Hyvä selkälääkäri haussa

ElämäTakaisin

Kukahan olisi Joensuussa hyvä selkälääkäri? Mielummin tietysti yksityiseltä puolelta, koska julkinen jo katsottu ilman mitään tulosta.

22

5392

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scheuermanstenoosipilis

Käyppä kalevalaisella jäsenkorjaajalla! Oli ainoa apu minulle selkäkipuihin kun lääkkeetkään eivät auttaneet. Jns ekan kerran tutustuin.matti oli etunimi muistaakseni.
      Magneettien ruinaaminen lahden,hkin ja tilkassa vaati 7v savotan ja uskon menettämisen lääkäreihin.törkeää kohtelua sain. Kas kummaa magneeteissa löytyi spinaalistenoosia ym. Fysiatrilta suu loksahti auki ja sanoi ettei moista niin nuorella nähnyt.
      Kivut laimentuivat huomattavasti, eikä tarvi lääkkeitä enään, LEIKKAUKSELLA töölössä. Suomen jalkapallomaajoukkueen lääkäri jolle olen ikuisesti kiitollinen!

• Finaalikenoosi

Ne eivät koskaan mitään tutki ja, jos jotain tutkivatkin niin hutiloiden sitten. Ja jos jotain joskus löytyykin, se jää piiloon dokumentteihin ilman, että kukaan kiinnittää mitään huomiota. Nähty jo niin monet kerrat. Ei ole ihmekään, ettei sitten mitään löydy. Heitetään lonkalta huonoja arvioita ja kuvitellaan, että osutaan oikeaan, mitä sellaisilla metodeilla sitten löytyisikään..?

• tämäauttaa

Ei selkä lääkärin laskulla parane. Hanki ensinnä pehmeä patja sänkyyn . Varmasti olet selkäsärkysi saanut lääkärien suosittelemista jäykistä patjoista. Minulla on pitkä kokemus asiasta. Mutta kaupasta ei saa oikeaa patjaa juuri lääkäreiden tyhmyyden takia. Siksi tee se itse.

• Finaalikenoosi

Selkäkivut voivat viivata niin moniin eri sairauksiin, vammoihin tai muuhun ongelmaan, että olisi ensiarvoisen tärkeätä saada oikea tieto kivun aiheuttajasta. Ei ole ihmekään, että selkäkivut ovat niin suuri ongelma, kun niistä tehdään ongelma laiminlyömällä oikeata diagnoosia ja jättämällä potilaat heitteille. Tuossa olet varmasti oikeassa, että moni lääkärilasku on selkäkipujen osalta hukkaan heitettyä rahaa. Tosiasiassa se lääkäri olisi kuitenkin oikea henkilö ohjaamaan neuvomaan tai ohjaamaan eteenpäin. Oikea ja kunnollinen diagnoosi helpottaisi monen elämää, jotta pääsisi oikeiden palvelujen ja avun piiriin.

Helsingin Sanomissa oli muutamia vuosia sitten juttu eräästä lääkäristä joka oli pitänyt selkäkivun valittajia lusmuilevina huijareina ja suhtautunut heihin skeptisesti. Eli ihminen joka jo etukäteen on vaikeuksissa saa lisää vaikeuksia epäilijöistä. Ei sitten epäillyt enää, kun sai itse vaikeat selkäkivut. Auttoi itsensä oikean avun piiriin ja riittäviin tutkimuksiin ennätysnopeasti - tietenkin käyttämällä ammattiasemaansa hyväkseen. Sai sitten järjestettyä oikean diagnoosin, helpotusta vaivoihinsa ja kevennetyn työn etänä - kun oli ensin itse kieltäytynyt hoitamasta selkäkipuisia potilaitaan...

Mitä tästä opimme? Potilaan pitäisi olla lääkäri, jotta saisi asiansa käsitellyksi ja oikeudenmukaisen kohtelun..

• selkäsärky

Lasse Holopainen

• Vaari-kävelee-taas

Kävelyä päivittäin, voimistelua, rekkitanko jossa roikut siten, että rentoutat selän mahdollisimman pitkältä matkalta. Lattialla selinmakuuta koko kroppa täysin rentona muutama minuutti joka päivä (täysin rento ei muuten onnistukaan läheskään kaikilta). Painonpudotus, enkä tarkoita mitään käsipainoja tms. vaan sinun omaa painoasi. Hyväkuntoiset vatsa- ja selkälihakset ovat perusedellytys selän kunnossa pysymiseen.

• Vaari-kävelee-taas

Ai niin. Älä istu tuntikausia tietokoneella vaan painu lenkille kävellen tai hiihtäen... ja muista se rekkitanko... ja voimistelu ja...
        Terveisin se vaari joka söi särkylääkkeitä vaan ei syö enää.

• eiyksin
        Vaari-kävelee-taas kirjoitti:

Ai niin. Älä istu tuntikausia tietokoneella vaan painu lenkille kävellen tai hiihtäen... ja muista se rekkitanko... ja voimistelu ja...
        Terveisin se vaari joka söi särkylääkkeitä vaan ei syö enää.

Yöllä levätään sängyssa tuntikausia. Sieltä ne selkäkivut ovat peräisin.Selkänivelet asettuu väärään asentoon. Mikään liikunta ei korjaa ongelmaa .Kyllä tässä on itsekin liikkunut päivässä kymmenen tuntia vuosikausia ja selkä vain pahentunut. Kunnes kokeilin hetekkaa. Sen jälkeen on selkä ollut oireeton vuosikausia.

• ElämäTakaisin

Kiitos. Liikun 1-4h päivä. Se on ammatti minulla. Liikkumattomuus saa aikaan melkein toimittakyvyttömyyden. Ei hyvä kumpikaan mutta liikunnan avulla pystyn toimimaan normaalissa arjessa. Pehmeä patja pahin. Kokeiltu on.

• joloppuukipu

Pehmeä patja on ainoa keino saada selkä kuntoon. On kokemusta. Mutta sen patjan pitää olla sellainen että se sopeutuu selkään eikä mikään joustinpatja joka aiheutti minulle selkäongelmat.Joustinvara pitää olla 10 cm parinkymmenen sentin matkalla. Tähän ei jäykkäpintainen joustinpatja pysty. Käytin aluksi sivulta viritettyä hetekkaa joka toimi hyvin. Seuraavaksi tein patjan vaahtomuovista jonka duunasin mieleisekseni.

• pahavaiva

Jäsenkorjaajatkaan ei auta kuin hetken ja sitten alkaa rumpa,no ne luulee että miksi se on taas täällä,eivät tajua ettei ne jää paikalleen lopuniäksi.

Matti alkaa olla ikämies ja tiedä sitten jaksaako enään tehdä,syksyllä kävin viimeksi,muita on paljon ,kahdesti kuukauden aikana tammikuussa kävin mutta ei se vie kun sen kuukauden ja taas on paikat kipeät,painojen kanssa ei oikein voisi heilua.

Keskussairaalan lääkäreistä ei ole apuja,selkä sairaudet on todellinen vaiva ja jatkuva kipu joita terveet voi ymmärtää mitä ne on,jo hengitys voi koskea maakuulla olevanakin.

• ElämäTakaisin

Kiitos kommenteista! Tämä on toisinaan ihan "halvaannuttava". Päivän ensimmäiset hetket on selän toimintakykyyn saaminen. Ettei tarvitsisi jokaista askelta varoa ja saa sukat jalkaan. Selällään en valitettavasti voi olla lainkaan.

• enootarvinnulääkärii

Auttaisiko nämä!
      Aloita vähästä!
      Jos sull on välilevy kipui täst vois olla apui.
      Pudota painoos 5-10 kg, roiku tangolla vähän kerrallaan, mee lattialle selällee venytä samaan aikaan itsestäs pois päi vasenta jalkaa ja oikeeta kättä oikea jalka koukussa välillä vaihda venytettävää jalkaa ja kättä. Ihme on jos ei helpota, viikon/kahden kuluttua. Leikkaus on viimeinen vaihtoehto. Vahvista lihaksias, lihakset tukee vaillisii kuluneita ja vioittuneit nivelii.
      Tee varoen ettei kipus pahene. Älä tee sellaista joka lisää kipui!

• Msmrikki

MSM-orgaaninen rikki voi auttaa kiputiloihin, ainakin minulle tuo selkävaivaan helpotusta. Googlaa! Lääkäriä en osaa sinulle vinkata.

• ElämäTakaisin

Kiitos. tämä ei valitettavasti auttanut, kun sitä kokeilin.

• qqq12

Kiropraktikko. Kari Silén, kuopissa kylläkin. Parempi kuin lääkärit.

• ElämäTakaisin

Kiitos. Tutustun. Matka ei este.

• turnturnturn

joensuussa omasta terveyskeskuksesta löytyy heti selkänsä kääntävä lääkäri, ellei terkkari torppaa jo puhelimessa, jolloin löytyi selkänsäkääntävä terveydenhoitaja heti käyttöösi.

• ElämäTakaisin

Nämä tiedän ;)

• Itsehoito

Minulla kotona selkäkippi (Prismasta) siinä 1-2 kertaa päivässä roikun. Kerran lankkua ja keppijumppaa aamulla ja jonkin verran venytyksiä. Nyt selkä pysynyt pari vuotta aika hyvässä kunnossa, eikä ole tarvinnut olla sairaslomalla.

• Kuunsilta18

Tämä on jo vanha ketju, mutta yritetään kuitenkin. Olisiko kenelläkään tietoa tämän hetkisistä fysiatrian poliklinikalla toimivista lääkäreistä. Tai yleensä fysiatreista Joensuun Tikkamäellä. Eli minkälaisia ja minkä nimisiä lääkäreitä siellä tänä päivänä toimii? Saako siellä apua vaivoihinsa jne.. Kiitos jo etukäteen!

• Suosittelenlämpimästi

Kuulema on uusi niksnaks palvelu selälle ja se on ilmainen,menet bussipysäkille mahalleen ja bussi hoitaa krempat kuntoon.Kun pyörät hieroo nivelet notkeaksi ja et tarvitse mobilaattia.Kaiken lisäksi halpa hinta.Tässä saa avun vaivoihinsa bussilipun hinnalla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe