Aloitin taksinajon v. 1969. Silloin 8 tunnin päivällä yksin ajaen saavutti hyvän elintason. Tänä päivänä autoa 24/7 pyörittäen ei saa kuin surkeaakin surkeamman elintason. Nyt alaa ollaan vapauttamassa, eli jokainen alasta kauniita kuvia mielessään maalaileva saa oman taksiluvan ilmoitusmenettelyllä. Riittääkö kaikille ajoa? Kun ei tahdo riittää enää tälle rajoitetulle määrällekään.
Kuka enää taksikuskiksi halajaa? Mamut?
Taksi on kuoleva ammatti.
64
3171
Vastaukset
- lEpäileväTuomas
Mää niin govast tykkäsisin kun ajasisin vaan autol ja rahaa tippuu ovist ja ikkunoist.
Siks kaikeks mul on tommonen kuorkkis varuilt.
Tuomas - taksarit
Joo olen huomannut saman ilmiön, että hankalaa on saada edes piennen elintason
- höpöhöpöhöpöhöpöH
Höpö höpö. Asiansa osaava kuljettaja tienaa ihan hyvin kohtuu tunneilla. Sitä kutsutaan ammattitaidoksi. Kaikilla ei sitä ole.
- Ujokhihu
Paljonko asiansa osaava kuussa tienaa?
- Epätietoinenkysyy
Ujokhihu kirjoitti:
Paljonko asiansa osaava kuussa tienaa?
Suomalaisen keskipalkka on 3200 € kuussa, eläkkeet ja sairaslomat päälle !
Mistähän nuo verot oikein kertyvät, tulisivatko maksuun veroparatiisien vuoksi ? - Anonyymi
Voitko perustella väittämääsi. Ei riitä osaaminen kun ei ole jotka käyttää
- Anonyymi
Tuntuuko nyt samalle?
- Anonyymi
Totuus on toisenlainen. Ei yksittäisellä rehellisellä taksiautoilijalle ole enää elinmahdollisuuksia. Edes maaseudulla ei pysty kilpailemaan koska isot ketjut vie ja autot tuoda jostakin ja kuljettajat,,, mistä lie. Miten voi elää. Maailma muuttuu, mutta pahoinvointi lisääntyy. Ei tarvitse kuin näitä sivustoja selata ja todeta. Onko huva, että kaikki pienyrittäjät loppuu, ilmeisesti on? Katsokaa tieverkoston hoitoa ja miettikää. Syrjäseudulla asuva pitää omistaa maastoauton, että pääsee talvella töihin. Mutta entä sähkö kun tulee polttoaineeksi!?
- HäivyKehariTaiKuolet
"Kuka enää taksikuskiksi halajaa?"
Ne jotka haluaa JOUSTAVAN työn, taksit liikuu 24/7 joten työvuorot sovittavissa hyvin omien tarpeiden mukaan.Esim seitsemän kymmenen tunnin päivää ja 7 päivää vapaata, keskimääräiset viikkotunnit siis 35h. Lisäksi alalla on melko hyvä tuntipalkka jne. joten kyllä halukkaita löytyy.
Ehkä juuri siksi ne vapaat paikat onkin kiven alla- qwewqwewq
Kyllä turkulainen asiantuntija tietää.....
- faktaaa
Niin ja sitten olet sen 7 vapaapäivää makaroonilla ja puurolla, tai sitten jätät laskut maksamatta. Tuntipalkka hyvä? Et todellakaan tiedä mistä puhut! Ei vakityönä kuski voi tollalailla ajaa, sillä ei elä.
- HäivyKehariTaiKuolet
"Kuka enää taksikuskiksi halajaa?"
Ne jotka haluaa JOUSTAVAN työn, taksit liikuu 24/7 joten työvuorot sovittavissa hyvin omien tarpeiden mukaan.Esim seitsemän kymmenen tunnin päivää ja 7 päivää vapaata, keskimääräiset viikkotunnit siis 35h. Lisäksi alalla on melko hyvä tuntipalkka jne. joten kyllä halukkaita löytyy.
