Vasemmistoliiton kansanedustaja Li Andersson esittää kansanäänestystä euroalueeseen kuulumisesta.
Andersson kertoi aloitteesta vasemmistoliiton eduskuntaryhmän kokouksessa.
- Annetaan kansalaisille mahdollisuus ilmaista, haluaako jatkaa nykyisen kaltaisessa unionissa, nykyistä enemmän yhteistä finanssipolitiikkaa harjoittavassa unionissa vai omalla valuutalla, Andersson ehdottaa.
Anderssonin mielestä vasemmiston kanta euroyhteistyön tulevaisuuteen on arvioitava uudelleen, koska talouskuri on osoittautunut olevan syvällä rahaliiton rakenteissa.
– Euroryhmän uhka lopettaa Kreikan pankkijärjestelmän hätärahoitus, joka lopuksi kiristi Syrizan johtajia hyväksymään talouskuripolitiikkaa jatkavan kolmannen tukipaketin, oli talouskuripolitiikan viemistä sen härskeimpään äärimmäisyyteen, Andersson sanoo.
- Vasemmistoliiton eurovaaliohjelmassa lukee, että “mikäli eurokriisiä ja eurovaluutan ongelmia ei saada ratkaistua kestävällä tavalla, yhteisvaluutta on purettava hallitusti, jolloin EMU- jäsenyydestä järjestettäisiin kansanäänestys”, Andersson muistutti kokouksessa pitämässään puheessa.
Li Andersson on useiden arvioiden mukaan todennäköisin ehdokas Vasemmistoliiton uudeksi puheenjohtajaksi, joka valitaan muutaman kuukauden päästä. Andersson sai huhtikuun vaaleissa Varsinais-Suomen vaalipiirissä yli 15.000 ääntä.
Li Andersson: Kansanäänestys eurosta eroamisesta
23
68
Vastaukset
- Peris
Taisi palstaperssulta räjähtää pää vitutuksesta. Nythän hän ei voi enää Suomen euroeroa kannattaa koska "punikit"kin kannattavat...
- Persuvaan
Miksi? Kerrankin vasemmistolainen Anderson on oikealla asialla ja pyytää avointa keskustelua ja demokraattista päätöstä asiaan. Ihan hyvä ulostulo Li:ltä!
Katsos kun me perussuomalaiset emme ole kuin palstan pakkomielteiset "antipersut" jotka eivät koskaan voi olla persujen kanssa samaa mieltä mistään, ikinä. Ja pää tuntuu räjähtävän joka asiasta. politiikassa voi olla samaa mieltä jostain vaikka kaikesta ei olisikaan! - Peris
Persuvaan kirjoitti:
Miksi? Kerrankin vasemmistolainen Anderson on oikealla asialla ja pyytää avointa keskustelua ja demokraattista päätöstä asiaan. Ihan hyvä ulostulo Li:ltä!
Katsos kun me perussuomalaiset emme ole kuin palstan pakkomielteiset "antipersut" jotka eivät koskaan voi olla persujen kanssa samaa mieltä mistään, ikinä. Ja pää tuntuu räjähtävän joka asiasta. politiikassa voi olla samaa mieltä jostain vaikka kaikesta ei olisikaan!Pakkomielteitä tuntuu löytyvän lähinnä teiltä sieltä persssujen leiristä Koko ajan on joku persssu huutelemassa joko punikeista, demareista tai AY-liikkeen huonoudesta. Siksi onkin perusteltua sanoa ettei palstapersssu periaatteesta voi olla samaa mieltä vasemmistolaisen kanssa niin yhtään mistään.
- Persuvaan
Peris kirjoitti:
Pakkomielteitä tuntuu löytyvän lähinnä teiltä sieltä persssujen leiristä Koko ajan on joku persssu huutelemassa joko punikeista, demareista tai AY-liikkeen huonoudesta. Siksi onkin perusteltua sanoa ettei palstapersssu periaatteesta voi olla samaa mieltä vasemmistolaisen kanssa niin yhtään mistään.
Jos sinulla on noin kapeakatseinen ajatusmaailma ja pakkomielle haukkuvista persuista niin enhän minä sille mitään voi! Olen puhunut ay liikkeitä vastaan joissakin ketjuissa. AY liike ei kokonaisuudessaan ole huono asia mutta sieltä löytyy paljon huonoa. Demareiden kanssa olen joistakin asioista samaa mieltä, osasta eri mieltä. Joskus jopa vihreiden ajatuksia olen kannattanut. Ja persuna ja tälle palstalle kirjoittelevana olen palstapersu.
- Ter_tulemast
Höpö höpö. Andersson yrittää vain saada tätä kautta itselleen puheenjohtaja vaaleihin kannatusta. Jos se olisi totta, niin hyvähän se on että vassaritkin alkaa tulla perussuomalaisten kannalle.
Mutta en usko, koska vassarit on sanoneet, etteivät kannata peussuomalaisia periaatteen vuoksi. Alkaako vassareilla periaatteet karista, vai mikä on vialla. - Peris
Persuvaan kirjoitti:
Jos sinulla on noin kapeakatseinen ajatusmaailma ja pakkomielle haukkuvista persuista niin enhän minä sille mitään voi! Olen puhunut ay liikkeitä vastaan joissakin ketjuissa. AY liike ei kokonaisuudessaan ole huono asia mutta sieltä löytyy paljon huonoa. Demareiden kanssa olen joistakin asioista samaa mieltä, osasta eri mieltä. Joskus jopa vihreiden ajatuksia olen kannattanut. Ja persuna ja tälle palstalle kirjoittelevana olen palstapersu.
