Uhrin julkinen häpäiseminen ja maineen mustaaminen

asdf9876

Luin jostain, että ihmisten mielestä lähes tulkoon pahinta mitä heille voisi koskaan tapahtua on se, että heidän häpäistäisiin julkisesti netissä.
Varmaan aika moni on samaa mieltä. Helsingin Sanomissa oli juttukin tästä asiasta. On myös julkaistu kirja aiheesta So You've Been Publicly Shamed.
Minutkin on julkisesti häväisty netissä väittämällä, että olen rikollinen. En ole kuitenkaan koskaan tehnyt mitään rikoksia.
Tämä narsistisukulaiseni, joka tämän on tehnyt ja suunnitellut, on halunnut vain ja ainoastaan mustata minun maineeni. Se on yksi hänen motiiveistaan. Toinen on kosto. Hänen on pakko antaa opetus, koska uhri ei muuten ota opikseen. Hän suunnitteli tekoaan kauan, niin että sai kokoon uskottavalta kuulostavan tarinan ja ottamalla itse kaikki "roolit" esiintyen sekä mustamaalaajan/syyttäjän että minun "roolissani". Luultavasti on ottanut aika monta muutakin "roolia". Netissä voi luoda monta hahmoa ja esiintyä jonain ihmisenä/ihmisinä.
Tämän 14 vuotta jatkuneen vainoamisen aikana olen ilmeisesti saanut tililleni suunnilleen kaikki rikokset, mitä tässä maassa on tehty.
Narsisti on saanut puolelleen valtavat määrät vainoajia ja kiusaajia mm. kirjoittelemalla minun "roolissani" .
Kun olen sivusta seurannut ihmisten käyttäytymistä ja koska olen itse narsistin vihan kohteena, on tuntunut aivan käsittämättömältä miten narsisti vie ihmisiä miten tahtoo ja saa aina kaikki puolelleen.
Kaikkein uskomattomimmalta on tuntunut tuo narsistin käsittämätön taito kääntää uhri aina kaiken huomion keskipisteeksi siiinä tapauksessa, jos narsisti on jäämässä tappiolle tai jos ihmisten eli narsistin seuraajien huomio on hetkeksi kohdistunut johonkin muuhun asiaan kuin uhriin ja uhrin "pahuuteen". Salamannopeasti narsisti onnistuu aina kohdistamaan kaikkien huomion takaisin uhriin. Näin on käynyt joka ainoa kerta! Silloin, kun narsisti esiintyy minun roolissani, alkaa hän silmittömän metelöinnin "minuna" saattaakseen kaikkien huomion takaisin oikeaan kohteeseen, minuun eli uhriin. Se on niin läpinäkyvää toimintaa, että en jaksa käsittää miten muut eivät sitä huomaa.
Varma tapa saada ihmiset puolelleen on saada ihmiset suuttumaan jonkin narsistin väittämän rikoksen/vääryyden vuoksi, jonka uhri on "tehnyt".

160

2788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf9876

      jatkuu
      Varma tapa saada ihmiset puolelleen on saada heidät suuttumaan niin paljon, että he ryhtyvät narsistin puolesta "kostamaan", siis osoittamaan uhrille vihansa, halveksuntansa, inhonsa ja paheksuntansa. Siis toimimaan täsmälleen niinkuin narsisti on halunnutkin. Näin narsisti on taas kerran voittanut. Tällaisen ihmisten osoittaman silmittömän halveksunnan ja vihan kohteena joudun elämään lopun ikäni. Kaikkien tunnistamana omituisena hylkiönä, jota kaikki karttavat.
      Kuitenkin minulla on puhdas omatunto sen suhteen, että en ole mitään rikoksia koskaan tehnyt. En ole myöskään koskaan narsistia julkisesti häpäissyt, sillä en aio ikinä hänen nimeään enkä kuviaan nettiin laittaa, päinvastoin kuin narsisti on minulle tehnyt.

      • Turpaan666

        Ainoa mikä auttaa on turpaan veto. Käytä kättä pidempää jos ei muuten lähde.


      • Anonyymi

        Pahin häpäisy on kun valtion tohtori tekee sinut Aivokalvon tulehdus oireista hullun paprut jo odotushuoneessa ja ja sanotaan jos tänne tulet noin moninaisia oireita valitaan mielisairaalaan viedään. Yksityisellä selvisi se oli Aivokalvon tulehdus.
        Soitin puoskarille ja vaadin poistamaan hullun paperit, hän palautti luurin korvaan. Aivokalvon tulehdus papru oli kadonnut kortistosta ja hullun paprut jätetty.
        Vaadin avi a korjaamaan hullun paprut, johon avi vastasi että kenelläkään, ei heillä eikä yhdelläkään ihmisellä ole oikeus poistaa aivoakalvon tulehduksista tehtyjä hullun papruja, joten avi kieltäytyy käsittelemästä asiaa.

        Aloin pelätä julkista ja kiersin sen 6 vuotta, koska ilmapiiri oli sadistinen, ja hoidattelin Aivokalvon tulehdus jälkitaudit ulkomailla, ja olin varma että jos ikinä astun julkiselle minut pidätetään.

        6 vuoden kuluttua varasin ajan iho puolille, vastassa oli 2 mistä ja viinalle haiseva psykiatrinen sairaan hoitaja, joka syytti, että en usko freudia, enkä aiempaa Aivokalvon tulehdus puoskarointia tieteeksi, minut brutaalisti laittomasti vangittiin, sillä mikään laki ei velvoita minua uskomaan freudiin, marxiin, evoluutioon, mutta niin vaan on että jos et usko em. Pusokari teorioita tieteeksi vankilaa pahempaan tyrmään vietiin. Henkistä nöyryytystä, nujerrusta, puhekielto pantiin heti siksi että en usko puoskarointia tieteeksi.

        Tuon jälkeen käsitys suomesta heitti härän pyllyä.
        Nyt uskoin lukemani suomalaisten keskitysleirillä olleiden siviili lasten kirjat, jossa he kertoi kuinka pahoja suomalaiset on.. Eräs äiti kertoi, että kun leirillä ruokaa ei ollut, hän karkasi hakemaan omaa lehmäänsä omasta navetastaan, jonne se jäi.
        Kun hän käveli lehmänsä kanssa metsään aikomus tappaa se ja keittää metsässä ruuaksi.

        Sotilaat tuli ja veivät hänet vankilaan sotilaiden lehmän varastamisesta, koska suomen sotilaat eli sillä ruualla, joka keskitysleiriin viedyiltä jäi kotiinsa, kanoja ja kukkoja, jne.
        Vankilassa pahoin raiskattu äiti tuotiin leiriin kuolemaan, jossa hän eli 2 pv.

        Tajusin, että psykiatrian teoria on sotaa kansaa vastaan.
        Ymmärsin että psykiatrian teoriaan sairastunut suomi
        On pahempi kuin marxiin teoriaan sairastunut soviet
        Teoria gurun nimi oli heillä Marx, meillä Freud,
        Jokainen teoria on tehty vain ja ainoastaan kansan kiduttamisksi.
        Virkamiehet yhtyivät aina puolustamaan teoriaa,
        Saksassa eugenismia, Suomessa sen jatketta psykiatriaa.
        Sovietissa marxia
        Kaikissa näissä maissa nauretaan, pilkataan, vangitaan, pidätetään, kidutetaan
        Näyryytetään ihmisiä jotka ovat antikommunisteja, antipsykiatristeja,
        Antieugenisteja ja pian antievoluutionareja.

        Suomi ei tee pienintä poikkeusta sovietiin verrattuna.
        Maidän mielisairaala me jättää samat traumat kuin sen rodun leirit jotka Saksassa tuhottiin.

        Sen jälkeen suomi on ollut minulle arvoton ja sen itsenäisyys on arvoton.
        Valtio joka pidättää ihmisiä jotka eivät ole rikosta tehneet on samanlainen rikollinen kuin venäjä nyt, samaa rikollisuutta suomi tekee.

        Joka ikinen tohtori joka häpäisee potilaitaan nimittelemällä mielisairaaksi, sen tohtorin kortistoon kuuluisi kirjoittaa, sadistinen persoona, nauttii toisten halventamisesta nimittelemällä mielisairaaksi. Se on pahin häväistys.
        Joka vangitsee ihmisiä jotka ei rikosta ole tehneet, se maa tulisi panna kauppasaartoon praktiikastaan ja vangitsija vankilaan 10 vuodeksi ihmisoikeus rikoksistaan.
        Koska avaamme silmät kuinka barbaareita olemme nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin häpäisy on kun valtion tohtori tekee sinut Aivokalvon tulehdus oireista hullun paprut jo odotushuoneessa ja ja sanotaan jos tänne tulet noin moninaisia oireita valitaan mielisairaalaan viedään. Yksityisellä selvisi se oli Aivokalvon tulehdus.
        Soitin puoskarille ja vaadin poistamaan hullun paperit, hän palautti luurin korvaan. Aivokalvon tulehdus papru oli kadonnut kortistosta ja hullun paprut jätetty.
        Vaadin avi a korjaamaan hullun paprut, johon avi vastasi että kenelläkään, ei heillä eikä yhdelläkään ihmisellä ole oikeus poistaa aivoakalvon tulehduksista tehtyjä hullun papruja, joten avi kieltäytyy käsittelemästä asiaa.

        Aloin pelätä julkista ja kiersin sen 6 vuotta, koska ilmapiiri oli sadistinen, ja hoidattelin Aivokalvon tulehdus jälkitaudit ulkomailla, ja olin varma että jos ikinä astun julkiselle minut pidätetään.

        6 vuoden kuluttua varasin ajan iho puolille, vastassa oli 2 mistä ja viinalle haiseva psykiatrinen sairaan hoitaja, joka syytti, että en usko freudia, enkä aiempaa Aivokalvon tulehdus puoskarointia tieteeksi, minut brutaalisti laittomasti vangittiin, sillä mikään laki ei velvoita minua uskomaan freudiin, marxiin, evoluutioon, mutta niin vaan on että jos et usko em. Pusokari teorioita tieteeksi vankilaa pahempaan tyrmään vietiin. Henkistä nöyryytystä, nujerrusta, puhekielto pantiin heti siksi että en usko puoskarointia tieteeksi.

        Tuon jälkeen käsitys suomesta heitti härän pyllyä.
        Nyt uskoin lukemani suomalaisten keskitysleirillä olleiden siviili lasten kirjat, jossa he kertoi kuinka pahoja suomalaiset on.. Eräs äiti kertoi, että kun leirillä ruokaa ei ollut, hän karkasi hakemaan omaa lehmäänsä omasta navetastaan, jonne se jäi.
        Kun hän käveli lehmänsä kanssa metsään aikomus tappaa se ja keittää metsässä ruuaksi.

        Sotilaat tuli ja veivät hänet vankilaan sotilaiden lehmän varastamisesta, koska suomen sotilaat eli sillä ruualla, joka keskitysleiriin viedyiltä jäi kotiinsa, kanoja ja kukkoja, jne.
        Vankilassa pahoin raiskattu äiti tuotiin leiriin kuolemaan, jossa hän eli 2 pv.

        Tajusin, että psykiatrian teoria on sotaa kansaa vastaan.
        Ymmärsin että psykiatrian teoriaan sairastunut suomi
        On pahempi kuin marxiin teoriaan sairastunut soviet
        Teoria gurun nimi oli heillä Marx, meillä Freud,
        Jokainen teoria on tehty vain ja ainoastaan kansan kiduttamisksi.
        Virkamiehet yhtyivät aina puolustamaan teoriaa,
        Saksassa eugenismia, Suomessa sen jatketta psykiatriaa.
        Sovietissa marxia
        Kaikissa näissä maissa nauretaan, pilkataan, vangitaan, pidätetään, kidutetaan
        Näyryytetään ihmisiä jotka ovat antikommunisteja, antipsykiatristeja,
        Antieugenisteja ja pian antievoluutionareja.

        Suomi ei tee pienintä poikkeusta sovietiin verrattuna.
        Maidän mielisairaala me jättää samat traumat kuin sen rodun leirit jotka Saksassa tuhottiin.

        Sen jälkeen suomi on ollut minulle arvoton ja sen itsenäisyys on arvoton.
        Valtio joka pidättää ihmisiä jotka eivät ole rikosta tehneet on samanlainen rikollinen kuin venäjä nyt, samaa rikollisuutta suomi tekee.

        Joka ikinen tohtori joka häpäisee potilaitaan nimittelemällä mielisairaaksi, sen tohtorin kortistoon kuuluisi kirjoittaa, sadistinen persoona, nauttii toisten halventamisesta nimittelemällä mielisairaaksi. Se on pahin häväistys.
        Joka vangitsee ihmisiä jotka ei rikosta ole tehneet, se maa tulisi panna kauppasaartoon praktiikastaan ja vangitsija vankilaan 10 vuodeksi ihmisoikeus rikoksistaan.
        Koska avaamme silmät kuinka barbaareita olemme nyt?

        Kun katsoo Sigmund Freudin valokuvia, näkee sieluttoman ihmisen, jonka katse on tyhjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin häpäisy on kun valtion tohtori tekee sinut Aivokalvon tulehdus oireista hullun paprut jo odotushuoneessa ja ja sanotaan jos tänne tulet noin moninaisia oireita valitaan mielisairaalaan viedään. Yksityisellä selvisi se oli Aivokalvon tulehdus.
        Soitin puoskarille ja vaadin poistamaan hullun paperit, hän palautti luurin korvaan. Aivokalvon tulehdus papru oli kadonnut kortistosta ja hullun paprut jätetty.
        Vaadin avi a korjaamaan hullun paprut, johon avi vastasi että kenelläkään, ei heillä eikä yhdelläkään ihmisellä ole oikeus poistaa aivoakalvon tulehduksista tehtyjä hullun papruja, joten avi kieltäytyy käsittelemästä asiaa.

        Aloin pelätä julkista ja kiersin sen 6 vuotta, koska ilmapiiri oli sadistinen, ja hoidattelin Aivokalvon tulehdus jälkitaudit ulkomailla, ja olin varma että jos ikinä astun julkiselle minut pidätetään.

        6 vuoden kuluttua varasin ajan iho puolille, vastassa oli 2 mistä ja viinalle haiseva psykiatrinen sairaan hoitaja, joka syytti, että en usko freudia, enkä aiempaa Aivokalvon tulehdus puoskarointia tieteeksi, minut brutaalisti laittomasti vangittiin, sillä mikään laki ei velvoita minua uskomaan freudiin, marxiin, evoluutioon, mutta niin vaan on että jos et usko em. Pusokari teorioita tieteeksi vankilaa pahempaan tyrmään vietiin. Henkistä nöyryytystä, nujerrusta, puhekielto pantiin heti siksi että en usko puoskarointia tieteeksi.

        Tuon jälkeen käsitys suomesta heitti härän pyllyä.
        Nyt uskoin lukemani suomalaisten keskitysleirillä olleiden siviili lasten kirjat, jossa he kertoi kuinka pahoja suomalaiset on.. Eräs äiti kertoi, että kun leirillä ruokaa ei ollut, hän karkasi hakemaan omaa lehmäänsä omasta navetastaan, jonne se jäi.
        Kun hän käveli lehmänsä kanssa metsään aikomus tappaa se ja keittää metsässä ruuaksi.

        Sotilaat tuli ja veivät hänet vankilaan sotilaiden lehmän varastamisesta, koska suomen sotilaat eli sillä ruualla, joka keskitysleiriin viedyiltä jäi kotiinsa, kanoja ja kukkoja, jne.
        Vankilassa pahoin raiskattu äiti tuotiin leiriin kuolemaan, jossa hän eli 2 pv.

        Tajusin, että psykiatrian teoria on sotaa kansaa vastaan.
        Ymmärsin että psykiatrian teoriaan sairastunut suomi
        On pahempi kuin marxiin teoriaan sairastunut soviet
        Teoria gurun nimi oli heillä Marx, meillä Freud,
        Jokainen teoria on tehty vain ja ainoastaan kansan kiduttamisksi.
        Virkamiehet yhtyivät aina puolustamaan teoriaa,
        Saksassa eugenismia, Suomessa sen jatketta psykiatriaa.
        Sovietissa marxia
        Kaikissa näissä maissa nauretaan, pilkataan, vangitaan, pidätetään, kidutetaan
        Näyryytetään ihmisiä jotka ovat antikommunisteja, antipsykiatristeja,
        Antieugenisteja ja pian antievoluutionareja.

        Suomi ei tee pienintä poikkeusta sovietiin verrattuna.
        Maidän mielisairaala me jättää samat traumat kuin sen rodun leirit jotka Saksassa tuhottiin.

        Sen jälkeen suomi on ollut minulle arvoton ja sen itsenäisyys on arvoton.
        Valtio joka pidättää ihmisiä jotka eivät ole rikosta tehneet on samanlainen rikollinen kuin venäjä nyt, samaa rikollisuutta suomi tekee.

        Joka ikinen tohtori joka häpäisee potilaitaan nimittelemällä mielisairaaksi, sen tohtorin kortistoon kuuluisi kirjoittaa, sadistinen persoona, nauttii toisten halventamisesta nimittelemällä mielisairaaksi. Se on pahin häväistys.
        Joka vangitsee ihmisiä jotka ei rikosta ole tehneet, se maa tulisi panna kauppasaartoon praktiikastaan ja vangitsija vankilaan 10 vuodeksi ihmisoikeus rikoksistaan.
        Koska avaamme silmät kuinka barbaareita olemme nyt?

        Asiaa


    • Mitähän_

      "Tämän 14 vuotta jatkuneen vainoamisen aikana olen ilmeisesti saanut tililleni suunnilleen kaikki rikokset, mitä tässä maassa on tehty. "
      Mitähän tarkoitat tuolla?
      Noin yliampuva lause saa lukijan hyvin epäuskoiseksi ja vie kiinnostuksen tekstistä.

