Tallensin win 10 iso.tiedoston tikulle netistä. Minulla on yhdessä koneessa käyttiksenä win 10 mistä tikku tehty. Voiko sen asentaa toiseen tekniikalta erillaiseen itse kasattuun kotikoneeseen? Koneessa mistä tikku tehtiin oli ensin win 7 home premium ja se päivitetty win 10 mistä tikku. Pitääkö toisen koneen levylle ensin asentaa win 7 tai win 8.1? Ei varmaan onnistu tyhjälle kiintolevylle? Miten aktivointi? Voiko tikulta asentaa toimivan win 10 ilmaisen päivityksen loputtua eli heinäkuun jälkeen?
Win 10 asennus
2
89
Vastaukset
- M-rak
Lisenssi pitää olla, Windows ei ole ilmaisohjelma, jota voi asennella ihan miten sattuu. Kahteen koneeseen tietysti kaksi eri lisenssiä. Linuxit ovat ilmaisia.
- MSLörppö
Kannattaako asentaa?
"Windows 10:n urkintaa ei voi pysäyttää – rajoitettu yritysversiokin lörpöttelee hurjia määriä
Windows 10:n yksityisyydensuoja on herättänyt paljon keskustelua. Microsoft on myöntänyt suoraan, että telemetriatietojen keräämistä ei voi estää
Tuoreen testin mukaan jopa rajusti rajoitettuna Windows kuitenkin otti yhteyttä yli 30 erilaiseen Microsoft-osoitteeseen jopa 2578 kertaa 30 tunnin aikana. Tällöin käytössä oli kaikki mahdolliset säädöt sekä kolmannen osapuolen DisableWinTracking-sovellus.
Rajoittamaton Enterprise Edition -versio otti yhteyttä 51 osoitteeseen yli 5500 kertaa 8 tunnin aikana. 30 tunnin aikana eri keruuosoitteiden määrä kasvoi jopa 113:een, kertoo Forbes.
Home-käyttäjille rajoitusvaihtoehtoja ei ole edes tarjolla
Microsoftin Joe Belfiore on todennut, että tietyissä toiminnoissa Microsoft ei voi edes tarjota vaihtoehtoa rajoittamiseen, sillä datankeruu on tärkeää "järjestelmän terveyden kannalta".
Yhtiö ei kuitenkaan ole kertonut, mitä tällainen elintärkeä data käytännössä olisi ja miksi koneen pitää sitä varten ottaa yhteyttä yli 100 osoitteeseen tuhansia kertoja päivässä."
http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/windows-10-n-urkintaa-ei-voi-pysayttaa-rajoitettu-yritysversiokin-lorpottelee-hurjia-maaria-6302364
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665341Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1324165Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771722- 631395
- 2611107
- 471092
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E120917Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim43762Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31693Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.38652