Olen itse omaa tyhmyyttäni ajautunut kymmenien tuhansien velkahelvettiin, joka on vienyt kaiken ilon elämästä ja jäljellä on vain järjetön pahoinvointi, ahdistus ja epätoivo. Minulla on vielä luottotiedot tallella ja yritän taistella maksujen kanssa ettei ne päätyisi ulosottoon. Kaikki rahani menevät tällä hetkellä velkojen maksuun, elämiseen ei jää mitään. Te jotka olette onnistuneet neuvottelemaan velkojien kanssa, niin että olette saaneet esim. korkoja anteeksi, haluaisin kuulla miten olette sen tehneet ja millä perusteilla velkojat ovat tulleet vastaan? Oletteko neuvotelleet perintätoimiston vai alkuperäisen velkojan kanssa? Alan olla täysin voimaton ja valtavien korkojen takia velka ei vähene mihinkään suuntaan. Haluaisin kuulla mitä voin vielä tehdä? Ja joustavatko perintätoimistot jo tehdyissä maksusuunnitelmissa? En kaipaa tuomitsemista ja syyttelyä. teen sitä itse itselleni 24 h vuorokaudessa...
Nyt tarvitaan arvokkaita neuvoja
3
56
Vastaukset
Sama tilanne kuin minulla 2012. Ilmeisesti kyse vipeistä ja muista pienlainoista/luotoista? Oma "heräämiseni" ongelman vakavuuteen konkretisoitui kun eräänä palkkapäivänä huomasin että palkka ei riitä velkojenmaksuun, muista maksuista puhumattakaan. Olin jo jonkin aikaa maksellut vippejä vipeillä sekä aikaansaanut aika monta maksusuunnitelmaa perintätoimistojen kanssa. Muutama haaste oli jo kerennyt tulemaan, ne hoisin pois ennen maksuhäiriömerkintää kera sairaiden kulujen. Mutta tuona päivänä puhalsin pelin poikki ja varasin ajan paikkakuntani velkaneuvojalle, päätin maksaa velkojani vain sen minkä pystyin. Ts jätin rahaa asumiskustannuksiin ja ruokaan. Kaikella ylimääräisellä vasta velkoja hoitamaan. Tästä hetkestä alkoi matka kohti ulosottoa ja pikkuhiljaa kaikki maksusuunnitelmat raukesivat ja kuukauden päästä tulikin eka maksuhäiriömerkintä. Velkojia oli paljon ja summat satasesta 5 tonniin. Pienemmät summat olivat vippejä/pikalainoja ja suuremmat luottoja kuten Visa, Käyttöluotto yms.
Varauduin ajoissa luottotietojen menetykseen ja aloin maksella velkoja pois pienimmästä velasta alkaen säästääkseni tulevissa käräjöintikuluissa. Muutenkin suunnittelin kuukausittaisen rahankäyttöni uudelleen, kaikki turha pois. Jäi vain vuokra,sähkö ja puhelinlasku sekä kerran vuodessa kotivakuutus.
En pahemmin neuvotellut velkojien kanssa. Yrittivät kyllä maksusuunnitelmia tarjota mutta tiesin että ne eivät tulisi pitämään. Niitä olisi ollut yksinkertasesti ihan liian paljon. Eikä heitä kiinnostanut olisiko jäänyt rahaa edes ruokaan saatikka vuokraan. Ainoastaan silloin neuvottelin kun sain takauksen ja aloin oman pankkini kanssa neuvottelemaan järjestelylainaa. Osa velkojista ei siirtänyt tuona aikana velkaa kärajille, osa siirsi lähes samantein kun kerroin että lainan saaminen tilille kestää vielä pari kolme viikkoa. Jos olisin ollut viisas niin olisin tuolloin myös ollut yhteydessä käräjäoikeuteen ja pyytänyt heitä hilloamaan sinne tulevat haasteet lainan hakuajaksi. Kuluthan toki niistä olisi tullut maksettavaksi mutta olisi jäänyt edes muutama maksuhäiriömerkintä pois.
Päätin myös hoitaa tämän velkani ilman läheisien vaivaamista. Taisi olla postinkantaja ainoa joka tiesi ongelmastani muutaman virkamiehen lisäksi.
Sen verran tuli muikkareita sun muita lappuja postiluukusta.
Vaikea antaa suoria neuvoja kun ei ole tietoa aloittajan veloista, summista, lukumääristä ja tuloista. Jos yksittäisiä velkoja on paljon tulee niiden kk-eristä jo sen verran iso summa että alkaa jäämään muu talouden hoitaminen pahasti jalkoihin. Aina kuitenkin hoidettava asumiskustannukset säntillisesti
(vuokra/asuntolaina,sähkö..). Vasta sitten ruokamenot ja viimeisenä velat. Kuulostaa härskiltä mutta tiedän mistä puhun. Itse hain apua velkanouvojan avustuksella Takuu-Säätiöstä. Apua myös sain järjestelylainan takauksen muodossa säätiöltä. Ja luottotietojen palaminen ei ole maailmanloppu kunhan siihen varautuu. Omalla kohdalla ei ole luottotietojen menetyksestä aiheutunut ongelmia lainkaan.
Kyllä pitäisin ensin tärkempänä omaa selviytymistä kuin velkojia. He saavat rahansa kyllä pois vaikkakin viiveellä. Jos aloittaja ei saa mistää järjestelylainaa jolla maksetaan KAIKKI velat ja laskut pois niin rohkeasti ulosottoon. Mitä nopeammin sen parempi.- samassa1
Voitko sinä, aloittaja, laittaa sähköpostiosoitteen, olen samassa tilanteessa, voidaan vaihtaa kokemuksia. Pääsin velkajärjestelyyn myös.
- hfhgfdhffhfh
"Voitko sinä, aloittaja, laittaa sähköpostiosoitteen, olen samassa tilanteessa, voidaan vaihtaa kokemuksia. Pääsin velkajärjestelyyn myös."
Ihanko totta? Lain mukaan piittaamaton velkaantuminen on velkajärjestelyn este.
Yhteystietojen, kuten sähköpostiosoitteen, välittäminen on Suomi24:n palstoilla kiellettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754