      • asdf9876

        Tarkoitan sitä, että narsisti syyttää minua suunnilleen kaikesta. Narsisti itsehän on täysin syytön, aina. Hänessä ei ole koskaan mitään vikaa. Hän itse on puhdas pulmunen, joka ei tee ikinä mitään väärää. Kostaessaan saa toisen ihmisen, uhrin, maineen mustata, miten tahtoo.
        Minä en ole kostoa hakenut. En etsi kostoa, en myöskään sääliä en osanottoa, enkä myötätuntoa. Miksi sitten tämän kirjoitin? Koska haluaisin viimeinkin vain elää rauhassa. Olen jo monta vuotta joutunut "elämään" piilossa. Jos minulla ei olisi koiraa, en ikinä lähtisi kotoa minnekään. Joskus on kuitenkin pakko lähteä, vaikka en millään haluaisi. Kuka haluaisi minun asemassani liikkua missään, ihmisten vihamielisten ja tuomitsevien katseiden seuraamana.
        Ihan niinkuin tuossa Helsingin Sanomien kirjoituksessa julkisen häpäisemisen kohteeksi joutuneet ihmiset piiloutuivat kotiinsa, eivätkä mielellään poistuneet sieltä.
        Netissä on helppo kirjoittaa tietyssä tarkoituksessa ja kun ihmiset eivät tunne "uhria" niin mikseivät ihmiset uskoisi. Voi aivan hyvin kysyä: kuka on seuraava, joka julkisesti häpäistään? Se voi olla kuka tahansa. Vaikka nyt näyttäisi siltä, että sinulle ei ikinä voi tapahtua samaa, et voi tietää huomisesta....... Minusta tämä kannattaisi pitää mielessä silloin kun ryhtyy jonkun tuntemattoman ihmisen puolesta kostamaan "uhrille". Haluaisitko, että itseäsi kohdeltaisiin samalla tavalla?


      • asdf9876

        Haluaisin vielä lisätä, että eihän kukaan muu voi tietää mitä oikeasti on tapahtunut, enkä voi sitä edes tänne kirjoittaa. Kysynpä vaan miksi minulta ei kukaan kysy mitään?
        Sellaiseen asiaan en ainakaan minä uskoisi, jossa toiselta osapuolelta ei koskaan kysytä mitään. Jo siitä pitäisi ymmärtää, että asiassa on todella paljon jotain mätää. Toimitaan vain jonkun selän takana, tämän tietämättä, niinkuin päivänselvästi on tehty, mikä onkin juuri narsistille tyypillinen toimintatapa.
        Minusta on kylläkin tullut tämän narsistin vainoamisen vuoksi sellainen, että en ikinä usko mitään muuta kuin sen minkä olen itse omin silmin nähnyt.


      • Vähän_absurdia
        asdf9876 kirjoitti:

        Haluaisin vielä lisätä, että eihän kukaan muu voi tietää mitä oikeasti on tapahtunut, enkä voi sitä edes tänne kirjoittaa. Kysynpä vaan miksi minulta ei kukaan kysy mitään?
        Sellaiseen asiaan en ainakaan minä uskoisi, jossa toiselta osapuolelta ei koskaan kysytä mitään. Jo siitä pitäisi ymmärtää, että asiassa on todella paljon jotain mätää. Toimitaan vain jonkun selän takana, tämän tietämättä, niinkuin päivänselvästi on tehty, mikä onkin juuri narsistille tyypillinen toimintatapa.
        Minusta on kylläkin tullut tämän narsistin vainoamisen vuoksi sellainen, että en ikinä usko mitään muuta kuin sen minkä olen itse omin silmin nähnyt.

        " Kysynpä vaan miksi minulta ei kukaan kysy mitään? "
        Vähän absurdia, näin vieraan lukemana, mutta yritän jotenkin hahmottaa.
        Keitähän ne ovat, joille sinua on mustattu? Työelämässä ehkä? Vai jossain vapaa-ajan porukoissa? Ei kai kukaan tunne koko seutua, vähän riippuen tietenkin missä asuu.
        Asutko jossain haja-asutusalueella vai isossa kaupungissa?
        Kysyn vain siksi, että voisin vähän hahmottaa, miksi sinut tunnetaan niin laajalti, ettet voi liikkua missään...


      • asdf9876

        Et ilmeisesti asu tässä samassa kaupungissa kuin minä. Et siis voi mitenkään tietää, miten laajalle tämä on levitetty, ja näin ollen et voi tuntea tätä asiaa.
        Onko narsisti mustannut sinun maineesi? Jos on, niin tiedät, että mitään ei voi tehdä maineensa puhdistamiseksi. Narsisti on valehtelussaan aivan liian vakuuttava. Vaikka esittäisi miten suurta "suuttumusta" uhrinsa "rötöstelystä".

        Ja eikö oikeudenmukaisuuden nimessä aina pitäisi kuulla toistakin osapuolta. Eihän ketään voi vain syyttää kysymättä mitään siltä, jota syytetään. Toteutuuko silloin oikeus? Onneksi ei enää sentään polteta roviolla, vaikka tällaisia noitavainoja narsisti lietsookin uhriaan kohtaan...... Kai se on tätä nykyajan huutoäänestystä, jonka perusteella ihmiset päättävät, kuka on oikeassa. Eikä totuudella ole mitään väliä.

        Narsisti on kai saanut valheillaan kaikkien suut niin tukittua, että kukaan ei uskalla suutaan avata ja kysyä: Miksi uhrilta ei kukaan kysy mitään.
        Miten kukaan voi uskoa, että sellainen ihminen, joka luo tällaisen "Enkeli-Elisa" -tarinan eli valehtele, pettää , juonittelee ja huijaa ihmisiä, puhuisi muutenkaan totta.


      • Huomaan_
        asdf9876 kirjoitti:

        Et ilmeisesti asu tässä samassa kaupungissa kuin minä. Et siis voi mitenkään tietää, miten laajalle tämä on levitetty, ja näin ollen et voi tuntea tätä asiaa.
        Onko narsisti mustannut sinun maineesi? Jos on, niin tiedät, että mitään ei voi tehdä maineensa puhdistamiseksi. Narsisti on valehtelussaan aivan liian vakuuttava. Vaikka esittäisi miten suurta "suuttumusta" uhrinsa "rötöstelystä".

        Ja eikö oikeudenmukaisuuden nimessä aina pitäisi kuulla toistakin osapuolta. Eihän ketään voi vain syyttää kysymättä mitään siltä, jota syytetään. Toteutuuko silloin oikeus? Onneksi ei enää sentään polteta roviolla, vaikka tällaisia noitavainoja narsisti lietsookin uhriaan kohtaan...... Kai se on tätä nykyajan huutoäänestystä, jonka perusteella ihmiset päättävät, kuka on oikeassa. Eikä totuudella ole mitään väliä.

        Narsisti on kai saanut valheillaan kaikkien suut niin tukittua, että kukaan ei uskalla suutaan avata ja kysyä: Miksi uhrilta ei kukaan kysy mitään.
        Miten kukaan voi uskoa, että sellainen ihminen, joka luo tällaisen "Enkeli-Elisa" -tarinan eli valehtele, pettää , juonittelee ja huijaa ihmisiä, puhuisi muutenkaan totta.

        Huomaan, että et ole julkkis, koska julkkisten tarinat leviävät kaupunkia laajemmalle. Isoimmissa kaupungeissa on narsisteja ja kaikenlaisia huhuja liikkeellä niin paljon, että miten kuvittelet, että kukaan pystyisi täältä palstalta erottamaan juuri sinun juttusi?
        Minä en tiedä, onko minun narsisti-psykopaattini levittänyt minusta värivalheita, koska en käy kuuntelemassa niissä kerroksissa minkäänlaisia pörinöitä missä hän vaikuttaa. Hänen kerroksensa eivät ole minun lähituttujani, enkä siksi ole edes kiinnostunut mitä siellä puhutaan. Siellä liikkuu niin paljon p-juttuja ihmisistä, että niiden päät on tarpeeksi sekaisin jo ennestään. Kaikki tuo yhdistettynä päihteisiin, -ketä kiinnostaa?
        Lähtökohtaisesti narsisti-psykopaatin jutut ovat niin pölypalloisia, että kuka uskoo? Onhan se tietenkin sitten valitettavaa, jos ne jotakin kautta suodattuneena menisivät huhumuodostelmana oikeisiin piireihin, joissa niillä olisi merkitystä. Uskon kuitenkin, että minun "oikeat" piirini ovat sen verran tervejärkisiä, ettei siellä uskota mitä tahansa...
        Etkö sinä pysty kohottautumaan?


      • asdf9876

        Olen yrittänyt monta kertaa nousta tuollaisten pötypuheitten yläpuolelle, mutta narsisti onnistuu aina vetämään minut takaisin...
        Moni on sanonut, että tärkeintä on, että itse tietää, mikä on totta. Onhan se tietysti näinkin, mutta kun kaikki muut ovat eri mieltä ja kuvittelevat tietävänsä asiasta enemmän kuin minä, siis uskovat narsistia..... Fantasiatarina jatkuu....
        Minulle on aina ollut tärkeää se mitä muut minusta ajattelevat, ja sen vuoksi olen yrittänyt elää niin, että kenelläkään ei olisi ainakaan mitään pahaa sanottavaa minusta. Mieluimmin niin, että kukaan ei sanoisi minusta yhtään mitään, että voisin elää tavallisena ihmisenä, enkä mitenkään erottuisi ihmisjoukosta, sulautuisin tapettiin. Narsisti kuitenkin halusi tehdä minusta "kuuluisan".
        Toisaalta voi olla niinkin, että narsistihan haluaa, että hänestä puhutaan, ja minun kauttani, minun "roolissani", hän saa paistatella valokeilassa. Narsisti halua julkisuutta ja nauttii siitä. Sitähän ihmiset ovat hänelle antaneet. Jos jättäisivät narsistin huomiotta, eivätkä antaisi narsistille niin paljon tilaa, kuivuisi koko juttu kokoon. Nythän se on tietysti myöhäistä. Narsistilla on jo todella iso joukko seuraajia, "faneja", hovia, joista narsisti ei halua päästää irti. Niinpä tämä tarina jatkuu vielä minun kuolemani jälkeenkin, narsistin kuolemaan asti.


      • rikosylikonst.Fabian

        ------Tälläisestäkö on kohdallasi kysymys ?

        Stefan Ahnhem vyöryttää eteemme sekä kiusaamisen kieroja muotoja että syvästi koskettavia seuraamuksia. Yllättävästi.
        Taitavan leffakäsikirjoittajan S. Ahnhemin kirjadebyytti. "Pimeään jäänyt" on dekkari ja psykologinen trilleri Silta-sarjan hengessä.

        Hannu Kuosmanen kirjoittaa bologissaan:
        Kotimaa24:ssä oli tänään 11.8. juttu kiusaamisesta. Tuttu asia ja moneen kertaan käsitelty.

        Se mikä jutussa hätkähdyttti, oli lause: ”Kyselyn mukaan nuorten yleisin tapa reagoida kiusaamiseen on olla tekemättä mitään.”

        Näinhän se menee, muuallakin kuin koulussa. Harvemmin me puutumme, on sitten kyseessä hiekkalaatikkoleikit, mamut, naapurin riidat, nettikirjoittelu, koulun pihatappelu. Helpommalla pääsee, kun ei reagoi. Ei ainakaan itse saa turpaan.

        En olisi ehkä tähänkään puuttunut, jos en juuri olisi lopettanut kesän ehdottomasti vahvinta lukukokemusta.
        Ruotsalainen Stefan Ahnhemin rikosromaani Pimeään jäänyt on hyytävä kuvaus siitä, mikä on vielä pahempaa kuin kiusaaminen:
        täydellinen välinpitämättömyys, täydellinen katoamin, tapettiin. Kun ei koululuokassa kelpaa edes kiusatuksi.

        Pimeään jäänyt on enemmän kuin dekkari. Se pitää pihdeissään ja kasvaa vahvaksi yhteiskunnalliseksi analyysiksi siitä, mikä yhä useammalle tässä on-line yhteiskunnassa on tärkeintä: tulla huomatuksi, olla jotain, päästä otsikoihin.

        En paljasta juonta, sillä Ahnhemin kirja on ehdottomasti loppuun asti lukemisen arvoinen.

        Se avaa äärimmäisen taitavasti koston kierteen ja näkyväksi tulemisen maailmaa, joka on tunnistettavissa niin kouluampumisten, ISIS terroristien, Utoyan joukkomurhan, poliittisen vallankäytön kuin ihan arkisen rasismikeskustelun taustalla.

        Samalla Ahnhem tietysti tuo muiden ansiokkaiden ruotsalaisdekkaristien tapaan – mistä näitä muuten aina riittää – poliisin sisäisen valtataistelun, idioottimaiset pikkupomot, häikäilemättä kaiken otsikoihin repivän iltapäivälehdistön, takkuilevat perhesuhteet. Mutta tämän hän tekee niin taitavasti, etteivät nämä dekkarikirjallisuuden pakolliset viritykset nouse pääosaan.

        Ehkä tarkinta taustatyötä Ahnhem on tehnyt kyberturvallisuuden aukkoja kuvatessaan: kuinka mitkään palomuurit eivät pidättele, kaikki on hakkeroitavissa, uhrejaan jahtaava kostaja on koko ajan askeleen edellä.

        Palataan siis alkuun: pahinta kiusaamista on kun ei kelpaa edes kiusatuksi, ei edes henkisesti tai fyysisesti päähän potkituksi. Kiusaajat muistetaan, kiusatut muistetaan, silmänsä sivuun kääntäjät muistetaan.
        Mutta mitä kasvaa heistä, joiden kohdalla mikään lamppu ei syty. Sitä selvittää Stefan Anhemin päähenkilö rikosylikonstaapeli Fabian Risk.
        Yli 500 sivun mittainen järkäle on kielellisesti taitava kuvaus äärimmäisen huolellisesta ja tarkasta suunnitelmasta, jonka sivutuotteena syntyy joukko hyytävällä kidutustekniikalla toteutettuja murhia.

        Karmivinta tässä on se, että murhat ovat todellakin vain sivutuote. Ne ovat vain keino, keino katkaista näkymättömyyden ja mitättömyyden kierre, siirtyä näkymättömyydestä näkyväksi: ”Että pian kaikki tuntisivat nuo arkipäiväiset kasvot…….Ja että juuri hän olisi sen kaiken takana.”

        Tässä maailmassa, jossa tavanomaisuus ei enää riitä vaan kaiken mitta on olla jotain, erottua massasta, tulla tunnistetuksi. Äärimmillään murhaajan kasvoina iltapäivälehden lööpissä.


      • asdf9876

        Varmaankin hyvä kirja, en ole vielä lukenut. En osaa sanoa, olisiko juuri samasta asiasta kysymys.... Ko. narsisti nauttii julkisuudesta ja esillä olosta yleensäkin. Silloin kun punoo juoniaan hän haluaa toimia taustalla, piilossa, salassa.
        En tietenkään ole hänen ainoa uhrinsa. En tiedä, miten sitten toimii muiden uhriensa kanssa.


      • Huomaan_
        asdf9876 kirjoitti:

        Olen yrittänyt monta kertaa nousta tuollaisten pötypuheitten yläpuolelle, mutta narsisti onnistuu aina vetämään minut takaisin...
        Moni on sanonut, että tärkeintä on, että itse tietää, mikä on totta. Onhan se tietysti näinkin, mutta kun kaikki muut ovat eri mieltä ja kuvittelevat tietävänsä asiasta enemmän kuin minä, siis uskovat narsistia..... Fantasiatarina jatkuu....
        Minulle on aina ollut tärkeää se mitä muut minusta ajattelevat, ja sen vuoksi olen yrittänyt elää niin, että kenelläkään ei olisi ainakaan mitään pahaa sanottavaa minusta. Mieluimmin niin, että kukaan ei sanoisi minusta yhtään mitään, että voisin elää tavallisena ihmisenä, enkä mitenkään erottuisi ihmisjoukosta, sulautuisin tapettiin. Narsisti kuitenkin halusi tehdä minusta "kuuluisan".
        Toisaalta voi olla niinkin, että narsistihan haluaa, että hänestä puhutaan, ja minun kauttani, minun "roolissani", hän saa paistatella valokeilassa. Narsisti halua julkisuutta ja nauttii siitä. Sitähän ihmiset ovat hänelle antaneet. Jos jättäisivät narsistin huomiotta, eivätkä antaisi narsistille niin paljon tilaa, kuivuisi koko juttu kokoon. Nythän se on tietysti myöhäistä. Narsistilla on jo todella iso joukko seuraajia, "faneja", hovia, joista narsisti ei halua päästää irti. Niinpä tämä tarina jatkuu vielä minun kuolemani jälkeenkin, narsistin kuolemaan asti.

        "narsisti onnistuu aina vetämään minut takaisin..."
        "kun kaikki muut ovat eri mieltä ja kuvittelevat tietävänsä asiasta enemmän kuin minä, siis uskovat narsistia....."
        Huomaan että olet tekemisissä hänen kanssaan. Miksi?
        Narsistista kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana.
        Ymmärrän, jos olet nuori ja liikut vielä ulkona porukoissa, niin sitten otan osaa täydesti, todella ikävää. Ja muutenkin tietenkin.
        Ainakaan minä en epäile, ettet olisi joutunut narsistin verkkoon, koska juuri tuollaisia ne ovat. Ei ole erehtymisen varaa.
        Mitkä sinun mahdollisuutesi on päästä eroon tuosta porukasta, missä se liikkuu?
        Minäkin tulen elämään tässä kaupungissa narsistin puheissa niin kauvan kuin sen leukapielet louskuvat, mutta minusta on todellakin tärkeintä, että itse tiedän mikä on totta. Tutustun uusiin ihmisiin ja nämä oppivat tuntemaan minut.
        Jos olet kovin hiljainen, niin sellaista narsisti käyttää hyväkseen, arvaa ettet puolustaudu. Sinun on viisainta opetella puhumaan. Hanki jotain näkyvyyttä ja esiinny omana itsenäsi. Ei narsisti uskalla kenen tahansa kimpussa hääriä. Pyyhi hänen valheensa pois elämällä oma elämäsi todeksi.


    • Fightback

      Entä oikeus? Eikö oikeudessa voisi näyttää omin todistein että missä mennään. Minulla on tommosta samaa vähän, mutta keräsin pikkuhiljaa todisteita ja kohta on niin vahva paketti, että voi laittaa eteenpäin. Jokunen narsistin tekemä rikos ei ole edes vanhentunut vielä, sen lisäksi vahingonkorvaukset. Jos voitan, rummutan hetken sitä jokaikisessä paikassa jonne minua on mustamaalattu,

      • asdf9876

        Tuo on hieno juttu! Olen jo pitkään toivonut, että joku voittaisi narsistin, edes joskus. Silloin ehkä muutkin huomaisivat, että narsisti ei todellakaan ole mikään totuudentorvi.
        Minulla ei taida olla samaan mahdollisuutta, narsisti on peittänyt jälkensä hyvin. Olen kyllä ottanut yhteyttä asianajajaan, montakin kertaa. Tästä vainoamisesta minulla on jonkin verran todisteita, mutta en tiedä onko tarpeeksi.
        Sen tiedän, että enemmän kuin mitään muuta tämä narsisti pelkää sitä, että poliisi alkaisi tutkimaan hänen tekemisiään......


      • asdf9876

        Tuolla edellä mainitulla tarkoitin, että yleensä kaikille narsisteille on tärkeää, etteivät he "ylittäisi" sitä "rajaa", milloin mennään lain väärälle puolelle. Vain "kiinni jäämisen" pelko estää narsisteja menemästä liian pitkälle.


      • 009966
        asdf9876 kirjoitti:

        Tuo on hieno juttu! Olen jo pitkään toivonut, että joku voittaisi narsistin, edes joskus. Silloin ehkä muutkin huomaisivat, että narsisti ei todellakaan ole mikään totuudentorvi.
        Minulla ei taida olla samaan mahdollisuutta, narsisti on peittänyt jälkensä hyvin. Olen kyllä ottanut yhteyttä asianajajaan, montakin kertaa. Tästä vainoamisesta minulla on jonkin verran todisteita, mutta en tiedä onko tarpeeksi.
        Sen tiedän, että enemmän kuin mitään muuta tämä narsisti pelkää sitä, että poliisi alkaisi tutkimaan hänen tekemisiään......

        "narsisti pelkää sitä,että poliisi alkaisi tutkia hänen tekemisiään..." Eli hän levittelee valheita että sinä olet kriminaali vaikka on itse.Millaisia rikoksia hän on tehnyt sinun tiedon mukaan?


      • asdf9876

        Tämä on juuri tyypillistä narsistille, että hän syyttää uhriaan kaikesta siitä, mitä itse tekee ja on tehnyt samalla kun siirtää uhriin kaikki omat huonot piirteensä ja ominaisuutensa. Narsisti ei kestä omaa pahuuttaan vaan peilaa sen uhriin.
        Olen huomannut, että kaikille niille, joiden narsisti kokee loukanneen itseään, tapahtuu ikäviä asioita. Minähän olen joutunut sivusta seuraamaan vuosia narsistin puuhia ja kun olen itsekin jo vuosia ollut narsistin vainoamisen kohteena, niin tämä asia on tullut täysin selväksi. Ei siitä sen enempää....
        Aluksi olin hyvin hämmentynyt ja ihmeissäni, että mitä oikein on tekeillä, kun en ollut koskaan narsismista kuullutkaan. Sitten, kun aloin etsimään tietoa niin ymmärsin mistä on kysymys. Jos narsismista ei tiedä mitään, niin varmasti on ensiksi aivan ymmällään.
        Ulospäin narsisti näyttää vain kiilloitetun ulkokuoren, josta ei vikaa löydy hakemallakaan. Juuri kukaan ei näe sen kuoren ohitse, vaan ihmiset uskovat, että kaikki on yhtä hyvin sekä ihmisen sisä- että ulkopuolella. Moni on kakku päältä kaunis vaan on silkkoa sisältä. Tämä pätee narsistiin.
        Uskon, että vain sellaiset ihmiset, jotka ovat narsistin kanssa joutuneet joskus tekemisiin, ymmärtävät, millainen ihminen narsisti oikeasti on. Muut eivät koskaan voi uskoa, että tällaisiakin ihmisiä on joukossamme, joiden ainoa päämäärä on tuhota, kostaa, kiusata, vainota, häpäistä, aiheuttaa riitoja ja epäsopua, välien katkeamisia.


      • asdf9876

        Narsisti tuntuu vainoavan uhriaan ihan joka suunnalta ja kaikin keinoin. Uhri joutuu elämään paitsi täysin elämästä syrjässä myös jatkuvassa pelossa. Koskaan ei voi tietää mitä narsisti on taas keksinyt ja mitä uusia syytöksiä tulee ja miltä suunnalta. Narsistilla riittää keinoja uhrin elämän tuhoamiseksi ja kaikki keinot takuuvarmasti käytetään. Esim. narsisti yritti parhaansa mukaan aiheuttaa minulle hankaluuksia työpaikallani. Soitteli sinne yhtämittaa ja "varoitti" heitä minusta. Lopulta minun oli pakko kertoa esimiehelle mistä on kysymys. Esimies onneksi tunsi minut niin hyvin ettei piitannut narsistin puheista. Narsisti ei kuitenkaan lopettanut ennenkuin uhkasin poliisilla.
        Narsistin uhrista luomalla kuvalla ei ole todellisuudessa mitään yhteistä uhrin kanssa.


      • asdf9876

        Yksi uskomaton piirre, mikä narsisteilla on muihin ihmisiin verrattuna on se, miten narsisti aina onnistuu puhumaan itsensä kuiville, oli tilanne mikä tahansa. Narsistille ei merkitse mitään se, että hän päivänselvästi valehtelee, muuntelee kertomustaan aina tilanteen mukaan, ei muista tai ei välitä, mitä on aikaisemmin puhunut, ja silti kaikki uskovat häntä.
        Ehkä tällaiset ihmiset haluavatkin tulla huijatuiksi, tai mikä todennäköisempää, eivät välitä vähääkään siitä, mikä on totta ja mikä keksittyä. Surullista joka tapauksessa.


      • Narsisti_on
        asdf9876 kirjoitti:

        Yksi uskomaton piirre, mikä narsisteilla on muihin ihmisiin verrattuna on se, miten narsisti aina onnistuu puhumaan itsensä kuiville, oli tilanne mikä tahansa. Narsistille ei merkitse mitään se, että hän päivänselvästi valehtelee, muuntelee kertomustaan aina tilanteen mukaan, ei muista tai ei välitä, mitä on aikaisemmin puhunut, ja silti kaikki uskovat häntä.
        Ehkä tällaiset ihmiset haluavatkin tulla huijatuiksi, tai mikä todennäköisempää, eivät välitä vähääkään siitä, mikä on totta ja mikä keksittyä. Surullista joka tapauksessa.

        Narsisti on ehkä sinnikäs sillä ainoalla elämänladullaan, jota hän etenee.
        Olen myös pähkäillyt joskus, että kuvitteleeko narsisti ihan aikuisten oikeasti olevansa vakuuttava niiden edessä, jotka hänet nyt edes hätimiten tuntevat.
        Olen ollut huomaavinani, että narsisti ei vedä niin kovaa roolia jokaisen hovilaisen kanssa. Kaljabaarilaisille ei tarvitse esittää voittajaa joka saralla. Eihän sinne baareihin todellinen kyky edes sopisi.


      • Ja_ehkä

        Ja ehkä niillä kaljabaarilaisilla on täysi setviminen omassa sopassaan. Niille kelpaa armo jonka saavat kaljatuttavuutensa tähden. Kuuluisa lentävä lause:
        Mistään ei löydy niin hyviä ystäviä kuin kaljabaareista.


    • vakava.ilmiö

      OTSIKOSSA MAINITTU-

      Hakusanalla "maineen mustaaminen" löytyi tälläinen kirjoitus, kopioin sen nyt tähän:

      Facerape pyrkii mustaamaan uhrin maineen - trendi leviää nyt suomalaisnuorten parissa.

      Identiteetti varastettu. Facebookissa leviävä facerape edellyttää luvatonta kirjautumista toisen henkilön profiiliin, mikä on rikosoikeudellisesti tietomurto. Ideana on mustamaalata profiilin omistajaa keinoin, jotka voidaan luokitella henkiseksi väkivallaksi.

      Olet Facebookissa, mutta et ole koskaan törmännyt termiin facerape (suom.kasvojen raiskaus)? Et ole yksin. Ensimmäinen facerapeen kannustava sivusto löytyy kuitenkin jo vuodelta 2009.
      Kyseessä on maailmanlaajuinen trendi, joka leviää nyt suomalaisnuorison keskuudessa.

      Facerape tarkoittaa kirjautumista toisen henkilön profiiliin hänen tietämättään. Tavoitteena on saada tehdyksi vahinkoa uhriksi joutuneen maineelle.

      Toisen henkilön profiiliin kirjautuminen onnistuu, jos uhri ei ole muistanut kirjautua ulos tai salasana on tallennettu koneeseen.

      Facerape tehdään myös ystävän älypuhelinta muuhun tarkoitukseen lainaamalla tai viemällä puhelin omistajaltaan tämän huomaamatta.

      Urbaani sanakirja nostaa facerapen ensisijaiseksi missioksi muuttaa uhrin seksuaalinen suuntautuminen julkisena ”tunnustuksena” hänen seinällään.

      Maineen mustaus onnistuu myös lähettämällä mahdollisimman älyttömiä viestejä uhrin Facebook-ystäville.

      Uhri siivoaa profiilinsa ja yrittää paikata tapahtuneen parhaansa mukaan. Meteliä asiasta ei nosteta, eikä aikuisille kannella.

      Koska tekstit ovat julkisia, ne oivat saaneet useat vanhemmat ja opettajat ymmälleen.

      Valtaosalle aikuisista facerape tulee uutisena, mutta nuorille ilmiö on jo tuttu. Rohkeimmat teinit kertovat joutuneensa facerapen uhriksi, jotkut jopa useampaan otteeseen.

      He kuvailevat facerapea yleiseksi toiminnaksi.

      – Facerape pitää ottaa huumorilla, muuten on ihan juntti. Oikeasti se on lievänäkin tosi kamalaa, jos sen uhriksi joutuu, mutta siitä ei saa valittaa, koululainen kertoo nimettömänä.

      – Olen itse säästynyt facerapelta, mutta tiedän sitä tapahtuneen useille ystävälleni. Yksi tapaus oli tosi järkyttävä, siitä puhui koko koulu ja säälin uhria, jatkaa toinen koululainen.

      – Facerapen nimi ”raiskaus” jo kertoo, kuinka vakavasta asiasta on kyse. Toivottavasti ihmiset tajuavat pian lopettaa sen, kommentoi eräs opiskelija.

      Ylikonstaapeli Mikko Manninen Virtuaalilähipoliisista myöntää suoraan, ettei hän ole vielä kuullut facerapesta.
      – Uusi termi minulle. Facerape kuulostaa monin paikoin perinteiseltä nettikiusaamiselta, mutta täyttää pahimmillaan useamman rikoksen kriteerit, Manninen arvioi.

      – Kyseessä olevaa identiteettivarkautta ei ole kriminalisoitu, mutta teon edellyttämä tietomurto on rikos. Samoin voivat täyttyä ainakin kunnianloukkauksen ja yksityiselämää loukkaavan tiedon luvattoman levittämisen kriteerit.

      Facerapen suosiosta kertonee jotain sekin, että internetissä myydään sen nimellä varustettuja paitoja ja mukeja.

      - Helsingin uutiset 13.10.2011 - 16.13-

      • Facerape

        - edellinen uutinenhan on vanha, vuodelta 2011-> nykyään tämä Facerape räjähtänyt käsiin.


    • asdf9876

      Haluaisin tietää, onkohan ketään muita saman kohtalon kokeneita? Jos on, niin miten olette selvinneet elämässä eteenpäin? Vai selviääkö tästä koskaan? Tällä hetkellä tuntuu, että ei......

      • uyrdfhjkjhgg

        Minulle on tapahtunut aikoinaan laajaa julkista häpäisyä joka käsittämättömästi yleisesti hyväksyttiin, mutta se ei tapahtunut netissä.
        Jos se olisi mennyt nettiin, niin poliisilaitoksella kävisin varmasti useaan otteeseen ja erittäin päättäväisesti.


    • asdf9876

      Uskon myös, että tämä narsisti on hakkeroinut jo aikoja sitten sekä tietokoneeni että puhelimeni ja niitä molempia seurataan. Puhelintani on seurattu ainakin jo vuodesta 2007 lähtien. Olen siis tarkasti valvottuna koko ajan. Narsistin puoliso on tietotekniikan ammattilainen, ja tuntee kuulemma kaikki tämän maan atk- asiantuntijat.
      Mitään ei voi tehdä, sillä jos hankin uudet laitteet, narsisti hakkeroi ne heti. Esim. aikoinaan ostin jatkuvasti uusia puhelimia, kun huomasin tämän, mutta eihän siitä mitään apua tietenkään ollut. Kun pääsin kotiin, se oli jo narsistin "hallussa".
      Samasta syystä olin pitkään ilman tietokonetta, koska tiesin, että narsisti ottaa sen heti " haltuunsa" ja luultavasti kirjoittelee minun "nimissäni".

      • asdf9876

        Esim. joskus jo muutamia vuosia sitten kirjoittelin eräässä ryhmässä, jonne piti olla jonkun suositus, että pääsi ryhmään. Kerran sain hämmästyksekseni sähköpostiviestin, että minut on hyväksytty ryhmään. Kun otin yhteyttä ylläpitoon, selvisi, että narsisti oli pyrkinyt samaan ryhmään ja oli laittanut minun sähköpostiosoitteeni omakseen.
        Kun ylläpidon kanssa selvittelin asiaa, vastasi ylläpito, että tämä narsisti pyrki sinnikkäästi edelleen ryhmään, vaikka ylläpito oli laittanut tälle eston. Ylläpito myös ihmetteli, miten narsisti tiesi aina kaiken, mitä tein tietokoneellani. Eli ilmeisesti tietokoneessani oli joku key locker-tyyppinen vakoiluohjelma. Sen jälkeen on varmasti jo kehitys mennyt eteenpäin ja koko tietokoneen haltuunotto on helpottunut.
        Nytkin olen huomannut, että esim. sähköpostista tulee ilmoituksia, että joku on kirjautunut tililleni. En voi jatkuvasti vaihtaa salasanoja, ja mitä se auttaisikaan kun narsisti seuraa kaikkea (nytkin) mitä teen tietokoneellani. Kaikkea muutakin outoa tietokoneellani tapahtuu. Tämä on juuri sitä vainoamista, jonka pitäisi olla laitonta nykyisin. Mutta miten tämän voi todistaa?


      • PuhdistaKoneesi
        asdf9876 kirjoitti:

        Esim. joskus jo muutamia vuosia sitten kirjoittelin eräässä ryhmässä, jonne piti olla jonkun suositus, että pääsi ryhmään. Kerran sain hämmästyksekseni sähköpostiviestin, että minut on hyväksytty ryhmään. Kun otin yhteyttä ylläpitoon, selvisi, että narsisti oli pyrkinyt samaan ryhmään ja oli laittanut minun sähköpostiosoitteeni omakseen.
        Kun ylläpidon kanssa selvittelin asiaa, vastasi ylläpito, että tämä narsisti pyrki sinnikkäästi edelleen ryhmään, vaikka ylläpito oli laittanut tälle eston. Ylläpito myös ihmetteli, miten narsisti tiesi aina kaiken, mitä tein tietokoneellani. Eli ilmeisesti tietokoneessani oli joku key locker-tyyppinen vakoiluohjelma. Sen jälkeen on varmasti jo kehitys mennyt eteenpäin ja koko tietokoneen haltuunotto on helpottunut.
        Nytkin olen huomannut, että esim. sähköpostista tulee ilmoituksia, että joku on kirjautunut tililleni. En voi jatkuvasti vaihtaa salasanoja, ja mitä se auttaisikaan kun narsisti seuraa kaikkea (nytkin) mitä teen tietokoneellani. Kaikkea muutakin outoa tietokoneellani tapahtuu. Tämä on juuri sitä vainoamista, jonka pitäisi olla laitonta nykyisin. Mutta miten tämän voi todistaa?

        Puhdista tietokoneesi välittömästi!


      • asdf9876

        Se ei auta mitään. Olen kerta toisensa jälkeen puhdistanut tietokoneeni, mutta kone hakkeroidaan heti uudestaan. Minulla on ollut neljä tietokonetta ja jokaisen niistä narsisti on ottanut "haltuunsa". Sen vuoksi olin viisi vuotta ilman tietokonetta, koska tiesin, että taas käy samoin. Viimein oli pakko ostaa tämä tietokone, koska etsin asuntoa. Samoin jokainen puhelimeni on hakkeroitu.


      • asdf9876

        Tämä tietokoneeni hakkerointi ja puhelimeni kuuntelu antavat narsistille loistavat mahdollisuudet täysin kontrolloida tilannetta ja koko minun elämääni. Hän tietää kaiken mitä tänne kirjoitan ja on koko ajan askeleen edellä minua. Narsistia vastaan taisteleminen on todellista sotaa ylivoimaista vastustajaa vastaan.......


      • asdf9876

        Sähköpostissani on lähes aina samaan aikaan. Äsken kun katsoin sähköpostiini niin alalaidassa kohdassa Tiedot luki "Tällä hetkellä käytössä 1 muussa sijainnissa". Ei voi tietää kenelle lähetti sähköpostia minun nimissäni.


      • Jos_minun
        asdf9876 kirjoitti:

        Sähköpostissani on lähes aina samaan aikaan. Äsken kun katsoin sähköpostiini niin alalaidassa kohdassa Tiedot luki "Tällä hetkellä käytössä 1 muussa sijainnissa". Ei voi tietää kenelle lähetti sähköpostia minun nimissäni.

        Jos minun tietokoneellani lukisi henkilökohtaisen sähköpostini alalaidassa että käytössä 1 muussa sijainnissa, niin kysyisin alan ammattilaiselta mistä on kyse ja vastauskesta riippuen kääntyisin viranomaisten puoleen.


