Olenko OMITUINEN?

hmmmm2

En koskaan naura katsoessani komedioita. Kun kaverit nauraa räkättää, niin itse vain istun totisena, ja korkeintaan hymähdän ehkä kerran tai kaksi elokuvan aikana. Hymyä yksikään komedia ei silti kasvoilleni saa, oli kyseesssä sitten Marxin veljekset tai Coenit tai Nuija ja tosinuija ja Scary Movie, ihan sama.

Sen sijaan nauran katketakseni katsoessani esim Henryä (siis sitä sarjamurhaajaleffaa)
Henry on yksi kaikkien aikojen hauskimmista elokuvista, eikä sitä ole edes tarkoitettu hauskaksi.
Onko tappaminen siis mielestäni hauskaa? Ei, vaan tuon elokuvan "parivaljakon" järjetön TYHMYYS. Se vaan on niin helvetin hauskaa kun Otis suuttuu reistailevalle telkkarille, potkasee sitä ja sen hajottua sanoo "perkele, pitäähän nyt tv-olla".
Se vaan jotenkin kuvaa hyvin nyky-yhteiskuntaa.
Tai se kohta kun Henry ja Otis menee huoriin ja Henry alkaa yhtäkkiä tappamaan toista huorista. Otiksen hämmästynyt ilme saa repeämään totaalisesti.
Samoin se kun Otis ja Henry on tuon järjettömän ja sairaan murhan jälkeen autossa syömässä pikaruokaa ja henry kysyy: "otatko ranskalaisia?"

Tai se kun Otis haluaa tappaa _jonkun_ ja Henryn kanssa sitten huijaavat hyvätahtoisen ihmisen pysähtymään, jonka Otis ampuu typerän naurun saattelemana ja Henry kysyy: "tuntuuko paremmalta?" johon Otis vastaa "joo".

Yhdellekään tarkoitukselliselle komedialle en ole nauranut, mutta tälle kyllä. Katketakseni.

Onko siis outoa jos ei naura tarkoitukselliselle huumorille, vaan vakaville elokuville jotka kuvaavat täysin idioottimaisia ja järjettömästi toimivia ihmisiä?

Esim Beyond The Darkness (Buio Omega), jota jotkut pitävät täysin sairaana ja nihilistisenä elokuvana, mutta minä pidän sitä ratkiriemukkaana kreisikomediana, joka vain laittaa hahmojen typeryyttä seuratessa nauramaan kippurassa.

9

1220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insomniac

      Katoppa Monty Pythonin elokuvat ja jos ei naurata niin KYLLÄ olet omituinen :D

      "You've... You've got a nice army base here, colonel. We wouldn't want anything to happen to it..."

    • ttt

      Et oo omituinen. Ei kaikki naura samoille asioille.

    • Eternal

      Et ole, vaan vaikutat huomionkipeältä ihmiseltä, joka välttämättä haluaa toitottaa kaikille "outoudestaan".

      • tänne

        kirjoittavat ole huomionkipeitä. Jos kukaan ei olisi, jokainen pitäisi mölyt mahassaan ja surffailis jossain muualla. Ihmisiähän tässä ollaan ja huomionkipeyshän on vain inhimmillistä. Se, että huomionkipeyden haluaa tuomita, kertoo siitä, että "tuomitsijalle" ei ole itselle annettu huomiota ja hän haluaa evätä sen muiltakin. (=luonnollinen reaktio tämäkin)
        Mutta se, että yritämme hyväksyä tälläisen huomionkipeyden, vaikka se meitä ärsyttäisikin, on aitoa välittämistä. Ja kun välitämme näin toisen tunteista ja henkisestä kehityksestä, myös oma sisimpämme eheytyy. Pystymme antamaan anteeksi myös omia puutteitamme. Välittäminen on samanlainen lumipalloreaktio kuin sen puutekin.
        Välittäminen ei vain valitettavasti ole niin helppoa kuin sen toivoisi olevan. On vaikea sallia toiselle sitä, mitä paitsi itse on jäänyt. Rakkaus on työtä, jonka palkkaa et koskaan tiedä etukäteen.
        Onneksi tärkeintä on matka, ei perille pääseminen.


      • Eternal
        tänne kirjoitti:

        kirjoittavat ole huomionkipeitä. Jos kukaan ei olisi, jokainen pitäisi mölyt mahassaan ja surffailis jossain muualla. Ihmisiähän tässä ollaan ja huomionkipeyshän on vain inhimmillistä. Se, että huomionkipeyden haluaa tuomita, kertoo siitä, että "tuomitsijalle" ei ole itselle annettu huomiota ja hän haluaa evätä sen muiltakin. (=luonnollinen reaktio tämäkin)
        Mutta se, että yritämme hyväksyä tälläisen huomionkipeyden, vaikka se meitä ärsyttäisikin, on aitoa välittämistä. Ja kun välitämme näin toisen tunteista ja henkisestä kehityksestä, myös oma sisimpämme eheytyy. Pystymme antamaan anteeksi myös omia puutteitamme. Välittäminen on samanlainen lumipalloreaktio kuin sen puutekin.
        Välittäminen ei vain valitettavasti ole niin helppoa kuin sen toivoisi olevan. On vaikea sallia toiselle sitä, mitä paitsi itse on jäänyt. Rakkaus on työtä, jonka palkkaa et koskaan tiedä etukäteen.
        Onneksi tärkeintä on matka, ei perille pääseminen.

        Olen sanaton. Tuli mieleen, että oletkohan joku psykologi? Jos et, niin susta varmaankin sellainen tulee.

        "Se, että huomionkipeyden haluaa tuomita, kertoo siitä, että "tuomitsijalle" ei ole itselle annettu huomiota ja hän haluaa evätä sen muiltakin."

        Öhöm...väärin. Yleistät liikaa asioita. Mistä voit mukamas olla varma tuosta asiasta? Et mistään, vaan se on aina yksilökohtaista. Jotkut ovat itse jääneet huomiotta, mutta usko pois, kaikki ihmiset eivät ole tuollaisia samanlaisia aivottomia perustallaajia, joilla vanhempien "huomionantaminen" heijastuu omaankin elämään. Tuli vaan mieleen tuosta outous-tekstistä, että kirjoittaja yrittää olla: "minä olenkin erilainen, kunnioittakaa minua" vaikka oikeasti on samanlainen kuin 90% suomen ihmisistä: pitää ajatella kuten kaverinsakin.


    • minä itse

      Sinä olet Omituinen,eikä sitä muuksi voi muuttaa,tarvitset pakkohoitoa.

    • Biff

      Hei! Voi olla että olet huippuälykäs.
      Älykkäitä ihmisiä eivät yleensä typerät vitsit naurata. He sen sijaan nauravat sellaisille asioille, joille tyhmät eivät osaa nauraa.

    • dfgsh

      No jos sun komediankatselut on rajoittunut just tolle nuija ja tosinuija/scary movie- osastolle, niin en ihmettele ettei naurata. Ei minuakaan.
      Tosi harvoin komediana mainostetut jenkkikuvat jaksaa edes hymyilyttää.
      Musta vaikuttaa siltä, että pidät pääasiassa mustasta huumorista, etkä ole turhia poliittisesti korrekti.
      Eli kehottaisin kokeilemaan näitä leffoja: Monty Pythonien lisäksi Jim Carreyn tähdittämä Me kaksi ja Irene ( tuo yllätti todella minut laadukkuudellaan). American psycho on myös hauska, eikä ole tarkoituksellinen komedia.

      • Eternal

        Suuri osa nykyteinikauhuista on komediaa täynnä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe