Sain eilen 9.2. päivätyn kirjeen. Point on nyt Verifone Finland Oy.
Lasku:
Tapahtumat 1.9.2015-29.2.2016 ...sslmuu...yksikköhinta 96,00 yht. 119,04
Maksupäätteen kiinteä Point SSL lliikennöintimaksu
Yyle
Maksupäätteen ohjelmiston ylläpitomaksu määrä 1 yksikköhinta 51,50 yht. 63,86
LL Laskutuslisä määrä 1 8,00 yht. 9,92
Tarkista palvelun sisältö ja muut ehdot kotisivuiltamme: www.verifone.fi/ehdot
Summa 192,82 euroa josta ALV 24 % 37,32
eräpäivä viikonpäästä kirjeen saapumisesta.
Onko nyt palattava vastenmielisesti selvään setelikauppaan käteistalletuksineen?
Kolmenkymmenentuhannen vuosiliikevaihdolla alkaa tuntua kohtuuttumalta nämä korttimaksamisen kulut. Operaattorille menee 8,06 euroa kuussa joka tapauksessa ja joka laskusta paljon senttejä Nordealle. Siirryin Luottokunnalta Nordean Kauppiaspalvelujen asiakkaaksi reilu vuosi sitten, päätehän on vanha mutta toimiva. Pointilta (Apis Oy) ostettu silloin kun "höylät" oli pakko hukata.
Onko muita samanlaisen laskun saajia, ja onko ehdotuksia miten tästä pienyrittäjän suoneniskennästä voisi päästä eroon? Eli hyvä ja halpa ratkaisu korttimaksamiseen?
Valitettavasti en "vanhoja" Pointin ylläpitotaksoja ole pannut ylös enkä löydä, vuosimaksua ei aiemmin mielestäni juurikaan ollut. Nythän maksettavaa kertyy nelisensataa vuodessa vaikka pääte seisoisi joutilaana ilman yhtään maksutapahtumaa. Tarttis tehrä jotakin!
Maksupäätehämmästys
52
17881
Vastaukset
- kewadq
Tuosta sepustuksesta on nyt hieman vaikea saada selvää... mutta jos hinnastot muuttuu, siitä tulee ilmoitus etukäteen. Ei kai joku postin kantama kuori ole lentänyt roskakoriin lukematta?
- sesama
Ei ole tullut mitään tietoa Poitin myynnistä toiselle firmalle puhumattakaan hinnastonmuutoksista. Joskus vuodenvaihteen tienoilla tuli ilmoitus Nordean maksupääte-kauppiaspalvelujen siirtymisestä Pointille. Eli lienee melko isosta toiminnasta kyse kuitenkin.
Tulee mieleen tämä sähkönsiirto-Caruna-jekkuilu.
Sekavuus johtuu siitä, että yritin laskun informaation saada näkyviin kokonaisuudessaan, valitan. - pienyrittäjäPennonen
Verifonea googlettamalla löytyi seuraavaa: Verifone Finland Oy on Kauppalehden menestysyritys 2015. Ko. tittelin saanti perustuu mm. liikevaihdon kasvuun, kannattavuuteen, ym. kaupallisiin menestyksen mittareihin.
Hienoa että firma kannattaa loistavasti, kenenköhän "selkänahasta" hienot kannattavuusluvut on revitty, olisikohan pk-yritysten mahollisesti?
Lisää: "Verifone on Euroopan johtava elekronisen maksamisen palveluita tarjoava yritys. Tarjoaa palveluita yli 150 maassa."
Laskussani oli puhelinnumero ainoastaan laskutusta/perintää hoitavalle Lindorff Reskontralle laskuasioita varten. Verifone Finland Oystä oli ainoastaan osoite.
Netistä löytyi asiakaspalvelun numero joka on maksullinen 1,31 e/min. Että reilulta asiakaspalvelulta tosiaan vaikuttaa (reilu tässä tarkoittaa reiluja taksakorotuksia monopoliasemissa).
Edelleen harkitsemassa käteiskantaan siirtymistä tietyllä siirtymäajalla. Olen viiden vuoden sisällä ajamassa alas yhden naisen toiminimiyritystäni heti kun on raavittu jonkinlainen yrittäjäeläke kasaan. Kunpa tietäisi miten on itselle kannattavampaa? - Anonyymi
sesama kirjoitti:
Ei ole tullut mitään tietoa Poitin myynnistä toiselle firmalle puhumattakaan hinnastonmuutoksista. Joskus vuodenvaihteen tienoilla tuli ilmoitus Nordean maksupääte-kauppiaspalvelujen siirtymisestä Pointille. Eli lienee melko isosta toiminnasta kyse kuitenkin.
Tulee mieleen tämä sähkönsiirto-Caruna-jekkuilu.
Sekavuus johtuu siitä, että yritin laskun informaation saada näkyviin kokonaisuudessaan, valitan.Pieniä määriä. Olet sellainen nappikaupoias.
Tulerbdulekkin kovat ajat kun kansan puolesta palat laskee ja maksukyky heikkenee.
Kustannusten vertailu voi olla vaikeaa, mutta ainakin täältä saa jotain osviittaa mitä maksaa eri liikevaihdoilla http://maksupaatevertailu.fi
- kauppias____
Varmaan noi kalliit maksut selittyy sillä, että sulla on museopääte, joka tarvitsee jonkun erikoisen tiedonsiirron. Eräsiirrot poistui käytöstä muutama vuosi sitten ja kait väsäsivät tilalle jotain muuta. Edullisimmaksi tulee liisaussopimus, jossa uusi pääte ja yhteysmaksut sisältyy kiinteään kk-maksuun. Myöskään Nordea ei ole mikään edullisin pankki pienasiakkaalle.
- Verifoneonpaska
Verifone on hämmästys koko lafka. Minulla on yksi vuokrapääte ja kaksi jälleenmyyjältä ostettua omaa. Jo reilu vuosi sitten sanoin, että lopetan sopimuksen vuokrapäätteestä heti kun mahdollista. No aika tuli, ostin uuden ja koitin irtisanoa päätettä. No se ei ollutkaan enään niin helppo juttu. Kun yhtiömuoto oli vaihtunut, oli kuulemma lakanut uusi 24kk jakso, ilman mahdollistuutta irtisanoa. Sopimuksessa lukee, että kausi alkaa, kun pääte toimitettu.
Parasta oli, että nää vatipäät sekotti maksupäätteiden tunnukset ja nyt on hukassa rahoja useita tuhansia, ja näitä pässejä ei edes kiinnosta.
No vaadin uutta maksupäätettä, kun kerta ihan uusi sopimus, sekään ei käy, koska käytössä on toimiva malli.
Eli uutta päätettä ei tullut, mutta takuu kuulemma tuli.
Eli tää lafka rikkoo sopimussääntöjä ja käytettyjä maksupäätteitä laskuttaa uusina.
Ei muuta kun uusi auto liisata autokaupasta ja saatkin tilalle käytetyn, hinta sama.
Verifone on suolesta syvältä,välttäkää, kun ruttoa. Menestyy muuten ainakin asiakapalvelun surkeudessa, siitä täydet 10 pojoa.- Kaksi-kurapäätefirmaa
>> Verifone on suolesta syvältä,välttäkää, kun ruttoa. Menestyy muuten ainakin asiakapalvelun surkeudessa, siitä täydet 10 pojoa. >>
Suomen maksupäätemarkkinat on jaettu käytännössä Verifone Finland Oy:n ja Nets Oy:n kesken. Kun ei ole yksi eli monopoli, vaan on kaksi toimijaa niin kyseessä on oligopoli. Maksupäätteissä samanlainen tilanne kuin vähittäismyynnissä Keskon ja S-ryhmän 90%:nen oligopoli.
Ollaan toimittu molemmilla noilla maksupäätefirmoilla laitteiden ja järjestelmien jälleenmyyjänä, toistakymmentä vuotta. Missään, ei tosiaan missään muussa firmassa kohdella jälleenmyyjiä niin huonosti kuin noissa kahdessa firmassa, Verifonella ja Netsillä.
Jälleenmyyjät on niille täyttä kuraa. Jos on sitten loppuasiakkaatkin. Loppuasiakkaiden puheluihin ja e-maileihin sentään vastataan. Mutta jälleenmyyjälle ei vastata kuukauteen tai kahteen mitään, vaikka lähettää e-mailkyselyjä ja jättää soittopyyntöjä vaihteen kautta.
Aivan hämmästyksestä huuli pyöreänä tanskalaisen Netsinkin kanssa. Että kuinka tuollaisella pas-kameiningillä niiden firma voi ylipäätään toimia enää.
Jos joku muu Netsin tai Verifonen jälleenmyyjä on toista mieltä, sanoo että yhteistyö niiden kanssa toimii tosi hyvin, niin olisi todella mielenkiintoista kuulla. - Alistettu
Varokaa tekemästä sopimusta Netsin kanssa. Tekevät suoraan 3 vuoden sopimuksen infoamatta yrittäjää. Tästä vuokraopimuksesta ei pääse irti kuin kuolemalla tai tekemällä konkurssin. Eli maksat laitevuokraa koko sopimuskauden vaikka olisit palauttanut laitteet. Kieroa ja epäeettistä rahankeruuta!