      • asdf9876

        Niin, kysyin sitä täällä Suomi24 tietotekniikka-osastolla. En saanut vastausta, joka sopisi tähän. Ehkä pitäisi kysyä muualtakin? Lähetin siitä kyselyn myös viranomaiselle.


    • pettynyt-vauva

      Pettynyt vauva

      Narsistinen vaurio syntyy yleensä ihmiselämän alkuvaiheessa, jos pienellä lapsella ei ole turvallista aikuista hoitajaa, äitiä tai muuta. Jos aikuinen ei pysty vastaamaan vauvan hoivantarpeeseen, tämä jää yksin voimakkaiden, vasta syntymässä olevan oman minänsä olemassaoloa uhkaavien tunteiden kanssa. Niillä, joille kehittyy narsistinen persoonallisuushäiriö, tällaiset kokemukset eivät ole myöhemminkään harvinaisia. Pienen lapsen kokemat suuret pettymykset ilmenevät aikuisessa narsistissa myös niin, että hänkin on mielestään maailman napa.

      • asd9876

        Tämä sopii hyvin ko. narsistiin. Hänellä oli hyvin rankka lapsuus. Henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä koko lapsuusajan. Tästä oli parissa muussakin ketjussa asiaa. Oikeuttaako se silti muiden ihmisten elämän tuhoamiseen.


      • asffffffffff35
        asd9876 kirjoitti:

        Tämä sopii hyvin ko. narsistiin. Hänellä oli hyvin rankka lapsuus. Henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä koko lapsuusajan. Tästä oli parissa muussakin ketjussa asiaa. Oikeuttaako se silti muiden ihmisten elämän tuhoamiseen.

        Rankka lapsuus ehkä selittää miksi henkilö käyttäytyy miten käyttäytyy, mutta se ei koskaan oikeuta kiusaamaan ketään tai aiheuttamaan kellekään henkisiä traumoja.

        Se ei ole muiden ihmisten vika, että kyseisellä henkilöllä oli paska lapsuus, vaan narsistin vanhempien.
        Tätäkin olen miettinyt, että miksi narsisti ei kiusaa vanhempiaan viattomien ihmisten sijasta? Saisi harjoittaa narsismiaan ja purkaa pahaa oloaan joka tapauksessa ja tavallaan kiusaus menisi ns. oikeaan osoitteeseen.


    • asdf9876

      Kuten olen kertonut, tämä narsisti on poikkeuksellisen älykäs. Epäilen, että narsisti on kehottanut (?) poliisia tai jotain muuta tutkimaan näitä kirjoituksia osoittaakseen, että mitään "Enkeli-Elisan" -tapaista tarinaa ei olisikaan, siis niinkuin olen kertonut että hän olisi kirjoittanut kaikki "roolit". Sitten on tietenkin todettu, että minun "roolini" on kirjoitettu tällä nykyisellä tietokoneellani.
      Tietenkin nyt näyttää siltä, että minä olisin kirjoittanut omana itsenäni oman "roolini", sillä narsisti on kirjoittanut minun "nimissäni" hakkeroituaan tietokoneeni.
      Vieläkään kukaan ei kysy minulta mitään. Eipä tietenkään, kun kaikkien mielestä minä olen tämän tarinan valehtelija ja paha narsisti. Tässä taas yksi oppitunti narsistilta.
      Sen voin kuitenkin todistaa, että minulla ei ollut tietokonetta eikä nettiä ennenkuin hankin ne puoli vuotta sitten, tarkalleen heinäkuun alussa. Siitä minulla on kuitit todisteena. Mitä sen jälkeen on tällä minun tietokoneellani kirjoitettu, sitä en voi itse todistaa, se pitäisi jonkun ammattilaisen tutkia.
      Narsisti voittaa aina.

      • mags-pags-gags-naks

        Aurinko paistaa- nyt pitää kohta lähteä nauttimaan kevätsäästä- lähde sinäkin ulkoilemaan.

        Luulin ekaks sinua siksi, joka kirjoittelee myös tuolla laki-ja rikososaston GS-palstoilla, taisin erehtyä ?
        Mutta sinne jätin joskus kauan kauan aikaa sitten kommentin, että todellisuudessa näitä uhreja on vain 1-2 kpl jotka joutuneet tälläisten hullujen kohteeksi.


      • asdf9876

        En ole kirjoittanut GS-palstoilla. No, jos näitä on todellisuudessa vain 1-2, niin minä olen toinen näistä kahdesta.


      • asdf9876

        Ilmeisesti uskot, että olen vainoharhainen ja kuvittelen vain kaiken. Narsisti mielellään kertoo, että minulla on niin vilkas mielikuvitus. Tai että olen valehtelija.
        Siinä juuri syy siihen, miksi en ole tästä juuri huudellut. Ihmiset pitävät vainoharhaisena. Eihän näin laaja-alaista vainoamista voi oikeasti tapahtua. Itse asiassa tämä ulottuu paljon laajemmalle ja on todellisuudessa vielä pahempaa.


      • asdf9876

        Jos esim. tutkittaisiin miltä tietokoneelta "minun roolissani" on nettiin kirjoitettu vaikkapa vuonna 2014, niin silloin minulla ei ollut minkäänlaista tietokonetta eikä minkäänlaista nettiliittymää. Tulkoon minulle tänne kotiin näyttämään miten ilman tietokonetta ja nettiliittymää voi nettiin kirjoittaa.
        Mutta eihän sitä tietenkään kukaan tutki. Sehän todistaisi vain sen, että puhun totta, ja se taas ei ketään kiinnosta.
        Sen voin sanoa, että kaikkein parhaiten tälläkin hetkellä nauraa narsisti!


      • uhrilta.uhrille
        asdf9876 kirjoitti:

        Jos esim. tutkittaisiin miltä tietokoneelta "minun roolissani" on nettiin kirjoitettu vaikkapa vuonna 2014, niin silloin minulla ei ollut minkäänlaista tietokonetta eikä minkäänlaista nettiliittymää. Tulkoon minulle tänne kotiin näyttämään miten ilman tietokonetta ja nettiliittymää voi nettiin kirjoittaa.
        Mutta eihän sitä tietenkään kukaan tutki. Sehän todistaisi vain sen, että puhun totta, ja se taas ei ketään kiinnosta.
        Sen voin sanoa, että kaikkein parhaiten tälläkin hetkellä nauraa narsisti!

        Hei
        Luin tarinaasi henkeä pidellen. Odotin kokoajan että minua kiusaava ihminen hyökkäisi kertomustasi vastaan luulleensa tunnistaneensa minut. Kertomuksesi poikkeaa kuitenkin hieman minun tapauskesta jonkavuoksi luulen että olet saanut kertoa rauhassa.
        Minunkin nimissä on kirjoiteltu, minua on uhkailtu, haastettu käräjille teoista joita hän, tai hovinsa, itse teki (en tiedä kummin mutta minä en niihin syyllistynyt). Kun hävisi jutun niin levittää yleisesti tietoa kuinka olen rikollinen, kuinka olen saanut tuomion. OLen joutunut näyttään muutamille todisteita asioiden todenperäisyydestä. Minua ei uskota koska kiusaajani on niin taitava. Ystävini on kehotettu valitseen puoli. Voisin kertoa niin paljon asioita mutta koska tiedän hänen seuraavan näitä keskusteluja niin en sitä tee.
        Täällä osallistumisellani laitan itseni alttiiksi uusille hyökkäyksille ja uusille valheille siksi en ole aikasemmin ottanut kantaa kertomukseesi. Tiedän kyllä mistä puhut ja tiedän kyllä miltä tuntuu kun koko elämä nujerretaan ja ilkeitä juttuja tulee vain lisää ja lisää. Voimia sinulle.


      • asdf9876

        Kiitos sinulle! On helpottavaa kuulla, että en ole ainoa, valitettavasti, joka on joutunut tällaista kokemaan. Uskon, että myös sinä olet joutunut läpikäymään samanlaisen kurimuksen kuin minäkin ja tiedät, minkälaiseksi painajaiseksi voi elämä muuttua. Voimia sinullekin.


      • uhrilta.uhrille
        asdf9876 kirjoitti:

        Kiitos sinulle! On helpottavaa kuulla, että en ole ainoa, valitettavasti, joka on joutunut tällaista kokemaan. Uskon, että myös sinä olet joutunut läpikäymään samanlaisen kurimuksen kuin minäkin ja tiedät, minkälaiseksi painajaiseksi voi elämä muuttua. Voimia sinullekin.

        http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/keskustelufoorumi/

        Sinne pitää rakisteröidä, yksityisissä keskusteluissa voi rauhassa keskustella rankoistakin kokemuksista.


      • asdf9876
        uhrilta.uhrille kirjoitti:

        Hei
        Luin tarinaasi henkeä pidellen. Odotin kokoajan että minua kiusaava ihminen hyökkäisi kertomustasi vastaan luulleensa tunnistaneensa minut. Kertomuksesi poikkeaa kuitenkin hieman minun tapauskesta jonkavuoksi luulen että olet saanut kertoa rauhassa.
        Minunkin nimissä on kirjoiteltu, minua on uhkailtu, haastettu käräjille teoista joita hän, tai hovinsa, itse teki (en tiedä kummin mutta minä en niihin syyllistynyt). Kun hävisi jutun niin levittää yleisesti tietoa kuinka olen rikollinen, kuinka olen saanut tuomion. OLen joutunut näyttään muutamille todisteita asioiden todenperäisyydestä. Minua ei uskota koska kiusaajani on niin taitava. Ystävini on kehotettu valitseen puoli. Voisin kertoa niin paljon asioita mutta koska tiedän hänen seuraavan näitä keskusteluja niin en sitä tee.
        Täällä osallistumisellani laitan itseni alttiiksi uusille hyökkäyksille ja uusille valheille siksi en ole aikasemmin ottanut kantaa kertomukseesi. Tiedän kyllä mistä puhut ja tiedän kyllä miltä tuntuu kun koko elämä nujerretaan ja ilkeitä juttuja tulee vain lisää ja lisää. Voimia sinulle.

        Minäkin ihmettelin miksi sain niin rauhassa tänne kirjoittaa, kunnes tajusin, mikä juoni tässäkin oli taustalla. Sain ihan vapaasti kirjoittaa, koska narsisti on hakkeroinut tietokoneeni. Sitten jossain vaiheessa hän alkaa vaatimaan, että on tutkittava miltä koneelta kaikki nämä minunkin "roolissani" kirjoitetut tekstit on kirjoitettu ja todetaan, että juuri tältä minun koneeltani.


      • Minne_
        asdf9876 kirjoitti:

        Minäkin ihmettelin miksi sain niin rauhassa tänne kirjoittaa, kunnes tajusin, mikä juoni tässäkin oli taustalla. Sain ihan vapaasti kirjoittaa, koska narsisti on hakkeroinut tietokoneeni. Sitten jossain vaiheessa hän alkaa vaatimaan, että on tutkittava miltä koneelta kaikki nämä minunkin "roolissani" kirjoitetut tekstit on kirjoitettu ja todetaan, että juuri tältä minun koneeltani.

        "Sitten jossain vaiheessa hän alkaa vaatimaan, että on tutkittava miltä koneelta kaikki nämä minunkin "roolissani" kirjoitetut tekstit on kirjoitettu ja todetaan, että juuri tältä minun koneeltani."
        Minne hän osoittaa vaatimuksensa? Kuka avaa hänelle vastoin sääntöjä ja lakia tietoja joita ei saa avata?


      • asdf9876

        Se onkin hyvä kysymys. Miten kukaan voi väittää tietävänsä mitä ja kuka tänne kirjoittaa?


      • Yritän_kysyä
        asdf9876 kirjoitti:

        Se onkin hyvä kysymys. Miten kukaan voi väittää tietävänsä mitä ja kuka tänne kirjoittaa?

        "Sitten jossain vaiheessa hän alkaa vaatimaan, että on tutkittava miltä koneelta kaikki nämä minunkin "roolissani" kirjoitetut tekstit on kirjoitettu ja todetaan, että juuri tältä minun koneeltani."
        Yritän kysyä jotenkin toisin.
        Mistä sinä tiedät että noin tapahtuu?
        Esitän kysymyksen sinulle, asd..


      • asdf9876

        Nämä narsismitapaukset ovat niin samanlaisia ja kaikki muistuttavat suurinpiirtein toisiaan, että kukaan ei voi väittää tietävänsä, kuka mitäkin tänne kirjoittaa. Joku tapaus on niin samanlainen, että lukiessa luulee sen koskevan itseään.
        Näitäkin tapauksia, joissa joku on netissä häpäisty, on nykyään pilvin pimein. En usko, että kukaan, joka kuvittelee tietävänsä kenestä on kysymys, voi oikeasti tietää sen.


      • Kirjotit_asd
        asdf9876 kirjoitti:

        Nämä narsismitapaukset ovat niin samanlaisia ja kaikki muistuttavat suurinpiirtein toisiaan, että kukaan ei voi väittää tietävänsä, kuka mitäkin tänne kirjoittaa. Joku tapaus on niin samanlainen, että lukiessa luulee sen koskevan itseään.
        Näitäkin tapauksia, joissa joku on netissä häpäisty, on nykyään pilvin pimein. En usko, että kukaan, joka kuvittelee tietävänsä kenestä on kysymys, voi oikeasti tietää sen.

        Kirjoitit, asd..., että sinun vainoojasi vaatii selvittämään sinun kirjoitustesi täällä alkuperän ja hän saa sen selville, koska joku sen hänelle kertoo.
        Kysyin, että mistä sinä tiedät että noin tapahtuu?


      • asdf9876

        Niinkuin sanoin jossain vaiheessa, aikanaan.


      • Et_halua_vast
        asdf9876 kirjoitti:

        Niinkuin sanoin jossain vaiheessa, aikanaan.

        Et halua vastata...
        Tämän ketjun aivan lopussa sinulle myös pari viestiä joissa kyselen siitä narsistista joka sinua vainoaa.


      • Anonyymi
        mags-pags-gags-naks kirjoitti:

        Aurinko paistaa- nyt pitää kohta lähteä nauttimaan kevätsäästä- lähde sinäkin ulkoilemaan.

        Luulin ekaks sinua siksi, joka kirjoittelee myös tuolla laki-ja rikososaston GS-palstoilla, taisin erehtyä ?
        Mutta sinne jätin joskus kauan kauan aikaa sitten kommentin, että todellisuudessa näitä uhreja on vain 1-2 kpl jotka joutuneet tälläisten hullujen kohteeksi.

        Ketäs nämä kaksi "kohdetta" ovat? Jos tiedät, eikö olisi syytä tehdä ilmoitus viranomaisille?


    • asfdgrthyjuki

      Tällaista julkista häpäisemistä ja nöyryyttämistä käytetään varsin yleisesti esimerkiksi uskonnollisissa yhteisöissä, Suomessa tuo on varsin tuttua varsinkin Vanhoillislestadiolaisissa piireissä... ns. "hoitokokoukset".

    • hahahaahöhöhöö

      Siksi vanhat kunnon vastavainoajat soluttautuvatkin seurakuntiin. Kylläpä on kiva narauttaa koko uskonlahko kerralla; )

    • uhreillejamuilletiedoksi

      Tutkimus: Nettitrolli on usein narsisti, psykopaatti tai sadisti

      Perjantai 19.9.2014 klo 20.33

      Nettitrolli tahtoo pahaa, väittää tutkimus.

      Tutkimus paljastaa trollauksen ja sadistisen käytöksen yhteyden erittäin vahvaksi. Trollin takana näyttää lymyävän myös poikkeuksellisen paljon psykopaatteja ja narsisteja.

      Tutkimuksen mukaan nettitrollin takaa paljastuu lähes ihmishirviö.

      Trollilla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, joka haluaa ärsyttää ihmisiä ja aiheuttaa ristiriitoja. Trolli siis provosoi. Trollaus on trollien kirjoittamista esimerkiksi erilaisiin uutisryhmiin tai keskustelupalstoille. Trolli kääntää asiat päälaelleen, joskus hauskastikin. Trolli liioittelee, valehteleekin ja saa usein paljon palautetta.

      Kanadalaistutkijat halusivat selvittää, millainen ihminen trollaa.

      Tutkimuksessa oli yhteensä yli 1200 henkilöä. Tutkittavilta kyseltiin kysymyksiä heidän käyttäytymisestään verkkokäyttäjinä.

      Henkilöt, joiden suosikkitoiminto internetissä oli juuri trollaus, osoittautuivat tietyllä tapaa hyvin samankaltaisiksi ja muista selvästi poikkeaviksi.

      Iloa loukkauksista

      Trollaaja siis näyttää todellakin saavan siitä iloa ja nautintoa, että hän saa loukata ja pahoittaa toisen ihmisen mielen. Internet tarjoaa tälle toiminnalle loppumattoman avaran toimintakentän.

      Asiantuntijoiden mukaan trolleihin törmäävän kannattaa pitää oman mielenterveyden vuoksi mielessään, että trolleihin ei kannata uhrata aikaa. Ne eivät ole sen arvoisia, koska ne haluavat vain kiusata.

      Tutkimusta on kritisoitu siitä, että tutkittavat eivät edustaneet riittävän laajaa osaa väestöstä. On myös kysytty, mielsivätkö kaikki tutkittavat trollauksen sisällön samalla tavalla kuin tutkijat.
      Lähteet: psychcentral.com, theguardian.com, psychologytoday.com
      HELJÄ SALONEN
      [email protected]

      • Entä_millainen

        Entä millainen on ihminen joka käyttää sadistista nettitrollia hyväkseen saadakseen kyykyttää toisia kirjoittajia?
        Tekeytyy trollin kaveriksi olemalla ainakin osittain samaa mieltä ja tarjoaa ikäänkuin itseään käsikynkään trollille, jonka trollin kanssa sitten yhdessä haukutaan joku muu kirjoittaja...???!!!
        Olen toistuvasti huomannut tällaisen ilmiön.


      • bfgoushgpöo
        Entä_millainen kirjoitti:

        Entä millainen on ihminen joka käyttää sadistista nettitrollia hyväkseen saadakseen kyykyttää toisia kirjoittajia?
        Tekeytyy trollin kaveriksi olemalla ainakin osittain samaa mieltä ja tarjoaa ikäänkuin itseään käsikynkään trollille, jonka trollin kanssa sitten yhdessä haukutaan joku muu kirjoittaja...???!!!
        Olen toistuvasti huomannut tällaisen ilmiön.

        olen havainnut saman asian.


    • uyfrgjkhffjkl

      Ja vielä sellastakin tapahtuu, että trollaajat voivat lavastaa jonkun vilpittömän ihmisen sisimmän ilmaukset trolliksi. Se menee sitten jo vähän monimutkaiseksi, jos oma aito itse on muiden väittämän mukaan trolli.

      • Tällä_

        Tällä palstalla pääsee mielestäni helposti eroon "trollinviitasta", jos vaikka joku olisi sellaista vihjannutkin. Minä olen joskus varmaan vahingossa osunut harhaan ja olen luullut trolliksi jotakuta joka ei ole ollut trolli. Valitettavasti oikeita trolleja liikkuu ja niistä tahtoisi päästä eroon. Kirjoitusrauha olisi niin hieno asia. Mielestäni trollit ovat tunnistettavissa kirjoitustyylistään viimeistään muutaman kommentin jälkeen.
        Minua on epäilty sekä trolliksi sekä narsistiksi toisinaan, yleensä yksi ja sama kirjoittaja, mutta kun itse tietää mikä on, niin eiköhän se riitä. Kaikki eivät voi pitää kaikista.
        Mielestäni tietty vilpittömyys näkyy teksteistä.


      • lisää.piisaa

      • uygffhjjll

        No tällä palstalla kokemani trollauksen kohteeksi joutuminen tai trolliksi luuleminen yms. on ollut niin pientä, etten niitä ole juuri laittanut merkille, vaikka välillä olen huomannut. Minusta on mielenkiintoista, että narsismipalstalla on kokemani mukaan vähemmän trollausta kuin muualla, mikäli minä jotain kirjoitan.


      • uuyggjkkkj
        uygffhjjll kirjoitti:

        No tällä palstalla kokemani trollauksen kohteeksi joutuminen tai trolliksi luuleminen yms. on ollut niin pientä, etten niitä ole juuri laittanut merkille, vaikka välillä olen huomannut. Minusta on mielenkiintoista, että narsismipalstalla on kokemani mukaan vähemmän trollausta kuin muualla, mikäli minä jotain kirjoitan.

        Ehkä johtuu siitä, että täällä on niin paljon tarkkasilmäisiä narsistien uhreja, ettei täällä trollaus pääse aivan rehottamaan. Siksipä kai kirjoittelenkin täällä.


      • Ja_tuon
        uuyggjkkkj kirjoitti:

        Ehkä johtuu siitä, että täällä on niin paljon tarkkasilmäisiä narsistien uhreja, ettei täällä trollaus pääse aivan rehottamaan. Siksipä kai kirjoittelenkin täällä.

        Ja tuon seikan kääntöpuoli on ainakin toisinaan se että saattaa heittää sen trollinapin jonkun ei-trollin otsaan... Ei tuollaisen kuitenkaan pitäisi antaa häiritä, jos itse tietää olevansa oikealla asialla. Useimmiten osuu ja uppoaa oikeaan kohteeseen.


      • Minulla_

        "Ja vielä sellastakin tapahtuu, että trollaajat voivat lavastaa jonkun vilpittömän ihmisen sisimmän ilmaukset trolliksi. Se menee sitten jo vähän monimutkaiseksi, jos oma aito itse on muiden väittämän mukaan trolli."
        Minulla on ollut ilo huomata, että vaikka trolli on yrittänyt minua kovasti kiepauttaa trollinviittaan, muut kirjoittajat eivät ole menneet halpaan :)
        Sitä en tietenkään tiedä, kuinka tosissaan on yrittänyt. Minusta trolli on ollut välillä parempituulinen, välillä sitten taas ei...
        Toivottavasti ei nyt herää tästä taas hääräämään.
        Ystävällisesti ja huomaavaisesti hän käyttää välillä nikkiä joka poikkeaa kuitenkin minun nikistäni. Tarkkasilmäinen lukija huomaa eron.


      • samaa.mieltä.trolleista

        Niin- sitähän ne trollaajat juuri tekevät kuten olemme saaneet lukea näistä narsisteista ja psykopaateista- tonkivat ja penkovat kaiken mahdollisen ja sitten uhrina kirjoitellaan internettiin. Monilla voi olla kokemusta ex-puolison taholta tälläistä käytöstä myös.
        Ja eikös alkuperäisellä kirjoittajalla ollut vielä ne sähköpostitkin lueskeltu jonkun toimesta ja myös puheluita kuunneltu ?


    • kiusaaja.liikkeellä

      Kiusaaja tehtailee Seposta järkyttäviä valheita: Tuomiokaan ei pysäytä nettipiinaajaa
      Kotimaa | 26.10.2014 | 11:03 | Päivitetty 11:0518

      Miten on mahdollista, että kiusaaja saa jatkaa mustamaalausta, vaikka hänet on tuomittu?Seppo joutui työtoverinsa ex-miehen kiusaamaksi. Häntä solvataan blogeissa, koko työyhteisö sai outoja sähköposteja ja sosiaalisessa mediassa seikkailee sivupersoona. Taistelu nettikiusaamista vastaan on lähes toivotonta, vaikka lait ovat tiukentuneet huomattavasti. Sepon kiusaaja on tuomittu käräjäoikeudessa, mutta vielä se ei ole pysäyttänyt piinaajaa.

      Aamulehden työryhmä
      Kaikki alkoi syksyllä 2012. Mies, jota kutsutaan tässä jutussa Sepoksi, alkoi saada puheluita ja tekstiviestejä, joita saattoi tulla yhdessä päivässä parikymmentä.Viestejä satoi myös sähköpostiin. Niitä saivat Sepon itsensä lisäksi hänen vaimonsa, sisarensa ja lapsensa, kaikki hänet työkaverinsa ja esimiehensä sekä näiden lukuisat yhteistyötahot, yli 700 ihmistä.Kiivaan viestinnän ydinsisältö oli pelkistettynä se, että Seppo on avionrikkoja ja varas.
      Viestien lähettäjä oli Sepolle hämärästi tuttu, hänen naispuolisen työtoverinsa ex-mies.Viestittely alkoi sen jälkeen, kun nainen oli pannut avioeron vireille. Ex-miehen mielestä Sepolla ja naisella oli suhde.Viestit luonnollisesti hämmensivät paitsi Sepon lähiomaisia, myös hänen työyhteisöään, koska ne sisälsivät hyvin alatyylisiä loukkaavia ilmaisuja ja omituisia, asiayhteydestään irrotettuja valokuvia. Työnantaja reagoi viesteihin asentamalla sähköpostiin teknisiä sulkuja. Seppo ja kiusaamisen kohteena ollut nainen hakivat ja saivat oikeudesta lähestysmiskiellon kiusaajalle. Sen jälkeen alkoi tapahtua netissä.
      Kiusaaja vuodatti sanomaansa blogeissa, joita hän urakoi pahimmillaan 12 kappaletta ainakin neljälle eri palveluntuottajalle. Kaikkien viesti oli sama: Seppo on avionrikkoja
      - Sisältö vaihteli uskonnollisista viesteistä ja rakkausrunoista rienaaviin solvauksiin, Seppo tiivistää.
      Blogit sisälsivät myös kuvia Sepon kotitalosta ja ajoneuvoista, tarkan osoitteen ja yleisen kehotuksen käydä tervehtimässä avionrikkojaa.

      Pikkuhiljaa Seppo havaitsi, että sosiaalisessa mediassa seikkaili hänen kuvallaan ja nimellään mies, jonka kanssa hänellä ei ollut mitään tekemistä.

      Kiusaaja teki Seposta profiilin Facebookiin, kuvienjakopalvelu Flickeriin ja verkostopalvelu LinkedIniin.
      Youtubeen kiusaaja latasi Seppoa solvaavia videoita. Ikävää tavaraa tuli vastaan myös Twitteristä ja Pinterestistä. Kaikissa näistä paikoista johtivat linkit blogeihin.-
      Kun rupesin oikein tositoimin jäljittämään nimeäni, päädyin lopulta pornosivustoille, Seppo kertoo.

      Lokakuun alussa Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi kiusaajan kunnianloukkauksesta 50 päiväsakkoon. Koska hän on vähävarainen, hän sai maksettavakseen yhteensä 300 euron sakon. Lisäksi hänet määrättiin maksamaan Sepolle 4 000 euron vahingonkorvaus henkisistä kärsimyksistä.-
      Rahaa en tule koskaan saamaan, se on varmaa. Se hyöty oikeudenkäynnistä kuitenkin oli, että koen yhteiskunnan tuominneen kiusaajan käyttäytymisen, Seppo pohtii.Seppo hakee parhaillaan uutta lähetysmiskieltoa, sillä kiusaaminen ei ole loppunut tuomion jälkeen. Se jatkuu ja pahenee.Rahaa häneltä on kulunut lähestysmiskiellon hakemiseen ja lakimiesten palkkioihin jo parituhatta euroa. Lisäksi on tuhraantunut tuhottomasti aikaa. Toisaalta Seppo on omien sanojensa mukaan kehittynyt melkoiseksi nettivelhoksi jäljittäessään itsestään julkaistua roskaa.

      Sepon tarina kuulostaa nettipoliisi Marko Forssin korvissa kovin tutulta.- Ei tämä mitenkään tavatonta ole.
      Kyllä näitä juttuja tulee vastaan enemmän tai vähemmän.Oikeuteen asti nettikiusaaminen päätyy harvoin. Kunnianloukkausta on todella vaikea saada oikeuskäsittelyyn.

      Viime vuonna niistä tehtiin peräti 5 000 rikosilmoitusta, mutta käräjille asti päätyi ainoastaan 150 tapausta.
      Jatkossa meno ehkä muuttuu.Sepon kaltaisia nettikiusattuja auttanee se, että vuoden alussa rikoslakiin lisättiin termit "vainoaminen" ja "viestintärauhan rikkominen".Näistä lievempi eli viestintärauhan rikkominen tarkoittaa toistuvaa häirintää eli vaikkapa jatkuvaa soittelemista ja viestittämistä. Vainoamisessa on kyse vakavammasta tapauksesta.

      • jatkoa--

        Se aiheuttaa kohteessaan jo jonkinasteista pelkoa ja ahdistusta.Viestintärauhan rikkomisesta tuomitaan käytännössä sakkoihin. Vainoamisesta voi saada maksimissaan kaksi vuotta vankeutta.-
        Tapausten määrä on yllättänyt lainlaatijankin. Vuoden alusta tähän päivään mennessä vainoamisen perusteella on tehty jo 565 rikosilmoitusta. Viestintärauhan rikkomisesta ilmoituksia on kertynyt 682, Marko Forss laskee.Identiteettivarkaus eli vaikkapa toisen nimissä somessa esiintyminen ei ole Suomessa vielä rikos, mutta vuoden päästä tämäkin muuttuu. Oikeusministeriössä on valmisteilla laki, jonka perusteella identiteettivarkaudesta voi saada sakkoja. Päätöksiä alkaa putoilla pikkuhiljaa.Ensi- ja turvakotien liiton Oulun ja Mikkelin jäsenyhdistykset seuraavat viisivuotisessa hankkeessa parisuhteen päättymiseen liittyvää vainoamista.Ne ovat pyytäneet kaikkia käräjäoikeuksia lähettämään itselleen vainoamisesta annettuja tuomioita.Hanketyöntekijä Ulla Valtonen on saanut käsiinsä tähän mennessä kuusi tuomiota. Niiden rangaistukset vaihtelevat sakoista vuoden vankeuteen.-

        Yksikään tapaus ei perustu pelkästään nettikiusaamiseen, mutta elektroniikan käyttäminen liittyy nykyisin lähes kaikenlaiseen vainoon.
        Sepon ja muiden uhrien kannalta pahinta on se, että oikeuden tuomiosta huolimatta ikävää materiaalia on lähes toivotonta saada pois netistä.Seppo on lähettänyt eri palveluntarjoajille useita pyyntöjä poistaa itseään koskevat solvaukset sivustoilta.Youtube, Flikr ja Google -tilit on poistettu nopeasti.- Mutta esimerkiksi Googlen blogeja on käytännössä mahdoton saada suljetuksi. Niitä ei lopeteta, koska ne eivät ole minun luomani. Google vaatii jäljennöksen lainvoimaisesta oikeuden päätöksestä. Sellaista minulla ei vielä ole. Jos vastapuoli valittaa tuomiosta hovioikeuteen, voin joutua odottamaan vielä kuukausia.Samoin on LinkedInin laita. Se ei suostu poistamaan Seppoa solvaavaa tiliä, koska se on luotu toisen ihmisen nimissä.-

        Nyt esimerkiksi työnhakija, joka etsii tietojani, voi saada minusta todella kummallisen käsityksen, esimiesasemassa työskentelevä Seppo sanoo.Hän on tuskastunut myös siihen, miten paljon yksityisen ihmisen pitää nähdä vaivaa löytääkseen ne kanavat ja osoitteet, joiden kautta maailmanlaajuisten nettipalveluiden pitäjiin saa yhteyden.- Jos haluaa olla yhteydessä esimerkiksi Googlen ylläpitoon, yhteystietoja pitää todella etsiä, Seppo kertoo.Se vaatii myös vankkaa kielitaitoa. Myös tietosuojavaltuutetun toimisto on täystyöllistetty yksityisten ihmisten kanteluista. EU:n tuomioistuin päätti toukokuussa, että Googlen ja muiden hakukoneiden ylläpitäjien on pyynnöstä poistettava epäasialliset ja vanhentuneet hakutulokset.

        Tietosuojavaltuutettu Reijo Aarnio kertoo, että tällä hetkellä käsittelyssä on reilusti yli 20 kantelua, ja puhelin soi jatkuvasti.Nettipoliisi Marko Forss on samaa mieltä siitä, että nettivainoajan jälkien siivoaminen on sotkuista hommaa. Siitä huolimatta hän neuvoo uhreja toimimaan.Lähetysmiskielto on toimiva väline tapauksissa, jossa viestejä lähetetään uhrille suoraan.Blogit ja identiteettivarkaus ovat ainakin ensi syksyyn asti hankalampi savotta.- Nämä tapaukset ovat monesti hyvin ikäviä ja pitkäkestoisia.

        Siitä huolimatta kehotan uhreja keräämään todisteita ja tekemään rikosilmoituksia. Myös palveluntarjoajille kannattaa tehdä sitkeästi pyyntöjä poistaa ikävä materiaali. Jos ensimmäinen kerta ei onnistu, kannattaa yrittää toisen kerran.Forss kertoo tapauksesta, jossa kunnan sosiaalityöntekijää kiusattiin ja vainottiin fyysisesti ja netin kautta kaksi vuotta.- Ensimmäinen tuomio oli kahdeksan kuukautta ehdollista vankeutta.
        Kun kiusaaminen ei loppunut, toinen rangaistus oli saman verran ehdotonta ja kymppitonnin korvaukset.Sepolle jäi oikeuskäsittelyn jälkeen sellainen tuntuma, että nettikiusaaminen on vielä niin outo asia, ettei oikeusviranomaisillakaan ole kunnon asiantuntemusta käsitellä sitä. Heiltä puuttuu teknistä osaamista.Hän yrittää olla ajattelematta koko tapausta, mutta ei kulu päivääkään, ettei se jotenkin tupsahtaisi mieleen. Hän iloitsee kuitenkin siitä, että perhe ja työnantaja ovat suhtautuneet inhottavaan prosessiin ymmärtäväisesti.- Ymmärrän asian sananvapaudenkin siinä mielessä, ettei sivuja lähdetä sulkemaan heti kun jollekin tulee paha mieli. Mutta jos ihminen alentuu käyttämään sananvapautta törkeästi väärin, yhteiskunta antaa hänelle siihen nyt hyvän mahdollisuuden.Seppo vertaa omien kokemustensa pohjalta internettiä taiteilijan siveltimiin.-
        Niillä pahantahtoinen ihminen voi maalata toisesta kuvan, jossa rajana on vain mielikuvitus. Uhri ei voi tehdä paljon muuta kuin yrittää olla välittämättä. Tästä linkistä pääset Varjo-hankkeen materiaalipankin sivulle. Sivun alalaidassa on ladattava opas digitaalisesta vainosta parisuhteessa.


      • jatkon.jatkoa

        Näin suojaudut nettikiusaajalta
        Älä provosoidu asiattomista kommenteista.Pidä kaikkien verkkoprofiiliesi yksityisasetukset mahdollisimman tiukkoina.Tarkista yksityisyys- ja turva-asetukset säännöllisesti. Pidä tietokoneesi ja puhelimesi virusturva ajan tasalla.Rajoita Facebookissa tietosi näkymään vain kavereille, äläkä hyväksy kavereita, joista et ole aivan varma.Pyydä myös kavereitasi olemaan jakamatta tietojasi eteen päin. Pyydä myös, etteivät he merkitse eli täggää sinua valokuviin.Jaa tietoa itsestäsi ylipäänsä hyvin varovaisesti.Älä käytä samaa salasanaa monessa eri verkkopalvelussa ja rakenna ne niin, etteivät ne sisällä henkilökohtaisia sanoja tai numeroita.Älä avaa millään välineellä liitetiedostoja, jos et tiedä, mitä ne sisältävät ja kuka ne on
        lähettänyt.Älä lataa epämääräisiä sovelluksia koneellesi tai puhelimeesi.Tallenna kaikki todisteet. Ota asiattomista sivuista kopiot kuvakaappauksella eli koneen print screen -napilla ja tallenna ne koneesi tekstinkäsittelyohjelmaan. Tallenna soittojen ja viestien päivämäärät ja kellonajat. Säästä sähköpostit.Kun löydät itsestäsi asiatonta materiaalia vaikkapa verkkopalvelusta, tee ilmoitus palvelun ylläpitäjälle.Jos häirintä on jatkuvaa, tee ilmoitus poliisille.Jos koet vainoa päättyneessä parisuhteessa, pitkä ja perusteellinen ohjeistus suojautumiseen löytyy Varjo-hankkeen sivuilta kohdasta Digitaalinen suojautuminen. Lähde: Nettipoliisi ja Varjo-hanke.
        GoogleFacebookTwitterLinkedin


      • asdf9876

        Juuri tuollaisia narsisti-kiusaajat ovat. Erittäin sinnikkäitä, ja jatkavat ja jatkavat elämänsä loppuun asti. Millään heistä ei koskaan pääse eroon.
        Minuakin on vainottu 14 vuotta ja loppua ei näy.
        Vasta tämän vuoden alussa aloin kertomaan tästä ja olen yrittänyt puolustautua. Turhaan.
        Narsisti jatkaa juonitteluaan ja virittelee ansojaan.
        Kun joutuu tuollaisen ihmisen vainon kohteeksi saa heittää hyvästit entiselle elämälleen, sillä siihen ei ole ikinä enää paluuta.


      • Mistä_
        asdf9876 kirjoitti:

        Juuri tuollaisia narsisti-kiusaajat ovat. Erittäin sinnikkäitä, ja jatkavat ja jatkavat elämänsä loppuun asti. Millään heistä ei koskaan pääse eroon.
        Minuakin on vainottu 14 vuotta ja loppua ei näy.
        Vasta tämän vuoden alussa aloin kertomaan tästä ja olen yrittänyt puolustautua. Turhaan.
        Narsisti jatkaa juonitteluaan ja virittelee ansojaan.
        Kun joutuu tuollaisen ihmisen vainon kohteeksi saa heittää hyvästit entiselle elämälleen, sillä siihen ei ole ikinä enää paluuta.

        Mistä sen narsistin hikieä riittää? Työtön?
        Tiedätkö yhtään motiivia?
        Yleensä eivät niin kummia motiiveja tarvitse, mutta esim. jos minun narsistini tekee jotain aivan hullua, on takana yleenä vastoin narsistin tahtoa katkennut suhde jossa narsisti jäänyt tavalla tai toisella nuolemaan näppejään.


      • Vaihtoeht_
        Mistä_ kirjoitti:

        Mistä sen narsistin hikieä riittää? Työtön?
        Tiedätkö yhtään motiivia?
        Yleensä eivät niin kummia motiiveja tarvitse, mutta esim. jos minun narsistini tekee jotain aivan hullua, on takana yleenä vastoin narsistin tahtoa katkennut suhde jossa narsisti jäänyt tavalla tai toisella nuolemaan näppejään.

        Vaihtoehtoisesti tullut petetyksi jossain bisneksessä tai jotenkin joutunut ylimielisyyden kohteeksi taholta, josta ei tahdo syystä tai toisesta sellaista kokea, entinen hyvä lähde tms.


      • asdf9876

        Narsistit ovat uskomattoman sinnikkäitä uhrinsa kiusaamisessa, siihen riittää aina aikaa. Motiivin ei tarvitse olla kovin kummallinen.


      • Jokin_lähtökohta
        asdf9876 kirjoitti:

        Narsistit ovat uskomattoman sinnikkäitä uhrinsa kiusaamisessa, siihen riittää aina aikaa. Motiivin ei tarvitse olla kovin kummallinen.

        Jokin lähtökohta on. Jokin syy on.
        Olen oman narsisti-psykopaattini tuntenut iät ja ajat. Tiedän että senkään aika kapasiteetti eivät ole rajattomia. Aika alkaa jostain ja loppuu johonkin.
        Jostakin on kimmahtanut jos mittavaa vainoamista tekee.
        Yleensä narsistilla on rahallinen/taloudellinen etu mitä tavoittelee uhrinsa kautta. Jokin omaisuuteen liittyvä juttu saa narsistin tavoittelemaan uhrinsa kautta jotain.
        Jos epäilee, että uhri on jotenkin hänelle vaaraksi tai hänen tiellään, ei myöskään uhohda ja jätä kokonaan rauhaan.
        Mutta tosiasia on, että narsisti tarvitsee uusia ja yhä uusia lähteitä mittavan määrän, ja niiden pyörittämiseen menee mittavasti aikaa.
        Kysyinkin sinulta, asd..., sinun narsistisi motiivia miksi on noin uskomattoman mittavasti sinun kimpussasi, ja kysyin myös, miten sen aika riittää.
        Ei näihin pakko tietenkään ole vastata, mutta kysyn nyt kun olen lukenut sinun kirjoituksiasi täällä palstalla.


      • asdf9876

        Tiedän kyllä päivänselvän syyn, mutta en halua sitä tänne kirjoittaa, sen lisäksi vallanhalu, ehkä myös raha.


      • Ok_Pääasia
        asdf9876 kirjoitti:

        Tiedän kyllä päivänselvän syyn, mutta en halua sitä tänne kirjoittaa, sen lisäksi vallanhalu, ehkä myös raha.

        Ok. Pääasia että itse tiedät mistä on kyse.
        Etkö voi muuttaa? Vai oletko ajatellut sietää tuollaista kuinka pitkään tahansa?


      • siinäsyitäkerraksi
        asdf9876 kirjoitti:

        Tiedän kyllä päivänselvän syyn, mutta en halua sitä tänne kirjoittaa, sen lisäksi vallanhalu, ehkä myös raha.

        esimerkiksi sellanen että pettyi osituksessa. pettämisen pyhittäminen on syy vainomiselle, haluaa kaikella lailla saada petetyn ihmisen huonoon valoon nostattaakseen omaa egoaan. unohtanut että hiekkalaatikkoleikit kuului lapsuuteen.


      • Kuulostaa_
        siinäsyitäkerraksi kirjoitti:

        esimerkiksi sellanen että pettyi osituksessa. pettämisen pyhittäminen on syy vainomiselle, haluaa kaikella lailla saada petetyn ihmisen huonoon valoon nostattaakseen omaa egoaan. unohtanut että hiekkalaatikkoleikit kuului lapsuuteen.

        Kuulostaa ällöttävältä. Pilaa sinun elämää. Etkö voi muuttaa kauemmas hänestä? Ymmärrän että tietokonemurron voi tehdä asuit missä tahansa, mutta mainetta on ehkä vaikeampi pilata kun ei ole livenä mahdollista.
        Nimen muutos. Eikö poliisi ota kantaa jos tietokoneesikin on hakkeroitu ja puhelimesi?


      • asdf9876

        Nimen muutos olisikin hieno juttu.
        Olen kysynyt poliisilta noista, mutta siellä ei innostuttu asiasta. En tiedä minkälaiset todisteet asiasta pitäisi olla.
        Itse asiassa olen ajatellut muuttamista. Sitten kun muutan, muutan todella kauaksi.


      • Jonkun_tietok
        asdf9876 kirjoitti:

        Nimen muutos olisikin hieno juttu.
        Olen kysynyt poliisilta noista, mutta siellä ei innostuttu asiasta. En tiedä minkälaiset todisteet asiasta pitäisi olla.
        Itse asiassa olen ajatellut muuttamista. Sitten kun muutan, muutan todella kauaksi.

        Jonkun tietokoneasiantuntijan mielipide. Eikä sen tarvitse olla mikään supernero sen asiantuntijan, joku mikrotukihenkilö. Olen joskus saanut puhelinneuvonnasta henkilön käymään katsomassa minun konettani kun oli pieni probleema joka ei puhelimessa selvinnyt. Tai viet koneen korjaamoon ja kysyt mielipidettä. Ei sinun tarvitse sanoa, että se sukulainen siellä stalkkaa kun sitä ja tätä, vaan ihan vain voisit kysyä että mitä ne ilmiöt mahtavat olla, ja että sinusta ei ole mahdoton tilanne, että joku olisi hakkeroinut...
        Sitten kun on ikäänkuin mustaa valkoisella voit tehdä tutkintapyynnön. Voisiko mennä noin?


      • tämäonniintosi
        Jonkun_tietok kirjoitti:

        Jonkun tietokoneasiantuntijan mielipide. Eikä sen tarvitse olla mikään supernero sen asiantuntijan, joku mikrotukihenkilö. Olen joskus saanut puhelinneuvonnasta henkilön käymään katsomassa minun konettani kun oli pieni probleema joka ei puhelimessa selvinnyt. Tai viet koneen korjaamoon ja kysyt mielipidettä. Ei sinun tarvitse sanoa, että se sukulainen siellä stalkkaa kun sitä ja tätä, vaan ihan vain voisit kysyä että mitä ne ilmiöt mahtavat olla, ja että sinusta ei ole mahdoton tilanne, että joku olisi hakkeroinut...
        Sitten kun on ikäänkuin mustaa valkoisella voit tehdä tutkintapyynnön. Voisiko mennä noin?

        Uskaltaudun kuitenkin kertoon oman kokemukseni näistä nettijutuista. Kiusaajani väitti että olisin lähetellyt nimettömiä viestejä hänelle koneeltani. Pyysin nähdä ne viestit ei antanut, väitti että sisältö muuttuu jos niitä laitetaan koneelta toiselle, kuinka ollakaan sain sitten viestin kiusaajaltani jossa hän väitti jonkun tunnetun tietokonegurun(opettaja) neuvoneen häntä hakeen minulle rangaistusta lähettämieni viestien vuoksi. KOska en ollut lähettänyt niitä viestejä kävin saman opettajan luona näyttämässä materiaalit jotka kiusaajani oli aikonut käyttää todisteena minua vastaan ja niissä oli myös mainittuna tuon opettajan nimi todistjana minua vastaan. Ensin hän kävi läpi materiaalin kaikki (Useampia IP numeroita sekä tuntemattomia domän numeroita), oli mukanani, hän vihastui todella kovaa ja kielsi olleensa missään tekemisissä kiusaajani kanssa, ei edes tunne sitä eikä se matsku, jonka opettaja kiusaajani mukaan oli aikaisemmin sanonut todistastavan minua vastaan, ollut hänelle ollenkaan tuttu. Kiusaajani siis tempasi tuulesta tunnetun henkilön nimen saadakseen pontta jutulleen. En sitten tiedä veikö pettaja asiaa eteenpäin, hän oli kuitenkin erittäin tuohtunut yrityksestä pilata hänenkin maine.
        Opettaja kehotti minua varmistamaan liittymäni salauksen. Kävin vielä yhdessä IT alan liikkeessä saman matskun kans, He olivat myös sitä mieltä että siitä matskusta ei millään käy ilmi että viestit jotka myös olivat mukana olisivat lähtöisin minun IP ja MAC numerosta. He neuvoivat kuinka salaan nettiliittymäni. Sen tein eikä enää ole tullut smanlaisia syytöksiä. Siitä seurasi uusia syytöksiä joiden vuoksi köytinkin käräjillä mutta hävisivät nekin.
        OLen ollut kanssaan vastatusten tuolla toisella palstalla, sieltä hänet bannattiin.
        Täällä saan trollin aina joskus niskaani mutta suhtaudun häneen nykyisin huumorilla. OLen myös varovainen kirjoituksissani.


      • asdf9876

        Hienoa, että voitit!


      • Tietokoneella_
        tämäonniintosi kirjoitti:

        Uskaltaudun kuitenkin kertoon oman kokemukseni näistä nettijutuista. Kiusaajani väitti että olisin lähetellyt nimettömiä viestejä hänelle koneeltani. Pyysin nähdä ne viestit ei antanut, väitti että sisältö muuttuu jos niitä laitetaan koneelta toiselle, kuinka ollakaan sain sitten viestin kiusaajaltani jossa hän väitti jonkun tunnetun tietokonegurun(opettaja) neuvoneen häntä hakeen minulle rangaistusta lähettämieni viestien vuoksi. KOska en ollut lähettänyt niitä viestejä kävin saman opettajan luona näyttämässä materiaalit jotka kiusaajani oli aikonut käyttää todisteena minua vastaan ja niissä oli myös mainittuna tuon opettajan nimi todistjana minua vastaan. Ensin hän kävi läpi materiaalin kaikki (Useampia IP numeroita sekä tuntemattomia domän numeroita), oli mukanani, hän vihastui todella kovaa ja kielsi olleensa missään tekemisissä kiusaajani kanssa, ei edes tunne sitä eikä se matsku, jonka opettaja kiusaajani mukaan oli aikaisemmin sanonut todistastavan minua vastaan, ollut hänelle ollenkaan tuttu. Kiusaajani siis tempasi tuulesta tunnetun henkilön nimen saadakseen pontta jutulleen. En sitten tiedä veikö pettaja asiaa eteenpäin, hän oli kuitenkin erittäin tuohtunut yrityksestä pilata hänenkin maine.
        Opettaja kehotti minua varmistamaan liittymäni salauksen. Kävin vielä yhdessä IT alan liikkeessä saman matskun kans, He olivat myös sitä mieltä että siitä matskusta ei millään käy ilmi että viestit jotka myös olivat mukana olisivat lähtöisin minun IP ja MAC numerosta. He neuvoivat kuinka salaan nettiliittymäni. Sen tein eikä enää ole tullut smanlaisia syytöksiä. Siitä seurasi uusia syytöksiä joiden vuoksi köytinkin käräjillä mutta hävisivät nekin.
        OLen ollut kanssaan vastatusten tuolla toisella palstalla, sieltä hänet bannattiin.
        Täällä saan trollin aina joskus niskaani mutta suhtaudun häneen nykyisin huumorilla. OLen myös varovainen kirjoituksissani.

        Tietokoneella on niin helppo kiusata ja uhkailla ihmisiä asiantuntijuudella kun ihmiset eivät välttämättä ymmärrä mikä on mahdollista ja mikä ei.
        Hyvä kun sait apua.


      • Muista_
        Jonkun_tietok kirjoitti:

        Jonkun tietokoneasiantuntijan mielipide. Eikä sen tarvitse olla mikään supernero sen asiantuntijan, joku mikrotukihenkilö. Olen joskus saanut puhelinneuvonnasta henkilön käymään katsomassa minun konettani kun oli pieni probleema joka ei puhelimessa selvinnyt. Tai viet koneen korjaamoon ja kysyt mielipidettä. Ei sinun tarvitse sanoa, että se sukulainen siellä stalkkaa kun sitä ja tätä, vaan ihan vain voisit kysyä että mitä ne ilmiöt mahtavat olla, ja että sinusta ei ole mahdoton tilanne, että joku olisi hakkeroinut...
        Sitten kun on ikäänkuin mustaa valkoisella voit tehdä tutkintapyynnön. Voisiko mennä noin?

        Muista pyytää todiste hakkeroinnista.


      • LiiankinTuttua
        tämäonniintosi kirjoitti:

        Uskaltaudun kuitenkin kertoon oman kokemukseni näistä nettijutuista. Kiusaajani väitti että olisin lähetellyt nimettömiä viestejä hänelle koneeltani. Pyysin nähdä ne viestit ei antanut, väitti että sisältö muuttuu jos niitä laitetaan koneelta toiselle, kuinka ollakaan sain sitten viestin kiusaajaltani jossa hän väitti jonkun tunnetun tietokonegurun(opettaja) neuvoneen häntä hakeen minulle rangaistusta lähettämieni viestien vuoksi. KOska en ollut lähettänyt niitä viestejä kävin saman opettajan luona näyttämässä materiaalit jotka kiusaajani oli aikonut käyttää todisteena minua vastaan ja niissä oli myös mainittuna tuon opettajan nimi todistjana minua vastaan. Ensin hän kävi läpi materiaalin kaikki (Useampia IP numeroita sekä tuntemattomia domän numeroita), oli mukanani, hän vihastui todella kovaa ja kielsi olleensa missään tekemisissä kiusaajani kanssa, ei edes tunne sitä eikä se matsku, jonka opettaja kiusaajani mukaan oli aikaisemmin sanonut todistastavan minua vastaan, ollut hänelle ollenkaan tuttu. Kiusaajani siis tempasi tuulesta tunnetun henkilön nimen saadakseen pontta jutulleen. En sitten tiedä veikö pettaja asiaa eteenpäin, hän oli kuitenkin erittäin tuohtunut yrityksestä pilata hänenkin maine.
        Opettaja kehotti minua varmistamaan liittymäni salauksen. Kävin vielä yhdessä IT alan liikkeessä saman matskun kans, He olivat myös sitä mieltä että siitä matskusta ei millään käy ilmi että viestit jotka myös olivat mukana olisivat lähtöisin minun IP ja MAC numerosta. He neuvoivat kuinka salaan nettiliittymäni. Sen tein eikä enää ole tullut smanlaisia syytöksiä. Siitä seurasi uusia syytöksiä joiden vuoksi köytinkin käräjillä mutta hävisivät nekin.
        OLen ollut kanssaan vastatusten tuolla toisella palstalla, sieltä hänet bannattiin.
        Täällä saan trollin aina joskus niskaani mutta suhtaudun häneen nykyisin huumorilla. OLen myös varovainen kirjoituksissani.

        No mun kokemuksen mukaan näillä luonnevikaisilla on AINA taipumusta väittää "kaikkien muidenkin olevan sitä mieltä että.." ja toinen on just tuo "se ja se asiantuntijakin oli sitä mieltä, kun näytin sille ne..." jne. Toisin sanottuna niitä "asiantuntijoita, todistajia, samaa mieltä olevia muita ihmisiä" löytyy muka aina, todellisuudessa näiden väitteiden tarkoitus on vaan saada sut epävarmaksi itsestäsi ja asiastasi, jos kerran toisella on takanaan niin ja niin paljon täysin samaa mieltä olevia ihmisiä.. mitä korkeammassa asemassa, sen varmemmin ja tehokkaammin nää luonnevikaiset niitä "siteeraa".


      • tämäonniintosi
        LiiankinTuttua kirjoitti:

        No mun kokemuksen mukaan näillä luonnevikaisilla on AINA taipumusta väittää "kaikkien muidenkin olevan sitä mieltä että.." ja toinen on just tuo "se ja se asiantuntijakin oli sitä mieltä, kun näytin sille ne..." jne. Toisin sanottuna niitä "asiantuntijoita, todistajia, samaa mieltä olevia muita ihmisiä" löytyy muka aina, todellisuudessa näiden väitteiden tarkoitus on vaan saada sut epävarmaksi itsestäsi ja asiastasi, jos kerran toisella on takanaan niin ja niin paljon täysin samaa mieltä olevia ihmisiä.. mitä korkeammassa asemassa, sen varmemmin ja tehokkaammin nää luonnevikaiset niitä "siteeraa".

