tarkoittaa jumala meidän kanssamme. Mutta tekeekö nimi Jerusalemin torilla tänään kävelevästä Immanuelista jumalan - ei? Nimi ei siis todista että mies on jumala vaan se on pelkkä miehen nimi.
Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Tuossa jakeessa ei tarkoiteta lainkaan Jumalan Poikaa koska hänelle Jumala määräsi annettavaksi nimen Jeesus.
Luuk. 1:31
Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on ANNETTAVA hänelle nimi Jeesus.
Lisäksi ennen pojan syntymää määrättiin myös, miksi häntä pitää kutsua.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi
Eli Jeesusta pitää Jumalan määräyksellä kutsua Jumalan pojaksi, ei jumalaksi.
Immanuel nimi
32
905
Vastaukset
- Jeesus_on_tie
Jumala on kolmiyhteinen; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Se että Jeesus on myös Poika, ei poista sitä tosiasiaa, että hän on myös Jumala. Esimerkiksi tämä heprealaiskirjeen kohta sanoo suoraan, että myös Jeesus on Jumala:
5. Sillä kenelle enkeleistä hän (Jumala) koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Myös Johanneksen evankeliumin alussa sanotaan sama suoraan:
1. Alussa oli Sana (Jeesus), ja Sana oli Jumalan (Isän) tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Jeesus sanoi: "Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän" Jumala on siis kolmiyhteinen samoin kuin mekin olemme henki, sielu ja ruumis. Voimme toki kutsua häntä Jumalan Pojaksi, sillä hän on sitäkin. Jeesus on myös paljon, paljon muutakin. Hän on mm. Uskollinen ja Totinen (Isoilla alkukirjaimilla), sekä Jumalan Sana. Niinhän Raamatussa sanotaan:
11. Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
12. Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13. ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.Pysy asiassa äläkä tuo sitä eksyttävää uskonnollista mössöä kolmiyhteydestä.
Minä avasin keskustelun nimestä Immanuel, ota kantaa siihen.
Määräsikö Jumala pojalleen nimen Jeesus, eikä Immanuel? Ja määräsikö Jumala, että Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi? Onko vastaantuleva Immanuel niminen mieskin jumala?- Jeesus_on_tie
Jeesus on Immanuel. Matteuksen evankeliumin alusta se selviää. Eihän sinun ole sitä pakko usko, jos et halua. Siis jos et halua. Mutta niin se vaan on. Ei kannata vääntää kirjoituksia tahallaan kieroon, koska silloin tekee sen vain omaksi kadotuksekseen. Kaiken lisäksi yrität saada muitakin eksyksiin. Se pahentaa paljon tilannettasi. En ymmärrä miten ihmiset uskaltavat väärentää tarkoituksella Jumalan Sanaa. Eri asia on, jos ei vain ymmärrä. Mutta tämä asia on sanottu niin selvästi Raamatussa, että sinun täytyy vääntää Raamattua kieroon tahallasi. Tässä sinulle Jeesuksen sanoja:
6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Ei sii kannata yrittää vietellä ihmisiä uskomasta Jeesukseen sellaisena kuin Raamattu asian selvääkin selvemmin ilmoittaa! Jeesus_on_tie kirjoitti:
Jeesus on Immanuel. Matteuksen evankeliumin alusta se selviää. Eihän sinun ole sitä pakko usko, jos et halua. Siis jos et halua. Mutta niin se vaan on. Ei kannata vääntää kirjoituksia tahallaan kieroon, koska silloin tekee sen vain omaksi kadotuksekseen. Kaiken lisäksi yrität saada muitakin eksyksiin. Se pahentaa paljon tilannettasi. En ymmärrä miten ihmiset uskaltavat väärentää tarkoituksella Jumalan Sanaa. Eri asia on, jos ei vain ymmärrä. Mutta tämä asia on sanottu niin selvästi Raamatussa, että sinun täytyy vääntää Raamattua kieroon tahallasi. Tässä sinulle Jeesuksen sanoja:
6. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
7. Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!
Ei sii kannata yrittää vietellä ihmisiä uskomasta Jeesukseen sellaisena kuin Raamattu asian selvääkin selvemmin ilmoittaa!Jos Jeesus on Immanuel, niin varsin kummallisia touhuja hän harrasti. Näin Jesaja tarinoi "Jeesuksen" tekosista.
Jes.7.
14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
17 Herra antaa tulla sinulle, sinun kansallesi ja isäsi suvulle ne päivät, joita ei ole ollut siitä asti, kun Efraim luopui Juudasta-antaa tulla Assurin kuninkaan.
18 Ja sinä päivänä Herra viheltää kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta,
19 ja ne tulevat ja laskeutuvat kaikki vuorenrotkoihin ja kallionkoloihin, kaikkiin orjantappurapensaisiin ja kaikille juottopaikoille.
20 Sinä päivänä Herra ajattaa virran tuolta puolen palkatulla partaveitsellä, Assurin kuninkaalla, pään ja häpykarvat; viepä se vielä parrankin.- soturi_123
Jos sinulle tämä Immanuel probleema kaataa kaiken Raamatun ilmoituksen ja todistaa Raamatun hölynpölyksi niin ime vaan sitten Immanuel karamelliasi.
Jos pointsi on se että nimi Immanuel ei tee omistajastaan Kaikkivaltiasta Jumalaa niin siinä tietenkin olet oikeassa. Siinäkin olet tietysti oikeassa että Jeesus on Jumalan Poika, eikä Jumala, koska Jeesus tunnustaa Isän ainoaksi Jumalaksi (Joh 17:3). - Jeesus_on_tie
lappix kirjoitti:
Jos Jeesus on Immanuel, niin varsin kummallisia touhuja hän harrasti. Näin Jesaja tarinoi "Jeesuksen" tekosista.
Jes.7.
14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
17 Herra antaa tulla sinulle, sinun kansallesi ja isäsi suvulle ne päivät, joita ei ole ollut siitä asti, kun Efraim luopui Juudasta-antaa tulla Assurin kuninkaan.
18 Ja sinä päivänä Herra viheltää kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta,
19 ja ne tulevat ja laskeutuvat kaikki vuorenrotkoihin ja kallionkoloihin, kaikkiin orjantappurapensaisiin ja kaikille juottopaikoille.
20 Sinä päivänä Herra ajattaa virran tuolta puolen palkatulla partaveitsellä, Assurin kuninkaalla, pään ja häpykarvat; viepä se vielä parrankin.Tuohon en osaa vastata. Kuitenkin Matteus sanoo kyseessä olen Jeesuksen. Ei hän voinut erehtyä, koska se on kirjoitettu Raamattuun. Jesajan Kirjassa muutenkin puhutaan Jeesuksesta selvemmin kuin missään muussa VT:n kirjassa. Kannattaa luopua Jehovantodistajien opista ja antaa Jeesukselle se asema, joka hänelle kuuluu.
- soturi_123
Nimimerkille "Jeesus_on_tie":
Pilkka kävi omaan nilkkaasi.
Kirjoitat että Jumala on kolmiyhteinen ja että Jeesus on Jumala.
Valehtelet hyvin raskaasti (ehkä teet sitä tietämättäsi).
Tässä sinulle Jeesuksen sanoja:
"….minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." (Joh 20:17)
Kuka Jeesuksen mukaan on "minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne"?
Sanooko Jeesus että minun Jumalani on Isä, ja teidän Jumalanne on Pyhä Kolminaisuus, vai sanooko Jeesus että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä Jeesus itse? Sanooko Jeesus olevansa Jumala? Voiko Jumalalla olla Jumalaa? Näin olisi jos Jeesus olisi Jumala samalla kun hän puhuu omasta Jumalastaan.
Jeesuksen Jumala on Isä, myös hänen seuraajiensa Jumala on Isä.
Ne joiden Jumala on mitä tahansa muuta eivät ole Jeesuksen seuraajia vaan valehtelijoita.
Paavali kirjoittaa että meillä on vain yksi Jumala, Isä (1 Kor 8:6).
Paavali myös kirjoittaa että Jumala on YKSI JA AINOA, joten Jumala ei millään muotoa voi olla "kolmiyhteinen" (Room 3:30)
Jos sinä olisit uskonut Jeesukseen niin sinunkin Jumalasi olisi ollut Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala, "minun Jumalani ja teidän Jumalanne". - Jeesus_on_tie
soturi_123 kirjoitti:
Nimimerkille "Jeesus_on_tie":
Pilkka kävi omaan nilkkaasi.
Kirjoitat että Jumala on kolmiyhteinen ja että Jeesus on Jumala.
Valehtelet hyvin raskaasti (ehkä teet sitä tietämättäsi).
Tässä sinulle Jeesuksen sanoja:
"….minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö." (Joh 20:17)
Kuka Jeesuksen mukaan on "minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne"?
Sanooko Jeesus että minun Jumalani on Isä, ja teidän Jumalanne on Pyhä Kolminaisuus, vai sanooko Jeesus että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä Jeesus itse? Sanooko Jeesus olevansa Jumala? Voiko Jumalalla olla Jumalaa? Näin olisi jos Jeesus olisi Jumala samalla kun hän puhuu omasta Jumalastaan.
Jeesuksen Jumala on Isä, myös hänen seuraajiensa Jumala on Isä.
Ne joiden Jumala on mitä tahansa muuta eivät ole Jeesuksen seuraajia vaan valehtelijoita.
Paavali kirjoittaa että meillä on vain yksi Jumala, Isä (1 Kor 8:6).
Paavali myös kirjoittaa että Jumala on YKSI JA AINOA, joten Jumala ei millään muotoa voi olla "kolmiyhteinen" (Room 3:30)
Jos sinä olisit uskonut Jeesukseen niin sinunkin Jumalasi olisi ollut Isä, Jeesuksen Kristuksen Jumala, "minun Jumalani ja teidän Jumalanne".Jos Jeesus ei ole Jumala, niin Raamattu on ristiriidassa itsensä kanssa. Nimittäin ensimmäisessä viestissäni otin kaksi kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala. On selvää, että Isä on Poikaa suurempi. Mutta Jeesus sanoi, että hän ja Isä ovat yhtä. Eikä se ole ristiriidassa, että meidän Isämme on myös meidän Jumalamme, kuten Jeesus sanoi.
On suurta valhetta väheksyä Jeesusta. Hän sanoi: "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Voimme siis ainoastaan Jeesuksen kautta lähestyä Isää. Myöskin samassa Joh. 14 luvussa Jeesus sanoo: "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Jeesus siis on Jumalan kuva.
Isä ja Poika ovat siis yhtä. Myöskin Pyhä Henki on persoona. Hänestä käytetäänkin nimeä Hän. On siis selvää, että on kolme jumalallista persoonaa, kolmiyhteinen Jumala. Kuka ihmeessä uskaltaa alentaa Pojan tai Pyhän Hengen tästä asemasta!?! En minä ainakaan.
Minä siis uskon niiden kahden suoraan sanotun kohdan perusteella, että Jeesus on Jumala! Totta kai myös Isä on Jumala ja Jeesus on Herrani, kuten Paavalinkin Herra. Siksi vielä lopuksi:
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Jeesus_on_tie
Jeesus_on_tie kirjoitti:
Jos Jeesus ei ole Jumala, niin Raamattu on ristiriidassa itsensä kanssa. Nimittäin ensimmäisessä viestissäni otin kaksi kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala. On selvää, että Isä on Poikaa suurempi. Mutta Jeesus sanoi, että hän ja Isä ovat yhtä. Eikä se ole ristiriidassa, että meidän Isämme on myös meidän Jumalamme, kuten Jeesus sanoi.
On suurta valhetta väheksyä Jeesusta. Hän sanoi: "Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Voimme siis ainoastaan Jeesuksen kautta lähestyä Isää. Myöskin samassa Joh. 14 luvussa Jeesus sanoo: "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?" Jeesus siis on Jumalan kuva.
Isä ja Poika ovat siis yhtä. Myöskin Pyhä Henki on persoona. Hänestä käytetäänkin nimeä Hän. On siis selvää, että on kolme jumalallista persoonaa, kolmiyhteinen Jumala. Kuka ihmeessä uskaltaa alentaa Pojan tai Pyhän Hengen tästä asemasta!?! En minä ainakaan.
Minä siis uskon niiden kahden suoraan sanotun kohdan perusteella, että Jeesus on Jumala! Totta kai myös Isä on Jumala ja Jeesus on Herrani, kuten Paavalinkin Herra. Siksi vielä lopuksi:
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Vielä yksi hyvä lisäys, jonka Jeesus sanoi Joh. 13:20:
20. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen (Pyhän Hengen), jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt. Näin nuo kolme: Isä, Poika ja Pyhä Henki nitoutuvat kiinteäksi kokonaisuudeksi. - soturi_123
Jeesus_on_tie kirjoitti:
Jos Jeesus ei ole Jumala, niin Raamattu on ristiriidassa itsensä kanssa. Nimittäin ensimmäisessä viestissäni otin kaksi kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala. On selvää, että Isä on Poikaa suurempi. Mutta Jeesus sanoi, että hän ja Isä ovat yhtä. Eikä se ole ristiriidassa, että meidän Isämme on myös meidän Jumalamme, kuten Jeesus sanoi.
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""Nimittäin ensimmäisessä viestissäni otin kaksi kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala."
Otit kaksi kohtaa joilla luulet kumoavasi Jeesuksen sanat siitä kuka on Jeesuksen itsensä Jumala, ja kuka Jeesuksen sanojen mukaan on hänen seuraajiensa Jumala. (Joh 20:17)
Häpeäisit julkeuttasi ja typeryyttäsi!
Ristiriidat Raamatussa johtuvat Raamatun sanan vääristelystä, väärentämisestä tai väärinymmärtämisestä.
Hyvä esimerkki väärennyksestä on mainitsemasi kastekäsky "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Yhtään kastetta ei Raamatussa tehty "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Siihen ei ole mitään muuta selitystä kuin se että nuo sanat on pantu Jeesuksen suuhun, tai sitten apostolit eivät piitanneet Jeesuksen sanoista tuon taivaallista.
Kaste "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ei ole kaste Kristukseen vaan kaste katoliseen kolminaisuusoppiin, ja ne sanat on lisätty Raamattuun valheoppia ylläpitämään.
Jos haluaa tietää kuinka alkuseurakunnassa kastettiin voi lukea Ap.t 2:38 Ap.t 8:16 Ap.t 10:48 Ap.t 19:5
Sinä sekoitat totuutta ja valhetta huomaamatta itse mitä teet. Sanot että Jeesus on Jumalan kuva, näin on sanan mukaan, mutta sehän juuri sanoo sen että hän ei ole Jumala jonka kuva hän on! Pystytkö ymmärtämään tämän?
Sanot että on selvää että Isä on Poikaa suurempi, totta, Jeesus itse sanoi niin, mutta samalla sanot uskovasi kolminaisuuteen tietämättä että väitteesi on kolminaisuusopin vastainen, yksikään "persoona" ei ole toista suurempi kolminaisuusopissa.
Usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana ei ole hänen väheksymistään vaan juuri sitä uskoa joka antaa elämän. (Joh 20:31)
Usko Jeesukseen Jumalana ja "jumaluuden toisena persoonana" on samaa kuin mennä yli kirjoitusten, semmoisella ihmisellä ei Sanan mukaan ole Jumalaa. (2 Joh 9)
Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan Poika. - Jeesus_on_tie
soturi_123 kirjoitti:
"Nimittäin ensimmäisessä viestissäni otin kaksi kohtaa, jossa sanotaan suoraan, että Jeesus on Jumala."
Otit kaksi kohtaa joilla luulet kumoavasi Jeesuksen sanat siitä kuka on Jeesuksen itsensä Jumala, ja kuka Jeesuksen sanojen mukaan on hänen seuraajiensa Jumala. (Joh 20:17)
Häpeäisit julkeuttasi ja typeryyttäsi!
Ristiriidat Raamatussa johtuvat Raamatun sanan vääristelystä, väärentämisestä tai väärinymmärtämisestä.
Hyvä esimerkki väärennyksestä on mainitsemasi kastekäsky "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Yhtään kastetta ei Raamatussa tehty "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Siihen ei ole mitään muuta selitystä kuin se että nuo sanat on pantu Jeesuksen suuhun, tai sitten apostolit eivät piitanneet Jeesuksen sanoista tuon taivaallista.
Kaste "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" ei ole kaste Kristukseen vaan kaste katoliseen kolminaisuusoppiin, ja ne sanat on lisätty Raamattuun valheoppia ylläpitämään.
Jos haluaa tietää kuinka alkuseurakunnassa kastettiin voi lukea Ap.t 2:38 Ap.t 8:16 Ap.t 10:48 Ap.t 19:5
Sinä sekoitat totuutta ja valhetta huomaamatta itse mitä teet. Sanot että Jeesus on Jumalan kuva, näin on sanan mukaan, mutta sehän juuri sanoo sen että hän ei ole Jumala jonka kuva hän on! Pystytkö ymmärtämään tämän?
Sanot että on selvää että Isä on Poikaa suurempi, totta, Jeesus itse sanoi niin, mutta samalla sanot uskovasi kolminaisuuteen tietämättä että väitteesi on kolminaisuusopin vastainen, yksikään "persoona" ei ole toista suurempi kolminaisuusopissa.
Usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana ei ole hänen väheksymistään vaan juuri sitä uskoa joka antaa elämän. (Joh 20:31)
Usko Jeesukseen Jumalana ja "jumaluuden toisena persoonana" on samaa kuin mennä yli kirjoitusten, semmoisella ihmisellä ei Sanan mukaan ole Jumalaa. (2 Joh 9)
Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan Poika.Ei tuohon voi lisätä muuta kuin, että: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli JUMALA. (näin Raamattu sanoo)
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Te Jehovantodistajat väheksytte Raamattua, ettekä pidä sitä erehtymättömänä Jumalan Sanana. Sinäkin juuri väitit, että nuo sanat olis laitettu Jeesuksen suuhun tai apostolit olisivat olleet väärässä. Tuo jos joku on Raamatun arvovallan murentamista. Kyllä se on kokonaisuudessaan syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta. Eikä noita kahta mainitsemaani kohtaan voi tulkita väärin, koska ne ovat niin suoraan sanottu, ettei suorempaan asiaa voi ilmaista.
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä? - Lumenvalkeaa.Pääsiäistä
lappix kirjoitti:
Jos Jeesus on Immanuel, niin varsin kummallisia touhuja hän harrasti. Näin Jesaja tarinoi "Jeesuksen" tekosista.
Jes.7.
20 Sinä päivänä Herra ajattaa virran tuolta puolen palkatulla partaveitsellä, Assurin kuninkaalla, pään ja häpykarvat; viepä se vielä parrankin.huomio: "merkki" käännetään hebreasta "nes"..ja "nes" kääntyy myös sanaksi "IHME".
Onkos se vähän IHME, kun nainen, joka ei miehestä vielä 'mitään tiedä'..tulee raskaaksi ja Enkelihahmossa JUMALA antaa hänelle ilmoitustiedon! - soturi_123
Sana oli JUMALA. "näin Raamattu sanoo"
Sen sanan luulet voivasi kääntää Jeesuksen omia sanoja vastaan! Oletko menettänyt järkesi?
Jeesus sanoo kuka on hänen itsensä ja hänen seuraajiensa Jumala. (Joh 20:17)
Jeesus ei sano että hänen seuraajiensa Jumala on hän itse, Jeesus, ei myöskään että hänen Jumalansa olisi Pyhä Kolminaisuus.
Jeesus ei sano olevansa Jumala, vaan Jumalan Poika (Joh 10:36) Sinä siis tiedät paremmin kuin Jeesus, ja vielä Raamattuun vedoten! Täysin järjetöntä!
Jehovan todistajista en piittaa mutta sinä itse olet aivan samanlainen valhetodistaja kuin he.
Todistat väärin Jeesuksesta hänen omia sanojaan vastaan. (Joh 10:36) - Jeesus_on_tie
Jeesus_on_tie kirjoitti:
Ei tuohon voi lisätä muuta kuin, että: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli JUMALA. (näin Raamattu sanoo)
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Te Jehovantodistajat väheksytte Raamattua, ettekä pidä sitä erehtymättömänä Jumalan Sanana. Sinäkin juuri väitit, että nuo sanat olis laitettu Jeesuksen suuhun tai apostolit olisivat olleet väärässä. Tuo jos joku on Raamatun arvovallan murentamista. Kyllä se on kokonaisuudessaan syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta. Eikä noita kahta mainitsemaani kohtaan voi tulkita väärin, koska ne ovat niin suoraan sanottu, ettei suorempaan asiaa voi ilmaista.
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?Vielä lisäys siihen, että Jeesus käski kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos miettii mikä Isän nimi on. Isähän ei ole nimi sinänsä. Jeesus sanoo Joh.17:11: "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät n i m e s s ä s i, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
Isä siis oli antanut Pojalleen oman nimensä. Ja se nimi on Jeesus. Ei siis ole ristiriidassa kastaa myöskään Jeesuksen nimeen. - Jeesus_on_tie
Jeesus_on_tie kirjoitti:
Vielä lisäys siihen, että Jeesus käski kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos miettii mikä Isän nimi on. Isähän ei ole nimi sinänsä. Jeesus sanoo Joh.17:11: "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät n i m e s s ä s i, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
Isä siis oli antanut Pojalleen oman nimensä. Ja se nimi on Jeesus. Ei siis ole ristiriidassa kastaa myöskään Jeesuksen nimeen.Vielä lisäys Raamatusta. Tämä Joh. 20 luvun kohdan mukaan Jeesus on sekä Jumala, että Jumalan Poika eikä siinä ole mitään ristiriitaa keskenään. Hän on myöskin Herra, jona Paavali häntä usein mainitsee.
24. Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun J u m a l a n i !"
29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä. - woewoe
lappix kirjoitti:
Pysy asiassa äläkä tuo sitä eksyttävää uskonnollista mössöä kolmiyhteydestä.
Minä avasin keskustelun nimestä Immanuel, ota kantaa siihen.
Määräsikö Jumala pojalleen nimen Jeesus, eikä Immanuel? Ja määräsikö Jumala, että Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi? Onko vastaantuleva Immanuel niminen mieskin jumala?Et ole tosissasi. Läntinen maailma on täynnä raamatullisia nimiä. 'Remppareiskani Jeesuskaan ei ollut jumala. Eikä ystäväni Maria tullut raskaaksi Pyhästä Hengestä, vaan aviomiehestään.. Ja vaikka tuttavani Teodoren nimi tarkoittaa Jumalan rakastajaa, hän on silti ateisti.
- soturi_123
Jeesus_on_tie kirjoitti:
Vielä lisäys Raamatusta. Tämä Joh. 20 luvun kohdan mukaan Jeesus on sekä Jumala, että Jumalan Poika eikä siinä ole mitään ristiriitaa keskenään. Hän on myöskin Herra, jona Paavali häntä usein mainitsee.
24. Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
25. Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
26. Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun J u m a l a n i !"
29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
30. Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
31. mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.Ei ole, koska Jeesus ei sanonut olevansa seuraajiensa Jumala.
Tuomaalla Jeesuksen seuraajana on sama Jumala kuin Jeesuksella, Isä. (Joh 20:17)
Tuomas uskoi Jumalaan ja uskoi Jeesukseen (Joh 14:1)
"Sekä Jumala että ihminen - Jeesus" on kolminaisuusopin valheita.
Sana sanoo että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5). Sitä vaan ei haluta uskoa. - soturi_123
Jeesus_on_tie kirjoitti:
Vielä lisäys siihen, että Jeesus käski kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jos miettii mikä Isän nimi on. Isähän ei ole nimi sinänsä. Jeesus sanoo Joh.17:11: "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät n i m e s s ä s i, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
Isä siis oli antanut Pojalleen oman nimensä. Ja se nimi on Jeesus. Ei siis ole ristiriidassa kastaa myöskään Jeesuksen nimeen.nimimerkki Jeesus_on_tie:
"Jos miettii mikä Isän nimi on…" "Isä siis oli antanut Pojalleen oman nimensä. Ja se nimi on Jeesus"
Tämmöistä on uskosta luopuminen, kaikki menee uusiksi, Jumalan nimikin.
Kaikki lähtee omasta itsestä niinkuin se tässäkin oli: "Jos miettii mikä Isän nimi on. Isähän ei ole nimi sinänsä." jne.
Oma itse on auktoriteetti jolla mennään yli kirjoitusten miten lystää. Kirjoituksista ei välitetä tuon taivaallista. Jos joku asia ei sovi omaan oppiin niin se julistetaan Raamatusta irtireväistyksi jakeeksi joka kokonaisilmoitukseen vedoten voidaan hylätä.
"Kokonaisilmoitus" on yhtä kuin Kolminaisuusoppi. Siinä eivät Jumalan sanat, eivätkä Jeesuksen sanat, eivätkä apostolien sanat paina yhtään mitään.
Omista mietteistä tehdään johtopäätökset ja niinpä saadaan vaikka Jumalalle uusi nimi! - soturi_123
Nimimerkki "Jeesus_on_tie" kirjoittaa:
"Jumala on kolmiyhteinen; Isä, Poika ja Pyhä Henki. Se että Jeesus on myös Poika, ei poista sitä tosiasiaa, että hän on myös Jumala."
Tuo "tosiasia" kaatuu siihen sanaan jonka apostoli Paavali kirjoittaa:
"meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
Kumman sana painaa enemmän, apostolin vai nimimerkin "Jeesus_on_tie"?
- otapa.selvää
Jo vanhanliiton, eli varjolainkansan aikana laulettiin, Jashuasta, eli Jeesuksesta. = Jumala pelastaa.
Mutta, jehovalaispohjalla on sitä sinun aloittajana vaikea käsittää.
Sekin hapate, vaikka olisi siitä eronnut, on hapattanut ja hapaet elämässä.
Jumala Pojassaan kirkastaa Isän ja Hänen rakkautensa, sekä tahtonsa.
Siksi nähdä Poika meidän kättemme kautta ristiinnaulittuna, (jahvettiaiset puhuvat paalusta), Tämä paalujuttu on hyvinkin ymmärrettävää asiaa, koska risti sinänsä on niin painava ja raskas, ettei sitä ihminen kyennyt kantamaan, varsinkin ruoskittuna.
Mutta, tuolla ristiinaulitsemispaikalla oli ne pystytolpat jo valmiina ja tämä poikkipuu kuljetus, se tuotiin mukana. Eli Jeesus kantoi tuon poikkipuun ja siihen naulaten hänet nostettiin tuohon pystytolpan nokkaan, roomalaisen tavan mukaan.
Siis suonen jahvettilaisille anteeksi tulkintavirheen, kuten kristityillekin anteeksi tavasta, kannattaa koko risti. So. tullut taiteilijoiden kuvista, mielikuviksi.... mutta aiheeseen takisin.
Tämä Jumala meidän kanssamme on Jumalan kansalle tosi.
So. tämän Pojan, sijaisen, uhrin kautta. Uhrin, jonka me naulitsimme ristille. Risti on meidän työ, uhrikaritsa on Jumalan rakkaus, jolla hän näyttää meidän osuutemme ja kykeneväisyytemme pahaan.
Pahasta on tehtävä parannus, siis mentävä rakkaudenportista sisään.
Jerusalem. se Pyhä kaupunki = Ylhäällä ja joka tullaan laskemaan alas.
Ajallinen Jerusalem, se on kuvakielenä tässä ajassa, jossa näemme, kun varjolainkansa vaelsi matkan, Abram läksi kodistaan, Egyptin, ja erämaan kautta opettaen vaelluksista, Ilmestysmaja, sijaisuhri ja kuoleman opetus, mitä synti saa aikaiseksi, kohti luvattua.
Taisteluja ja uskollisuutta, sen opetusta.
Siksi lopunajan Jumalan kansan on opittava muistiinmerkitystä vanhanliiton kansan vaiheista, ettei kompuroi samoihin asioihin.
Ei se, että katselet Jerusalemia ja mittaat heidän tekemisiä ole muutakuin oman virheitten mittaamista. Jos siellä ei ole uskoa näkyvissä, onko autuaampi olla epäuskoinen sitten tässä meidän ajassa täällä, siis luvatumpi?
Voiko ratsastaa Immanuel- sanan kohdalla lihansa aasilla matkaa?
Kun ei tuo kansa ja Jerusalem ole lamppuna, eletään mekin pimeydessä!??
Jumalan Sana on valkeus meidän askeleissa ja nyt ei olekaan se Jerusalem- ajankaupunkina tuo luvattu, muille kun juutalaisille pääkaupungiksi. He ovat pyytäneet ja saaneet kuninkaansa, kuin ympäröivillä kansoilla on. Siis rakkaus aikaan, on rakkaus maailmaan.
Usko Herrannäköiseen kansaa on juutalaista, kreikkalaista, lappalaista, luterilaista jne. vain uskon kautta Jeesuksen (Jumalapelastaa). Immanuel- silloin on kansansa keskellä.
Myös, jos lappixsen mieli olisi päästä näkemään Jumala, Jehova, tai Jahve, se jäisi näkemättä, ilman Kristusta. Häntä katselemalla näet Jumalan. Tavallaan langenneen ihmisen silmälasit, joilla nähdään Isä.
Siksi voit Immanuelin- kohdalla käyttää sanaa Poika - isolla.
Puhutaan raamatullisen kuvakielen sanoituksista, millä meidän mielemme ajatukset saavat tartuntapinnan elämänrajan tuollepuolen.
Tätä viestintää Jumala - käyskennellessään Eedenissä, joutui loppukädessä tekemään, pukiessaan Adamin ja Evan nahkapukuun.
Se meidän alastomuus muutoin on niin silmiinpistävää, että ei ole asua, hääjuhlaan. Tuo sanoitus käy noiden näköalan pisteiden välissä.- Tarkkaväännös
Hauskoja nämä Raamatun väännökset. 1Moos.3:21. Biblia. Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja pujetti heidän yllensä.
Minä keskustelen kriittisesti raamatullisista asioita ja ilmiöistä, otan kantaa ja perustelen Jeesuksen sanalla. Uskonnollisen mössön sumeuttamat kulkevat harmaan massan mukana hokien keksimiään mantroja. Niin se menee käytännössä.
- VääräMessias
Ei ollut jeesuksen nimi Immanuel. Väärä messias siis!
- UskoToivonen
"lappix" avauksessaan:
>> Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Tuossa jakeessa ei tarkoiteta lainkaan Jumalan Poikaa koska hänelle Jumala määräsi annettavaksi nimen Jeesus.>>
Jos luet tarkemmin tuon Matteuksen 1. luvun, niin siinä asia selviää.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
Tämän viittauksen kun otat huomioon.
Jeesushan tuli Isänsä nimessä.
Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ( Joh. 17:12 )Minkä nimen Jumala määräsi annettavaksi syntyvälle Pojalleen? Ja määräsikö Jumala syntyvää poikaa kutsuttaman jumalaksi?
- UskoToivonen
Kysymyksiisi sinun pitää kääntyä Hänen itsensä puoleen, ja kysyä onko Joosefille unessa ilmestyneen Herran enkelin sanat totta.
Jos Herran enkeli on ilmittanut nimet ja perustelut nimen osalta, niin onko se uskottava.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
Joosef uskoi tämän, myös kohdan, että kävisi toteen ..
- Voihanvitalis
Luuk.1:32. Hän on oleva suuri, ja hänen pitää kutsuman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä valtaistuimen. Biblia. Sen pitää oleman suuren, ja pitää kutsuman Ylimmäisen Pojaksi.... Tällä hepulla, kyllä nimiä riittää.
- woewoe
Jesaja 9:1-6 ennustaa Jeesuksen syntymää. Tekstissä Jeesusta kuvataan nimillä Ihmeellinen neuvonantaja, väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan ruhtinas.
Jumalallahan on Raamatussa myös varsin monta nimeä, joilla itse asiassa kuvataan Hänen olemustaan. On täysin loogista, että Jeesusta kuvaillaan aivan samoin.
- Oikee_käännös
(Matt. 1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.)
Ei kuule tarkota. Immanuel tarkoittaa imekää ja manipuloikaa itseäne. Kuka teistä on Jehovan Todistaja?
- soturi_123
Itse en ole, enkä ole ollut aiemminkaan.
Nämä jotka todistavat väärin Jeesuksesta ovat perkeleen tahtoa toteuttavia valheen orjia. Heiltä ei voi muuta odottaakaan kuin väärää todistusta.
- Rapanhapakko
Jos hihhulitkin viitsisivät lukea ne Jesajan luvut kokonaan, ei vain yksittäisiä jakeita... huomaisivat heti, että se kakruhan syntyy jo Jesajan aikaan ja Jesajan ajan valtapolttiiseen tilanteeseen. Ei ole Jeesus, kunhan UT:n kirjoittajat tahallaan hämäsivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894