Ehkä juuri siksi ne vapaat paikat onkin kiven alla- Tuomas...............S
Tuomas.................................................................................................................................................................................................................................................................................!
- näihäseon
Todellakin, löytyy vain 72 vapaata paikkaa
http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/hae.htm?lang=fi&tarkempiHaku=false&rows=25&sort=ammattiala&hakusanakentta=sanahaku&hakusana=taksinkuljettaja&alueet=&ilmoitettuPvm=1&vuokrapaikka=--- - TuomasonBussilla
Bussissa
4.2.2016 19:12
Ihanan söpö kulta! Tuuhee tukka, täydellinen iho, ja söpösti pukeutuu :) Noh hänkin liikkuu palstalla, mene nääs nopeasti ilmiantoon mm. viestit jossa pohditaan hänen seksuaalisuutta :) Noh kyllä mä hänet iskisin heti jos löytäisin :)
Näin Tuomas analysoi itseään. Kuinka sairas Tuomas on? Todella sairas. - HävivyTaiSäKuolet
"Hakutuloksia: 0
Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."
Noh ehkä se selittää miksi kuskit trollailee täällä ja mollaa omaa alaansa - LäheMeneeNyt
HävivyTaiSäKuolet kirjoitti:
"Hakutuloksia: 0
Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."
Noh ehkä se selittää miksi kuskit trollailee täällä ja mollaa omaa alaansaKujanpää kun asia ei koske sinua millaan tavalla niin miksi olet täällä? Et tule koskaan ajamaan taksia. Et saa ammattiajolupaa. Rankka historiasi estää sen. Palaa rekkapalstalle kertomaan tyhmiä tarinoitasi. Suosittu tunnut olevan sielläkin. Bussilla....
- keronen
HävivyTaiSäKuolet kirjoitti:
"Hakutuloksia: 0
Haulla ei löytynyt yhtään työpaikkailmoitusta. Muuta hakuehtoja."
Noh ehkä se selittää miksi kuskit trollailee täällä ja mollaa omaa alaansaVajakki ei osaa edes etsiä töitä.Siksi on helppo puolustella kotona äidin seurana asumista.
Mitäs tuomas meinaat tehdä,kun äiti kuolee vai meinaatko pättää päiväs sitä ennen.
kokeile suomi 24 avoimet työpaikat taksi oho löytyy paikkoja vaikka kuinka paljon.
Turussakin on toistakymmentä vapaata paikkaa,mutta vaatii taksiluvan.
Oisko mitään mahdollisuutta että,sinussa saattais olla jotain vikaa. - HaluatkoNeekeriKuolla
On se ihme miten taksikuskit aina saa raivokohtauksen ja alkaa tulehaan ihan siansaksaa suusta, haukkumista yms. kun mainitaan alalla vallova työttömyys ja alan palkkaus?
Miksikö? Ei muillakaan aloilla kukaan tee niin - ÄidinPikkuTuomas
HaluatkoNeekeriKuolla kirjoitti:
On se ihme miten taksikuskit aina saa raivokohtauksen ja alkaa tulehaan ihan siansaksaa suusta, haukkumista yms. kun mainitaan alalla vallova työttömyys ja alan palkkaus?
Miksikö? Ei muillakaan aloilla kukaan tee niinKujanpää, rekkapuolella olet saanut raivon aikaan. Miksiköhän? Noihin sun iänikuisiin trolleihin palkkauksesta ja työttömyydestä ei viitsi edes vaivautua vastaamaan. Ne on niin monta kertaa käyty läpi. Miksi olet taas tappamassa? Eikö äiti antanutkaan pullaa?
- HaluatkoÄmmäTurpaan
Miksi et sitten pidä turpaasi kiinni? Pakko aina trollailla kun puhutaan palkasta tai tyttömyydestä, siis AINA... Miksi et vain ole vastaamatta niihin?
- åååååååååååå
HaluatkoÄmmäTurpaan kirjoitti:
Miksi et sitten pidä turpaasi kiinni? Pakko aina trollailla kun puhutaan palkasta tai tyttömyydestä, siis AINA... Miksi et vain ole vastaamatta niihin?
