Kuolonkolari huonon tienhoidon takia?

634563453

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/poliisiuutiset/henkilöauton-kuljettaja-kuoli-kolarissa-mustasaaressa-1.1995517

Jos sunnuntaina tuolla oli melko syvät jäiset urat ja auto meinasi heittelehtiä pienilläkin nopeuksilla. En tiedä millainen tien kunto oli tänään mutta veikkaan että edelleen oli aika uraista. Tuota tietä aurataan niin harvoin että joka talvi sinne pääsee muodostumaan syvät urat. Voi hyvin olla että tehokkammalla aurauksella tämäkin kuolema olisi vältetty.

Ihmettelen miksi aurauksessa niin säästetään, esim auton korirakenteet tuhoavaa (lisää kuolemanriskiä kolaritilanteessa) suolaa kyllä kylvetään varmuuden vuoksi vielä 10 asteessa mutta aurata ei voi kuin joka toinen päivä. Tätä tietä ei siis suolata mutta ei näytä olevan resursseista pulaa kun muualla katsoo suolauksen määrää. Miksei vaan voitaisi aurata vähän useammin?

8

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.uria.laisinkaan

      Kuinkas tuo linkki liittyy vuodatukseen. Siellähän sanottiin että tie oli sula mutta märkä, ei urista mainittu sanallakaan.

      • ryryeryr

        Voihan se tarkoittaa että urat oli sulia, ei siinä mitenkään selvästi sanota että koko tie oli täysin sula. Sen verran paksu jää oli vielä muutama päivä sitten urien vieressä että tuskin oli täysin sulanut.


      • kitkatkatkatpitkään

        No niistä urien muodostumisesta voi katsoa tekijää peiliin! Olen seurannut vuosikymmeniä, miten typerästi ajaa 90 % kuskeista: AINA SAMALLA KOHDALLA NASTARENKAILLA vaikkei olisi edes aihetta nastoihin. Kyllä siinä uraa suntyy, kun ei ole teräskiskot kysymyksessä! Suolatut lumiset tiet ovat kaikkein luikkaimpia.
        Silti olen ajanut jo viisitoista vuotta kitkoilla, ja vähemmän ongelmia kuin sitä ennen nastarenkailla ajaen; en ajele koskaan toisten jättämissä jäljissä!


      • viitsi.naurattaa
        kitkatkatkatpitkään kirjoitti:

        No niistä urien muodostumisesta voi katsoa tekijää peiliin! Olen seurannut vuosikymmeniä, miten typerästi ajaa 90 % kuskeista: AINA SAMALLA KOHDALLA NASTARENKAILLA vaikkei olisi edes aihetta nastoihin. Kyllä siinä uraa suntyy, kun ei ole teräskiskot kysymyksessä! Suolatut lumiset tiet ovat kaikkein luikkaimpia.
        Silti olen ajanut jo viisitoista vuotta kitkoilla, ja vähemmän ongelmia kuin sitä ennen nastarenkailla ajaen; en ajele koskaan toisten jättämissä jäljissä!

        Et viittis naurattaa, tai sitten talvisin liikut vain kelkalla.


      • kitkatmullakin
        kitkatkatkatpitkään kirjoitti:

        No niistä urien muodostumisesta voi katsoa tekijää peiliin! Olen seurannut vuosikymmeniä, miten typerästi ajaa 90 % kuskeista: AINA SAMALLA KOHDALLA NASTARENKAILLA vaikkei olisi edes aihetta nastoihin. Kyllä siinä uraa suntyy, kun ei ole teräskiskot kysymyksessä! Suolatut lumiset tiet ovat kaikkein luikkaimpia.
        Silti olen ajanut jo viisitoista vuotta kitkoilla, ja vähemmän ongelmia kuin sitä ennen nastarenkailla ajaen; en ajele koskaan toisten jättämissä jäljissä!

        On mullakin kitkat, mutta ei se noiden jääurien muodostumiseen mitään vaikuta. Varsinkin ns. seututiet ovat niin kapeita, että pysyäkseen omalla kaistallaan, on ajettava käytännössä toisten käyttämää uraa pitkin. Kyllä se auraus ja jään poisto karhuamalla on ainoa keino vähentää jääuria.


      • kitkatkatkatpitkään
        viitsi.naurattaa kirjoitti:

        Et viittis naurattaa, tai sitten talvisin liikut vain kelkalla.

        Sinä et osaa varmaankaan ollenkaan ajaa autoksi kutsuttua laitetta?
        Minä olen ajellut aivan varmasti pitempään autolla, kuin sinä olet edes hengittänyt!
        Ei kannata lasten tulla aukomaan kitaansa kokeneemmille, saattaa kitalaki vaarallisesti päivettyä näin kevätauringon alkaessa paistaa kunnolla!


    • SE...Tilannenopeus

      Ei sitten noudattanut tieliikennelain 23 pykälää.

      "23 §
      Tilannenopeus

      Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. ..."



      Jos meinaa heittelehtiä pienilläkin nopeuksilla, niin sitten lasketaan nopeutta entistä enemmän.

    • vittuako.sekoilette

      Mikä vittu tässä oikein maksaa, tie oli sula ja märkä, ei siinä mitkään vitun urat ollu, mitä vittu sekoilette.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3027
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2617
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1483
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      28
      656
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe