Suunnittelen pensasryhmää (näköesteeksi ja pihan kaunistukseksi) isokokoisista pensaista kuten rusotuomipihlaja ja rusokuusama, jotka voivat kasvaa 2,5 metrin levyisiksi. Istutetaanko ne 2,5 metrin päähän toisistaan vai tiheämpään?
Etupuolelle laitain hurmehappomarjaa ja jasmiketta sekä jotain pienempää.
Miten tiheään isot pensaat istutetaan?
3
134
Vastaukset
- poltinkarva
Kestää useita vuosia ennen kuin nuo pensaat kasvavat täyteen kokoonsa ja antavat näkösuojaa. itse istuttaisin tiheämpää kuin tuo 2,5 metriä, noin 1,20-1,50 metriä. Yleensä taimet kannattaa istuttaa limittäin.
- ei_hortonomi
Riippuu ihan siitä millaista lopputulosta haet.
Valitsemasi kasvit ovat nopeakasvuisia.
Jos haluat pensasaidan, istutat kasvit tiheämpään.
Jos haluat erillisiä pensaita, laitat väliä vähintään tuon 2,5m, mieluummine enemmän, jos maa on runsasravinteinen.- poltinkarva
Nopeakasvuiset puuvartiset kasvit kasvavat pituutta noin 50 senttiä kasvukaudessa. Jos istuttaa tuota rosotuomipihlajaa, niin viidessä vuodessa pensas alkaa näyttää joltakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519