Synteettiset Välilevyt ja Rytkyvät Tyrät

PaksujaKirjojaLukenut

Ystäväni väittää kiven kovaan että nykyisin ei ole mahdollista vaihtaa välilevyä.
Pitääkö paikkansa? En oikein usko sillä nykytekniikalla voidaan tehdä kulumattomia moottoreita (tojotalla voi ajaa nykyisin puoli miljoonaa ja skaanialla kaksi miljoonaa), lisäksi tehdään tekoniveliä ja tehdäämpä tekolinssejä silmiinkin. Tyräleikkauskin on nykyisin pelkkä vitsi. Miksi ei olisi mahdollista tehdä synteettistä välilevyä, esimerkiksi välilevyrappeuman hoitamiseksi?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ystäväoikeassa

      Ystäväsi on oikeassa.

      Kehitys kehittyy, mutta välilevyjä ei toistaiseksi ole mahdollisuus vaihtaa terveisiin.

    • ProlapsusOrErectus

      Tahdon heti onnitella hyvän ja viisaan ystävän johdosta. Teitä on todellakin kohdannut onni elämässänne. Osaattehan arvostaa sitä.
      Välilevytyräleikkaus ei todellakaan ole vitsi vaan se on leikkaus(siinä leikataan ihmistä). Vieläpä vaativa sellainen. Näiltäkin palstoilta löytyy tarinoita epäonnistuneista välilevyleikkauksista joiden seuraus on ollut pyörätuoli ja päivittäinen katetrointi.
      Aikoinaan eräs lääketieteeseen perehtynyt henkilö piti netissä hyvin asiapitoista palstaa. Hän ei nojautunut pelkästään koululääketieteeseen vaan hallitsi myös homeopatian ja luontaishoidot. Hänen viestinsä oli: Pitää hoitaa sairautta, ei oireita. Koululääketiede keskittyy enemmän oireiden hoitoon, valitettavasti. Annetaan yhteen oireeseen pillereitä, toiseen toisia pillereitä. Molemmilla pillereillä on haittavaikutuksia ja niihin tulee taas kahdet tai kolmet pillerit lisää. Niilläkin on tietysti haittavaikutuksia ja yhteisvaikutuksia jne. Kohta pilleripurkkeja on jo kolmekymmentä ja elämä ihan sekaisin. Asioihin löytyy usein ratkaisu ja hoito ilman apteekin tyhjennystä. Mutta lääketehtaiden mahti(ja rahan voima) on liian voimakas, siksi ihmiset lääkitään sairaaksi.

    • voi vaihtaa. minulle leikattiin n. 8 vuotta sitten välilevyproteesi ja kivut jäivät leikkauspöydälle. välilevy oli rikki ja pursusi hapanta massaa hermoon, josta aiheutu pirulliset kivut. jostain oon nyttemmin kuullut, ettei niitä leikkauksia enää tehdä, en tiedä miksi :)

    • gdfgdfgdfgdf

      Ihmisiin ei päde ihan sama kuin koneisiin. Etenkin nivel- ja luuleikkaukset ovat hyvin steriilejä. Kyseessä on alueet, jonne ei saa päästää taudinaiheuttajia. Muuten seuraukset ovat ikäviä, tulehduksia ja kuolioita. Materiaalista ei saa irrota myrkyllisiä kemikaaleja. Proteesin pitää pysyä muodossaan, vaikka siihen kohdistuu jatkuva rasitus ja kaikki elimistön omat nesteet voivat reagoida sen kanssa. Välilevyä ei ole yhtä vaivatonta vaihtaa ja uusia säännöllisesti kuin auton kuluneita mitä lie tulppia. Esim. jotkin lonkkaproteesimateriaalit ovatkin osoittautuneet huonoiksi. Jokainen on varmasti myös kuullut ikäviä kokemuksia silikonirintaproteeseista.

      Selän nikamat voidaan luuduttaa yhteen. Monesti aika myös tekee saman, jollei leikkausta tehdä. Eli nikamat luutuvat yhteen naapurinikaman kanssa. Itse ottaisin mieluummin luudutuksen kuin laittattaisin huonosti tunnettua vierasta materiaalia niin oleelliseen paikkaan kehossa (kyseessä ei ole "vain" selkä, vaan oleellinen osa keskushermostoa).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe