Milloin olo korjaantuu

Hei, miten nopeasti teillä korjaantui olo kun aloititte gluteenittoman ruokavalion?
Mulla ei siis "peruskeliaakikon oireita". Kokeet otettiin koska mulla vuoden ollut joka päivä kuumetta ja kovaa päänsärkyä, tajutonta uupumusta. Joskus vatsa sekaisin, mutta olen kolmivuorotöissä, jolla olen vatsaani "järkeistänyt." Mitään iho-oireita ei myöskään ole.
Tosin lääkäri sanoi: koska on lievä keliakia, tämä diagnoosi ei selitä kuumetta eikä päänsärkyä. Mutta nähdään loppuuko sairastaminen kun aloitan gluteenittoman ruokavalion.
En tiedä sotkeeko allergiani tätä pakkaa, kun on perus allergiat: pöly, pujo, koivu. Luulen että jää nyt nähtäväksi loppuuko kuumeeni ja päänsärkyni. Toivon että tämä tapahtuisi pian. Voimat niin loppu ja alkaa psyykekin brakaa...

3

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelia

no kosak parantui

• apua-tuli

Kun aloitin gluteenittoman ruokavalion vappuaattona 1991, jo syksyllä olivat kaikki veriarvot normaalilukemissa. Se hämmästytti myös hoitavaa lääkäriä. Tulehdusmittarit La, crp laskivat korkeista lukemista, hemoglobiini kohosi selkeästi (oli aina ollut hb-ongelmaa; johtuen ohutsuolen vaurioista - gluteeniallergian syystä- jolloin rauta, ym eivät imeydy). Autoimmuunivasta-aineet olivat olleet huikeat, yli 2000 arvoissa. Kaikki tuli alas, normaaliksi.
      Ja se vointi? Krooninen raskas väsymys katosi, ihmiset sanoivat: Olet nuorentunut 10 vuotta, mikä on salaisuus? Sain terveen paperit, hain erästä virkaa johon tulin valituksi! Upeaa kokea tuollainen elämä- kuolemasta!
      Surku niitä, jotka sairastivat keliakiaa, eikä lääketiede vielä tunnistanut tautia.
      Äitini oli ilmeinen sellainen...

• jep1000

2 vuotta, et sillei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      446
      3060
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      137
      2265
    3. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      132
      2093
    4. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1365
    5. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      208
      1334
    6. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      28
      1298
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1263
    8. Kuka opettaja, mikä koulu

Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      8
      1086
    9. Millaiset hiukset kaivatullasi on?

Hiusten pituus, väri, suorat vai kiharat?
      Ikävä
      57
      1056
    10. Ootko miettiny koskaan

Et oot jonkun mielestä ihanista ihanin ❤️
      Ikävä
      37
      795
    Aihe