Miksi, oi miksi?

ElämäKristuksessa

Miksi TV7 lähettää ohjelmia, jotka sisältävät menestysteologiaa?
Onko niin, että raha sanelee, ja Herran tahto on heitetty sivuun?
Sanomattakin on selvää, että tuolla tavalla ei siunauksia niitetä.

Miten on mahdollista, että Herzogin suosittelijat ja suosijat saavat jatkuvasti näkyvyyttä ko. kanavalla? Kaikenlaista puppua kanava suoltaa, eikö löydy enää maasta raittiita, Sanaan juurtuneita terveitä kristittyjä?
Kyllä löytyy, mutta sellaiset kristityt eivät nähtävästi kiinnosta TV7:aa.

Miksi kanavatuottaja Jarno Piipposen "Julistakaa" sarjassa kaikki (ainakin lähes...en ole kahta heistä kuullut).ovat tietyllä tavalla ajattelevia; heitä yhdistää tietyt kuviot: menestysteologiset piirteet opetuksessa....kenellä enemmän, kenellä vähemmän.

Nuoria ihmisiä, jotka ovat imeneet vaikutteita epäraittiista opetuksesta.
Nöyryydestä ei tietoakaan; ollaan ottamassa "mikä minulle kuuluu".
Sairaudet: sairas ihminen ei ole omistanut terveyttä jne. jne.

Henkilöitä, joiden pitäisi olla oppimassa, opettavat kymmeniä vuosia uskossa olleita......ja mitä vielä; osa näistä nyökkii ja ottaa pureksimatta vastaan kaikenlaista puppua!
Joku sanoo, että on hyvä että on innokkaita nuoria, ja kaikki tekevät virheitä. Kyllä, kaikki tekevät virheitä.
Mutta jos opetus toistuvasti poikkeaa Sanan linjasta, silloin on ojentamisen paikka.

Millä valtuuksilla nämä henkilöt toinen toisiaan kehuvat?
Mm. Patrik Tiaisen seurakuntaan on nimitetty pari "apostolia", ja kehuupa Tiainen kanavatuottaja Piipposta apostoliksi tämän omassa ohjelmassa..... nöyryys kaukana, sen osoittaa myös Piipposen mainos omilla facebook sivuilla Porin tapahtumasta: PUHUMASSA Polvijärven pastorin poika, väkevä julistaja Jarno Piipponen.

Näinkö se on, että täytyy itse itseään nostaa ja kavereita. Näitä nuoren polven puhujia leimaa pitkälti omahyväisyys, jopa röyhkeys; tuntuu olevan tärkeää leimata kaikki vanha ja entinen toisarvoiseksi.
Minä itte.....varsinaisia "superuskovia", sehän sopii menestysteologiaan.
Jumalalta ollaan ottamassa, ei pyytämässä....

Eipä Ojareskaan ole välttynyt itsensä korottamiselta:
hän kävi taannoin Nairobissa katsomassa Owuoria, samalla tuli sanoneeksi itseään ja seuruettaan "edelläkävijä uskoviksi"....

Jumala armahda!

TV7: lla on parannuksen paikka. Ja heti. Ohjelmat ovat tuoneet Suomen kristikansan keskuuteen vierasta tulta.
Sisällön määrä ei ole pääasia, vaan sisältö.
Ei ole tärkeää, että nuoret toimivat ja tekevät paljon, vaan minkä tekevät, tekevät sen Herralle.

Sielullisesta vouhkaamisesta ja show meiningistä ei jää mitään ravintoa: jo seuraavana aamuna ilman ateriaa jäänyt sielu kumisee tyhjyyttään.

Aito ilo ja rauha Pyhässä Hengessä antaa todellisen, aidon rauhan ympäröivistä olosuhteista huolimatta.
Jeesuksessa Kristuksessa meillä on kaikki, mitä elämiseen ja jumalisuuteen tarvitaan. Nöyrille hän antaa armon.
Joka sitä vettä juo, jota Jeesus antaa, hänen ei tule ikinä jano.

Silloin ei tarvitse lähteä kuulemaan "uutta tietoa" milloin minnekin, riittää, kun on Herrassa.

18

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaulikki

      Aamen, aamen,aamen!

    • VarotaanVierastaTulta

      Juuri kirjoitin ennen tekstisi lukemista varoituksen afrikkalaisen menestysteologian ja Patric Tiaisen yhteyksistä ja varoitin VIERAASTA TULESTA ja sitten tulin tänne...ja sama termi VIERAS TULI toistui ja sama huoli. Hätkähdin ja koin jälleen kerran voimakkaasti, että Jumala haluaa auttaa Suomenkin tilanteessa ja vetää varoitustyöhön. Hän haluaa valveilla olevat liikkeelle!

      Olen viime aikoina kokenut kehotusta varoittaa tästä uuskarismaattisesta, menestysteologisesta eksytyksestä joka rynnii maahamme. Uskon, että Jumala tahtoo meidän tämän eksytysryntäyksen havainneiden nousevan vastarintaan varoittamaan hengellisestä vaarasta!

      Olen kokenut kehotusta puhua myös torontolaisuuden ja uusapostolisten aatteiden ja kritiikittömyyden leviämisestä. Kaikki pitäisi koetella Raamatulla. Ja tosiaan minäkin olen kokenut tarvetta puhua siitä, miten TV 7 levittää hyvien ohjelmien ohessa myös runsaasti epäraamatullisia New Age-henkisiä (mm David Herzog) ja menestysteologisia oppeja.

      Kiitos sinulle, kun nouset varoittamaan! Uskon, että Jumala haluaa meidän olevan valveilla. Jumala ei halua yhdenkään lampaansa eksyvän! Siunausta sinulle hengellisessä työssäsi!

      • Vaulikki

        Aamen, aamen, aamen!


      • JuuriNäinSeMenee

        Kiitos tästä!


    • Pirkanmaalainen

      Yllä olevat täysin totta. Minäkin jouduin kuulemaan tätä uuskarismaattista itsekehua pullollaan olevaa julistusta. Juuri se tökkäsi, kun tuntui että meidän vuosikymmenet uskossa olleiden uskoa vähäteltiin. Missä sanoma lunastuksesta, missä ristintien kulkijalle lohtu, missä elämässä epäonnistuneelle ja langenneelle toivoa, missä?

      • JuuriNäinSeMenee

        Juurikin näin! Jumalalta voimia ja siunausta sinulle! Kiitos tarkkanäköisyydestäsi!


    • TarpeellistaOllaValpas

      Kiitos sinulle aloittaja, kun tuot tätä kaikkea eksytystä ilmi! Tänä aikana se ei ole helppo osa, mutta se on kovin tarpeellista! Rukoillaan, että uskovat heräisivät näkemään mikä on todella Jumalasta ja mikä muusta lähteestä. Rukoillaan, että mahdollisimman harva eksyisi.

    • siu

      Haluan teille kaikille toivottaa siunausta Johanneksen sanoin:

      "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy." (3 Joh 1:2)

    • Antipipo

      ElämäKristuksessa.
      Olen kanssasi 100% samaa mieltä ja kiitän kirjoituksestasi.
      Sanoo Martti Ojares mitä tahansa, niin TV7 ei ole enää Jumalan kanava kuin pieneltä osin. Ojares on oleva vastuussa kaikesta siitä epäraamatullisesta opetuksesta, jota kanava katsojilleen suoltaa. Häntä on varoitettu ja neuvottu, mutta ylpeyden henki joka hänessä on Herzogin kautta saanut vallan, estää häntä tekemästä parannusta.
      Odotan ja rukoilen. että Jumala tulee nopeasti puuttumaan asiaan.

      • Vaulikki

        Myös minun rukoukseni on, että Jumala tulee puhdistamaan TV7:n kanavan kaikesta epäpyhästä, jota se nyt levittää. Rukoillaan sitä yhdessä!
        Kyllä, toisinaan Martti Ojareksen puheista paistaa ylpeys.


    • Mami60

      Kiitos infosta! Olen ihmetellyt TV7:n ohjelma-antia. MIettinyt miksi kanavalla nähdään niin paljonohjelmia, julistjia, joita en uskalla kuunnella.

    • sitämieltä

      Kiitos, samaa mieltä. Tv7 ohjelmia olen ihmetellyt jo pitkään. Miksi kaikenlainen harhaopetus pääsee niin vahvasti esille? En viitsi enää katsoa koko ohjelmia.

    • Parasta.viihdettä

      Onneksi kanava lähettää myös menestysteologiaa sisältävää ohjelmistoa. Ne ovat kanavan helmi. Olisi tylsää seurata lähetystä sunnuntain jumalanpalveluksesta, mutta kunnon kaatuilu ja lattialla sätkiminen kera lahjoitusten ruinaaminen! Niissä on nähtävissä sellaista hulluutta, jota ei ilman tv7:n lähetyksiä ei helposti pääsisi näkemään.

      Joku teemailta ihmeiden tekemisestä olisi myös kiva. Vaikka kuolleistaherättämisen yrittäminen. Siihen mukaan onnistunut markkinointi, niin katsojamäärä olisi huima.

    • marjaliisa.ahovalkamo

      Tosi hyvää palautetta Ojarekselle.Suomen kristikansaa ei sumuteta raha -ja kevytevankeliumilla.

    • kysymyskysymys

      Pitäisikö olla matomatkamies maan
      Menetymis teologiaa jota Irja askola piispa aivopesee??

      • niinkö

        Menehtymisen teologiaa haluat??


    • arviointia

      Siskot ja veljet Jeesuksessa, rukoillaan nyt kestävästi, että Jumala puhdistaisi nyt TV7 kaikesta epäraittiista opetuksesta. Eivät nuoret uskovat osaa vielä erottaa oikeaa ja väärää opetusta vähäisen Sanan tuntemisen vuoksi ja vanhemmatkin eksyvät tähän uuskarismaattiseen menoon. Valvotaan ja varoitetaan tarvittaessa!

    • Vaulikki

      Aamen, aamen, aamen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe