Tarkkailin viimevuoden uusien autojen myyntimääriä ja Suzukia oli myyty erittäin vähän? Esim Dacia oli kahdella eri mallilla paljon ylempänä listalla, kuin yksikään Suzuki. Täällä joku totesikin, että se määrä mitä uutta Vitaraa myydään, niin saman verran menee S Crossia vähemmän, eli mikään ei muutu.
Miksei Suzuki kiinnosta?
41
287
Vastaukset
- jotain.on.viturallaan
Silloin kun Vitara tuli, siinä oli vain nuhapumppu vapaastihengittävä bensakone. En jäänyt odottelemaan vaan päädyin ostamaan toisen merkkisen auton. Ihan vaan etuvetoisen. No nyt Vitaraa saa turbokoneellakin, mutta hinta nousi aika lailla. Saattais olla ihan järkevä valinta, mutta auton tarve meni nyt ohi muutamaksi vuodeksi.
Suzukin heikko myynti peilaa kyllä aika paljon maahantuojaan. Huono jälleenmyyjäverkosto, huonot huoltopisteet. Vähäinen mainonta. Auton tekniikka kyllä pitäis olla ihan jees.- ex_Suzu_kuski
Veikkaisin, että Vitara etuvetoisena ja vaihtoehtoisesti diesel koneella, yhdistettynä auktoriteettiseen maahantuojaan olisi myyntimenestys. Olisin mieliisti ostanut reilu vuosi sitten S Crossin etuvetoisena, mutta se oli juuri poistettu myynnistä, joten Opel Mokka nyt alla.
- Jaakko_M
Juu, auto on ihan jees ja enemmänkin, koska voitti juuri Autobildin katumaasturivertailun, jossa myös Honda ja Opel Mokka.
Ja maahantuoja on hiiren hiljaa!
- s_crossari
Minulle on yksi samahailee paljonko susukia myydään. Mulle riittä sekin, että suomessa myydään yksi susuki kolmessa vuodessa, siis se jonka minä ostan. Nyt kuudes uutena ostettu suitsa ja reilun vuoden päästä seitsemäs. Pidän autoa aina takuuajan ja sitten vaihtoon reilut 100 tuhatta ajettuna. Voin luvata murehtijoille, ellei maahantuontia lopeteta, niin vuoden 2017 alkupuolella myydään ainakin yksi susuki.
- Suzuki_
Onko tämä "susuki" jokin uusi merkki?
- Susuki_
Suzuki_ kirjoitti:
Onko tämä "susuki" jokin uusi merkki?
mikä on "jokin uusi merkki" ?
- jfjweifjigjrelk
Suzukilla on nyt malleja tarjolla vain nelivetofanaatikoille ja katumaasturien ystäville. Sen sijaan muille ei ole oikein mitään, esim. Polo-luokassa ei ole kuin kallis ja vanhentunut neliveto Swift. No ehkä tämä korjaantuu jos uusi Baleno tulee täälläkin saataville ja myös etuvetoisena.
Suzukillahan on muualla maailmassa muitakin malleja myynnissä mutta jostain syystä niitä ei tuoda tänne.- MietippäEnsin
Jos sinä olisit autonvalmistaja, ja mallisi myisivät muualla maailmassa hyvin poislukien Suomi niminen valtio, niin roudaisitko siitä huolimatta tänne jumalan selän taakse koko malliston? Aivan oikein, ei Suzukikaan niin tee.....
- Hullumies_läski
MietippäEnsin kirjoitti:
Jos sinä olisit autonvalmistaja, ja mallisi myisivät muualla maailmassa hyvin poislukien Suomi niminen valtio, niin roudaisitko siitä huolimatta tänne jumalan selän taakse koko malliston? Aivan oikein, ei Suzukikaan niin tee.....
Suzuki ei autona todellakaan myy hyvin maailmallakaan. Toiseksi suzukin tehdas ei sanele mitä automalleja viedään mihinkin maahan, vaan sen päättää maahantuoja. Me asumme suomessa ja suzukia tuo suomeen suomalainen maahantuoja ja luulisi heidän tuovan niitä malleja, jotka suomalaisia kiinnostaa. Etuveto citymaasturit ovat kilpailijoiden parhaiten myytyjä malleja suomessa ja näin olisi suzukillakin.
- OletNikkisiVeroinen
Sinun mielestäsi siis kannattaa valmistaa autoja katkeamattomasti vuodesta 1909 lähtien, vaikka ne eivät myy missään päin maailmaa? Kerroppa meille muillekkin salainen reseptisi, niin meistä kaikista tulee varmasti uusia autonvalmistajia!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suzuki
Esim. INTIASSA ei myy ollenkaan.....
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-automaailma/tm-automaailma-2009-2010/automerkit/maruti-intia - MietippäEnsin
Hullumies_läski kirjoitti:
Suzuki ei autona todellakaan myy hyvin maailmallakaan. Toiseksi suzukin tehdas ei sanele mitä automalleja viedään mihinkin maahan, vaan sen päättää maahantuoja. Me asumme suomessa ja suzukia tuo suomeen suomalainen maahantuoja ja luulisi heidän tuovan niitä malleja, jotka suomalaisia kiinnostaa. Etuveto citymaasturit ovat kilpailijoiden parhaiten myytyjä malleja suomessa ja näin olisi suzukillakin.
No joo näinhän se on.
- Olen_runkku
OletNikkisiVeroinen kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis kannattaa valmistaa autoja katkeamattomasti vuodesta 1909 lähtien, vaikka ne eivät myy missään päin maailmaa? Kerroppa meille muillekkin salainen reseptisi, niin meistä kaikista tulee varmasti uusia autonvalmistajia!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suzuki
Esim. INTIASSA ei myy ollenkaan.....
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-automaailma/tm-automaailma-2009-2010/automerkit/maruti-intiaKyllä moni auton valmistaja tekee autoja, vaikka ne myyvät huonosti, kuten suzukikin. Jos INTIASSA suzuki myy hyvin ja jenkeissä ja euroopassa heikosti, niin myykö se mielestäsi hyvin vaiko huonosti maailmanlaajuisesti. Suzukin myynti luvut ovat putoneet jo 12 peräkkäisenä vuonna. Nämä faktat väittämäni saat tarkistettua googlella helposti. Saabia valmistettiin tappiollisesti peräti 14 vuotta. Suomessa Suzuki myy todella, todella huonosti. Viime vuonna Daciallakin peräti kaksi mallia oli myyntilistalla yli puolet ylempänä, kuin YKSIKÄÄN Suzuki. Jokin Suzukissa mättää, kun se ei kiinnosta suomalaista auton ostajaa. Myös viime vuonna suomessa rekisteröidyt autot löydät googlella, listattuna merkeittäin ja malleittain ja myyntimääriltään. Eli me suomalaiset hankimme paljon mieluummin esim dacian, kuin suzukin:-)
- Jaakop__
OletNikkisiVeroinen kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis kannattaa valmistaa autoja katkeamattomasti vuodesta 1909 lähtien, vaikka ne eivät myy missään päin maailmaa? Kerroppa meille muillekkin salainen reseptisi, niin meistä kaikista tulee varmasti uusia autonvalmistajia!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suzuki
Esim. INTIASSA ei myy ollenkaan.....
http://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-automaailma/tm-automaailma-2009-2010/automerkit/maruti-intia"Sinun mielestäsi siis kannattaa valmistaa autoja katkeamattomasti vuodesta 1909 lähtien, vaikka ne eivät myy missään päin maailmaa?"
Minun mielestäni ei kannattaisi, mutta Suzukin mielestä kannattaa. Meidän maahantuojamme paukutteli henkseleitä syksyllä 2013, kun S Cross esiteltiin, että nyt saa Nissan käskai todellisen haastajan, vaan kuinkas kävikään, heh? Vuonna 2014 kahtakymmentä yhdeksää myytyä käskaita kohden myytiin yksi S Cross. Kyllä oli todellinen haastaja ja nyt tilanne on vieläkin ikävenpi suzukin kannalta, kun käskai uudistui täysin ja kas kas kas, etuvetoinen mallisto myy ylivoimaisesti eniten. Asia, jota Suzukilla suomessa ei vaan ymmärretä. - skjjfklsjfkjsdklsld
Rekisteröintitilastot ovat aina mielenkiintoista luettavaa:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2015/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleittain_1-12_2015
Suzuki Swiftinkin lukemat todella masentavia, kokonaista 28 autoa myyty viime vuonna. Paljonkohan lukemat olisivat jos Swift olisi saatavana myös etuvetoisena...
Nissan Qashqain todelliset haastajat Opel Mokka ja Mitsubishi ASX ovat vasta sijalla 28 ja 29, Qashqaita myyty 4301 kappaletta, Mokkaa 1111 kpl ja ASX:ää 1103 kpl. Qashqai on kyllä todella ylivoimainen luokassaan myyntimääriä katsoen ja onhan se myönnettävä että hyvännäköinen auto se on vaikka en edes pidä katumaastureista yleensä.
Suosituin Suzuki on Vitara ja löytyy sijalta 72, kappaleita musertavat 392. SX4 sijalla 95, myyty 239 kpl. Palstan suosikki Suzuki Jimny löytyy sijalta 223. ja myyty 11 kpl :D
Parantamisen varaa myyntimäärissä olisi roimasti mutta lieköhän se edes tavoitteena...
Ihmettelen kyllä samalla myös toisen luotettavan japsimerkin hiljaista myyntiä, nimittäin Mazdan. Komea Kuutonenkin vasta sijalla 84 ja myyty vain 307 kappaletta. Aikoinaan Kuutosen esi-isä, 626:n oli yksi suosituimmista autoista luokassaan. Mazdalla kumminkin on ihan hyviä autoja valikoimassa, moottoritekniikassa ja autojen rakenteissa on panostettu keveyteen ja alhaiseen polttoaineen kulutukseen sekä tehokkaaseen energiankäyttöön, moderni ulkomuoto, yms.
No joo... vähän offtopikkia mutta allekirjoittanut nykyinen Suzukikuski ajeli aikoinaan pitkään Mazdalla, siitä kiinnostus. - OletkoVuodenAutoMyyjä
Automyyjänä tietysti olet kiinnostunut myyntimääristä, jotta voit rakentaa tulevaisuuttasi joidenkin merkkien myyntimäärien varaan. Minulle asiakkaana on taas aivan yks hailee, mitä merkkiä on myyty milloinkin, ja kuinka paljon. Ostan juuri sen merkin, mikä minua sattuu kiinnostamaan. En koskaan osta autoa sen myyntimäärien, tai jonkun TM:n tai Tuulilasin testivoittojen perusteella, vaan omien käyttötarpeitteni perusteella.
- nissan_tojo
OletkoVuodenAutoMyyjä kirjoitti:
Automyyjänä tietysti olet kiinnostunut myyntimääristä, jotta voit rakentaa tulevaisuuttasi joidenkin merkkien myyntimäärien varaan. Minulle asiakkaana on taas aivan yks hailee, mitä merkkiä on myyty milloinkin, ja kuinka paljon. Ostan juuri sen merkin, mikä minua sattuu kiinnostamaan. En koskaan osta autoa sen myyntimäärien, tai jonkun TM:n tai Tuulilasin testivoittojen perusteella, vaan omien käyttötarpeitteni perusteella.
Se nyt on vain niin, että auto, jota myydään paljon, ei ole ainakaan huono. Jos Suzuki olisi hyvä ja luotettava auto, niin sitä varmasti ostettaisiin huomattavasti enemmän. Auton hankinta on taloudellisesti iso asia ja siksi me suomalaiset hankimme hyvän ja laadukkaan auton. Paljon myyty ja kehuttu auto on turvallinen hankinta toisin, kuin muutamia kappaleita myyty.
- skjjfklsjfkjsdklsld
OletkoVuodenAutoMyyjä kirjoitti:
Automyyjänä tietysti olet kiinnostunut myyntimääristä, jotta voit rakentaa tulevaisuuttasi joidenkin merkkien myyntimäärien varaan. Minulle asiakkaana on taas aivan yks hailee, mitä merkkiä on myyty milloinkin, ja kuinka paljon. Ostan juuri sen merkin, mikä minua sattuu kiinnostamaan. En koskaan osta autoa sen myyntimäärien, tai jonkun TM:n tai Tuulilasin testivoittojen perusteella, vaan omien käyttötarpeitteni perusteella.
En ole automyyjä, työskentelen ihan muulla alalla mutta onhan myyntitilastot aika selkeä menestyksen mittari. On aika samantekevää jos auto voittaa autolehtien vertailut jos sitä ei kuitenkaan kukaan osta, silloin siinä on jokin mennyt väärin jos kauppa ei käy. Auto sinänsä voi olla ihan hyvä mutta muutkin asiat vaikuttavat, esim. hinnan merkitys ei ole ihan vähäinen, toinen on luotettavuus, ylläpitokulut, huoltojen toimivuus, niiden hinnat, varaosien saatavuus ja hinnat, jne.
Kaipa kuitenkin kaikille Suomessa myytäville merkeille ja malleille löytyy riittävästi ostajia kun niitä kannattaa pitää myynnissä.
Suzukin kohdalla kyllä uskoisin kaupan käyvän vilkkaamminkin jos mukana olisi etuvetoisiakin, en kyllä alkuunkaan tajua miksi mallisto on supistettu vain nelivetoisiin. - automyyjä
Ei osta suzukia kukaan. Rauhallisia on työpäivät.
- sljfddkjsljlsdd
Joko alkaa tehdä mieli kuluttaa työpäivä viinaa juoden kuten Karpon lossijutussa, lossi oli varastettu jo 10 vuotta sitten eikä työpaikalla ollut mitään muuta tekemistä kuin juoda viinaa...
- akademix
nissan_tojo kirjoitti:
Se nyt on vain niin, että auto, jota myydään paljon, ei ole ainakaan huono. Jos Suzuki olisi hyvä ja luotettava auto, niin sitä varmasti ostettaisiin huomattavasti enemmän. Auton hankinta on taloudellisesti iso asia ja siksi me suomalaiset hankimme hyvän ja laadukkaan auton. Paljon myyty ja kehuttu auto on turvallinen hankinta toisin, kuin muutamia kappaleita myyty.
"Se nyt on vain niin, että auto, jota myydään paljon, ei ole ainakaan huono."
- Olen laittanut merkille, että jotkin Mersun tai Jaguarin mallit eivät ole myyntilistojen kärjessä. Tuon sinun tulkintasi perusteella, nämä ovat huonoja autoja.
- Itäautot olivat Suomen myyntitilastojen kärjessä 1960-1980 -luvulla. Olivatko ne hyviä autoja?
Näyttää, että korrelaatio auton hyvyyden ja yleisyyden välillä puuttuu. Sellaista asiaa ei edes ole olemassa kuin "hyvä auto" - tosin puhekielessä ilmaisu esiintyy.
- Clark_Kent_
Suzuki Vitara etuvetoisena dieselinä kiinnostaisi minua, mutta sitä ei tuoda maahan. Maahantuoja on valinnut maahantuotavat mallit todella omituisesti.
- supersankari-
Oletko sinä Teräsmies?
- tämäonkäsky
Nyt te ostatte Suzukin tai muuten...
http://i2.wp.com/www.curatormagazine.com/wp-content/uploads/2010/01/AngryBaby.jpg?fit=640,9999 - Yksiplus
Minua kiinnostaa vitara boosterjet. Sama se jos naapuria ei kiinnosta.
- Yksiplus
Toisaalta, kiinnostaa minua naisen emätinkin ja myöskin se on Vitaran ohella saavuttamattomissa minulta. Naapurilla ei oo Vitaraa, mutta nainen sillä on ja saa sitä tussuskin kuulemma.