Kenellähän se on pakkomielle. Ja koska suurin osa pelstapersssuista edustaa esittämääni linjaa, ei minun katsantokantanikaan kapea ole. Se että persssuissa on pari fiksuakins eassa ei asioita muuksi muuta.
- matelijaryhti
Persuissa on ennen muuta paljon teeskentelijöitä seassa, jotka esittävät milloin mitäkin ja haukkuvat milloin ketäkin. Vain omista intresseistään johtuen.
- Edesyksi
Ei vituta yhtään onneksi edes yksi ajattelee asiasta oikeansuuntaisesti .
Kyseinen uutinen on viime kesältä Vasemmistoliiton puoluekokouksesta. Ensi kesäkuun puoluekokouksessa valitaan Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja. Li Andersson on todennäköisin valinta.
- kaino.kysymys
Pitäisikö teidän vasurien mennä tuonne vasemmistoliiton ja sdp:n palstoille röhkimään? Miksi roikutte persujen palstalla?
Arvelen että huhtikuussa Perussuomalaisia äänestäneitä EU-kriitikoita kiinnostaa avaus siitä, että EU-mielisen nykyhallituksen lisäksi Suomessa on myös EU-kriittisiä.
- Hozny
tuntemattomatsotilaat kirjoitti:
Arvelen että huhtikuussa Perussuomalaisia äänestäneitä EU-kriitikoita kiinnostaa avaus siitä, että EU-mielisen nykyhallituksen lisäksi Suomessa on myös EU-kriittisiä.
Vasemmistoliittoon luottaa tuskin edes vasemmistoliittolaiset. Sen verran on ollut Paavon meiniki alakoulutasoa.
Hozny kirjoitti:
Vasemmistoliittoon luottaa tuskin edes vasemmistoliittolaiset. Sen verran on ollut Paavon meiniki alakoulutasoa.
Vasemmistoliiton kannatus on jo 17 peräkkäisessä kannatuskyselyssä ollut huhtikuun vaalitulosta korkeampi. Uusimmassa kannatuskyselyssä Vasemmistoliiton kannatus nousi kaikista eduskuntapuolueista absoluuttisesti eniten.
Perussuomalaisten kannatuskehityshän tällä palstalla hyvin tunnetaankin jo entuudestaan, joten siihen minun on tarpeeton lainkaan puuttua.tuntemattomatsotilaat kirjoitti:
Vasemmistoliiton kannatus on jo 17 peräkkäisessä kannatuskyselyssä ollut huhtikuun vaalitulosta korkeampi. Uusimmassa kannatuskyselyssä Vasemmistoliiton kannatus nousi kaikista eduskuntapuolueista absoluuttisesti eniten.
Perussuomalaisten kannatuskehityshän tällä palstalla hyvin tunnetaankin jo entuudestaan, joten siihen minun on tarpeeton lainkaan puuttua.Ja ?
- venkuruus
Ja? No persut jauhoivat taas paskaa, kuten aina. Tämäkin piti sitten rautalangasta vääntää vai? Ja? Ja ja? Sillä lailla niin...
- ndfja
Up
- SoininVaara
Soini on ehtinyt muutaman vuoden aikana esittää eurosta eroamista, euron eteläisten jäsenten erottamista, pohjoisen euroa ja rahaliittoa Saksan kanssa. Humpuukipuolueen höpsismimaisteri ei ole ikinä miettinyt asioita muuten kuin populistisen tilapäiskannatuksen kannalta.
- wrrwrwr
Hyvä idea periaatteessa, mutta kuka laskee äänet?
- voi.hyvää.päivää
Toi Anderrssoni on kuulemma nähty keppihevosakkojen joukossa, tosin ilman pellenaamaria. Että tällainen uudeksi puheenjohtajaksi?
- perusnaamari
No ainakin verrattomasti enemmän puheenjohtaja-ainesta kuin sinussa, joka sovellut ennemmin lähinnä variksenpelätiksi... (Mautonta edes verrata, tiedän, mutta laitetaan nyt vähän vastapallon vuoksi.)
- sammunutpaavo
perusnaamari kirjoitti:
No ainakin verrattomasti enemmän puheenjohtaja-ainesta kuin sinussa, joka sovellut ennemmin lähinnä variksenpelätiksi... (Mautonta edes verrata, tiedän, mutta laitetaan nyt vähän vastapallon vuoksi.)
Heheheheee!!! En minä ole pyrkimässäkään mihinkään vasemmistoliiton hommiin en edes jäseneksi. Hahahahaaa = paskaista räkänaurua
- pjKisa
Vasemmistoliiton seuraavaksi puheenjohtajaksi valittaneen Aino-Kaisa Pekonen -Li Andersson jää kakkoseksi, Jari Myllykoski kolmanneksi.
- perusmölinä
Andersson on persuille kuulemma väärän värinen huora, joten häneen ei ole luottamista eikä hän voi olla missään oikeassa vaan pitäisi tappaa jne. (Huomaa perusargumentin laatu ja syvyys; kuuluu "asiaan" eli totaaliseen asiasisältöjen puutteeseen perusvihamölinässä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973