Aada Sisustus se jaksaa...

Säätäjä1

Ihme firma tuo Aada Sisustus:
Ko. firma piti viime vuoden aikana kuutisen kuukautta (jos ei kauemminkin) alennusmyyntiä -20%.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla on kohtuullisen selkeällä suomenkielellä seuraavasti:

1.2 Kestoaika

Pitkään jatkunut alennusmyynti merkitsee alennettujen hintojen muuttumista kauppapaikan pysyviksi hinnoiksi. Siksi alennushintailmoittelu ei voi olla jatkuvaa.

Kalenterivuoden aikana alennusmyyntejä voi olla yhteensä korkeintaan kolme kuukautta. Yhtäjaksoisesti alennusmyynti saa kestää enintään kaksi kuukautta. (MAO:204/04, MAO:654/09, MAO:655/09)

Siinäpä Ylipääjohtajalle/ Suurelle päällikölle/ supersäätäjälle hieman Suomen lakia.

Jos asioitte ko. firmassa, pyytäkää aina numeroitu kuitti ostoista. Ja olkaa varovaisia "rustiikkisten" esineiden suhteen. Muualla moisia myytäisiin ihan vain sekundana...

Alla oleva video kertoo aika hyvin firman toimintatavoista:
https://www.youtube.com/watch?v=PTFAPRPe5Ko

15

1217

    Vastaukset

    • Kyseinen firma pitänyt tänä vuonna jo pian 2 kk kestävän alennusmyyntikampanjan. Eli saavat pitää tänä vuonna vielä 1 kk verran "alennusmyyntiään". Mikäli tuo aika ylittyy, lähtee ilmoitus Kilpailu- ja kuluttajasuojavirastoon.
      Huijareita ja koijareita maailmaan mahtu...

      • No, lähtikö ilmoitus vai huijasitko vain?


    • Kyseinen yritys mainosti maaliskuun olevan rahtivapaa kuukausi. Yllätys, yllätys: Rahtivapaa kuukausi jatkuu näin huhtikuussakin.
      Älkää oikeasti ostako tuosta kieroilijoiden omistamasta puljusta mitään.

    • Miten tuo teksti tuntuu niin vahvasti katkeran kilpailijan kirjoittamalta, jätämme siksi sen ihan omaan arvoonsa. Jokainen taaplaa tyylillään, toiset keskittyy firman pyörittämiseen, toiset taas ihan johonkin muuhun.

    • Kävin minäkin katsomassa noita sivuja. Tyylikkäät muuten olivat, ja selkeät.
      Missään ei mainittu että rahtivapaus kestää vain yhden kuukauden, voihan se olla vaikka joka kuukausi.Sitä sanotaan asiakkaan aktivoinniksi.Joissakin verkkokaupoissa on koko ajan ilmaiset toimitukset, onko se sitten kieroilua,no ei sekään.
      Ei tuosta nyt kummoista kieroilua saa.
      Katsokaa muiden huonekaluliikkeiden kampanjointia, koko ajan on jotakin alea, tai kampanjaa ja millä prosenteilla. Siinä pelissä Aada saa varsin puhtaat paperit.
      Ettäs kehtaatte ! Taitaa olla kyse ihan jostakin muusta ?

      • Eihän nettisivuissa vikaa ole. Vikaa on omistajissa. Tiesitkö, että niin alennusmyynnit kuin tarjoukset eivät voi jatkua ikuisesti? Ts. ne ovat määräaikaisia ja se määräaikaisuus on mainittava ilmoitusten yhteydessä.
        Niin valitettavaa kuin se onkin, niin määräysten vastainen alennusmyyntikampanjointi ei ole ainoa kupru, johon omistaja syyllistyy.


    • Kerro ihmeessä, mitä muuta,mihin tämä parasta mahdollista asiakaspalvelua ja hienoja tuotteita myyvä liike syyllistyy, äläkä heittele vihjailevia herjoja.
      Vaikuttaa entistä enemmän että kaunasi pohjautuu ihan johonkin muuhun.

      • Hmmm... Ilmeisesti omistajataho tuli kommentoimaan nimimerkin suojissa. No pari kysymystä:
        Ensinnäkin olisi kiva saada vastaus, miksi alennusmyyntien kestoajat eivät koske juuri teidän liikettänne? Kannattaa todellakin perehtyä alan lainsäädäntöön.
        Toiseksi: Ostin takavuosina pari huonekalua. Kokopuisen pöydän kansi halkesi. Korvauksia ei luonnollisestikaan saannut, koskapa puisten pöytien kuuluukin halkeilla... Ostoksesta taitaa olla vieläkin tallessa nauhalaskimella tehty "kuitti". Eli siinä ei todellakaan ole juoksevaa numerointia, kuten laki edellyttää. Samalla olen antanut itseni ymmärtää, että omistajataho ylpeilee sillä, ettei heillä ole koskaan ollut kassakonetta. Hmm... Mielenkiintonen yhtälö. Kysymys kuuluukin, miksi sitä kassakonetta ei ole ollut?
        En lainkaan ymmärrä ilmeisestikin omistajan heittämää "kaunakorttia". Toki boikotoin kaikkia yrityksiä, jotka toimivat yleisen oikeustajun vastaisesti. Ihan siis muitakin, kun tässä ketjussa esiintyvää firmaa. Ei ole enää viime vuosina todellakaan ollut tarvetta käydä ostoksilla ko. paikassa. Mielenkiinnolla olen kuitenkin seurannut yrityksen edesottamuksia.


    • Hmmmmm. Olet antanut itsesi ymmärtää....No sillehän ei voi mitään mitä olet antanut itsesi ymmärtää.
      Viimeiset 12 vuotta talossa on ollut virallinen kassakone (verottajan hyväksymä malli).Joka kaupasta asiakas saa virallisen kassakuitin ja pankkikorttitositteen.
      Sitä ennen pärjäsimme ilman kassakonetta, tehden joka kaupasta normaalin paragon kuitin, jonka sekin verotarkastus hyväksyi.
      Olemme aina ylpeilleet sillä että meillä kaupasta kuin kaupasta tehdään kuitti, halusi asiakas sen tai ei.
      Massiivi puupöydistä kauppaa tehtäessä asiakas infotaan että kuivassa sisätilassa puuhun saattaa tulla halkeamia, jonka asiakas hyväksyy ostopäätöksen tehdessään.
      Isommat halkeamat olemme aina työpajassamme korjanneet.
      Ota kuva kannen halkeamasta ja laita se s.postiin, tai tule käymään.
      Katsotaan miten saat pöytäsi taas hienoon kuntoon.
      28 vuotta olemme pärjänneet hyvällä asiakaspalvelulla, ja aiomme pärjätä edelleenkin.
      Ja hienoa että jaksat seurata toimintaamme.
      Otappa reilusti yhteyttä omalla nimelläsi, jos sinua närästää toimintamme.
      Yleensä kun asioista puhutaan kasvokkain ja asioiden oikeilla nimillä, huomataan ettei mitään ihmeellistä ja kauheaa ole tapahtunutkaan.
      Oikein hyvää ja aurinkoista kevättä sinulle.
      En enempää palaa tänne katsomaan, enkä kommentoimaan.

      • Jäätävää skeidaa. Kun valhe totuudeksi muuttuu... Mutta kaikkea epäonnea valitsemallenne tielle!


    • Kusetus senkun vain jatkuu. Nyt kesäale kestää heinä- ja elokuun. Niinpä menee tuo vuotuinen kolmen kuukauden yhteiskestoaika taas rikki. Ko. firma sentään laittanut tällä kertaa alennusmyynnin päättymispäivän mainoksiinsa. Eipä auta kuin laittaa ilmoitus Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. On ne Suomisoffat ja Maskutkin kuriin saatu. Ja saadaan tämä kyseessä oleva epämääräisen maineen omaava pikkufirmakin ojennukseen. Joskus se näyttää vain vievän aikaa.

    • MYYJÄ-NAISEN "KOOTUT SELITYKSET" ELI ÄÄNITETYT KÄNNYKKÄPUHELUT ASIAKKAALLE
      Erehdyin valitettavasti kyseiseen myymälään viime viikolla ostoksille, useiden ystävieni, jotka heiltä tuotteita olivat tilanneet suosituksista, ihan paikan päälle ostoksille.
      Yläkerrassa oli myynnissä tehtaalta tilatut, uniikit, sängynpäädyt -50%. Tottakai tartuin tarjoukseen, tarkistin harmaan, savanna 21 x swarowskin kristallein koristellun 160x137 cm tuotteen kunnon (joka oli moitteeton) ja ostin sen kotiinkuljetuksella 50e, joka oli mielestäni kohtuuton hinta muutaman kilometrin matkasta, koska posti toimittaisi sen 18e, tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan mainittu vaan maksoin sitten kalleimman kautta.
      Ehdin siitä huolimatta jo iloita mielessäni hyvästä kaupastani.
      Tuote tuotiinkin, ilman pakkausta ja laittaessani sängynpäätyä paikalleen huomasin että sen takaosaa oli käytetty tanssilattiana eli koko taustalevy oli valkoisessa kurassa ja pölyssä.
      Soitin kauppias-rouvalle ja hän ihmetteli miten näin oli päässyt käymään koska se oli pakattu samaiseen tehtaanpakettiin joka oli ollut sillä aikaisemminkin, oudoksuin myöskin tapausta koska jos se oli ollut todella pakattu niinkuin hän väitti, niin miksi tuotaisiin ilman mitään suojaa asiakkaalle. Hän lupasi selvittää asian ja ottaa minuun yhtettä maanantaina.
      Vastapuhelu, kiivassävyinen sellainen, tulikin varsin nopesti, 30 min. sisällä edellisestä ja nyt asia olikin ehtinyt matkalla muuttua (myyjä-miehen taustalla välikommentteja huudellessa), niin ettei kyseistä tuotetta muka ikinä ollutkaan pakattu minulle lähetettäessä, eikä hän ollut niin sanonut (eli minä hourailin?) vaan toimitettu sellaisenaan ja tuote oli muka ollut jo saapuessaan myymälään liattu sen valmistaneen tehtaalla.
      Outoa, koska itse sen olisin jo ennen ostopäätöstä tehdessäni kyllä huomannut enkä missään tapauksessa sitä siihen, kuitenkin korkeahkoon, hintaan ostanutkaan. Kuljetus-pojalla ei muka ollut mitään syytä valehdella (olisivatkohan samaa sukua?) ja he olisivat valmiit purkamaan kaupan (harmittikohan liian halvalla vahingossa myyty tuote?).
      Molemmat puhelut ovat kuitenkin heidän epäonnekseen nauhoitettu kännykkääni joten mitenköhän toimia jatkossa?
      Kyse on nyt periaatteesta, koska vastaavaa tuotettakaan, samalla hinnalla, ei ole vaihtaa tilalle, ja siitä että tuote on matkan aikana vioittunut eikä asiakasta laiteta syyttä syypääksi likaantuneen tuotteen huomaamatta jättämiseen. Ja valehdella vielä siitä.
      Itse ilmoitin ottavani ensin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, mutta tälläinen asiakkaalle valehtelu on jo mielestäni asiatonta.
      Itse ystävineni aiomme jatkossa ainakin boikotoida koko myymälää, paremman palvelun saamme muualla ja toiset firmat vastaavat vahingoistaan koska jokainen asiakas on heille tärkeä.
      P.S. Kuitin kyllä sain mutten eriteltynä, muitakin tuotteita ostaneena, vain summa ja sana sisustustuotteet olivat olivat näkyvissä.

      • Asiakas on aina väärässä ;)


    • Mahtavaa! Jos suomi24:sen the mielenpahoittajat on löytänyt ongelmat vain alennusmyyntien pituuksista taidanpa heti suunnata Aadaan! Kiitos aloittajalle <3

    • Huonekalujen sisältä ryömi jotain ötököitä joita sitten myrkyttelin. Eivät kuulemma voineet tulla huonekaluista, vaan olivat meillä ennestään. Kuitenkin omin silmin näin kun ne kierrätysmateriaalista tehdystä pöydästä ulos ryömivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

      ”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      196
      7828
    2. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      5293
    3. Stefu kärähti taas amfetamiinista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Eikö tuolle sekoilulle näy loppua? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b3a29a6e-ac7d-460f-bd45-23ee51898a72
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      4216
    4. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      101
      3145