Lestadiolaisien on todella vaikeaa tunnustaa viimevuosiin asti olleita vääriä oppeja.
- Jumalan huoneen Hallitus ei erehdy?
- ”Isä meidän rukous” on muka Jeesuksen keksimä?
- Ym. Kuten Ananias saarnasi Saulukselle synnit anteeksi.
Kaikki nämä on aivan toista, mitä Jumala Sanassaan opettaa.
Vikoja ei ole yleisesti tunnustettu, mutta on alettu puhua pienemmissä piireissä sekä painella ns. peiton alle.
He hengellistävät fyysiset sanomat niin, että se tulisi horjuvaa VL oppia.
Otan esimerkin.
Saul oli matkalla Damaskoon, tiukasti Jumalaan uskovana, tarkoituksena vangita nasaretilaiseen lahkoon kuuluvia ihmisiä ja tuoda ne Jerusalemiin.
Tässä Hän toimi Lain hengen mukaan.
Tunnemme tarinan, jossa Jeesus otti Saulin käyttämänsä, ilman toista ihmistä.
Heidän apuaan tarvittiin rukouksessa, jolla korjattiin Saulin fyysisiä ominaisuuksia, jotka pettivät tämän suuren tapahtuman johdosta.
Lestadiolainen väärä opetus hengellistä Saulin näön menettämisen sekä sen korjaantumisen.
On kornia väittää, että Saulin näkö meni väärän uskon vuoksi, sillä uskohan oli usko yhteen Jumalaan, ei kolmiyhteiseen Jumalaan, jos olisi näin, Hänen olisi pitänyt olla sokea koko elämänsä ajan, mutta ei, silmät eivät vain kestäneet kirkasta valoa.
Saul itse kertoo; Ja kun minä SEN VALON KIRKKAUDESTA TULIN SOKEAKSI, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.
Vain tyhmä, tai sielunvihollisen kätyri näkee tämän hengellisenä, ei kristitty, sillä Raamattu kertoo sen toisin.
Nyt, kun oli kysymyksessä sairaus, tai paremminkin tilapäinen sokeutuminen tuli kuviin armolahjoja omaava Ananias, joka rukoili ja sana sanoo lisää; : 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen.' Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
Hän sai näkönsä ja katsoi ihmeissään outoon mieheen Ananiakseen.
Tämän tapauksen VL;t selittää hengellisellä sokeudella; Paavali itse kertoo saaneensa tehtävän mennä avaamaan oman kansansa ja pakanain silmiä. Eivät he kaikki olleet fyysisesti sokeita?
Ei Paavali, joksi nimi muuttui aloittanut pakanoiden käännyttämistä, vaan Pietari.
Samoin oman kansan kääntymisen takana olivat aivan muut, opetuslapset. Paavalihan ei juuri uskaltanut asua Jerusalemissa, omatkin vihasivat Häntä.
Pysyisivät edes hieman asiassa.
Vaikka eivät olleet fyysisesti sokeita, niin hengellisesti, kuten vieläkin, He ovat uskossa Jaakobin ja Israelin Jumalaan, eivät tiedä, että Jeesus on lupaus.
Miksi todella pitää vääristää Raamatun selvää textiä, ja pimittää Taivasosuus myös omilta sokeilta kuuloilta.
Paavalihan kävi Jerusalmissa josta hän kertoo;
Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta.'
Ei onnistunut, mutta miksi, jos Paavalikin oli Hengestä hurmoksessa, lestadiolaiset pilkkaavat Hengen hurmosta.
On vain yksi selitys, He ovat kun sen ajan Jerusalemilaiset, eivät usko ja eivät pidä asiaa totena.
Heikko on Raamattua lukemattoman usko.
Kes.
SRK vieläkin väärentää opetuksella Paven kääntym.
22
83
Vastaukset
- vl-puhuja
Voitko vastata tänne:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14127098/kesitaksen-vaiteVoin;
Matt. 9:6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Hänellä yksin on valta antaa syntejä anteeksi, ja Häen on muutoimin kaikki valta.
Jumala on anatnut Häelle valtansa, mutta lestadioliset eivät vielä ole sitä osaltaan tehneet.
Kes.- vl-puhuja
Kesitas kirjoitti:
Voin;
Matt. 9:6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-"nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Matt. 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Hänellä yksin on valta antaa syntejä anteeksi, ja Häen on muutoimin kaikki valta.
Jumala on anatnut Häelle valtansa, mutta lestadioliset eivät vielä ole sitä osaltaan tehneet.
Kes."""Hänellä yksin on valta antaa syntejä anteeksi, ja Häen on muutoimin kaikki valta."""
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jumala on luovuttanut kaiken vallan pois itseltään?
Nuo kohdathan eivät mitään sellaisesta puhu. vl-puhuja kirjoitti:
"""Hänellä yksin on valta antaa syntejä anteeksi, ja Häen on muutoimin kaikki valta."""
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jumala on luovuttanut kaiken vallan pois itseltään?
Nuo kohdathan eivät mitään sellaisesta puhu.Ei tainnut nyt puhujan vastaus olla Sinulle riittävä, joten:
Eikö?
Teille Jeesuksen sana ei ole uskottava, mutta Hän sanoo tämän kahdesti, tässä ja ja Matt. 11:27 ja on vahvistettu toisissa evankeliumeissa sekä useassa eri kohdassa Vanhaa Testamenttia.
Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Dan. 2:37
"Sinulle, kuningas, kuninkaiden kuningas, on taivaan Jumala antanut valtakunnan, vallan, voiman ja kunnian.
Dan 7 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Riittääkö, vai laitanko lisää?
Kes.- Minäkin.kysyn
Kesitas kirjoitti:
Ei tainnut nyt puhujan vastaus olla Sinulle riittävä, joten:
Eikö?
Teille Jeesuksen sana ei ole uskottava, mutta Hän sanoo tämän kahdesti, tässä ja ja Matt. 11:27 ja on vahvistettu toisissa evankeliumeissa sekä useassa eri kohdassa Vanhaa Testamenttia.
Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Dan. 2:37
"Sinulle, kuningas, kuninkaiden kuningas, on taivaan Jumala antanut valtakunnan, vallan, voiman ja kunnian.
Dan 7 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Riittääkö, vai laitanko lisää?
Kes.Miksi et viimeinkin laita Raamatusta sellaista kohtaa, jossa Jumala kertoo luovuttavansa oman valtansa pois itseltään?
Tyyliin: "Minä luovutan kaiken vallan pois itseltäni ja annan sen Pojalleni Jeesukselle." Minäkin.kysyn kirjoitti:
Miksi et viimeinkin laita Raamatusta sellaista kohtaa, jossa Jumala kertoo luovuttavansa oman valtansa pois itseltään?
Tyyliin: "Minä luovutan kaiken vallan pois itseltäni ja annan sen Pojalleni Jeesukselle."Jos et usko Raamattua, kysy omaan TYYLIISI SITÄ HÄNELTÄ SUORAAN?
Teillähän on suora yhteys.- Minäkin.kysyn
Kesitas kirjoitti:
Jos et usko Raamattua, kysy omaan TYYLIISI SITÄ HÄNELTÄ SUORAAN?
Teillähän on suora yhteys.Eli et löydä sellaista kohtaa Raamatusta.
En minäkään löydä.
- Eihän_Paavo
mihinkään ole kääntynyt, vaan on vain ryhtynyt pyllistelemään keskustapuolueelle kun ei enää päässyt - eikä pääse! - ministeriksi siksi että Sipilällä on sentään jonkinlainen laadunvalvonta.
- menensuihkuun
tiedätkö mikä tässä maailmassa on vialla? Se että jokaisen täytyy tunkea omaa sanomaansa siitä kuinka hänen uskontonsa on se oikea. Enkä puhu nyt tästä kuuluisasta vl-harhaopeista ja vain lestadiolaiset pelastuvat vaan siitä että sinun täytyy olla oikeassa itse kun tohon tyyliin täytyy tuoda sanomaasi.
Se mikä mielestäni lestadiolaisuudessa on positiivista että he eivät tuo sanomaansa muille kuten jehovan todistajat ja helluntailaiset vaan omassa hiljaisuudessa uskovat niin kuin haluavat.
Jos raamattu laitetaan kaiken uskon perustaksi niin kuin sanoit että raamattua lukemattoman usko on heikolla niin on se kyllä minullakin. Avasin raamatun ja sieltä tuli tämmöinen teksti:
2. Mooseksen kirja: 21:15,
15. Joka lyö isäänsä tai äitiänsä, se rangaistakoon kuolemalla.
Kaikki jotka ottavat raamatun pohjaksi pitäisi noudattaa tätä. Ihan turha väittää että se on kumottu tai ei tommosia voi tehdä..no sehän on raamatussa..joko se otetaan kokonaan tai sit sitä voi käyttää omaan tulkintaan kaikki miten haluaa. Yhtä lailla itse otit jonkun kohdan raamatusta ja väitit että lestat ei opeta oikein. No ei ne opeta totakaan etä pitäisi tappaa lapsi jos se lyö vanhempaansa.
Esimerkiksi suomen lait ovat semmoisia joita noudatetaan semmoisena kun ne on lakikirjaan kirjoitettu.
Täällä ihmiset väittää että lestadiolaisuus on harhaoppia täynnä ja sitten ne eivät pysty vastaamaan siihen että miksi tätä ei opeteta. Ei ole kuin yksi vastaus..kaikki kääntää raamattua oman mielensä mukaisesti.Milloin minä olen omaa ”uskontoani” mainostanut, mutta julista Raamatun totuutta.
Olen uudestisyntynyt evankeliskaalinen kristitty.
Et edes tiedä, missä seurakunnassa käyn?
>>Se mikä mielestäni lestadiolaisuudessa on positiivista että he eivät tuo sanomaansa muille kuten jehovan todistajat ja helluntailaiset vaan omassa hiljaisuudessa uskovat niin kuin haluavat.** Tuo on väärää helluntailaisista. He evankelioivat kaduilla ja heillä on usea sata tuhatta lähetyntekijää.
Jos katsotaan VL;iä, heillä ei ole yhtään katuevankeliointia, eikä palkattua lähetyntekijää.
Kuitenkin tämän palstan myöten he ovat avautuneen hieman ja korjanneet linjaansa, muutenhan se hajoaisi käsiin.
Jehovilla on myös lähetystyötä, mutta aina parina, mutta sehän ei ole kristillinen kirkko.
Heillä on tuntipakko joka viikolle.
On ehkä hyvä vapauttaa Sinut tuosta Laista, jonka otit esimerkiksi. Siinä ei ole minkäänlaista armoa, eikä synnin anteeksi antoa, vaan suoritus, joka on uhri viattoman eläimen uhrauksella.
Tästä Jeesus sanoo; Laista ei häivy piiruakaan, ja kenelle Hän sen sanoi, Sinulle ja heille, joilla ei ole suhdetta Jeesukseen.
Jeesus pitää ottaa vastaan sydämeensä, Messiaana ja julista Hänen suuruutta ja mennä kasteelle.
Muistatko mitä hän ristillä sanoi; - se on täytetty!!!
Hän täytti Lain ihmisen ja Jumalan välillä ja vain usko Häneen pelastaa lain karmeudelta, joita on yhteensä 618 kappaletta.
Hyvä oli kirjoituksesi. Sinulta uupuu, tuon kirjoituksen mukaa Jeesuksen sisäinen tuntemus, eikä sitä löydy RY;ltä.
Sokea ei voi sokeaa taluttaa.
Mutta tuosta Laista vielä. Olen juutalaisen ja minulla on Jumalasta lähteviä sidoksia lakiin, mutta siitä selviän vain Jeesuksen kanssa.
Maalliset lait on eri asia.
Hepreassa, eli VT;n alikielessä synti (lain rikkominen) kutsutaan sanalla, het, hataim, tarkoittaa rikkomusta, kuten jos kirves lähtee pois varresta ja tappaa takana olevan, jolloin Hänellä on mahdollisuus oleskella Turvakaupungissa määrätyn ajan, ja rikkomus neutraloituu. Ne tarkoittavat myös erehtymistä.
Avon on sitten selvä synti ja rikkomus lakia kohtaan, josta tulee uhrata.
Tämä ei ole synti Jumalaa kohtaan.
Kaikkein voimakkain synti on Pesha, joka on ikään kuin kapina Jumalaa vastaan. Hyvänä esimerkkinä Juudas Iskariot, joka sai tuomion heti.
Pesha on aina tarkoitushakuinen ja tahallinen.
Kaikissa muissa Israelin naapureissa oli ns. Hammuradin laki, joka käytännössä tappoi kaikki virheistä ja tajuamattomuudestakin tehdyt rikkeet, kuolemalla.
Turvallisin laki on uskoa Jeesus Messiaaksi, oli seurakunta mikä hyvänsä ja kirkastaa Häntä siellä.
Mietippä, milloin he opettavat jotain uutta Raamatusta, kaikki on varovaisuus- syistä vahojen saarnojen kertaamista.
Kes.- Unohdit
Kesitas kirjoitti:
Milloin minä olen omaa ”uskontoani” mainostanut, mutta julista Raamatun totuutta.
Olen uudestisyntynyt evankeliskaalinen kristitty.
Et edes tiedä, missä seurakunnassa käyn?
>>Se mikä mielestäni lestadiolaisuudessa on positiivista että he eivät tuo sanomaansa muille kuten jehovan todistajat ja helluntailaiset vaan omassa hiljaisuudessa uskovat niin kuin haluavat.** Tuo on väärää helluntailaisista. He evankelioivat kaduilla ja heillä on usea sata tuhatta lähetyntekijää.
Jos katsotaan VL;iä, heillä ei ole yhtään katuevankeliointia, eikä palkattua lähetyntekijää.
Kuitenkin tämän palstan myöten he ovat avautuneen hieman ja korjanneet linjaansa, muutenhan se hajoaisi käsiin.
Jehovilla on myös lähetystyötä, mutta aina parina, mutta sehän ei ole kristillinen kirkko.
Heillä on tuntipakko joka viikolle.
On ehkä hyvä vapauttaa Sinut tuosta Laista, jonka otit esimerkiksi. Siinä ei ole minkäänlaista armoa, eikä synnin anteeksi antoa, vaan suoritus, joka on uhri viattoman eläimen uhrauksella.
Tästä Jeesus sanoo; Laista ei häivy piiruakaan, ja kenelle Hän sen sanoi, Sinulle ja heille, joilla ei ole suhdetta Jeesukseen.
Jeesus pitää ottaa vastaan sydämeensä, Messiaana ja julista Hänen suuruutta ja mennä kasteelle.
Muistatko mitä hän ristillä sanoi; - se on täytetty!!!
Hän täytti Lain ihmisen ja Jumalan välillä ja vain usko Häneen pelastaa lain karmeudelta, joita on yhteensä 618 kappaletta.
Hyvä oli kirjoituksesi. Sinulta uupuu, tuon kirjoituksen mukaa Jeesuksen sisäinen tuntemus, eikä sitä löydy RY;ltä.
Sokea ei voi sokeaa taluttaa.
Mutta tuosta Laista vielä. Olen juutalaisen ja minulla on Jumalasta lähteviä sidoksia lakiin, mutta siitä selviän vain Jeesuksen kanssa.
Maalliset lait on eri asia.
Hepreassa, eli VT;n alikielessä synti (lain rikkominen) kutsutaan sanalla, het, hataim, tarkoittaa rikkomusta, kuten jos kirves lähtee pois varresta ja tappaa takana olevan, jolloin Hänellä on mahdollisuus oleskella Turvakaupungissa määrätyn ajan, ja rikkomus neutraloituu. Ne tarkoittavat myös erehtymistä.
Avon on sitten selvä synti ja rikkomus lakia kohtaan, josta tulee uhrata.
Tämä ei ole synti Jumalaa kohtaan.
Kaikkein voimakkain synti on Pesha, joka on ikään kuin kapina Jumalaa vastaan. Hyvänä esimerkkinä Juudas Iskariot, joka sai tuomion heti.
Pesha on aina tarkoitushakuinen ja tahallinen.
Kaikissa muissa Israelin naapureissa oli ns. Hammuradin laki, joka käytännössä tappoi kaikki virheistä ja tajuamattomuudestakin tehdyt rikkeet, kuolemalla.
Turvallisin laki on uskoa Jeesus Messiaaksi, oli seurakunta mikä hyvänsä ja kirkastaa Häntä siellä.
Mietippä, milloin he opettavat jotain uutta Raamatusta, kaikki on varovaisuus- syistä vahojen saarnojen kertaamista.
Kes.sanoa "siunusta"?
- vaho
Entä lätyntekiää!
- sataharhassa
Kesitas, oppisi hulluuttaa sinut. Kirjoitat tuohduksissa kovin ristiriitaisesti, ilman mitään logiikkaa. Tarvitset lepoa ja hoitoa, jospa mielesi rauhoittuisi ja ällisi selkenisi.
Olet tämän päivän Saulus, luullen helluntaissisältöisen oppisi olevan oikea. Oppisi on ihmisen ei Raamatun.Olen pahoillani, jos se Sinulta menee "yli hilseen", mutta älä välitä, se menee 95% kaikilta VL;iltä.
Jos ei menisi, heillä olisi Jeesus.- helluntaikalle
Jeesushan on Taivaassa. Miten se sinulla on?
helluntaikalle kirjoitti:
Jeesushan on Taivaassa. Miten se sinulla on?
Jeesus asuu jokaisen uskovaisen sydämessä.
Hän ei asu vanhoillislestadiolaisen Nortintumpissa.- Sinä_unohdit
melperi kirjoitti:
Jeesus asuu jokaisen uskovaisen sydämessä.
Hän ei asu vanhoillislestadiolaisen Nortintumpissa.nyt käyttää tätä toista nimimerkkiäsi "Senor Pieru"?
- 242424242424
täytyy kyllä sanoa että vastauksesi meni aika huolella ohi ja yli hilseen.
Raamattu on sen verran ihmeellisyyksiä täynnä oleva kirja että en usko yhteenkään ihmiseen joka sitä osaa oikein tulkita ja mikä ylipäätään on oikea tulkinta. Kaikilla on asiaan mielipide.
Oma mielipide on se että jos sitä käyttää elämänpohjana niin silloin kaikki mitä siellä on otetaan elämänohjeeksi. Ei mitään kikkailuja eikä mitään selityksiä.
"Milloin minä olen omaa ”uskontoani” mainostanut, mutta julista Raamatun totuutta." --> no juuri sillä että julistat raamatun totuutta.
"Lestadiolaisien on todella vaikeaa tunnustaa viimevuosiin asti olleita vääriä oppeja."
--> minä olen oikeassa te lestadiolaiset väärässä.- ÄitiVapaakirkosta
Kesitas kirjoitti:
Panetko ne kohdat, josta et ymmärrä?
KesTäsä osítus siitä paikasta:
Kesitas
3.7.2015 15:08 On hienoa, että lestadiolaiset tekevät homojen suhteen kaiken voitavansa, että ruskean reijän ritarit voivat rauhassa ”lisääntyä”
http://www4.vaalikone.fi/eduskuntavaalit2011/ehdokkaat/oulu/perussuomalaiset/pellikka_juhani/ - 123--4
ÄitiVapaakirkosta kirjoitti:
Täsä osítus siitä paikasta:
Kesitas
3.7.2015 15:08 On hienoa, että lestadiolaiset tekevät homojen suhteen kaiken voitavansa, että ruskean reijän ritarit voivat rauhassa ”lisääntyä”
http://www4.vaalikone.fi/eduskuntavaalit2011/ehdokkaat/oulu/perussuomalaiset/pellikka_juhani/Oletko itse homo?
- Äitivapaakirkosta
Olen, mutta ei haittaa.
Mutta oikeasti osaan olla myös naisen kanssa, lyhyempiä aikoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137360- 485450
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573019Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72533Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101548Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951382Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931099Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3171037Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?234996Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30906