Muun muassa hotelli- ja ravintola-arvosteluja sisältävässä TripAdvisor-palvelussa annettiin hiljattain kiukkuista palautetta helsinkiläisravintola Groteskille.
Ravintolassa asioinut henkilö kertoo arvostelussa tyytymättömyytensä tarjoilijan toimintaan: maistelumenuta ei asiakkaan mukaan voinut tilata vain puolelle seurueesta.
Mitä mieltä sinä olet? Pitääkö asiakkaan antamaan julkiseen palautteeseen vastata samalla mitalla?
https://www.tripadvisor.fi/ShowUserReviews-g189934-d781224-r345524188-Grotesk-Helsinki_Uusimaa.html
http://www.makuja.fi/artikkelit/5731536/ajankohtaista/suomalaisravintoloitsijan-vastaus-toykeaan-palautteeseen-todistaa-ettei-asiakas-ole-aina-oikeassa-maksetaan-samalla-mitalla-takaisin/st_refDomain=www.facebook.com&st_refQuery=
Suomalaisravintoloitsijan töykeä vastaus
3
204
Vastaukset
- YlimielisetFirmatAlas
Että ei loppunut ylimielisyys edes totuuksilla asiakkaita karkottavan, täysin asiaperusteisen palautteen myötä, vaan millekään yrityksen edustajalle sopimaton ylimielisyys jatkui entistä enemmän asiakkaita karkottavalla vastauksella, jossa HIUKAN paradoksaalisesti kertovat heillä olevan "joitain sääntöjä ja ohjenuoria, joita haluamme noudattaa", mutta sitten vasta aivan myöhemmässä yhteydessä itkevätkin: "mutta ilman muuta tehdään aina poikkeus, jos siitä neuvotellaan"
Elikkäs mitäkähän kauppaneuvotteluja ne olisivat sitten halunneet suostuakseen tekemään "ilman muuta" poikkeuksen sääntöön, josta kertoivat haluavansa pitää kiinni???!!!! Kun ilmeisestihän nämä olivat sitä puolen seurueen maistelukierrosta pyytäneet ihan in first place, eivätkä olleet suostuneet, vaan ylimielisesti kieltäytyneet seurannutta kritiikkiä kestämättä. Ja onhan nyt tuollainen sääntö kerrassaan älytön, varsinkin järjellisiä, tai minkaanlaisia perusteluita esittämättä!
Ymmärrän toki että asiakkaissakin on kus*päitä, joiden pääasiallinen tarkoitus on häiriköidä ja pahimmillaan ryöstää. Mutta tässähän aivan selvästi sekä palautteenantajan että siihen vastanneen ravintolan edustajan kirjoituksista päätellen oli asiakas ensin halunnut asiallisesti tilata puolen seurueen maistelukierroksen, ja siitä oli "kiinnipidettävien typerien sääntöjen" nojalla kieltäydytty, ja siitä annettu räväkkää kritiikkiä, jolloin olisi järkevällä bisneslogiikalla ja ammattimaisella asiakaspalvelutaidolla ollut vielä mahdollisuus saada seurue maksavia asiakkaita, mitälie neuvotteluja olisi ravintola siinä sitten kaivannut...
Mutta vilpittömästi kiitos ilmeisesti nimensä mukaiselle Groteskille, ja myöskin asiaa kommentoineille, kommentoinnista päätellen, nimellään palvelun "korkeus"tasosta kertovalle Juurelle ja tuhmuudestaan nimellään ilmeisesti totuudenmukaisesti kertovalle Naughty BRGR:lle todellisten, yritysten edustajille ja asiakaspalvelutoimijoille täydellisen sopimattomien asenteiden avoimesta paljastamisesta maksavia asiakkaita kohtaan!
Tiedänpähän nyt, ja lähimmäiseni myös, ettemme ikinä kanna rahaa em. lafkoille!- Paskaa-ei-pakko-sietää
"siitä annettu räväkkää kritiikkiä"
Se että asiakas kutsuu tarjoilijaa toistavasti nimikkeellä vitun ämmä / fucking bitch (kirjoituksista ei käy ilmi kummalla kielellä keskustelu käytiin) on sinun mielestäsi "räväkkää kriittiikkiä"????? Minusta se on törkeää ja kaikki rajat ylittävää käytöstä jota ei ravintolan henkilökunnan tarvitse sietää missään olosuhteissa.
Jos olisin itse asiakkaana ollut samaan aikaan niin olisi ollut vain ja pelkästään iloinen että tuollainen täysin mitään tapoja vailla oleva pässi poistetaan ravintolasta. Jos itsekontrolli on tuota luokkaa niin öykkäröinti ja myökkääminen olisi takuuvarmasti jatkunut koko loppuillan ja pilannut muidenkin ruokailun.
Ja aloittajalle vastaus kysymykseen "Pitääkö asiakkaan antamaan julkiseen palautteeseen vastata samalla mitalla?" - kyllä pitää ja ehdottomasti, jos asiakas valehtelee aivan törkeästi ja "unohtaa" kätevästi mainita oman käytöksensä joka on ollut pääsyynä tilanteeseen.
- kek56
Veikkaan että seurue poistui aplodien saattelemana paikalta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2183174Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3072774Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.751798Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e551705Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?421575- 1221366
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,101300Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee171270Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4221260- 1051259