- sdlkfsklfjsldl
Apua, tsutsuki kärpänen puri ja nyt nukuttaa!
- DaciaHuonoSusuHyvä
PAremmin myyvä voi olla surkea. Viitattiinhan täällä Dacimus Dusteriensikseen. Maailman huonoin auto. En enää koskaan uudestaan osta DACIAA. Yksi riitti ja oli liikaa.
- exsutsai
Mutta kuitenkin täällä suomessa daciaa myydään paljon suzukia enemmän? Jos suzuki olisi daciaa parempi, niin miksei suzukia sitten osteta daciaa enemmän? Niin, juuri siksi, koska daciaan luotetaan enemmän.
- skskfsdfjdlkj
Dacialla on useammalle Suomalaiselle sopivia autoja tarjolla, esim. etuvetoinen farmari jota Suzukilla ei tällä hetkellä ole.
Jos esim. Swiftiä olisi etuvetoisena, voisi Suzuki myydä enemmän autoja kuin Dacia. - faktatietoapuuttuu
Suomessa näitä täydellisen tietämättömiä typeryksiä riittää, nämä sitten sortuvat hankkimaan Dacian, Fiatin, Citikan tai jonkun muun täysin kelvottoman tekeleen vaikka miltei samalla rahalla saisi laadukkaan auton, esim Suzukin.
- myyjä-
skskfsdfjdlkj kirjoitti:
Dacialla on useammalle Suomalaiselle sopivia autoja tarjolla, esim. etuvetoinen farmari jota Suzukilla ei tällä hetkellä ole.
Jos esim. Swiftiä olisi etuvetoisena, voisi Suzuki myydä enemmän autoja kuin Dacia.Missä liikkeessä Suzuki myy autoja?
- gay_kundi
faktatietoapuuttuu kirjoitti:
Suomessa näitä täydellisen tietämättömiä typeryksiä riittää, nämä sitten sortuvat hankkimaan Dacian, Fiatin, Citikan tai jonkun muun täysin kelvottoman tekeleen vaikka miltei samalla rahalla saisi laadukkaan auton, esim Suzukin.
Jos kerran suzuki on niin hyvä auto, niin miksi hemmetissä juurikaan kukaan halua sitä? Halvempaa daciaa ja kalliinpaa nissania menee kaupaksi. Jos suzikista hajoaa kone tai vaihteisto, seisoo kyseinen auto liki kuukauden korjaamolla. Vastaavassa tapauksessa nissan korjataan kahdessa vuorokaudessa. Daciasta en tiedä, mutta suzukilla osien saanti kestää järjettömästi ja tämä vaikuttaa monella ostopäätökseen.
- SX4
Dacialla on agressiivinen markkinointi. Mainos pyörii telkussa vähän väliä ainakin dusterista. Suzukin mainoksen muistan nähneeni viimeksi joskus syksyllä. Työkaverini sanoi, että nissanin huollot ovat kalliit, hänellä qashqai. Minulla on ollut kolme suzusukia (yksi sx4 joka pelasi ihan hyvin, ilman vikoja. Se piti vaihtaa isomman auton tarpeenvuoksi. Muut suzukit ovatkin olleet kaksipyöräisiä eikä niissäkään ole mitään vikoja ollut) Vitara olis nyt ajatuksissa hankkia syksyllä, tuo turbokoneella varustettu. Vitarassa on kuulema samat bensakoneet kun esim. jeepissä. Joo minäkin mietin miksi tuodaan maahan vain paria mallia. Kun katsoo muita pohjoismaita niin mallitarjonta on ihan toisenlainen.