        Niin ja nämä luennevikaiset tulostelevat täältäkin heidän mielen mukaisia ja sairaita ajautksiaan tyydyttäviä tekstejä joita uhrin ystäväpiirille näyttelemällä yrittää todistaa uhrin syyllistyneen juuri sen läheisen ihmisen herjaamiseen, tarkoituksenaan pilata uhrin ja läheisen välit.
        Kuten meillä myös tapahtuu edelleenkin.
        Samoin hävittyään käräjillä mainostaa tuomiota kuinka uhri on saanut elinikäisen lähestymiskiellon häntä kohtaan, pitäen kuitenkin huolen että kukaan ei pääse lukemaan tuomiota joka juurikin on aivan päinvastainen mitä luonnevikainen väittää.
        UHrin ystäväpiiri, seurustelusuhde, ja työpaikka ovat juurikin niitä alueita joihin hän iskee. Meillä iski.
        Kirjanhan tässä voisi kirjoittaa, mutta olen jo nyt paljastanut liikaa. Enkä haluaa enää joutua hampaisiisa.


      • asdf9876

        Minäkin olen ihmetellyt, miksi jatkuvasti on sähköpostissani. Eilen oli siellä suunnilleen joka kerta, kun katsoin sähköpostia. No, ainakin joku oli.......
        Alkaa epäilyttämään, että lähettelee sieltä itselleen vihapostia minun sähköpostistani, että näyttäisi siltä, että minä niitä lähettelen hänelle. Haluaa näin todistaa, että minä juuri olen se hullu ja vaarallinen ihminen, joka vainoan häntä, eikä päinvastoin.
        Joka tapauksessa minä olin se, joka jouduin muuttamaan kauaksi pois samalta seudulta, missä hän asuu. Minulle on sanottu monta kertaa, että pitää katkaista välit kokonaan. Emme ole tavanneet kuuteen vuoteen, eli sen jälkeen kun muutin pois. En häiritse häntä koskaan puhelinsoitoin enkä tekstiviestein, vaan pyrin olemaan mahdollisimman vähän tekemisissä.


      • Miten_minusta
        tämäonniintosi kirjoitti:

        Niin ja nämä luennevikaiset tulostelevat täältäkin heidän mielen mukaisia ja sairaita ajautksiaan tyydyttäviä tekstejä joita uhrin ystäväpiirille näyttelemällä yrittää todistaa uhrin syyllistyneen juuri sen läheisen ihmisen herjaamiseen, tarkoituksenaan pilata uhrin ja läheisen välit.
        Kuten meillä myös tapahtuu edelleenkin.
        Samoin hävittyään käräjillä mainostaa tuomiota kuinka uhri on saanut elinikäisen lähestymiskiellon häntä kohtaan, pitäen kuitenkin huolen että kukaan ei pääse lukemaan tuomiota joka juurikin on aivan päinvastainen mitä luonnevikainen väittää.
        UHrin ystäväpiiri, seurustelusuhde, ja työpaikka ovat juurikin niitä alueita joihin hän iskee. Meillä iski.
        Kirjanhan tässä voisi kirjoittaa, mutta olen jo nyt paljastanut liikaa. Enkä haluaa enää joutua hampaisiisa.

        Miten minusta tuntuu, että ainakin minä saisin kahelin leiman jos yrittäsin jollekin todistella näitä nettijuttuja "jonkun kirjoittamaksi jollekin".


      • Käytättekö_
        asdf9876 kirjoitti:

        Minäkin olen ihmetellyt, miksi jatkuvasti on sähköpostissani. Eilen oli siellä suunnilleen joka kerta, kun katsoin sähköpostia. No, ainakin joku oli.......
        Alkaa epäilyttämään, että lähettelee sieltä itselleen vihapostia minun sähköpostistani, että näyttäisi siltä, että minä niitä lähettelen hänelle. Haluaa näin todistaa, että minä juuri olen se hullu ja vaarallinen ihminen, joka vainoan häntä, eikä päinvastoin.
        Joka tapauksessa minä olin se, joka jouduin muuttamaan kauaksi pois samalta seudulta, missä hän asuu. Minulle on sanottu monta kertaa, että pitää katkaista välit kokonaan. Emme ole tavanneet kuuteen vuoteen, eli sen jälkeen kun muutin pois. En häiritse häntä koskaan puhelinsoitoin enkä tekstiviestein, vaan pyrin olemaan mahdollisimman vähän tekemisissä.

        Käytättekö gmailia? En käyttäisi, kun siinä on vähän oudot asetukset joka tapauksessa. Tulee jotain tietoa että google käy tilillä, hakevat jotain tietoa. Gmail-sähköpostia en juurikaan käytä.


      • Ja_miten

        Ja miten oma älypuheilin ja gmail? Miten nämä yhteydet? Oletteko nyt ihan varmoja että se on teidän narsistinne joka siellä käy?


      • asdf9876

        Ei minulla ole älypuhelinta, eikä tablettia. Ettei voi ajatella, että ne olisivat ne toiset sijainnit, tai jokin muu oma laite. Minulla on vain tietokone. En tietenkään ole varma, mutta jokuhan se on?


      • tämäonniintosi
        Miten_minusta kirjoitti:

        Miten minusta tuntuu, että ainakin minä saisin kahelin leiman jos yrittäsin jollekin todistella näitä nettijuttuja "jonkun kirjoittamaksi jollekin".

        Joo mietin silloin aikoinaan että uskallanko alkaa kyseleen noiden väitteide perään, mutta kun vaakakupissa oli oma mielenrauha ja mahdollinen syytös jostakkin jota en ole tehnyt niin otin härkää sarvista. Eikä sen jälkeen olekaan tullut syytöksiä että minun koneelta olisi laitettu viestejä jollekin. ON erittäin tärkeää että langaton liittymä on salattu. Sähköpostiin eikä minnekään muualle pääse ilman salasanaa.
        En käytä g-mailia.


      • jotain.on.tai.ovat
        asdf9876 kirjoitti:

        Ei minulla ole älypuhelinta, eikä tablettia. Ettei voi ajatella, että ne olisivat ne toiset sijainnit, tai jokin muu oma laite. Minulla on vain tietokone. En tietenkään ole varma, mutta jokuhan se on?

        Voivat olla jotain moottoripyöräkerholaisia, hämäräheikkejä, huumediilereitä ,kriminaaleja, vankilakundeja ?


    • häippäissyt

      Mut saaminen on eri, kuin näpäisy.

    • sdadad

      Provosoi ja provosoi häntä ja kun hän tekee jotain sellaista, josta voit ilmoittaa, tee rikosilmoitus.....

      • veronmaksaja_

        Kuka maksaa?


    • YhtäMieltä

      Olipa hieno aloitus! Kiitos sinulle.

      Narsisti toimii juuri kuvaamallasi tavalla ja hyvin korkeasti koulutetut ja fiksut ihmisetkin menevät suin päin lankaan, kun narsisisti osoittaa jotain sormella. Usein tilanne on vielä se, että narsisti on itse tehhyt jotain väärää, ja siirtää sormella osoittamalla huomion (ja häpeän) pois itsestään johonkin toiseen henkilöön.

      • hrytu8754hg

        Ja jos narsisti kokee joutuvansa tappiolle, tai pelkää paljastuvansa, tekee hän nopeasti itsestään uhrin. Sitten se onkin narsisti itse, joka on joutunut pahan kiusaajan uhriksi!


      • uijehryfbdgv

        Sitten taas hyvin korkeasti koulutetut ja fiksut ihmiset menevät narsistin lankaan........ kun uskovat narsistia, joka väittää olevansa se todellinen uhri. Näinhän se menee.


      • asdf9876

        Mistä sitten tunnistaa kumpi on narsisti, jos molemmat väittävät toisiaan narsisteiksi.
        Se on todella helppoa: se on narsisti, joka laittaa toisen ihmisen kuvan ja nimen nettiin, väittää tätä rikolliseksi ja levittää näitä mahdollisimman laajalle.Vaikka käyttäisi millaisia tekosyitä tekonsa oikeuttamiseksi. Se on kiistämätön tosiasia. Sen tajuamiseen ei tarvita edes pitkää koulutusta. Tuollainen teko todistaa niin suurta empatiakyvyn puutetta, kykenemättömyyttä asettua toisen asemaan.
        Minä en ole kenenkään kuvia enkä nimeä nettiin laittanut, enkä aio laittaakaan.
        Mitä tulee siihen, kuka kuvani ja nimeni nettiin on laittanut, niin siitäkään ei ainakaan minulla ole mitään epäselvyyttä. Yksi ja sama ihminen, joka luultavasti on nyt tekeytynyt "narsistin uhriksi".


    • jjgddgklkgdfjk

      Google varmaan tietää minusta enemmän kuin kukaan muu, mutta onneksi enemmän totta kuin kukaan muu.

      • koomistakin.ollut

        Meistä kaikista ihmisistä löytyy enemmän tai vähemmän näitä narsistisia piirteitä.
        Välillä on kiva ollut vähän pelleilläkin näiden asioiden kanssa.
        - olla vähän niinkuin ei tietäisikään mistä kysymys ja leikkiä ikäänkuin itsekkin sellaista peliä.
        - olen myös kerännyt aika paljon tietoa näistä ja tehnyt "tutkimuksia" ihmisten käyttäytymisestä- aikani kuluksi.
        - välillä ollut aika koomisiakin piirteitä.


    • ApUaLöytyy

      Olispa kiva tietää minkä ikäinen olet asdf9876 Oletko jäänyt jonkun ikävän narsistin aiheuttaman surutyön luuppiin [Luuppi = kierre] moneksi vuodeksi pyörimään. Mene terapeutille, kerro sille älä täällä

      • hullu-maailma

        Narsistin aiheuttaman trauman paraneminen saattaa kestää. Haluaisin vain tietää, kuinka kauan? Ehkä asdf9876 on laillani menettänyt luottonsa terapeutteihin. Minä pyysin apua, mutta auttajat kumauttivatkin airolla päähän, kun räpiköin naristin ja hänen hovinsa luomassa lietelammessa.

        Nyt useamman vuoden jälkeen olen pääosin tyytyväinen elämääni, mutta kokemukset pysyvät mielessä varmaan vielä dementikkonakin. On asioita, joita ei voi unohtaa. Aina kun lukee tai kuulee muiden ihmisten vastaavista kokemuksista, mielen valtaa toivottomuus. Kiusaaminen ja suoranainen sadismi kouluissa, työpaikoila, vanhainkodeissa ja psykiatrisilla osastoilla, .. pohjaa uskoakseni hyvin usein narsismiin. Joka kerta tulee voimaton olo, kun kuuleen asiantuntijan, psykologin tai muun selvitysmiehen sössöttelevän tuttua juttua siitä, kuinka vastuuhenkilöt eivät voi mitään ja jos voivatkin niin järjestävät asiat siten, että ongelmat esille ottanut ihminen joutuu elämässään vakaviin vaikeuksiin. On pelottavaa huomata aina uudelleen, kuinka pahat ihmiset jyräävät kaikkialla ja ne joilla olisi valta toimia, ulkoistavat itsensä vastuusta. He korkeintaan seuraavat tilannetta. Useimmiten kääntävät katseensa pois.

        Tämä oli vuodatus, mutta siis maailman pahuutta ei voi paeta. Sitä sivusta seuratessa narsistin uhrin omatkin traumat uusiutuvat.


      • jjgfddtgujikhggh

        Olen aika samaa mieltä...

        Monet auttajat puhuvat samoin kuin narsistini: "Ei tähän mikään auta".
        Kun ei haluta tehdä sitä yksinkertaisinta voimallista asiaa: Puhuta rehellisesti reiluja, loogisia, henkisesti väkivallattomia sanoja.
        Jotkut harvat niin osaavat puhua, ja varmasti sellaisia terapeutteja on olemassa,
        mutta kokemukseni mukaan valtaosa ihmisistä vertauskuvallisesti "lyö puulla päähän".
        Mielestäni kenties henkisen väkivallan kierrettä ei haluta lopettaa, koska se edellyttää sitä, että auttaja ei antaudu houkutukselle käyttää ylimääräistä henkistä valtaa kommunikaatiossa. Niin kauan kun hän ylläpitää henkisen väkivallan kokemusta kohteessa, hän saa tietyllä tavalla tämän itsekin valtaansa.
        Narsistin uhria nähdäkseni voi auttaa vain henkilöt, joilla ei ole sellaista tarvetta.


      • toinenuhri
        hullu-maailma kirjoitti:

        Narsistin aiheuttaman trauman paraneminen saattaa kestää. Haluaisin vain tietää, kuinka kauan? Ehkä asdf9876 on laillani menettänyt luottonsa terapeutteihin. Minä pyysin apua, mutta auttajat kumauttivatkin airolla päähän, kun räpiköin naristin ja hänen hovinsa luomassa lietelammessa.

        Nyt useamman vuoden jälkeen olen pääosin tyytyväinen elämääni, mutta kokemukset pysyvät mielessä varmaan vielä dementikkonakin. On asioita, joita ei voi unohtaa. Aina kun lukee tai kuulee muiden ihmisten vastaavista kokemuksista, mielen valtaa toivottomuus. Kiusaaminen ja suoranainen sadismi kouluissa, työpaikoila, vanhainkodeissa ja psykiatrisilla osastoilla, .. pohjaa uskoakseni hyvin usein narsismiin. Joka kerta tulee voimaton olo, kun kuuleen asiantuntijan, psykologin tai muun selvitysmiehen sössöttelevän tuttua juttua siitä, kuinka vastuuhenkilöt eivät voi mitään ja jos voivatkin niin järjestävät asiat siten, että ongelmat esille ottanut ihminen joutuu elämässään vakaviin vaikeuksiin. On pelottavaa huomata aina uudelleen, kuinka pahat ihmiset jyräävät kaikkialla ja ne joilla olisi valta toimia, ulkoistavat itsensä vastuusta. He korkeintaan seuraavat tilannetta. Useimmiten kääntävät katseensa pois.

        Tämä oli vuodatus, mutta siis maailman pahuutta ei voi paeta. Sitä sivusta seuratessa narsistin uhrin omatkin traumat uusiutuvat.

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi jjgfddtgujikhggh


    • wanderplast

      Sepon kiusaaja on olevinaan juutalainen pappi kohen, psykologi, terapeutti, turvamies, sosiaalityöntekijä, autonasentaja, talmudin, tooran ja kabbalan opettaja, atk nero, poliisi, itsepuolustuslajien opettaja, nyrkkeilijä sekä Messias. Hänellä on useita uhreja.

    • UhriKokemus

      Se on lähes uskomatonta miten narsisti saa muita ihmisiä puolelleen kiusaamaan valittua uhria. Kyse on minusta siitä että narsisti uskoo asiaansa 100 prosenttisesti, ei epäile sitä, vaan kiusaamisen tarve vain vahvistuu jos sitä kyseenalaistetaan. Se on narsistille mahdollista, koska narsisti ei tunne empatiaa niin kuin muut ihmiset, ei tunne häpeää, eikä tunne syyllisyyttä. Minusta narsistilta puuttuvat edellä mainitut aivojen tunnelohkot. Narsistilla on oma totuus jota hän toteuttaa.
      Narsisti uhkailee seurauksilla jos hänen tahtoaan ei toteuteta. Esimerkiksi arkaluonteisten tietojen paljastamisella. Sen pelossa muut saattavat kiusata uhria. Muut kiusaajat saattavat ajatella, että on parempi olla narsistin puolella ettei itse tule kiusatuksi ja elämä on helpompaa. Sen takia narsisti kyselee ihmisiltä kaikenlaista jotta hän voi käyttää niitä tietoja henkilöä vastaan kun siihen on tarvetta.
      Älä anna narsistille mitään tietoja itsestäsi!

      • ytdhkkgfdchkl

        Varmaan sen takia harva kiusattuja puolustaa, kun pelkää tulevansa itse kiusatuksi.
        Kyllä sen huomaa ihan netissäkin. Välillä kommentoin jos koen, että kirjoituksissa jotakin toista väärin sorretaan, mutta aina en viitsi itsekään, kun ei ole voimavaroja narsistien uhriuden ynnä muun lisäksi vielä lukea sitten inhottavia viestejä sen takia, että on yrittänyt kommentoida oikeudenmukaisesti jonkun nettikirjoittajan viestejä. Mutta tavallaan koen, että jos koskaan kohtaa mitään epäoikeudenmukaisuutta, sitä pitäisi olla aina voimia ja rohkeutta kommentoida.
        Se olisi ainakin moraalinen ihannetilanne, jos pystyisi.


      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta ilmiöhän valitettavasti on ja pysyy. Tätä lukiessa tuli mieleen vuosien takaa työpaikalta psykopaattinen vanha eukko, joka pyöritti hovia ja sai 98% muistakin uskomaan paskajuttujaan ja puolustelemaan sairaita tekemisiään. Erityisesti jäi mieltä vaivaamaan tapaus, jossa psykopaatti oli lähettänyt useille kymmenille muille työntekijöille herjaussähköpostin, jossa hän mustamaalasi jo pitkään kiusaamaansa naista. Rikollisessa sepustuksessaan akka ruoti uhrinsa persoonaa kertomalla omia sairaita käsityksiään ja väitti uhrin olevan häpeäksi koko työyhteisölle sekä työnantajalle. Homma oli eukon tuottamaa täyttä paskaa. Esimiehet ainoastaan puolustelivat kirjoittajan suurta ja eläväistä persoonaa ja varoittivat kertomasta asiasta mitään herjauksen kohteelle, joka muutoin olisi vienyt asian tutkintaan.


    • UhriKokemus

      Narsisti saattaa selittää kiusaamista sillä, että "mä vaan kokeilin". Sitä kokeilua voi kestää koko elämän ajan, vuosikymmeniä, eilen tee siitä loppua. On hyvä muistaa, vaikka ei olisi missään yhteydessä narsistiin. Hän voi olla aina kiusaajasi. Kiusaa kun siihen on mahdollisuus. Toisaalta narsistista voi päästä helposti irti. Ensin täytyy vain itselle tehdä selväksi, ettei hyväksy minkäänlaista kiusaamista. Sanoo sen selvästi narsistille. Tärkeintä on minusta ymmärtää se, että kyseessä on "parantumaton" narsisti. Ja puolustautuu kiusaamista vastaan. Narsistin vietävänä ei saisi olla, se voi johtaa uhrin henkiseen tuhoon.

    • Anonyymi

      Narsistiin ja hänen hoviin pitää katkaista kaikki välit. Samoin kaikkiin, jotka uskovat narsistin jutut.

      • Anonyymi

        Minua mietityttää nyt se, että kun minua nyt jopa tuetaan vähentämään yhteyttä äitiini niin onko varma että se johtuu hänen käytöksen narsistisista piirteistä (mikä on nähdäkseni hyvää syy), eikä siitä että äitini on heikentynyt ja minä vahvistunut, niin äitini puolella ei ole niin hauskaa olla (mikä on nähdäkseni huonompi syy eettisesti).


        "pphggfghjjkkj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua mietityttää nyt se, että kun minua nyt jopa tuetaan vähentämään yhteyttä äitiini niin onko varma että se johtuu hänen käytöksen narsistisista piirteistä (mikä on nähdäkseni hyvää syy), eikä siitä että äitini on heikentynyt ja minä vahvistunut, niin äitini puolella ei ole niin hauskaa olla (mikä on nähdäkseni huonompi syy eettisesti).


        "pphggfghjjkkj"

        Asiantuntijuus liittyen narsistiseen käytökseen on mielestäni aivan liian vähäistä.
        Sen pitäisi saavuttaa vähintään Youtuben tohtorien taso.

        "ppoyhhhjjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijuus liittyen narsistiseen käytökseen on mielestäni aivan liian vähäistä.
        Sen pitäisi saavuttaa vähintään Youtuben tohtorien taso.

        "ppoyhhhjjkk"

        Alan maineeltani sellaiseksi, että minulle on eräässä mielessä vähät väliä siitä millainen julkinen maineeni on, Tuskin se mitään tptta on kumminkaan. Voin sitten esiintyä henkilönä jonka maineessa on epäselvyyksiä. :)

        "popuyghhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan maineeltani sellaiseksi, että minulle on eräässä mielessä vähät väliä siitä millainen julkinen maineeni on, Tuskin se mitään tptta on kumminkaan. Voin sitten esiintyä henkilönä jonka maineessa on epäselvyyksiä. :)

        "popuyghhjj"

        Toivottavasti asia joskus selviää,

        "popyhghjhjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti asia joskus selviää,

        "popyhghjhjjk"

        Mulla on nyt kokemusta julkisesta esiintymisestä hyvässä ja huonossa valaistuksessa.
        Kumpikin sujuu tavallaan.

        "ppuyhhghhjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt kokemusta julkisesta esiintymisestä hyvässä ja huonossa valaistuksessa.
        Kumpikin sujuu tavallaan.

        "ppuyhhghhjj"

        Jossain neuvottiin, että ihmisten puheista ei kannata murehtia, koska he puhuu mitä heitä huvittaa ja juttu on mitä on. Että se kannattaa vaan sivuuttaa.


        "popuygggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain neuvottiin, että ihmisten puheista ei kannata murehtia, koska he puhuu mitä heitä huvittaa ja juttu on mitä on. Että se kannattaa vaan sivuuttaa.


        "popuygggh"

        Vaikuttaisi siltä, että narsismivideot youtubessa lisääntyvät vauhdilla.
        Täällä keskustelu ei ole edistynyt.


        "ppiutgghjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaisi siltä, että narsismivideot youtubessa lisääntyvät vauhdilla.
        Täällä keskustelu ei ole edistynyt.


        "ppiutgghjkk"

        https://www.youtube.com/watch?v=DD-aIzfhpuQ

        Youtubessa on niin hyviä vifroita, ettei niihin verrattuna tästä keskustelusta täällä ole mielestäni juuri mihinkään.


        "poyhgjhjkk"


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=4lLUySDlTwM

        lisää tärkeää asiaa


        "ppoihhhjhjj"

        Aika hassua että äiti on korjaillut käsityönään kilipukkia, josta on lähetetty minulle valokuva. heheheh


        "ppuhhhjjjkk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hassua että äiti on korjaillut käsityönään kilipukkia, josta on lähetetty minulle valokuva. heheheh


        "ppuhhhjjjkk"

        Äiti myös kävi oveni takana. Näytti ihan noita-akalle ja ojensi minulle omenan.

        Tuli assosiaatio Lumikkiin ja seitsemään kääpiöön.


        "ppougghjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti myös kävi oveni takana. Näytti ihan noita-akalle ja ojensi minulle omenan.

        Tuli assosiaatio Lumikkiin ja seitsemään kääpiöön.


        "ppougghjhj"

        Mä väittäisin että väitteeni "jokaisen oma vale" on tieteellisesti pätevämpi kuin "jokaisen oma totuus".


        "ppoihhjhjjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä väittäisin että väitteeni "jokaisen oma vale" on tieteellisesti pätevämpi kuin "jokaisen oma totuus".


        "ppoihhjhjjk"

        Tietämättämyydestä on niin valtavasti vahinkoa...omasta tietämättömyydestäni ja muiden tietämättömyydestä.
        Olen oppinut uutta ja järkyttynyt sitä edeltäneestä tietämättömyydestä.
        Kriisipuhelimeen en voi soittaa järkytyksestäni tietämättömyydestäni, koska heitä ei tietämättömyytensä huoleta kokemusteni perusteella.

        "ppouyghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämättämyydestä on niin valtavasti vahinkoa...omasta tietämättömyydestäni ja muiden tietämättömyydestä.
        Olen oppinut uutta ja järkyttynyt sitä edeltäneestä tietämättömyydestä.
        Kriisipuhelimeen en voi soittaa järkytyksestäni tietämättömyydestäni, koska heitä ei tietämättömyytensä huoleta kokemusteni perusteella.

        "ppouyghj"

        Alkaa vähän tuntumaan että alan itse oppia joistain asioista liikaa enää keskustellakseni ihmisten kanssa,


        "ppiyhgghhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaa vähän tuntumaan että alan itse oppia joistain asioista liikaa enää keskustellakseni ihmisten kanssa,


        "ppiyhgghhh"

        Mun olis ollut parempi olla hiljaa kuin pölistä asioista, joista en tiedä tarpeeksi.
        Mutta ei onnistunut ilmapiirissä jossa ihmiset puhelee niitä näitä vielä vähäisemmällä tiedolla.


        "popugtghghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun olis ollut parempi olla hiljaa kuin pölistä asioista, joista en tiedä tarpeeksi.
        Mutta ei onnistunut ilmapiirissä jossa ihmiset puhelee niitä näitä vielä vähäisemmällä tiedolla.


        "popugtghghj"

        Toisaalta, jos tietää paljon, kannattako siitäkään välttämättä puhua ?

        Elis ehkä jos ei tiedä mitään kannattaa olla hiljaa kuten myls siinä tapauksessa että tietää liikaa.

        Mutkikasta.

        "pouhghjj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta, jos tietää paljon, kannattako siitäkään välttämättä puhua ?

        Elis ehkä jos ei tiedä mitään kannattaa olla hiljaa kuten myls siinä tapauksessa että tietää liikaa.

        Mutkikasta.

        "pouhghjj"

        Äiti sanoi tänään jotain todella fiksua, Että voisi vielä vanhalla iällä tehdä jotain muutoksia.
        Jos hän sen tekisi, osoittaisi että vanhakin voi muuttua. Minä uskon ettei muutokselle ole ikärajaa.


        "ppgfgghhh"


    • Anonyymi

      Aloituksen kirjoittaja on niin oikeassa. Ihmiset uskoo narsistia. Narsistit ovat taitavia manipuloimaan.

      • Anonyymi

        No mä oon tuolta kohtalolta pelastanut itseni nolaamalla näin itse itseni netissä....oon levitellyt ympäriinsä KAIKKI mahdollisen nolon itsestäni massiivisesti.


        ppoiiuuuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mä oon tuolta kohtalolta pelastanut itseni nolaamalla näin itse itseni netissä....oon levitellyt ympäriinsä KAIKKI mahdollisen nolon itsestäni massiivisesti.


        ppoiiuuuii

        yksi syy miksi tulin tänne on se kun huomasin ettei kriisipuhelimessa välttämättä henkilön asia pysy niin kahdenkeskisenä kuin sanotaan jne-. niin oon aatellut että parempi äkkiä itse levittää itsestään julkisesti kaikki mahdollinrn nolo, kuin se että niitä' joku kertoo muka jännittävä'nä salajuoruna,


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi syy miksi tulin tänne on se kun huomasin ettei kriisipuhelimessa välttämättä henkilön asia pysy niin kahdenkeskisenä kuin sanotaan jne-. niin oon aatellut että parempi äkkiä itse levittää itsestään julkisesti kaikki mahdollinrn nolo, kuin se että niitä' joku kertoo muka jännittävä'nä salajuoruna,


        ppoiiuuuu

        Osin narsismin uhriuden takia päätin ryhtyä taiteolijaksi joka estettomasti ilmaisee tunteensa yleisölle.



        ppiuuuyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osin narsismin uhriuden takia päätin ryhtyä taiteolijaksi joka estettomasti ilmaisee tunteensa yleisölle.



        ppiuuuyyu

        mä nolaan itteni noloimmallaan kaikkien edessä,.,,niin mitä kellään on enää nolattavaa niin ei tarvii stressata


        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mä nolaan itteni noloimmallaan kaikkien edessä,.,,niin mitä kellään on enää nolattavaa niin ei tarvii stressata


        ppoiuyyy

        Ja sit mä teen mun taiteiljaimagon semmosen estottoman tunteenilmaisun taiteesta. Niin se ei sit enää oo niin nolokaan.

        ppiouuyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sit mä teen mun taiteiljaimagon semmosen estottoman tunteenilmaisun taiteesta. Niin se ei sit enää oo niin nolokaan.

        ppiouuyyuyu

        oon sen johdosta saanu jo yli 5000 nettiseuraajaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oon sen johdosta saanu jo yli 5000 nettiseuraajaa

        Ja nyt sit lopuksi mä nolasin itseni aivovaurioituneena virtuaalimielikuvitusihastumalla professoriin ja se sitten oli jo niin noloa että vissiin professori ajatteli nolata mut oikeen kunnolla, mut niin, mä tunnustan reippaasti näin käyneen,.


        ppoiouuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt sit lopuksi mä nolasin itseni aivovaurioituneena virtuaalimielikuvitusihastumalla professoriin ja se sitten oli jo niin noloa että vissiin professori ajatteli nolata mut oikeen kunnolla, mut niin, mä tunnustan reippaasti näin käyneen,.


        ppoiouuu

        Ja mä oon sisällyttänyt ton professorijutun tutkimukseeni josta on tehnyt tiedettä....eli silleen kultivoinut sen asian jotten vaikuta jollein hupakolle, koska mä en oo mikään hupakko noin naistyyppinä. niin siitä vähän hätäännyin,


        ppiyhhyhyhhj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä oon sisällyttänyt ton professorijutun tutkimukseeni josta on tehnyt tiedettä....eli silleen kultivoinut sen asian jotten vaikuta jollein hupakolle, koska mä en oo mikään hupakko noin naistyyppinä. niin siitä vähän hätäännyin,


        ppiyhhyhyhhj

        siis että en kestä jos joudun hupakon maineeseen pelkän virtuaalisen taideisnpiraation takia



        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis että en kestä jos joudun hupakon maineeseen pelkän virtuaalisen taideisnpiraation takia



        ppoiuuuu

        Ku olisi hyvin outoa olla elämästään 50 vuodesta 49 vuotta selibaatissa elänyt hupakko


        ppoiuuyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku olisi hyvin outoa olla elämästään 50 vuodesta 49 vuotta selibaatissa elänyt hupakko


        ppoiuuyuyu

        siis se olis kohtuutonta jos miltei täysselibaattikin olisi hupakko, pelkään virtuaali-inspiraation takia


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis se olis kohtuutonta jos miltei täysselibaattikin olisi hupakko, pelkään virtuaali-inspiraation takia


        ppoiuiuuu

        joka vieläpä oli älyllissuuntautunut



        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka vieläpä oli älyllissuuntautunut



        ppoiuuuu

        ja kun se johtu vielä siitä kun minä luulin eka professorilla olevan sama kiinnostusaihe kuin mulla vaikkei se sit ollutkaan ihan sama, mutta oli sit vähän myöhäistä huomata


        ppopoii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja kun se johtu vielä siitä kun minä luulin eka professorilla olevan sama kiinnostusaihe kuin mulla vaikkei se sit ollutkaan ihan sama, mutta oli sit vähän myöhäistä huomata


        ppopoii

        Mun kirjoitus kertoo vain nolaamisesta yleensä, ei narrsismista nyt vaan mistä vaan nolaamisesta


        ppooiuuuui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kirjoitus kertoo vain nolaamisesta yleensä, ei narrsismista nyt vaan mistä vaan nolaamisesta


        ppooiuuuui

        mua nyt on nolattu vähän joka lähtöön enkä mä vielkää tän nolompi oo.
        Jos mä vielä teen nolaamisen ennatyksestä itselleni valttikortin.


        ppoiuiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mua nyt on nolattu vähän joka lähtöön enkä mä vielkää tän nolompi oo.
        Jos mä vielä teen nolaamisen ennatyksestä itselleni valttikortin.


        ppoiuiuuuu

        Mä oon jo tottunut siihen että mua järkätään ihmisten eteen pällisteltäväksi niin hyvissä kuin huonoissa tunnelmissa. ..enkä oo kauheesti moksiskaa


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon jo tottunut siihen että mua järkätään ihmisten eteen pällisteltäväksi niin hyvissä kuin huonoissa tunnelmissa. ..enkä oo kauheesti moksiskaa


        ppoiiuuu

        siis mä en ota niin kauheesti tästä aiheesra stressiä...mulle ei oo maailman kauhein asia ihmisten edessä nolaaminen


        ppoiuuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis mä en ota niin kauheesti tästä aiheesra stressiä...mulle ei oo maailman kauhein asia ihmisten edessä nolaaminen


        ppoiuuuyuy

        sillen vaa että: "Jaa noh..tää nyt on taas tätä...."
        Ja semmoi narrin rooli multa jossain määrin sujuuki


        poioiiii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sillen vaa että: "Jaa noh..tää nyt on taas tätä...."
        Ja semmoi narrin rooli multa jossain määrin sujuuki


        poioiiii

        Tätyykin ehkä ottaa tilanne vakavammin koska mustamaalauksella on on ollut aiempaa vakavammat seuraukset,

        poiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätyykin ehkä ottaa tilanne vakavammin koska mustamaalauksella on on ollut aiempaa vakavammat seuraukset,

        poiiuuu

        Aikoinaan mä selvisin siitä julkisella esiintymisellä....koska oikee minä ja se mustalaalausversio on niin erilaiset, ettei se mustamaalaus oikeen mee läpi minut kunnolla nähtäessä.


        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoinaan mä selvisin siitä julkisella esiintymisellä....koska oikee minä ja se mustalaalausversio on niin erilaiset, ettei se mustamaalaus oikeen mee läpi minut kunnolla nähtäessä.


        poiuuuu

        Se tässä on mun onneni, että mä oon näyttämötaiteilija niin mä en niin kauheesti kärsi siitä jos mä joudun yleisön eteen.
        Ja on minulla pikkusen koomikkoakin, niin jos mä joudun jotenkin vähän nolosti pällisteltäväksi, niin kyllä mä kestän sen, yleensä ne katseet valkenee, kun ihmiset ovat minua hetken päällistelleet.
        Siis ilmeisesti hoksaavat asian oikean laidan. Ainakin ennen tyypillisesti kävi niin.,


        ppooiiuiuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tässä on mun onneni, että mä oon näyttämötaiteilija niin mä en niin kauheesti kärsi siitä jos mä joudun yleisön eteen.
        Ja on minulla pikkusen koomikkoakin, niin jos mä joudun jotenkin vähän nolosti pällisteltäväksi, niin kyllä mä kestän sen, yleensä ne katseet valkenee, kun ihmiset ovat minua hetken päällistelleet.
        Siis ilmeisesti hoksaavat asian oikean laidan. Ainakin ennen tyypillisesti kävi niin.,


        ppooiiuiuiu

        Hirveen harvoin mulla on ollut mitään ongelmia sileen että oon oikeesti näytillä.
        Se mustamaalaus tolmii vain selän takaa,
        Joten selän takaa toimijoita on nyt syytä epäillä epärehellisiksi,



        pouuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveen harvoin mulla on ollut mitään ongelmia sileen että oon oikeesti näytillä.
        Se mustamaalaus tolmii vain selän takaa,
        Joten selän takaa toimijoita on nyt syytä epäillä epärehellisiksi,



        pouuuyu

        Koska tietty kun minua ei nää ja mun kaa juttele voi kuulija kehittääomaa mielikuvitustaan mutta eihän se minuun mitä'än liity oikeesti.,


        ppoiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tietty kun minua ei nää ja mun kaa juttele voi kuulija kehittääomaa mielikuvitustaan mutta eihän se minuun mitä'än liity oikeesti.,


        ppoiiuuuu

        Ne jotka uskoo sitä mustamaalausta se voi olla heille jopa vähän nolo tilanne kohdata minut kasvotusten. Eihän mulle juuri kukaan niitä juttuja kasvotusten koskaan puhukaan.


        ppoiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka uskoo sitä mustamaalausta se voi olla heille jopa vähän nolo tilanne kohdata minut kasvotusten. Eihän mulle juuri kukaan niitä juttuja kasvotusten koskaan puhukaan.


        ppoiuiuu

        Koska mä oon itseasiasa oikeesti aika fiksun ja asiallisen oloinen henkilö-
        Kiusaamistilanteissa saa kenen vaan vaikuttamaan oudolle,


        poiuuyyyy


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe