http://www.ts.fi/uutiset/turun seutu/846447/iset merikyydit halytysajoneuvoille vaakalaudalla
Öiset merikyydit hälytysajoneuvoille vaakalaudalla
Kuusi saaristossa liikennöivää maantielauttaa saattaa jatkossa lopettaa yöaikaisen hälytysajoneuvojen kuljettamisen.
Saariston maantielautat ovat velvollisia kuljettamaan hälytysajoneuvoja myös öiseen aikaan, mikäli ne liikennöivät muutenkin öisin.
Tähän saakka henkilökunta on avunpyynnön saatuaan käynnistänyt maantielautan ja ajanut esimerkiksi ambulanssin saareen tarvittaessa vaikka keskellä yötä.
Sekä palveluntuottaja Suomen lauttaliikenne että palveluntilaaja Varsinais-Suomen Ely-keskus katsovat, että tällaista velvollisuutta lautoilla ei ole, jos ne eivät muutoinkaan liikennöi yöaikaan.
– Se, että siellä on tähän asti ollut päivystystä, on ollut Suomen lauttaliikenteeltä ylipalvelua. Me emme ole koskaan sellaista sinne tilanneet, sanoo saaristoliikenteen hankinnan asiantuntija Tapani Jaakkola Ely-keskuksesta.
Asia nousi esille nyt, kun Ely-keskus on jälleen kilpailuttanut lauttareittejään. Sopimuksissa on auttamisvelvoite ympäri vuorokauden. Niissä ei kuitenkaan ole määritetty tarkkaa vasteaikaa, jonka kuluessa apu pitäisi antaa.
2
155
Vastaukset
- Surkeaa_kilpailutusta
http://www.ts.fi/uutiset/turun seutu/846447/iset merikyydit halytysajoneuvoille vaakalaudalla
Kuusi saaristossa liikennöivää maantielauttaa saattaa jatkossa lopettaa yöaikaisen hälytysajoneuvojen kuljettamisen. Turun Sanomat | 6.2.2016 6:00 | 45 kirjoitusta
Tähän saakka henkilökunta on avunpyynnön saatuaan käynnistänyt maantielautan ja ajanut esimerkiksi ambulanssin saareen tarvittaessa vaikka keskellä yötä.
Sekä palveluntuottaja Suomen lauttaliikenne että palveluntilaaja Varsinais-Suomen Ely-keskus katsovat, että tällaista velvollisuutta lautoilla ei ole, jos ne eivät muutoinkaan liikennöi yöaikaan.
– Se, että siellä on tähän asti ollut päivystystä, on ollut Suomen lauttaliikenteeltä ylipalvelua. Me emme ole koskaan sellaista sinne tilanneet, sanoo saaristoliikenteen hankinnan asiantuntija Tapani Jaakkola Ely-keskuksesta.
Asia nousi esille nyt, kun Ely-keskus on jälleen kilpailuttanut lauttareittejään. Sopimuksissa on auttamisvelvoite ympäri vuorokauden. Niissä ei kuitenkaan ole määritetty tarkkaa vasteaikaa, jonka kuluessa apu pitäisi antaa. - Meitä_on_joka_lähtöön
Lukekaapa muutamien lukijoiden älypäiden kirjoituksia saariston lauttayhteyksistä.
Kuulemma kaikkien pitäisi muuttaa täältä helkkariin.
Siellä on tällä hetkellä 45 kirjoitusta joukossa muutama tosi "ala-arvoinen" älypään rustaama mielipide !?
Kyllä naurattaa kun lukee niitä sepustuksia ja ihan uskomattomia mielipiteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943562
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442927Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742396- 612338
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512301Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172267Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202127- 1162078
- 621984