- Dusteria_miettivä
SX4 kirjoitti:
Dacialla on agressiivinen markkinointi. Mainos pyörii telkussa vähän väliä ainakin dusterista. Suzukin mainoksen muistan nähneeni viimeksi joskus syksyllä. Työkaverini sanoi, että nissanin huollot ovat kalliit, hänellä qashqai. Minulla on ollut kolme suzusukia (yksi sx4 joka pelasi ihan hyvin, ilman vikoja. Se piti vaihtaa isomman auton tarpeenvuoksi. Muut suzukit ovatkin olleet kaksipyöräisiä eikä niissäkään ole mitään vikoja ollut) Vitara olis nyt ajatuksissa hankkia syksyllä, tuo turbokoneella varustettu. Vitarassa on kuulema samat bensakoneet kun esim. jeepissä. Joo minäkin mietin miksi tuodaan maahan vain paria mallia. Kun katsoo muita pohjoismaita niin mallitarjonta on ihan toisenlainen.
Dusterissa saa aika asialliset ominaisuudet edullisesti eli diesel ja neliveto. Mites Susnassa?
- mainostaja
SX4 kirjoitti:
Dacialla on agressiivinen markkinointi. Mainos pyörii telkussa vähän väliä ainakin dusterista. Suzukin mainoksen muistan nähneeni viimeksi joskus syksyllä. Työkaverini sanoi, että nissanin huollot ovat kalliit, hänellä qashqai. Minulla on ollut kolme suzusukia (yksi sx4 joka pelasi ihan hyvin, ilman vikoja. Se piti vaihtaa isomman auton tarpeenvuoksi. Muut suzukit ovatkin olleet kaksipyöräisiä eikä niissäkään ole mitään vikoja ollut) Vitara olis nyt ajatuksissa hankkia syksyllä, tuo turbokoneella varustettu. Vitarassa on kuulema samat bensakoneet kun esim. jeepissä. Joo minäkin mietin miksi tuodaan maahan vain paria mallia. Kun katsoo muita pohjoismaita niin mallitarjonta on ihan toisenlainen.
Miten Dacia sinne telkkuun mahtuu pyörimään?
- ajattele.vähän
mainostaja kirjoitti:
Miten Dacia sinne telkkuun mahtuu pyörimään?
No pienoismallina tietysti!
- SX4
Dusteria_miettivä kirjoitti:
Dusterissa saa aika asialliset ominaisuudet edullisesti eli diesel ja neliveto. Mites Susnassa?
Kyllä naku suitsiakin on saatavalla... vaatii vain vähän enemmän vaivaa. Vai eikö suomeen enää voi tuoda ulkomailta hankittua autoa..
- kuoleva.merkkikö
Taitaa piirimyyjätkin rueta saamaan tarpeekseen Suzukin "vaimeasta" kysynnästä, Laakkonen heitti jo Suzukin ja Isuzun menemään:
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-suurin-autoliike-virittaa-strategiaa---taustalla-kannattavuuden-parantaminen-ja-tehostaminen/Dzh2T8Aq- Bemuko
En tiedä onko kysyntä laimeaa vai sitä että suomalaisen auton ostajan halu saada uusi auto ilman pitkää toimitusaikaa. Kävin toissa viikolla suzuki vitaraa kyselemässä ja sanoivat, jono on joulukuuhun. Autoja ei kuulema riitä Suomeen. Eli kysyntä on muualla suurempi ja suomi on markinaali myyntimaa. Eli jos tänään tilaan niin saan auton joulu/tammikuussa. Tuttuni tilasi Vitaran huhtikuun alussa ja se auto on tuotannossa nyt elokuussa ja on luvattu tulevaksi suomeen syyskuussa.
En tiedä kuinka kannattaa mainostaa, jos autoja ei ole tarjolla tarpeeksi nopealla aikataululla.
- neljäs_Suzuki_menossa
Suzuki on edullinen 4-veto. Suzukissa on sekä testien että oman kokemukseni mukaan huono ohjaus. Moottorikin on varsin voimaton matalilla kierroksilla. 4-vetoista farmarimallia kaipailisin.
Melkein kun vitara, jos haluat etuvetoisen samankokoisen katumaasturin. Bensa/kiisseli. SSanYong Tivoli
http://www.ssangyong.fi/wp-content/uploads/2015/10/TIVOLI-TEKNISET-TIEDOT-2015-8.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä2459552Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.527791Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.2016505- 1733662
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2851971- 1041955
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny81738- 1091532
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll871414Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202191397