- korttiyhtiö_pystyynkö
Onko kenen tahansa mahdollista ryhtyä kilpailijaksi Netsin tai Verifonen rinnalle, vai onko taas kerran koko systeemin säännöt laadittu niin, että vain isoa varallisuutta hallitsevilla suuryrityksillä on käytännössä mitään mahdollisuutta noille markkinoille ?
Jos on järkyttävän isot pääomavaatimukset, niin sehän juuri takaa oligopolin ja siten asiakkaille kalliit hinnat.
Visa ja Mastercard käsittääkseni kuitenkin hallitsevat taustalla, se, mikä rooli sitten on Netsillä tai Verifonella näissä kuvioissa, on hieman epäselvää.
Oletko muuten lukenut sopimusehtoja ?
Sieltä löytyy varsin kieroa pykälää.
Siis käytännössä niin, että jos maksukorttia joku taho onnistuu väärinkäyttämään, niin pienyrittäjän jo luovutetusta tuotteesta tai palvelusta saama maksusuoritus voidaan jälkikäteen periä takaisin.
Eli kun asiakkaalta A varastetaan kortti, ja ennen sulkulistalle päätymistä huijari B maksaa jotain varastetulla kortilla ja saa tuotteen mukaansa, niin sitten kun kortti ilmoitetaan varastetuksi, korttiyhtiö perii kauppiaalta takaisin huijarin maksaman summan, jolloin tuotteen koko arvo jää kauppiaan tappioksi.
Mistä alan pääomavaatimukset selviävät?
Jos ne ovat pieniä, ehkä minä perustan uuden kortipalveluyrityksen, ja sitten on korttimaksamiseen liittyviä palveluita kohtuuhinnalla tarjolla.
Mitä tulee em. kieroihin sopimusehtoihin:
JOS nuo ehdot tulevat Visan ja/tai Mastercardin suunnalta, silloin minäkään en valitettavasti voi asialle mitään. Jos taas ei tule, niin ei minulla ole mitään tarvetta itse sellaisia lisäillä.
Tässä muuten käteinen on kingi:
Jos joku tulee kauppaasi ostamaan jotakin, ja maksaa seteleillä,
niin vaikka setelit osoittautuisivat varastetuiksi, tuskin niitä seteleitä voi kauppiaalta laillisesti takaisin tulla perimään, jollei tapaukseen liity muita sellaisia seikkoja, että kauppiaan olisi pitänyt tietää setelit varastetuiksi.
No, ehkä väripanoksen värjäämiä seteleitä ei kannata hyväksyä maksuksi,
Missä muussa tilanteessa voisi täyttyä tuo "on syytä epäillä varastetuksi" voisi täyttyä?- Kaksi-kurapäätefirmaa
Tässä on a) teknisiä vaatimuksia ja b) pankin tyyppisiä vakavaraisuusvaatimuksia, jotta saat toisten rahoja vastaanottaa ja maksuja välittää.
Jos perustat maksukorttipalveluyrityksen, niin se ensimmäinen tekninen tarve ja vaatimus on että sinulla on toimittaa kauppiaille maksupäätelaitteita, joilla he voivat sirukortteja lukea. Tällaisen laitteen on oltava EMV-sertifioitu, jonka homman Suomessa nykyään hoitaa Inspecta.
https://www.inspecta.fi/Palvelut/Sertifiointi-ja-arviointi/Tuotesertifiointi/Maksupaatelaitteiden-sertifiointi/
Tuon sertifiointiprosessin omistaja on amerikkalainen EMVCo Corporation, jonka omistavat American Express, JCB, MasterCard ja Visa. Kun viimeinenkin käteinen raha ja seteli lähivuosina hävitetään maailmasta, niin nämä pojat sen kuin jatkavat rahan tahkoamistansa, suoraan myös suomalaisten taskuista.
Joskus 10 vuotta sitten tutkiskeltiin että olisi laajennettu 10 v. Hyväksyttynä ollutta MG-raitaan perustuvaa korttimaksusysteemiämme EMV-sirukorttien suuntaan. Kehitetty PC-koneelle ohjelmistorajapinta joka keskustelee jonkin tunnetun sirukortinlukijan kanssa, ja haettu tälle sertifiointia. Pelkästään tuossa speksissä on useampi sata sivua. Ne sivut sinällään olisi kyllä hoitunut, ja sertifioinnin peruskustannus tuohon aikaan oli vain 6.000 € alv verran.
Sitten prosessiin tuli koko ajan uusia ja uusia kireämpiä PCI-sertifioinnin ym. lisämääräyksiä. Lopulta olisi pitänyt hankkia sertifioinnit todella pitkälle toimintoketjussa kohti EMVCo kortinhaltijafirmoja. Järkyttävän kalliiksi nousi kehitystyön kulut, ja jatkuvasti EMVCo:n lähettäminen uusien ja uusien määräysten täyttäminen
Pakko oli alkaa käyttää silloisen Pointin ja silloisen Luottokunnan rajapintoja.
Sitten Luottokunta myytiin Tanskaan Netsille ja Point on muuttunut Verifoneksi. Ja nuo molemmat ovat täysin p-seestä olevia firmoja, ainakin heidän järjestelmiensä jälleenmyyjän vinkkelistä katsottuna. - Hahahha
Ottaako päähän kun et saanut järjestelmiäsi myytyä kauppiaille?
- Tilapäistä-ylimenoa
Hahahha kirjoitti:
Ottaako päähän kun et saanut järjestelmiäsi myytyä kauppiaille?
Kenellekähän puhut, ja mitä asiaa kysyt? Koko ajan on kyllä myyty järjestelmiä kauppiaille, satoja järjestelmiä. Voi tosin vaihtua se ykköspäämies.
Ruhtinaallinen valikoima on. Kahdesta pas-katoimittajasta pitää valita. Ja sitä pikkasen vähemmän huonoa ettitään.
Näähän loppuu nämä maksupäätehommat joka tapauksessa alle 10 vuodessa, voi mennä nopeamminkin Jollakin kännykkäsirulla tai ihon alla ranteessa olevalla implanttisirulla maksut tehdään 2027 vuotena. - Ps41
Myy iZettleä sitten
Minulla ainakin hyvä kokemus IZettlestä. Nimittäin kulut menee vain käytön mukaan, provikka 1,5-2.75 % per maksutapahtuma. Ei kuukausimaksuja eikä kiinteitä kuluja muutenkaan. Sopii kyllä hyvin ainakin minun kaltaiselle jolla menee joskus ja jouluna maksuja :)
- Verifonex4
Hei jes.
Nyt verifone myönsi tehneensä virheen. Antoi tästä kuukausien ja kymmenien tuhansien hukkumisesta hyvityksenä yhden kk maksun 58e.
Eikä siinä mitään, sanoivat vielä, että on yrittäjän vastuulla seurata maksutapahtumia,. Siksi eivät ole velvollisia korvaamaan muuta.
Hei jes! Mites tämä tuli ilmi, no siten, kun yrittäjä nimenomaan seurasi maksutapahtumia.
Asiakaspalvelun paskata laadusta taas täydet 10 pojoo.
Välttäkää! - Suljettu-pikkunarikka
>> Myy iZettleä sitten
Tuo iZettle on niin typerä firma, ett äse ei ole edelleenkään saanut aikaiseksi rajapintaa jonka avulla korttimaksaminen voisi hoitua vaikka Windows-pohjaisesta kassaohjelmasta.
Pelkästään kännykän voimalla toimivia kauppaliikkeitä on kuitenkin aika rajallinen määrä olemassa.
Ne isommat maksuvoluyymit ovat juuri kassojen puolella, mutta iZettle ei pysty eikä halua tarjota mitään sinne puolelle. Haluavat iZettlellä pysyä maksujen nappikauppiaina maailman tappiin saakka. - Nets-ampuu-koipeensa
Kuulin perjantaina Netsin huoltomieheltä, että Netsin nykyinen maksupäätteen rajapinta kassajärjestelmän suuntaan, eli EmvLumo rajapinta tullaan lopettamaan alkavan kesän aikana. Kehitys lopetetaan tykkänään, tukitoiminnot ajetaan alas, ja uusi tuettu ohjelmistorajapinta on Viking-rajapinta.
Loppuasiakkaiden, eli siis tavallisten kauppiaiden on melko nopealla aikataululla lopetettava LumoEmv-pohjaisten järjestelmien käyttö, ja siirryttävä Viking-rajapintaan. Kaikkia nykyisiä kassajärjestelmien myyjiä ja integraattoreita ei tulla hyväksymään Netsin Viking-maksujärjestelmien myyjiksi.
Ne jotka hyväksytään, joutuvat alkajaisiksi maksamaan 2.500 € alv "aloitusrahan" Netsille siitä hyvästä että saavat tarvittavat Vikingin järjestelmäspeksit haltuunsa.
Aika karua ja sanelevaa tekstiä Netsiltä, mikäli tuo kenttämiehen kertoma asia sellaisenaan pitää paikkansa. Pitää koettaa alkuviikosta saada lisätietoa asiasta.- GnE1
Kerro sitten mitä kävi. Itsekin olen kyllästynyt Netsin palveluihin, kun ei palvelua saa edes käymällä paikan päällä heillä, vaan vahtimestari heittää vain heti ulos.
- Friikki-firma
Taisit kirjoittaa pikkasen vitsillä ton vahtimestarijutun. Vaikka mistä sen tietää, en ole koskaan käynyt tuolla, että kuttutaanko tosiaan vahtimestari paikalle.
Mutta oikeesti, Nets Oy:n henkilöt EIVÄT vastaa sähköposteihin eikä puhelimitse tehtyihin soittopyyntöihin. Tämä on faktaa.
Nytkin melkein kuukauden kysellyt molempia kautta vastausta simppeliin kysymykseen, mutta kukaan ei sieltä vastaa, eikä ota yhteyttä. - Nets-ampuu-koipeensa
>> Kerro sitten mitä kävi.
No eipä nuo ole neljässä päivässä vastanneet e-mailitiedusteluuni yhtään mitään. Soittopyyntö on jätetty Netsin edustajalle myös, mutta ei ole hänkään kerennyt mitään vastaamaan.
https://www.nets.eu/fi-fi/Pages/default.aspx
Tältä osin tasan sama hällä-väliä meininki jatkuu Nets Oy:llä kuin ennenkin.
- Käsityöläine
Tässä on oma valintani pienen liiketoiminnan korttimaksujen hoitamiseen. Provisio on suurempi, mutta piilokulut on 0€...
Tyytyväinen olen ollut provikasta huolimatta.
http://xn--maksuptteesi-lcba.fi/maksupaate-bambora-one/- Hinta-3-kertainen
Jotenkin pikkasen vaatimattomalta kuulostaa tämä Bamboran antama selostus maksupäätelaitteidensa kohderyhmästä:
"Bambora One on suunnattu kauppiaille joiden vuosittainen liikevaihto
on maksupäätteen kautta vielä melko pientä. Mikäli liikevaihtosi on
jo kymmeniä tuhansia kuukaudessa, niin ota yhteyttä ja pyydä tarjous
sinulle sopivista tuotteista."
Jos kaupan alv0%-liikevaihto olisi 120.000 €/v eli 10.000 €/kk, niin Bamboran käyttö maksaisi kauppiaalle näin:
-Perusmaksu: .............. 25 €/kk
-Provisio 1,25%: ........ 125 €/kk
YHTEENSÄ .............. 175 €/kk alv ====> Vuosimaksu: 2.100 €/vuosi.
Yleensä maksupäätteiden kuukausiveloitukset ovat noin 50€/kk alv tasolla. Tähän verrattuna Bamboran kustannukset ovat yli 3-kertaiset.
Mutta varmaan tällekin asiakaskuntaa on. Tosin just niitä muutaman tonnin myynnin kuukaudessa tekeviä kauppiaita lienevät etupäässä.
- adsdfsfd
Kovat on Bamboran provisiot. Katsoisin jotain muuta toimittajaa. 1,25% on todella suuri.
jep todella petetty on tunne. Laskua ei tullut mutta karhu tuli kun pyysin laskua ei tullut 3 kertaa pyysin ennenkuin tuli laskujäljennös sen jälkeen lasku maksettu. normaalisti olis asia siinä. no eipä ollutkaan tuli Kanne Käräjäoikeuteen maksamattoman laskun vuoksi kuukauden päästä. pääoma maksettu mutta kuluja muka yli 330,00 laskun summa oli 110 ja siihen oli tullut korot ja ne oli sitten noin 11 egee joka myös maksettiin. Nyt sitten olen käräjäoikeuden kanssa kirjeenvaihdossa ja ihmeissäni ko. toiminnasta. Irtisanoimme sopimuksen välittömästi mutta yli 500 pitää maksaa sen jälkeen kun palauttaa koneen. Emme suostu. nimittäin sulkivat kesken kiireisen työpäivän maksupäätteen ja rahat jäi sisään. ei mitään ilmoitusta edes. sulkivat sen takia että saavat laskutettua aiheettoman avausmaksun joulukuulta. Myönsivät että ei ollut laite ollut kiinni niin sitten sulkivat että saisivat sen avausmaksun.
VAROKAA kaikki tätä firmaa se tuottaa vaan murhetta ja kuluja yrityksellenne.
Verifone / Lindroff ovat syvältä!!- riistaa
Melko kamalaa luettavaa miten nää firmat kyykyttää yrittäjiä. Onkohan edes mitään tahoa, joka voisi puolustaa yrittäjien asemaa..
Itse olen kyllästynyt Netsin toimintaan. Olen laskenut, että pienellä liiketoiminnallani kannattavin vaihtoehto on ottaa Sum up.
Laitoin Sum upille asiakaspalveluun kysymystä, koska netissä oli vanhoja kommentteja. Asiakaspalvelu oli suomenkielinen ja tosi nopea vastaus. Luulin ensin, että siihen ei saisi esimerkiksi useampaa tuotepaikkaa tai eri alv-kantoja, mutta asiakaspalvelusta vastattiin, että kyllä saa ja niitä voi valita samaan maksutapahtumaan. Jossain spekuloitiin, että näin ei voisi tehdä. Sum upilla maksut menee vain maksutapahtumien mukaan. Sum upin sivuilla on kerrottu selkeästi paljon ne ottaa provikkaa, joten se kannattaa laskea! Koska sekin käy kalliiksi, jos on liiketoimintaa enemmänkin. Itse katsoin muutaman kuukauden ajalta kuiteista paljonko maksettu pankkikorteilla ja paljonko luottokorteilla. Joten nyt lähden kokeilemaan sum upia. Netsin rahastusfirman kanssa en halua olla enää missään tekemisissä.
Tsemppiä kaikille yrittäjille tässä maassa, jossa kaikki nyhtää yrittäjien nahasta oman siivunsa!
- Kalliit-korttikamat
>> Varokaa tekemästä sopimusta Netsin kanssa. Tekevät suoraan 3 vuoden sopimuksen
Käytännössä korttiostamisen vaihtoehdot taitavat olla nämä:
1.) Verifone Oy
2.) Nets Oy
3.) Bambora (toimiiko edelleen...?)
4.) Zettle
Nuo 1. ja 2. vaihtoehdot tarjoavat aina väkisin sen 3 v. sopimuksen. Sen minimihinta on noin 49 €/kk alv, ja vuokra-aikana mukana tullut maksupäätelaite on tarkoitus kuolettaa. Kaksi viimeistä tulevat nopeasti kalliiksi, jos myyntiä on hiukankaan enemmän.
Vielä 10...12 vuotta sitten vaihtoehtoja oli korttiostamisen alueella vaikka kuinka paljon. Sitten amerikkalaiset VISA ja AMEX pakottivat korttimaailman sikamaisen kalliiden toimittajacertifikaattien ja maksuprovisioiden EMV-pakkopaitaan.
Vapaa (hinta)kilpailu loppui. Kaikkien oli pakko alkaa myydä ainoastaan raamatullisen "pedon luvun" laitteiden avulla. - Anonyymi
Tuommoinen Sumup-merkkinen maksupäätekin ollut markkinoilla jonkin aikaa.
https://sumup.fi/welcome/home/
Firmalla, eli SumUp Limited on kyllä suomalainenkin Y-tunnus olemassa. Mutta firma ilmeisesti toimii ainoastaan Irlannista käsin.
https://www.is.fi/yritys/sumup-limited/ulkomaat/2988115-5/
Yksi kaukaisempi tuttava sanoi ottaneensa tuon viime vuoden syksyllä, mutta sen jälkeen en ole kuullut mitään. Jos jollakin on hyviä tai huonoja kokemuksia, kertokaa. - Anonyymi
ÄLKÄÄ IKINÄ VAAN OTTAKO BAMBORA ! ! !
Huijjaa oikein kunnolla - Anonyymi
Suosittelen käyttämään ns.paikallisia toimijoita. Itse olen käyttänyt Kassapolar palveluita vuosia ja homma toiminut aina moitteetta.
- Anonyymi
Kokemuksia on kummastakin isosta markkinajohtajasta, netsin kanssa n 20 v ilman suurempia ongelmia, oikeastaan kaikki toimi ihan hyvin päätteiden toimivuudesta asiakaspalveluun, hintakin oli halvempi kuin verifonen.
Tämä jälkimmäinen on sitten taas ihan jotain muuta, yhdistyy kaikki huonot asiat, päätteiden toimivuus heikkoa, hinta huomattavasti kalliimpi ja se maksullinen ( kallis ) käyttäjätuki.
Verifonea ei tunnu kiinnostavan tuon taivaallista vaikka yrityksen maksuliikenne seisoo laiteongelmien vuoksi ja miksi se kiinnostaisikaan, kunhan päätelaskut maksetaan ajallaan, muulla ei niin väliä.
Olisin naivisti odottanut että yritykselle näinkin vakavaan asiaan kuin maksuliikenteen toimivuuteen olisi suhtauduttu hiemen toisin ja pyritty ratkaisuun mahdollisimman nopeasti.
Yrittäjälle se on katastrofi kun korttimaksut eivät toimi, käteistä nykyään on harvalla.
Jos vielä olemme toimiva yritys kun tämä sopimuskausi loppuu, ei sellaista vaihtoehtoa kuin verifone meille enää ole.
Opiksi muillekin, ehjää ei kannata alkaa korjaamaan, ei ainakaan maksupääte asioissa. - Anonyymi
Tampereella ihan jäätäviä maksupääteongelmia, joku laajempi juttu.
Verifone varmasti korvaa asiakkailleen laitehäiriöiden aiheuttamat tulonmenetykset ?- Anonyymi
Mitämitämitä, verifone pahoittelee maksupääteidensä toimimattomuuden aiheuttamaa MAHDOLLISTA haittaa, eikö se ole riittävä korvaus ?
Jos nyt muutama tonni jää saamatta asiakkailta niin ei kai se nyt niin vakavaa ole ?
- Anonyymi
Edelleen verigone toimimaton,
Mikä mättää ?
Korjataanko puljussa mitään koskaan ? - Anonyymi
Verifone täyttä kusetusta!, sopimuksemme on ei tapahtumamaksua 4 centtiä/ tapahtuma silti veloittavat sen ja ei sim-kortimaksua 3kk silti laskuttavat ! aivan käsitämätöntä , kukaan heistä ota muuta kommenttia kuin lähetän viestin eteenpäin nyt mennyt 2kk eikä mitään muutosta tapahtunut , on se vaan ihme että moisia kusettajia voi olla kuten Verifone , älkää ihmeessä ottako heiltä mitään palvelua! Noin ne miljoonia tekee itselleen , meiltäkin noin tuhat euroa vuodessa ylimmääräistä pelkällä 4 centtiä/tapahtuma !! Käsittämätöntä!
- Anonyymi
Toinen vaihtoehto on sitten tanskalaisten omistama Nets Oy. Siellä on meininki ihan yhtä jäykkäniskaista, vaikka olisit niiden järjestelmien jälleenmyyjä.
Ei nuo kaksi sikaniskafirmaa mnistään sopimuksista mitään välitä. Ne tietää että keltään muilta ei saa kaupan kassaan integroituja maksujärjestelmiä, muuta kuin noilta kahdelta.
- Anonyymi
Flatpay ottaa 1% ostoksesta ja siihen hintaan kuuluu moderni maksupääte. Ei muita kuluja!!!
- Anonyymi
Jos olette verifone pääte asiakkaita tarkistakaa joka päivä paljonko ylimääräistä veloittavat, meiltä häviää joka päivä ylimääräistä ja älkää sopiiko 4 centin tapahtumamaksua ,todella kusetusta . Kymmeniä soittoja tehty jokaiseen heidän numeroon älkää vaan ottako verifonetta !.eivät vaivaudu vastaamaan sopimuksen jälkeen!.
- Anonyymi
Täysin paskat laitteet ja varmennus ei toimi. Sanovat että operaattorivika. Miksi muilla laitteilla toimiii
- Anonyymi
Verifone Oy:llä tekninen tuki on auki arkisin 8 – 21, lauantaisin 9 – 18 ja sunnuntaisin 12 – 18. Muut ajat asiakkaan tukena vikatilanteissa on pelkkä puhelinvastaaja.
Nets Oy on melkein yhtä huono asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelun mielessä. Niillä kuitenkin maksupäätetuki on avoinna 24/7 periaatteella.
Joku kylmäaseman tms. maksujärjestelmä kestää sen, jos se ei toimi viikonloppuna ollenkaan, eikä tankkauksia voi tehdä. Mutta ravintolatyyppinen paikka on kusessa, jos maksuja ei voi useampana päivänä ottaa koko viikonloppuillan aikana vastaan, eikä mistään saa teknistä apua. - Anonyymi
Verifone laite ei välttämättä veloita asiakkaan maksuja, eikä täten tilitä yrittäjälle.
Useat yrittäjät vaikeuksissa Verifonen laitteiden vuoksi.- Anonyymi
Kerro vähän tarkemmin että mikä Verifonen malli. Noitakin on aikamoinen liuta, kaikenlaisia langattomia ja bluetootheja ja kassaan integroitruja ym.
Ei ne kaikki mallit ole nyt yhtäkkiä voinut lakata toimimasta, eikä mene veloitukset perille.
