Kuolonkolari huonon tienhoidon takia?

634563453

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/poliisiuutiset/henkilöauton-kuljettaja-kuoli-kolarissa-mustasaaressa-1.1995517

Jos sunnuntaina tuolla oli melko syvät jäiset urat ja auto meinasi heittelehtiä pienilläkin nopeuksilla. En tiedä millainen tien kunto oli tänään mutta veikkaan että edelleen oli aika uraista. Tuota tietä aurataan niin harvoin että joka talvi sinne pääsee muodostumaan syvät urat. Voi hyvin olla että tehokkammalla aurauksella tämäkin kuolema olisi vältetty.

Ihmettelen miksi aurauksessa niin säästetään, esim auton korirakenteet tuhoavaa (lisää kuolemanriskiä kolaritilanteessa) suolaa kyllä kylvetään varmuuden vuoksi vielä 10 asteessa mutta aurata ei voi kuin joka toinen päivä. Tätä tietä ei siis suolata mutta ei näytä olevan resursseista pulaa kun muualla katsoo suolauksen määrää. Miksei vaan voitaisi aurata vähän useammin?

8

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.uria.laisinkaan

      Kuinkas tuo linkki liittyy vuodatukseen. Siellähän sanottiin että tie oli sula mutta märkä, ei urista mainittu sanallakaan.

      • ryryeryr

        Voihan se tarkoittaa että urat oli sulia, ei siinä mitenkään selvästi sanota että koko tie oli täysin sula. Sen verran paksu jää oli vielä muutama päivä sitten urien vieressä että tuskin oli täysin sulanut.


      • kitkatkatkatpitkään

        No niistä urien muodostumisesta voi katsoa tekijää peiliin! Olen seurannut vuosikymmeniä, miten typerästi ajaa 90 % kuskeista: AINA SAMALLA KOHDALLA NASTARENKAILLA vaikkei olisi edes aihetta nastoihin. Kyllä siinä uraa suntyy, kun ei ole teräskiskot kysymyksessä! Suolatut lumiset tiet ovat kaikkein luikkaimpia.
        Silti olen ajanut jo viisitoista vuotta kitkoilla, ja vähemmän ongelmia kuin sitä ennen nastarenkailla ajaen; en ajele koskaan toisten jättämissä jäljissä!


      • viitsi.naurattaa
        kitkatkatkatpitkään kirjoitti:

        No niistä urien muodostumisesta voi katsoa tekijää peiliin! Olen seurannut vuosikymmeniä, miten typerästi ajaa 90 % kuskeista: AINA SAMALLA KOHDALLA NASTARENKAILLA vaikkei olisi edes aihetta nastoihin. Kyllä siinä uraa suntyy, kun ei ole teräskiskot kysymyksessä! Suolatut lumiset tiet ovat kaikkein luikkaimpia.
        Silti olen ajanut jo viisitoista vuotta kitkoilla, ja vähemmän ongelmia kuin sitä ennen nastarenkailla ajaen; en ajele koskaan toisten jättämissä jäljissä!

        Et viittis naurattaa, tai sitten talvisin liikut vain kelkalla.


      • kitkatmullakin
        kitkatkatkatpitkään kirjoitti:

        No niistä urien muodostumisesta voi katsoa tekijää peiliin! Olen seurannut vuosikymmeniä, miten typerästi ajaa 90 % kuskeista: AINA SAMALLA KOHDALLA NASTARENKAILLA vaikkei olisi edes aihetta nastoihin. Kyllä siinä uraa suntyy, kun ei ole teräskiskot kysymyksessä! Suolatut lumiset tiet ovat kaikkein luikkaimpia.
        Silti olen ajanut jo viisitoista vuotta kitkoilla, ja vähemmän ongelmia kuin sitä ennen nastarenkailla ajaen; en ajele koskaan toisten jättämissä jäljissä!

        On mullakin kitkat, mutta ei se noiden jääurien muodostumiseen mitään vaikuta. Varsinkin ns. seututiet ovat niin kapeita, että pysyäkseen omalla kaistallaan, on ajettava käytännössä toisten käyttämää uraa pitkin. Kyllä se auraus ja jään poisto karhuamalla on ainoa keino vähentää jääuria.


      • kitkatkatkatpitkään
        viitsi.naurattaa kirjoitti:

        Et viittis naurattaa, tai sitten talvisin liikut vain kelkalla.

        Sinä et osaa varmaankaan ollenkaan ajaa autoksi kutsuttua laitetta?
        Minä olen ajellut aivan varmasti pitempään autolla, kuin sinä olet edes hengittänyt!
        Ei kannata lasten tulla aukomaan kitaansa kokeneemmille, saattaa kitalaki vaarallisesti päivettyä näin kevätauringon alkaessa paistaa kunnolla!


    • SE...Tilannenopeus

      Ei sitten noudattanut tieliikennelain 23 pykälää.

      "23 §
      Tilannenopeus

      Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. ..."



      Jos meinaa heittelehtiä pienilläkin nopeuksilla, niin sitten lasketaan nopeutta entistä enemmän.

    • vittuako.sekoilette

      Mikä vittu tässä oikein maksaa, tie oli sula ja märkä, ei siinä mitkään vitun urat ollu, mitä vittu sekoilette.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      848
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      794
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe