hei.
olenkohan nähnyt unta.. muistelen, että syksyllä joku kirjoitti, ja lähetti linkinkin, odotussivuille jostain "vekottimesta", jolla pystyi kuuntelemaan vauvan sydänääniä kotosalla. mietin silloin, että jos joskus vielä olen raskaana etsin tuon linkin ja tarkastelen/mietin ostaisinko sen itselleni. (olen kokenut 2 keskenmenoa)
muistaako (tai tietääkö) joku lukeneensa myös kyseisestä vekottimesta--vai olenko todellakin nähnyt unta..
:) hyvää uutta vuotta kaikille palstalaisille!
sydän äänten kuuntelu
14
1420
Vastaukset
- säde
Alempana 17.12 käydyssä keskustelussa puhutaan kuulotorvesta ja stetoskoopista, niillä pitäisi kuulua. Ei koemusta itsellä...
- alkup
täytyypä etsiä keskustelu.. kiitos.
- keskustelu
Muistan mainitsemasi keskustelun. Siinä joku laitetta paremmin tunteva kertoi, että vempele toimii vasta kun raskausviikkoja on aika paljon - eli silloin, kun vauvan liikkeetkin jo tuntuu. Niinpä itse ainakin totesin koko vehkeen turhaksi hankinnaksi ...alkuraskaudessahan sitä lisätietoa kaipais.
Kuulotorvella tai vaikka tyhjällä talouspaperirullalla voi hyvässä lykyssä kuulla vaavin äänet MUTTA vasta loppuraskaudessa.
Ellei missään myydä neuvolan laitteiden kaltaista sydänäänivempainta, joudut kaiketi vaan kestämään. Tai käymään neuvolassa useemmin kuuntelemassa äänet.
Tsemppiä ja jaksamista - tiedän hyvin, miten stressaavaa on alkuraskaus keskenmenojen jälkeen! - alkup
kiitos vastauksista. yritin selaillakin tuolla vanhoilla sivuilla, muttei osunut silmään. on kyllä totta, että jos se toimii vasta myöhemmällä raskausajalla, jolloin liikkeetkin jo tuntee niin eihän sille sitten ole käyttöä. tosiaan nyt alkuraskaus on se aika jolloin sitä tarvitsisin..
kiitos vain.- Olga
Moi!
Täällä yhdet hurahtaneet :-).
Hommattiin Helsingistä PamPamista sellainen puutorvi. Hyvissä ajoin, eli alkuraskaudesta. Sen jälkeen Ukko tilasi meille stetoskoopin, oliskohan ollut about puolenvälin tietämissä...
Kummallakaan ei olla vielä kuultu "ihan varmasti" niitä sydänääniä. Kaikennäköistä muuta möyrintää ja ääntä kylläkin :D.
Mulla tietysti nuo vatsanpeitteet saattavat olla esteenä, ettei kaikkea kuule :-). Omat sydänäänet kylläkin kuulen ihan hyvin :-).
Meille tosiaan tulossa ensimmäinen lapsi ja me kanssa olemme kokeilleet kaikenlaisia. Jopa sillä vessapaperirullalla :-).
Olga 31 3 - rv27
Olga kirjoitti:
Moi!
Hommattiin Helsingistä PamPamista sellainen puutorvi. Hyvissä ajoin, eli alkuraskaudesta. Sen jälkeen Ukko tilasi meille stetoskoopin, oliskohan ollut about puolenvälin tietämissä...
Kummallakaan ei olla vielä kuultu "ihan varmasti" niitä sydänääniä. Kaikennäköistä muuta möyrintää ja ääntä kylläkin :D.
Mulla tietysti nuo vatsanpeitteet saattavat olla esteenä, ettei kaikkea kuule :-). Omat sydänäänet kylläkin kuulen ihan hyvin :-).
Meille tosiaan tulossa ensimmäinen lapsi ja me kanssa olemme kokeilleet kaikenlaisia. Jopa sillä vessapaperirullalla :-).
Olga 31 3Me hankittiin myös stetoskooppi. Käytiin eräs päivä huutokaupassa ja sattumalta siellä myytiin stetoskooppi :). No, ensin kuuntelin sillä niin että olin selällään ja painelin varovasti stetoskooppia vatsaa vasten. Silloin kuuluu sellaista taustakohinaa joka peittää pienet äänet alleen. Ainoastaan suolistoäänet ja potkut kuuluvat läpi. Sitten aloin kuunnella niin että käännyin kyljelleni ja laitoin stetoskoopin mahan ja patjan väliin. Nojasin siis stetoskooppiin. Nyt taustakohina hävisi kokonaan kun ei käsillä pitänyt stetoskoopista kiinni ja olen löytänyt sydänäänet! Kannattaa kokeilla! Stretoskoopin paikan siirto on kylläkin hankalampaa kun sen päällä makaa mutta se ilkeä kohina häviää...
- alkup.
Olga kirjoitti:
Moi!
Olga 31 3naurattaa.. olen itsekin varmaan hieman hurahtanut kun mietin kaiken aikaa.. mulla on sellanen vanhanaikainen verenpainemittari.. siinähän periaatteessa on stetoskooppi.. pitääpäs kokeilla toisenlaiseen tarkoitukseen sitä..
mutta olen vasta viikoilla 9 3, elikkäs ei taida kuulua vielä muutakuin vatsan kurnauksia..
vessapaperirulla..? :)-kokeilenpas sitäkin.
pampamin puutorvi kiinnostaa kyllä kans.. noh, minua nyt kiinnostaa kaikki millä vähänki vois jotain kuullostella.. kun vois ostaa sellasen ultralaitteen kotiin ni vois katella kuulumisia..
mukavaa odotusta. olet loppusuoralla-käy vähän kateeksi.. :) - Telle
Olga kirjoitti:
Moi!
Olga 31 3Mistä miehesi tilasi tämän stetoskoopin?
- Olga
Telle kirjoitti:
Mistä miehesi tilasi tämän stetoskoopin?
www.turvaplast.com, sieltä ensiapu- ja hoito, sieltä elvytys ja instrumentit.
Meille ainakin tuli aika nopeasti postissa.
Olga
- Nella
Olen nähnyt jossain nettikaupassa sellaisen ihan sähköllä toimivan sydänäänilaitteen, tosin oli amerikkalainen nettikauppa, enkä tiedä saako Suomessa mistään. Harmi vaan kun en muista missä nettikaupassa niitä oli. :( Muistaakseni jossakin keskustelussa olen myös nähnyt maininnan ko. laitteesta.
- alkup
niin se oli myös joku ulkom.nettikauppa, mitä itsekin silloin selasin kun näin sen kirjoituksen täällä (tai voihan se olla että se oli keskenmeno, tai joku muu) palstalla.. ei enää osunut silmään.
pitänee vielä kuitenkin yrittää selata näitä palstoja.
kiitos. :) - maalismasukka
alkup kirjoitti:
niin se oli myös joku ulkom.nettikauppa, mitä itsekin silloin selasin kun näin sen kirjoituksen täällä (tai voihan se olla että se oli keskenmeno, tai joku muu) palstalla.. ei enää osunut silmään.
pitänee vielä kuitenkin yrittää selata näitä palstoja.
kiitos. :)minä vastasin tuossa taannoin varmaan ainakin parisen kuukautta sitten kyseiseen kysymykseen ja laitoin linkin sinne sivustolle josta laitteen pystyi tilaamaan... se oli samantapainen laite kun mitä neuvoloissa on...
tuommoisen neuvolan sydäntenkuuntelulaitteen voi myös vuokrata hinta on jotai 20€/kk
nämä molemmat jutut oli vauva-lehdessä v.2004 jossai syksyn-talven lehdes (en vain muista missä) koitan ettiä linkin ja laitan sen sitten tänne!!! - alkup.
maalismasukka kirjoitti:
minä vastasin tuossa taannoin varmaan ainakin parisen kuukautta sitten kyseiseen kysymykseen ja laitoin linkin sinne sivustolle josta laitteen pystyi tilaamaan... se oli samantapainen laite kun mitä neuvoloissa on...
tuommoisen neuvolan sydäntenkuuntelulaitteen voi myös vuokrata hinta on jotai 20€/kk
nämä molemmat jutut oli vauva-lehdessä v.2004 jossai syksyn-talven lehdes (en vain muista missä) koitan ettiä linkin ja laitan sen sitten tänne!!!kiitos. paljon. hyvä kun huomasit tämän. jään odottelemaan.
kiitos vielä.
- miumiu
mäkin luin sen kuulotorvi-keskustelun ja siinä joku vinkkasi että lapsille tarkoitetuissa lääkärilaukuissa olis ihan toimivia stetoskooppeja -vaikka ne leluja onkin. ostin sellaisen setin esikoisellemme joululahjaks (anttilasta) ja oli hyvä ostos! mulla raskausviikkoja 32 ja äänet kuuluu tosi hyvin jos vauva on oikeassa asennossa. ostos maksoi n.10 euroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342