Kova heppu, valmis hakkaamaan naisia. Ei oo kyllä tiivis tämä nimimerkki.
- HaluatkoMiesKuolla
Mitäs raukka sössöttää :( Harmittaako, su ilta ja ei pääse töihin? Miksi muilla aloilla työttömyys ei aiheuta vastaavia raivonpuuskia?
Noh miten olisi jos pitäisit turpasi kiinni kun puhutaan työttömyydestä ja palkasta jos noin paljon ahdistaa - 43senttikilsatuomastuo
HaluatkoMiesKuolla kirjoitti:
Mitäs raukka sössöttää :( Harmittaako, su ilta ja ei pääse töihin? Miksi muilla aloilla työttömyys ei aiheuta vastaavia raivonpuuskia?
Noh miten olisi jos pitäisit turpasi kiinni kun puhutaan työttömyydestä ja palkasta jos noin paljon ahdistaaSiirryit nyt tappajaksi. Tuntuu ottavan Tuomaksella oikein koville kun on häviäjä.
Sun unelmahommaa olisi taksinkuljettajan työ jota olisit valmis tekemään 10,-/h tai sitten roskakuskin homma. Sähkötöitähän olet jo tehntyt. Luuseri.
Olin Runosmäen kiskalla mutta sua ei näkynyt. Äitisi ei päästä sinua pimeällä ulos. Kimppakyydilläkö olisit tullut? 0,43 km hintaan. Puupää. - HäivyTaiAmmunSut
43senttikilsatuomastuo kirjoitti:
Siirryit nyt tappajaksi. Tuntuu ottavan Tuomaksella oikein koville kun on häviäjä.
Sun unelmahommaa olisi taksinkuljettajan työ jota olisit valmis tekemään 10,-/h tai sitten roskakuskin homma. Sähkötöitähän olet jo tehntyt. Luuseri.
Olin Runosmäen kiskalla mutta sua ei näkynyt. Äitisi ei päästä sinua pimeällä ulos. Kimppakyydilläkö olisit tullut? 0,43 km hintaan. Puupää.Mikä on? Miksi alkaa aina siansaksa ja haukkuminen kun mainitaan työttömyys alalla ja hyvä palkkaus? Oi miksi??? MIKSI???
Ei muillakaan aloilal noin tehdä, joten jos itäisit sen turpasi kiinni kun puhutaan työttömyydestä, eiks jep - 43senttikilsatuomastuo
HäivyTaiAmmunSut kirjoitti:
Mikä on? Miksi alkaa aina siansaksa ja haukkuminen kun mainitaan työttömyys alalla ja hyvä palkkaus? Oi miksi??? MIKSI???
Ei muillakaan aloilal noin tehdä, joten jos itäisit sen turpasi kiinni kun puhutaan työttömyydestä, eiks jepNyt ampumassa. Mikset aja vaan yli? Siitähän sulla on kokemusta. Eiks jep. Simppeliä.
- Olenviestipuuntuomashomo
Hahaha vajakki ei pääse edes taksia ajamaan
- KuolevaAla
" eli jokainen alasta kauniita kuvia mielessään maalaileva saa oman taksiluvan ilmoitusmenettelyllä. "
Tätä juuri tarkoitin. Näitä TODELLA sairaita tyyppejä riittää, kuten Tuomas "poliisintappaja" Kujanpää.
Voi Voi. TODELLA..... huoh.... - eläkeläistaksari
Ei taida nykykuskeilla olevan pienintäkään tietoa siitä, minkälainen taksiduuni oli ennen ja mitä se on nyt.
Vastaukset ovatkin sitten juuri näitä, mitä täällä on vastailtu.
Kuoleva ammattihan se on.- 44324rde
Ennen se oli vähän niin kuin uber tänään. Kukaan ei maksa veroja.
- TaksiReal
Kuinka se poikkesi nykyisestä? Kuljetitko ilmaa takapenkillä? Itse olen ajanut vuodesta 79 joten omaan mielestäni jotain kokemusta. Työ ei ole muuttunut miksikään. Ainoastaan laitteet ovat parantuneet. Oliko sinulla jotain muuta kommentoitavaa?
- 2AutonIsäntä
Höpö höpö...
Jos olet aloittanut "jo" vuona -69 niin sinulla pitäisi olla jo asiat siinä reilassa että voit huoletta ajaa vain päivävuoroa ja ajattaa kuskilla illat viikonloput.
Elintaso ja sen säilyttäminen on vain siitä kiinni kuinka oman talouden pito pysyy hanskassa.- taloushanskassa
Vielä kymmenen vuotta sitten istuksi stadin taksi-isäntiä talvisin parin kuukauden sapatilla Pattayan baareissa kehuskelemassa kovia liksoilla. Eipä ole enää näkynyt ainoatakaan. Olisiko nämä olleet niitä vesseleitä joilla tuo taloudenpito ei oikein ollut hanskassa.
- KuolevaAla
Vastataanpa nyt nim. " TaksiReal" ja "2AutonIsäntä", siis molemmille. Joo, eihän itse työ ole muuttunut yhtään vuosien varrella. Samaa autolla ajaen asiakkaiden kuskausta, laitteet on parantuneet, vai ovatko? Kuljetuskalusto tottakai on parempaa ja rahastuslaitteita = taksamittarit, kortinlukijat, tulostimet on uudistettu. Kysymys lieneekin siitä, mitä tuosta ajamisesta jää hyötyä sinne "viivan alle"? Pankit, luottoyhtiöt, laitteiden päivittäjät (Semel etunenässä) nostaa maksujaan tasaiseen tahtiin. Taksat ei sitten kuitenkaan nouse kustannuskehityksen kanssa samaa tahtia, eli pitää jatkuvasti nostaa omaa työmäärää pitääkseen elintasonsa edes läheskään samalla tasolla. Kysymys onkin ihan vaan siitä, että tekemämme työn tuloksille ilmaantuu koko ajan lisää ottajia, taskuihimme ilmestyy koko ajan lisää käsiä ja nämä "kädet" vievät taskuistamme aina vaan enemmän ja enemmän. Nuoremmat eivät voi edes kuvitella, miten paljon vähemmän näitä ottajia oli ennen? Nuoret helposti sanovat, no prossa sinne, prossa tänne, mitä väliä? Ai ei väliä? Prossasta tulee kymmenen, kun ottajia on tullut kymmenen ja pian se prossa onkin kolme prossaa, tämä on nähty, eli ajomenot kasvavat paljon enemmän, kuin ajotulot. Taksa laahaa kuluihin nähden kymmeniä prosentteja jäljessä. Kysymys kuuluukin, mikä muu ala tekee työtään kympillä tunnissa? Hesburgerin nuori myyjä taitaa tienata sen vähintäin 15€/tunti? Elääkö taksinajolla, jos teet 40 tuntia viikossa? Käsi sydämelle, elääkö tosiaan?? Stadissa on näitä 21 ryhmäläisiä, 50 tuntia päivävuoroa viikossa, palkka pari tonnia kuukaudessa verotettavaa, mitä järkeä? Taksityö tuottaa kyllä ihan siedettävän elintason, jos viitsit painaa vähintäin 250 tuntia kuukaudessa töitä. Näinkö sen pitää mielestänne mennä?
Mitä tulee omaan talouteeni, se on oikein hyvin hanskassa. Silloin, kun taksista sai elintason normitunneilla, rakensin talouteni kuntoon ja kunnossa se on pysynytkin. Maksoin Yel-maksun riittävän suurena aikanaan ja saan ihan kohtuullisen kivaa eläkettä, itse asiassa enemmän, kuin ajava taksikuski normaalitunneilla ajaa. Eläkeläinen jo siis.
Miten on, saako taksikuski taloutensa nyt tasapainoon 40-tuntisella työpäivällä? Tästä on kyse. - kjhfcawsh
Eikä se päivän venyttäminenkään välttämättä riitä jos ei ole kysyntää,voihan siellä tolpalla roikkua vaikka 500h/kk tyhjän panttina.Liikevaihto laskee ja kustannukset nousee mihin se väistämättä johtaa?
- KuolevaAla
kjhfcawsh kirjoitti:
Eikä se päivän venyttäminenkään välttämättä riitä jos ei ole kysyntää,voihan siellä tolpalla roikkua vaikka 500h/kk tyhjän panttina.Liikevaihto laskee ja kustannukset nousee mihin se väistämättä johtaa?
Jos ei ole tuloja menojen katteeksi, käy yleensä huonosti. Sitten pitäisi vielä elääkin....
Lupia menee koko ajan hyllylle, eli lopettavia on kiihtyvään tahtiin. - JaetaanSiivuksi
KuolevaAla kirjoitti:
Vastataanpa nyt nim. " TaksiReal" ja "2AutonIsäntä", siis molemmille. Joo, eihän itse työ ole muuttunut yhtään vuosien varrella. Samaa autolla ajaen asiakkaiden kuskausta, laitteet on parantuneet, vai ovatko? Kuljetuskalusto tottakai on parempaa ja rahastuslaitteita = taksamittarit, kortinlukijat, tulostimet on uudistettu. Kysymys lieneekin siitä, mitä tuosta ajamisesta jää hyötyä sinne "viivan alle"? Pankit, luottoyhtiöt, laitteiden päivittäjät (Semel etunenässä) nostaa maksujaan tasaiseen tahtiin. Taksat ei sitten kuitenkaan nouse kustannuskehityksen kanssa samaa tahtia, eli pitää jatkuvasti nostaa omaa työmäärää pitääkseen elintasonsa edes läheskään samalla tasolla. Kysymys onkin ihan vaan siitä, että tekemämme työn tuloksille ilmaantuu koko ajan lisää ottajia, taskuihimme ilmestyy koko ajan lisää käsiä ja nämä "kädet" vievät taskuistamme aina vaan enemmän ja enemmän. Nuoremmat eivät voi edes kuvitella, miten paljon vähemmän näitä ottajia oli ennen? Nuoret helposti sanovat, no prossa sinne, prossa tänne, mitä väliä? Ai ei väliä? Prossasta tulee kymmenen, kun ottajia on tullut kymmenen ja pian se prossa onkin kolme prossaa, tämä on nähty, eli ajomenot kasvavat paljon enemmän, kuin ajotulot. Taksa laahaa kuluihin nähden kymmeniä prosentteja jäljessä. Kysymys kuuluukin, mikä muu ala tekee työtään kympillä tunnissa? Hesburgerin nuori myyjä taitaa tienata sen vähintäin 15€/tunti? Elääkö taksinajolla, jos teet 40 tuntia viikossa? Käsi sydämelle, elääkö tosiaan?? Stadissa on näitä 21 ryhmäläisiä, 50 tuntia päivävuoroa viikossa, palkka pari tonnia kuukaudessa verotettavaa, mitä järkeä? Taksityö tuottaa kyllä ihan siedettävän elintason, jos viitsit painaa vähintäin 250 tuntia kuukaudessa töitä. Näinkö sen pitää mielestänne mennä?
Mitä tulee omaan talouteeni, se on oikein hyvin hanskassa. Silloin, kun taksista sai elintason normitunneilla, rakensin talouteni kuntoon ja kunnossa se on pysynytkin. Maksoin Yel-maksun riittävän suurena aikanaan ja saan ihan kohtuullisen kivaa eläkettä, itse asiassa enemmän, kuin ajava taksikuski normaalitunneilla ajaa. Eläkeläinen jo siis.
Miten on, saako taksikuski taloutensa nyt tasapainoon 40-tuntisella työpäivällä? Tästä on kyse.Varsin hyvin analysoit tilannetta. Lisäisin tuohon pari pointtia.
Kuten aiemmin sanoinkin, yksi pulma on se, että takseja on liikaa. Se pidentää jonotusaikoja tolpilla ja pienentää tienestejä. Määrää pitäisi reilusti karsia autojen osalta mutta sitä ei ole monilla paikkakunnilla tehty.
Toiseksi taksikuskien, myös renkien siis, kustannuksia on lisätty järjettömällä jatkokoulutuksella. Meinaan onko muka oikeasti jotain järkeä käydä viiden vuoden välein istuksimassa tyhjänpanttina kurssilla, jolta kaikki pääsevät istumalla läpi automaattisesti mutta joka maksaa sen pari sataa (uusittuine lupineen). Pariin sataan päästäkseen saa hieman ajellakin.
Julkisen sektorin työntekijät, varmaan nämä lupapölvästit muiden joukossa, taas saavat koulutuspäiviltään palkan normaalisti ja varmaan vähintään kampaviineriorgiat kaupan päälle.
- 2AutonIsäntä
Herranjestas... tää ei ollutkaan trolli-topikki, pakko myöntää että nyt meni vipuun.
Totta kyllä, prossa sinne ja toinen tänne tekee vuodessa kyllä lovea verotettavaan tulokseen.
Oravanpyörähän tämä on, jos et tee niin et hanki mitään ja jos jotain hankit niin siitä aiheutuu kuluja ja menoja :)
Se on kyllä totta että välikäsiä riittää. En itsekkään ole ollut autoilijana kuin 5½ vuotta mutta muistan kyllä kuskivuosilta kun kopilla oli puhelin johon keulamies vastasi ja siitä lähdettiin keikalle. Ylivuoto meni sitten ulkoistettuun keskukseen josta kyydit välittyivät jakoon. Homma toimi, aina sai yhteyden suoraan joko kuskiin tai keskukseen josta kyyti välittyi. Nyt saa kuulla että keskus ei vastaa tai on niin ruuhkautunut ettei läpi pääse eli palvelu on huonontunut tältä osin valitettavasti.
Se olisi kyllä kiva kun voisi kuluja karsia pois, tosin mitä tuossa katselin niin eipä nuo "toiminnan sivukulut" ole ratkaisevassa osassa, palkkojen sivukulut siellä isoa siivua vie, kuskin palkaa en valita sillä sen on mies työllään ansainnut mutta nuo sivukulut......
Paljonkohan tulos muuttuisi jos pääsisi noista välikäsistä eroon, pitää tosin huomioida mitä siinä menettää jos nuo välikäsikulut poistaisi.
Jäljelle taitaisi jäädä käteiskyydit jotka nykyään ovat aika harvassa, voisi mennä pahasti miinukselle.
Silti, kyllä käteiskyyti on se mitä itse eniten arvostan, homma on kerrasta selvä.- KuolevaAla
Jos olisit ollut alalla jo -70 luvulla, olisit heti ymmärtänyt, mitä tarkoitin. Nuoremmat vaan kiihdyttävät oravanpyörän vauhtia siinä välissä huudellen "hyvin menee" ymmärtämättä vähääkään, kuinka "hyvin"? Lähes jokainen käyttää lisäksi vielä kirjanpitäjää, eivätkä sitten tarkkaan ymmärrä, mitä sivukuluja maksavat. Varmasti moni osaa sen duuninsa ihan hyvin ja saavat piiiiiitkällä päivällä jotain tulostakin aikaiseksi. Onko ihmisen elämän tarkoitus se, että painetaan yötäpäivää duunia että selvitään maksuista? Käydään kotona vaan pesulla ja vaihtamassa paitaa? Pikkasen taas oravanpyörän vauhtia kiihdyttäen.....
- taxreee
Ennen oli viel kuutamo keikkaa niillä pysty pistää liivii aikas mukavasti joo kanaria kämppää jne kaikkee kivaa ny ei kusetus onnaa
- Tarkistelija
.. Äkkiä pois täältä... Hei hei
- sivustaseuraajana
Kuka sitä normitaksia enää käyttää. Kaikki tuttavani kulkevat nykyään uber "takseilla".
- Anssi2007
Osuit naulan kantaan. Ajan Uber taksia Helsingissä to-su klo 20-05. Päätyökseni olen viljanviljelijä Kanta-Hämeen puolella.
Tienään mielestäni aika hyvin.
Digitaalisuus muuttaa ansaintalogiikoita, helity niin pysyt elossa, muuten kuolet pois.
- laitonlapsiavarten
Se on oikein kaikki hommat vaan pimeenä.Lait on typeryksiä varten. Minäkin kasvatan maria.Pari viikkoa vielä niin taksin sivu tulot alkavat olemaan kohdillaan. Tallinnasta tuotua viinaa olen myynyt jo pitkään muttei siitä saa tarpeksi,kun taksin pyörittäminen tulee niin kalliiksi.
- Törkeättaksat
Taksin pätevyysvaatimukseksi pitää riittää suoritettu taksikurssi ja elinkeinoilmoitus. Kaikki muu lupahomma on perseestä. Huvittaa kun monet taksi-isännät ovat Kokoomuksen miehiä ja yrittäjiä, vaikka toimivat lupamenettelyin säännellyllä alalla.
- 1955ajooo
Tuohon aikaan taksikuskit sopivat keskenään mitä verottajalle ilmoitettiin elikkä puolet tienisteistä ja ammatti kilometreistä.Eipä ihme että jotakin jäi perstaskuunkin.Ei ollut raportteja ja kuitteja mitä viedä kirjanpitoon eikä elyjä mihin ilmoitukset pitää tehdä.Tässä yksi totuus asiasta.
- mkbrfdx
Sitten ne länkyttää täällä että uuperit ei maksa veroja yms lakisääteisiä maksuja......Hyi helvetti
- Iiiiöööö
Kohta tulee berstubb taksit.kuskina Anne.
- JaetaanSiivuihin
Tiedättekös sen vanhan vitsin, kun mies menee työpaikkaruokalaan (taksikuskeilla sellaisia ei ole mutta se ei ole pointti) ja siellä tarjotaan jälkiruoaksi herkullista omenapiirakkaa. Eräs mies kysyy keittiötyöntekijältä, että saisiko kaksi palaa tätä piirakkaa (osoittaa lautasellaan olevaa siivua piirakasta) ja keittiötyöntekijä toteaa "No problemo" ja leikkaa miehen lautasella olevan siivun kahtia.
Taksialalla on samanlainen "jaetun piirakan ongelma". Nykyiset ansiot ovat pienehköt sen takia, että useilla paikkakunnilla takseja on yksinkertaisesti liikaa. TE-toimistojen lupapölvästit ovat vain lisänneet määriä vaikka on lama.
Yhdenlaista tempputyöllistämistä siis.- HäivyTaiVedänTurpaan
Mitä nyt kyydin hinnasta käytetään palkkaan keskimäärin 70%
Ei se tuntipalkka siis ihan surkea voi olla :)
- zqcxå
Suomessa voitaisiin käyttää taxiautoina VW-Golf kokoluokan autoja.
Halvemmat autot ja halvemmat hinnat.Keikkoja olisi varmasti enemmän.Nyt yleisin taxiauto on E-Mersu.Tämä auto maksaa yli 50.000€.- j6gftgu6
Smartilla olisi vielä halvempaa. Tai jos asiakas toisi oman autonsa, olisi ilmaista.
- Anonyymi
Tuo vanha kysymys, elääkö? Eikö tämä Ay-pomo pro:sta kiteyttänyt hyvin mihin ala vietiin. Aivan lehtijuttu ettei mikään provo. Alan arvostus meni ja nytkö kaikki ovat tyytyväisiä, ennenkaikkea Berner ja silloinen vapautusta vaativa pääministeri Sipilä. Ei sanallakaan ole maininnut epäkohdista mitä vapauttaminen toi. Ainakin se toi äänikadon puolueelleen. Nyt pelätään jos tarvii taksin. Ennen luotettiin taksiin jos halusi yöllä yksi kotiin. Luotatko enää? Taksitoininta ei ole kannattavaa ja alalle tullee hämärä porukkaa .
- Anonyymi
"Nyt pelätään jos tarvii taksin. Ennen luotettiin taksiin jos halusi yöllä yksi kotiin. Luotatko enää? Taksitoininta ei ole kannattavaa ja alalle tullee hämärä porukkaa ."
----------------
Ennen luotettiin taksiin, niin tämäkin huomattavan fiksu mies ( ei herra tässä yhteydessä, ihan huomattavan normijätkä)
Ihmettelen miksi antautui tähän pahoinpitelyriskiin aikoinaan, eikä ottanut heti luotettavaa (sen ajan taksia) kun ei kyydin hinnastakaan ollut varmasti
ongelmaa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-rikkaimpiin-miehiin-lukeutuva-niklas-herlin-hakattiin-sairaalakuntoon/2998116#gs.9gsyh8
Ja TaksiHelsinkiä yleensä käytti jatkuvasti omiin siirtoihinsa.
Mukava mies, pakko sanoa
- Anonyymi
Aikasemmin taksia sai ajaa harvat ja valitut. Joidenkin harvojen etuoikeus.
- Anonyymi
Aina on päässyt ajamaan taksia, jos on ollut ok ja halua.
- Anonyymi
Pitääkö kaikkien olla kuskina samassa tuppukylässä?
- Anonyymi
Taksi oli kuoleva ammatti, kunnes saimme pelastuksen alalle Liikennepalvelulain uudistuksen myötä 1.7.2018. Tuolloin vanhojen, väsähtäneiden kartellitaksien rinnalle saimme innovatiivisia, innokkaita, palvelualttiita ja viriilejä maahanmuuttajataustaisia kuljettajia.
Heidän määränsä kuljettajina lisääntyy päivä päivältä ja näköpiirissämme onkin, että jo lähitulevaisuudessa lähes kaikki kuljettajat ovat iloksemme maahanmuuttajataustaisia.- Anonyymi
Ennen taksialalla oli yksittäisiä autoilijoita ja vastasivat toiminnastaan itse,oli taksiasemat ja ajovuorot. Nyt alalla on osakeyhtiöt ja se omistaja ei aja vaan johtaa. Nyt pitää olla kymmenen autoa että elää se autoilija. Mutta Suomi on laaja maa ja ne autot häviää syrjäseuduilta. Tuleeko jangot ja jinkit ajaan peräkyliin, jossa kuitenkin on vielä elämää? Tämä Ruotsin malli ei vain toimi, edelleen väitän. Riitely jopa tappelu on tätä päivää. Luotatko taksiin kun haluat yöllä kotiin? Ja vielä sähköauto, pakkanen pimeä ja matkaa 200km. Hinausliikkeet hymyilee ja maailma pelastuu.
- Anonyymi
Ja verotulot vähenee, hyvä uudistus.
- Anonyymi
Totta kirjoitat aloittaja.!!
- Anonyymi
Oikeassa olit, ala tuhottiin ja pilattiin 2018 Bernerin ja Sipilän toimesta.
- Anonyymi
Syvältä koko taksityö, pitkät työpäivät 10-11 tunnin päiviä.,työnantaja ei noudata tessiä ei työsopimuksia ajopäiväkirjat puuttuu. Auto laiton hälyttimet ja alkolukko puuttuu vaikka kouluajoja. Huono perehdytys työtehtävä /Autontoiminta.
- Anonyymi
Ajattelin kun en pääse minnekään töihin, siis en siivoojaksi tai kassalle niin että kai nyt varmaan aina taksia voi ajaa kunhan sen luvan saa ja nyt sekään ei ole enää mitään. Mitäs tässä tekisi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu631824Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise951382Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?
Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin791173Se oli siinä Ähtärin sairaala
Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019421135Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on461111- 651053
- 551033
Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan
"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne54930Suomalaisten enemmistö: YLE on puolueeton ja luotettava
EVA:n teettämän tutkimuksen mukaan 49%, siis käytännössä puolet kansasta, pitää YLEä puolueettomana ja 75% luotettavana.161923Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä68898