Hei, miten nopeasti teillä korjaantui olo kun aloititte gluteenittoman ruokavalion?
Mulla ei siis "peruskeliaakikon oireita". Kokeet otettiin koska mulla vuoden ollut joka päivä kuumetta ja kovaa päänsärkyä, tajutonta uupumusta. Joskus vatsa sekaisin, mutta olen kolmivuorotöissä, jolla olen vatsaani "järkeistänyt." Mitään iho-oireita ei myöskään ole.
Tosin lääkäri sanoi: koska on lievä keliakia, tämä diagnoosi ei selitä kuumetta eikä päänsärkyä. Mutta nähdään loppuuko sairastaminen kun aloitan gluteenittoman ruokavalion.
En tiedä sotkeeko allergiani tätä pakkaa, kun on perus allergiat: pöly, pujo, koivu. Luulen että jää nyt nähtäväksi loppuuko kuumeeni ja päänsärkyni. Toivon että tämä tapahtuisi pian. Voimat niin loppu ja alkaa psyykekin brakaa...
Milloin olo korjaantuu
3
321
Vastaukset
- kelia
no kosak parantui
- apua-tuli
Kun aloitin gluteenittoman ruokavalion vappuaattona 1991, jo syksyllä olivat kaikki veriarvot normaalilukemissa. Se hämmästytti myös hoitavaa lääkäriä. Tulehdusmittarit La, crp laskivat korkeista lukemista, hemoglobiini kohosi selkeästi (oli aina ollut hb-ongelmaa; johtuen ohutsuolen vaurioista - gluteeniallergian syystä- jolloin rauta, ym eivät imeydy). Autoimmuunivasta-aineet olivat olleet huikeat, yli 2000 arvoissa. Kaikki tuli alas, normaaliksi.
Ja se vointi? Krooninen raskas väsymys katosi, ihmiset sanoivat: Olet nuorentunut 10 vuotta, mikä on salaisuus? Sain terveen paperit, hain erästä virkaa johon tulin valituksi! Upeaa kokea tuollainen elämä- kuolemasta!
Surku niitä, jotka sairastivat keliakiaa, eikä lääketiede vielä tunnistanut tautia.
Äitini oli ilmeinen sellainen... - jep1000
2 vuotta, et sillei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841729Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721605Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901389Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701309- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838