- Anonyymi
Noita nimenomaan Verifonen maksupäätteeseen liittyviä maksujen tilitysongelmia on tullut julkisuuteen nyt jo ainakin kahdesta eri firmasta.
Helsinkiläisen Bar Kalliohovin maksupääte ei tilittänyt tapajtumia eteenpäin pitkälti koko kesän ajalta.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009868173.html
Kotkalaisen Sarin kukkakaupan ongelmat ilmenivät jo vuoden 2022 äitienpäivän aikoihin. Maksupääte ei tilittänyt korttimaksuja eteenpäin, kyseessä oli kymmeniä tuhansia euroja.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/554a57c9-328d-4624-a60f-48c9811a7fa1
Huolestuttavinta tässä on, että Verifone ei ottanut kuukausiin asiaan mitään kantaa,
Lopulta se ei enää vastannut Sairin thetydenottopyyntöihin lainkaan.
IL-uutisen kuvassa näyttää niin kuin kyse olisi Verifonen myymästä, kassaan integroidusta Yomani maksupäätelaitteesta. Verifonen mukaan tämä on Suomen eniten käytetty maksupäätemerkki. - Anonyymi
Älkää vaan käyttäkö verifonea, meiltä häviää vähän väliä ylimääräistä noin 15-30 kerran pari kuussa olkaa tarkkana jos teillä jo verifone. Lisäksi meidän sopimuksessa on ettei tapahtuma maksua silti ottavat ja nyt mennyt 6kk kun luvattu että se otetaan pois eipä onnistu. Maanantaina menen tekemään rikosilmoituksen!. Todella surkea verifone mut niin tuntuu olevan myös nets. Minkäs teet kun pääte pitää olla?.
- Anonyymi
Verifonen maksupääte: älkää vaan käyttäkö Verifonea kuten jo vähän aikaa sitten oli iltalehdessä kun kukkakauppa meni konkurssiin heidän takia. Meillä samanlaisia ongelmia vievät vähän väliä n. 2 kertaa kuukaudessa noin 15-25 euroa ylimääräistä päivän palautuksesta ja lisäksi meillä ei nimenomaan ole tapahtuma maksua niin senkin he ottavat ja nyt 6kk ovat sitä muka yrittäneet poistaa mutta eipä onnistu . Vähintään 20 s-postia lähettänyt ja saman verran soittoja ja pyyntöjä tehnyt joskus vaivautuvat vastaamaan ja aina saman jutun sanovat vien asian eteenpäin mut ei vaan onnistu ja ihan huuhaata heidän palaute osoite! eikä edes noihin liikaa otettuihin vastata vaikka niin luvataan. Jos jollakin on jo Verifone niin tarkistakaa joka päivä onko palautukset oikein !. Soitin asiasta poliisin rikosneuvontaan ja neuvosivat menemään tekemään rikosilmoituksen ja niinpä olenkin maanantaina menossa , eli sellainen on Verifone mutta eipä tuo Nets vissiin sen parempi ole mitä olen muilta yrittäjiltä kysellyt. Mutta joku pääte pitää olla prkle!. Näin täällä Raumalla :(
- Anonyymi
Varokaa Verifone, ovat jopa poistaneet google arvostelut, kun huijaus ja rikosilmoituksia satelee.
Verifone kokemuksia, huijaus yritys, älkää missään nimessä ottakp verifonea. Laskutus huijaus yritys, lisäävät laskulle mitä sattuu. - Anonyymi
Googlettakaa verifone reviews. Aika huonot arvostelut. Kannattaa kiertää kaukaa.
Verifone scam. - Anonyymi
Naapuri hankki Flatpayn järjestelmän ja kertoo maksavansa vain maksuista provision eikä mitään muuta. Jos ei käytä, niin ei maksa mitään.
- Anonyymi
Jos ei käytä niin maksaa 50e/kk
Flatpayn hinnastosta:
Kuukausittaista vähimmäisliikevaihtoa koskeva vaatimus (arvioidaan vuositasolla esimerkiksi kausiyritysten osalta).
1.300 EUR
Maksu täyttämättä jääneestä kuukausittaisesta liikevaihdosta
50 EUR
https://www.flatpay.com/fi/hinnasto
Eli aika h*elvetin kalliiksi tulee
- Anonyymi
Älkää ostako Verifonelta mitään tarjoavat nyt CM5/T650 päätteitä. Nämä ova ihan pjaskaa, ja raportointijärjestelmä ei toimi. Valitkaa joku toine toimija!
- Anonyymi
Molemmat päätteet on aiva pjaskoja. Kannattaa valita kilpailijalta joku toinen vahtoehto suosittelen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944