Aada Sisustus se jaksaa...

Säätäjä1

Ihme firma tuo Aada Sisustus:
Ko. firma piti viime vuoden aikana kuutisen kuukautta (jos ei kauemminkin) alennusmyyntiä -20%.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla on kohtuullisen selkeällä suomenkielellä seuraavasti:

1.2 Kestoaika

Pitkään jatkunut alennusmyynti merkitsee alennettujen hintojen muuttumista kauppapaikan pysyviksi hinnoiksi. Siksi alennushintailmoittelu ei voi olla jatkuvaa.

Kalenterivuoden aikana alennusmyyntejä voi olla yhteensä korkeintaan kolme kuukautta. Yhtäjaksoisesti alennusmyynti saa kestää enintään kaksi kuukautta. (MAO:204/04, MAO:654/09, MAO:655/09)

Siinäpä Ylipääjohtajalle/ Suurelle päällikölle/ supersäätäjälle hieman Suomen lakia.

Jos asioitte ko. firmassa, pyytäkää aina numeroitu kuitti ostoista. Ja olkaa varovaisia "rustiikkisten" esineiden suhteen. Muualla moisia myytäisiin ihan vain sekundana...

Alla oleva video kertoo aika hyvin firman toimintatavoista:
https://www.youtube.com/watch?v=PTFAPRPe5Ko

16

8044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaasia1

      Kyseinen firma pitänyt tänä vuonna jo pian 2 kk kestävän alennusmyyntikampanjan. Eli saavat pitää tänä vuonna vielä 1 kk verran "alennusmyyntiään". Mikäli tuo aika ylittyy, lähtee ilmoitus Kilpailu- ja kuluttajasuojavirastoon.
      Huijareita ja koijareita maailmaan mahtu...

      • Utelias12345

        No, lähtikö ilmoitus vai huijasitko vain?


    • Liehuletti11

      Kyseinen yritys mainosti maaliskuun olevan rahtivapaa kuukausi. Yllätys, yllätys: Rahtivapaa kuukausi jatkuu näin huhtikuussakin.
      Älkää oikeasti ostako tuosta kieroilijoiden omistamasta puljusta mitään.

    • Ara59

      Miten tuo teksti tuntuu niin vahvasti katkeran kilpailijan kirjoittamalta, jätämme siksi sen ihan omaan arvoonsa. Jokainen taaplaa tyylillään, toiset keskittyy firman pyörittämiseen, toiset taas ihan johonkin muuhun.

    • Exv

      Kävin minäkin katsomassa noita sivuja. Tyylikkäät muuten olivat, ja selkeät.
      Missään ei mainittu että rahtivapaus kestää vain yhden kuukauden, voihan se olla vaikka joka kuukausi.Sitä sanotaan asiakkaan aktivoinniksi.Joissakin verkkokaupoissa on koko ajan ilmaiset toimitukset, onko se sitten kieroilua,no ei sekään.
      Ei tuosta nyt kummoista kieroilua saa.
      Katsokaa muiden huonekaluliikkeiden kampanjointia, koko ajan on jotakin alea, tai kampanjaa ja millä prosenteilla. Siinä pelissä Aada saa varsin puhtaat paperit.
      Ettäs kehtaatte ! Taitaa olla kyse ihan jostakin muusta ?

      • Liehuletti111

        Eihän nettisivuissa vikaa ole. Vikaa on omistajissa. Tiesitkö, että niin alennusmyynnit kuin tarjoukset eivät voi jatkua ikuisesti? Ts. ne ovat määräaikaisia ja se määräaikaisuus on mainittava ilmoitusten yhteydessä.
        Niin valitettavaa kuin se onkin, niin määräysten vastainen alennusmyyntikampanjointi ei ole ainoa kupru, johon omistaja syyllistyy.


    • Exv

      Kerro ihmeessä, mitä muuta,mihin tämä parasta mahdollista asiakaspalvelua ja hienoja tuotteita myyvä liike syyllistyy, äläkä heittele vihjailevia herjoja.
      Vaikuttaa entistä enemmän että kaunasi pohjautuu ihan johonkin muuhun.

      • AP_1

        Hmmm... Ilmeisesti omistajataho tuli kommentoimaan nimimerkin suojissa. No pari kysymystä:
        Ensinnäkin olisi kiva saada vastaus, miksi alennusmyyntien kestoajat eivät koske juuri teidän liikettänne? Kannattaa todellakin perehtyä alan lainsäädäntöön.
        Toiseksi: Ostin takavuosina pari huonekalua. Kokopuisen pöydän kansi halkesi. Korvauksia ei luonnollisestikaan saannut, koskapa puisten pöytien kuuluukin halkeilla... Ostoksesta taitaa olla vieläkin tallessa nauhalaskimella tehty "kuitti". Eli siinä ei todellakaan ole juoksevaa numerointia, kuten laki edellyttää. Samalla olen antanut itseni ymmärtää, että omistajataho ylpeilee sillä, ettei heillä ole koskaan ollut kassakonetta. Hmm... Mielenkiintonen yhtälö. Kysymys kuuluukin, miksi sitä kassakonetta ei ole ollut?
        En lainkaan ymmärrä ilmeisestikin omistajan heittämää "kaunakorttia". Toki boikotoin kaikkia yrityksiä, jotka toimivat yleisen oikeustajun vastaisesti. Ihan siis muitakin, kun tässä ketjussa esiintyvää firmaa. Ei ole enää viime vuosina todellakaan ollut tarvetta käydä ostoksilla ko. paikassa. Mielenkiinnolla olen kuitenkin seurannut yrityksen edesottamuksia.


    • Exv

      Hmmmmm. Olet antanut itsesi ymmärtää....No sillehän ei voi mitään mitä olet antanut itsesi ymmärtää.
      Viimeiset 12 vuotta talossa on ollut virallinen kassakone (verottajan hyväksymä malli).Joka kaupasta asiakas saa virallisen kassakuitin ja pankkikorttitositteen.
      Sitä ennen pärjäsimme ilman kassakonetta, tehden joka kaupasta normaalin paragon kuitin, jonka sekin verotarkastus hyväksyi.
      Olemme aina ylpeilleet sillä että meillä kaupasta kuin kaupasta tehdään kuitti, halusi asiakas sen tai ei.
      Massiivi puupöydistä kauppaa tehtäessä asiakas infotaan että kuivassa sisätilassa puuhun saattaa tulla halkeamia, jonka asiakas hyväksyy ostopäätöksen tehdessään.
      Isommat halkeamat olemme aina työpajassamme korjanneet.
      Ota kuva kannen halkeamasta ja laita se s.postiin, tai tule käymään.
      Katsotaan miten saat pöytäsi taas hienoon kuntoon.
      28 vuotta olemme pärjänneet hyvällä asiakaspalvelulla, ja aiomme pärjätä edelleenkin.
      Ja hienoa että jaksat seurata toimintaamme.
      Otappa reilusti yhteyttä omalla nimelläsi, jos sinua närästää toimintamme.
      Yleensä kun asioista puhutaan kasvokkain ja asioiden oikeilla nimillä, huomataan ettei mitään ihmeellistä ja kauheaa ole tapahtunutkaan.
      Oikein hyvää ja aurinkoista kevättä sinulle.
      En enempää palaa tänne katsomaan, enkä kommentoimaan.

      • ValheValhalla

        Jäätävää skeidaa. Kun valhe totuudeksi muuttuu... Mutta kaikkea epäonnea valitsemallenne tielle!


    • Boikottiin_menee

      Kusetus senkun vain jatkuu. Nyt kesäale kestää heinä- ja elokuun. Niinpä menee tuo vuotuinen kolmen kuukauden yhteiskestoaika taas rikki. Ko. firma sentään laittanut tällä kertaa alennusmyynnin päättymispäivän mainoksiinsa. Eipä auta kuin laittaa ilmoitus Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. On ne Suomisoffat ja Maskutkin kuriin saatu. Ja saadaan tämä kyseessä oleva epämääräisen maineen omaava pikkufirmakin ojennukseen. Joskus se näyttää vain vievän aikaa.

    • valehtelijako

      MYYJÄ-NAISEN "KOOTUT SELITYKSET" ELI ÄÄNITETYT KÄNNYKKÄPUHELUT ASIAKKAALLE
      Erehdyin valitettavasti kyseiseen myymälään viime viikolla ostoksille, useiden ystävieni, jotka heiltä tuotteita olivat tilanneet suosituksista, ihan paikan päälle ostoksille.
      Yläkerrassa oli myynnissä tehtaalta tilatut, uniikit, sängynpäädyt -50%. Tottakai tartuin tarjoukseen, tarkistin harmaan, savanna 21 x swarowskin kristallein koristellun 160x137 cm tuotteen kunnon (joka oli moitteeton) ja ostin sen kotiinkuljetuksella 50e, joka oli mielestäni kohtuuton hinta muutaman kilometrin matkasta, koska posti toimittaisi sen 18e, tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan mainittu vaan maksoin sitten kalleimman kautta.
      Ehdin siitä huolimatta jo iloita mielessäni hyvästä kaupastani.
      Tuote tuotiinkin, ilman pakkausta ja laittaessani sängynpäätyä paikalleen huomasin että sen takaosaa oli käytetty tanssilattiana eli koko taustalevy oli valkoisessa kurassa ja pölyssä.
      Soitin kauppias-rouvalle ja hän ihmetteli miten näin oli päässyt käymään koska se oli pakattu samaiseen tehtaanpakettiin joka oli ollut sillä aikaisemminkin, oudoksuin myöskin tapausta koska jos se oli ollut todella pakattu niinkuin hän väitti, niin miksi tuotaisiin ilman mitään suojaa asiakkaalle. Hän lupasi selvittää asian ja ottaa minuun yhtettä maanantaina.
      Vastapuhelu, kiivassävyinen sellainen, tulikin varsin nopesti, 30 min. sisällä edellisestä ja nyt asia olikin ehtinyt matkalla muuttua (myyjä-miehen taustalla välikommentteja huudellessa), niin ettei kyseistä tuotetta muka ikinä ollutkaan pakattu minulle lähetettäessä, eikä hän ollut niin sanonut (eli minä hourailin?) vaan toimitettu sellaisenaan ja tuote oli muka ollut jo saapuessaan myymälään liattu sen valmistaneen tehtaalla.
      Outoa, koska itse sen olisin jo ennen ostopäätöstä tehdessäni kyllä huomannut enkä missään tapauksessa sitä siihen, kuitenkin korkeahkoon, hintaan ostanutkaan. Kuljetus-pojalla ei muka ollut mitään syytä valehdella (olisivatkohan samaa sukua?) ja he olisivat valmiit purkamaan kaupan (harmittikohan liian halvalla vahingossa myyty tuote?).
      Molemmat puhelut ovat kuitenkin heidän epäonnekseen nauhoitettu kännykkääni joten mitenköhän toimia jatkossa?
      Kyse on nyt periaatteesta, koska vastaavaa tuotettakaan, samalla hinnalla, ei ole vaihtaa tilalle, ja siitä että tuote on matkan aikana vioittunut eikä asiakasta laiteta syyttä syypääksi likaantuneen tuotteen huomaamatta jättämiseen. Ja valehdella vielä siitä.
      Itse ilmoitin ottavani ensin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, mutta tälläinen asiakkaalle valehtelu on jo mielestäni asiatonta.
      Itse ystävineni aiomme jatkossa ainakin boikotoida koko myymälää, paremman palvelun saamme muualla ja toiset firmat vastaavat vahingoistaan koska jokainen asiakas on heille tärkeä.
      P.S. Kuitin kyllä sain mutten eriteltynä, muitakin tuotteita ostaneena, vain summa ja sana sisustustuotteet olivat olivat näkyvissä.

      • Juupsista

        Asiakas on aina väärässä ;)


    • Positiivinenyllätys

      Mahtavaa! Jos suomi24:sen the mielenpahoittajat on löytänyt ongelmat vain alennusmyyntien pituuksista taidanpa heti suunnata Aadaan! Kiitos aloittajalle <3

    • Anonyymi

      Huonekalujen sisältä ryömi jotain ötököitä joita sitten myrkyttelin. Eivät kuulemma voineet tulla huonekaluista, vaan olivat meillä ennestään. Kuitenkin omin silmin näin kun ne kierrätysmateriaalista tehdystä pöydästä ulos ryömivät.

      • Anonyymi

        No nyt se on firma konkassa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe