Volvo T4 kestävyys

Miksa

Uskaltaako ostaa tuommoista volvo T4 jolla on ajettu jo lähemmäs 200tkm vm.98-00? Kun kuitenki 1.9l moottorista otettu aika kiitettävästi tehoja. Ja tietenkin käyttökokemuksia saa kertoa.

8

10044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AAA9840

Kaverilla lähti auton katosta joku lista irti, ilmeisesti tuulilasin yläreunasta, kun ajoi sen minkä auto kulki. V40 T4.

Ja kun täällä taas alkaa nettipoliisit taivastelemaan ko. ajajan moraalia niin kerrotaan nyt heti että kaveri ajoi Volvonsa huiput saksassa moottoritiellä. Ja tällä kertaa IHAN oikeasti.

• v40 t4

Kone kuitenkin "matalaviritteinen" lastulla saa tehoa reilusti lisää. Volvo ei ole puristanut läheskään max. tehoja ulos.

Toki kilometrit tuntuu, mutta mitään yllätyksiä tuskin luvassa. Turboon saattaa tulla laakeriremontti seuraavan 100tkm sisällä, mutta ei sekään konkurssiin vie, n. 450eur. Iskarit, bensapumppu ( purkuosa n. 100eur ) ym. kulutusosat saattavat olla vaihtokunnossa. Purkaamoilta löytyy kiitettävästi halpoja osia, kysyntä lienee ollut pientä.

• Mikko.

Moi,

200 tkm ajon jäljet näkyvät autossa kuin autossa. T4:lla ajavat ovat ajotyliltään profiloituneet raskaaseen kaasujalkaan joten jos sitä on luukutettu 200 tkm voit kuvitella että ehkä kaikkein taloudellisin ostos se ei ole. Mutta kokonaisuutena sen pitäisi olla ihan kestävä auto, tietenkin 200 hevosvoimaa kuluttavat alustaa eri tavalla kuin esim. 1.8:n 122 hv.

• v70

eipä taida olla 1.8 ja t4 volvon alustoissa mitään samaa...kyllä se t4:n alusta on varmaan tehty kestämään enemmän kuin ton 122hv

• v 40 t4

viimeisen 100tkm viat:
      H7 polttimoita ja parkkipolttimoita n.8kpl, kolme kymppiä.
      Hukkaportin kellon kalvo rikki, 80eur.
      Ahtoputki halki, uusi n.90 eur.
      Turbon öljyputken tiivisteen vaihto tiiviste 1,5eur työ n.60 eur.
      Jarrupalat eteen ja taakse 43 27 eur.

Huollot pääasiassa öljyhuoltoja, jakohihnan vaihto oli ainut kalliimpi n. 330eur.

Pitää sanoa, että puukenkä on kestävä peli. Koneessa kuitenkin lastu ym. ja n. 250hv.

Iskarit alkaa olla loppu, pitää uusia lähiaikoina.

Vertailun vuoksi edellisen autoni, B-Vectran ylläpito maksoi minulle 50tkm aikana n. 5000eur. On siinä laadussa pieni ero, vectrassa kilsoja 90tkm, volvossa 270tkm.

• ööö

volvolandia.com ja alkaa löytymään vastauksia ja asiallisiakin...

• Kimpet4

Itsellä on v40 t4 vm98 aj 98000."Suomi" Enpä ole kuullut, että näistä vehkeistä olisi pannut poksahdelleet! Poikkeuksena tietysti yletön virittäminen! 200 hv on tohon autoon aivan riittävä, mutta jos lastuttaa, TÄYTYY LAITTAA AUTOON JOTAIN MUUTAKIN!
      Heikoimmat kohdat ovat kuitenkin alustassa, kuten ovat muutkin todenneet! Alatukivarret olen vaihtanut kerran uusiin! Hyvä peli, ja voin suositella, jos vain on huollot yms. kohdallaan!

Huom! Oma on tulossa myyntiin. Perhe kasvaa ja auto sen mukana!

• S40T4

minulla ollut kolme t4 volvoa vm98-99 ajettu 107-180tkm ja hyvin on toiminut,polttimoita on palanut muutamia,jakohihnan vaihto 340€ ja yhdet etujarrupalat. noissa kaikissa tosin on turbon öljyn paluu putki vuotanut öljyä, tiiviste siihen ei maksa kuin sen 1,5€ mutta on tosi hankala vaihtaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe