sen verran kolkko persoona, etta mina en ainakaan sinun sypatioitasi haluaisi itsellesi tai lahimmaisilleni. Joten pida hyvanasi.
Kirjoitit: Ei minulta, eika mieheltani puutu myotatuntoa, tosi n pahalta tuntuu, etta sekin maaritellaan rahassa nykyaan.
Hyva kuningatar, ei sita maaritella rahassa, se voidaan maaritella jopa ajatuksissa, siita mita ketakin ajattelee ja tuo julki. Sinun myotatuntosi on ainakin tullut minulle hyvin selvaksi naita kirjoituksiasi lukiessa. Myotatunto ei todellakaan ole ko. sananhelinaa mita veistelet taalla palstalla.
Tiedatko, etta paikalliset ihmiset ottavat mielihyvin vastaan myos aidosti surevan ihmisen, empaattisen ihmisen. Mutta, jos kaytoksellani esittaisin, etta " voi vittu ei kiinnosta patkaakaan teidan kohtalonne vaan pankaa jo saippua oopperaa tulemaan kanavilta " niin voit olla varma, ettei seurani olisi kovinkaan haluttua.ihmisiä kuolee, en niitä henkilöitä henkilökohtaisesti tunne, tänään kuoli, eilen kuoli, huomenna kuolee. maailmassa on niin ja niin monta ihmistä, niitä kuolee niin monta sairauksiin, sotaan, nälkään, väkivaltaan etc. kai ne luvutkin on pakko yrittää selvittää. suomessa joku jo tällä kyseisellä palstalla kerkesi sanomaan että 150. maailmassa ne ~200 000 ei ole kuin pisara meressä. tuskin tuntuu missään 10 vuoden päästä, ruoka loppuu, nälkäkuolemat lisääntyvät, riisto lisääntyy jne. jos pitää surra jokaista niin kerkeekö tekemään muuta? tietäis edes vähän nimiä, pystyis samaistumaan, mutta ei. lukuja vaan. toisessa maailman sodassa pommituslentäjät pyysivät ettei kerroittais montako ne tappo, rivimiehille ei annettu tällaista mahdollisuutta. tästäkin herää ajatuksia. olis hyvä jos ois kanava jossa ihmiset joita kiinnostaa voisivat seurata kuolontilastoja reaaliajassa, vaikka julkaistais nimet sun muut. jos jotakuta kiinnostais, minua henk.koht. Ei. voisivat sitten surra oikein urakalla. voisivat kuuluua sellaiseen suruthteisöön tai jotain ja taputella toisiaan selkään ja todeta ettei tunnelin päässä sittenkään valoa. suru ei tuota muuta kuin itseään. siinä tuottava elämä. keksis varmaan muutaki jos jaksais. jaksamista menettäneille.
- yön_tytär
bitter.sweet kirjoitti:
ärsyttää tässä, yön tytär, tai mikä lie ootkaan, et jos sua ei kerran kiinnosta pätkääkään tää katastrofi, ja sua ottaa päähän ne joil on sen verran myötätuntoo, et suree tuntemattomien puolesta (minä mukaanlukien!), ni miksi sä sitten tulet tänne aukomaan päätäs?
Ku antaisit vaan niitten surra joista siltä tuntuu...En toki pakota sinua surra tuntemattomia, jos et halua,
sanomasi tuntui vaan loukaavalta, siinä kaikki.Muuten, miten sinä suremiseltasi kerkeät lukea minun päänaukomisiani? ;)
- Srilankalaisen puoliso
Infi kirjoitti:
ihmisiä kuolee, en niitä henkilöitä henkilökohtaisesti tunne, tänään kuoli, eilen kuoli, huomenna kuolee. maailmassa on niin ja niin monta ihmistä, niitä kuolee niin monta sairauksiin, sotaan, nälkään, väkivaltaan etc. kai ne luvutkin on pakko yrittää selvittää. suomessa joku jo tällä kyseisellä palstalla kerkesi sanomaan että 150. maailmassa ne ~200 000 ei ole kuin pisara meressä. tuskin tuntuu missään 10 vuoden päästä, ruoka loppuu, nälkäkuolemat lisääntyvät, riisto lisääntyy jne. jos pitää surra jokaista niin kerkeekö tekemään muuta? tietäis edes vähän nimiä, pystyis samaistumaan, mutta ei. lukuja vaan. toisessa maailman sodassa pommituslentäjät pyysivät ettei kerroittais montako ne tappo, rivimiehille ei annettu tällaista mahdollisuutta. tästäkin herää ajatuksia. olis hyvä jos ois kanava jossa ihmiset joita kiinnostaa voisivat seurata kuolontilastoja reaaliajassa, vaikka julkaistais nimet sun muut. jos jotakuta kiinnostais, minua henk.koht. Ei. voisivat sitten surra oikein urakalla. voisivat kuuluua sellaiseen suruthteisöön tai jotain ja taputella toisiaan selkään ja todeta ettei tunnelin päässä sittenkään valoa. suru ei tuota muuta kuin itseään. siinä tuottava elämä. keksis varmaan muutaki jos jaksais. jaksamista menettäneille.
Sina vaikutat paljon " jarkevammalta " kuin tama vaimokkeesi. Sinulla tuntuu ajatuskin kulkevan ihan eri tasolla, kuin hanella.
Mina en tieda, oletko sina koskaan menettanyt ketaan laheista traagisessa onnettomuudessa, mutta mina olen, ja tiedan milta se tuntuu. Muistan, kuinka oli upeaa, etta silloiset tyokaverit, sukulaiset, naapurit jne tiesivat surustani ja ottivat osaa. Minakin ainakin tarvitsin ihmisia joille puhua. Ja valilla saataa olla jopa helpompi puhua " lahes " ventovieraan kanssa kuin tutun. Ventovieraalle voi taydellisesti kuvata omaa tuskaansa.
Oletko sina perheellinen ? Mina olen. Ja tuntuu karmivalta lasten, aitien ja isien, isovanhempien kohtalot, niin Suomessa, Ruotsissa kuin itse tapaturma alueellakin.
Olet oikeassa turmia tapahtuu koko ajan, kaikenlaista, mutta tama kaikessa suuruudessaan on herattanyt ihmisten reaktioita. Ihmisia ei yleensa kuole kertaiskulla n. 250.000 ja viela kun tama koskettaa niin monia maita ja kansallisuuksia.
Suru on tarkoitettu surtavaksi. Joskus meidan taytyy vain surra, vaikka ei surettaisi patkaakaan, mutta, jo se etta valitamme muista lahimmaisitamme, Vaikka emme heita tuntisikaan niin se on kaunis ele. Se ei maksa mitaan ja kaikki tama sureminen ja auttaminen varmaan loppuu pian, ei se ollut jaadakseen, joten eiko ihminen voi luopua edes muutamasta paivasta muiden/lahimmaisten takia?
Suruyhteisosta: Luulen, etta se ei ole tarpeellinen perustaa, koska suurin osa suree ja osoittaa myotatuntoaan, mutta ehka naille suremattomille ihmisille olisi hyva perustaa oma yhteiso " valinpitamattomat " missa he voisivat jatkaa omaa elamaansa, katsella leffoja, ryypata, bailata, lukea kirjoja .. jne, koska he eivat KESTA ELAMAN TOISTA PUOLTA ELI KUOLEMAA JA MENETYKSIA.
Puhut totta tyttö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664241
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺544026Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363512Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163033Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342759En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142552Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102234IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm131337Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1551230- 801026