Minulla oli viime vuoden puolella ainakin kaksi poskiontelotulehdusta, johin sain antibioottikuurit terveyskeskuslääkäriltä. Lääkäri mainitsi, että jos vielä poskiontelotulehdus toistuu, niin pitäisi mennä korvalääkärille ja mahdollisesti tehdä punktio.
Tämän vuoden puolella tammikuussa yritin päästä terveyskeskuslääkärille, koska oli mm. poskiontelotulehduksen oireita; pahaa makua ja hajua suussa ja limaisuutta. Lima on tiukassa, eikä tahdo millään lähteä ja ikävästi vihlaisee otsan ja poskien kohdalla kun limaa yrittää pois kakoa. Nyt nousi myös kuume 38,5 astetta.
En päässyt kuitenkaan muuta kuin terveydenhoitajan vastaanotolle. Hän mittasi että kuumetta oli nyt 39 astetta ja kurkisti kurkkuuni että se oli vähän punoittava. Sanoin että tarvitsen lääkettä, mutta hän vain neuvoi käyttämään höyryhengitystä ja nenähuuhtelukannua ja juomaan lämpimiä juomia. Ai niin, särkylääkettä kuulemma sain ottaa.
Onko käytäntö nyt sellainen, ettei lääkärille enää pääsekään vaan aina joutuu menemään terveydenhoitajalle? Ja jätetäänkö poskiontelotulehdus tarkoituksella "hoitamatta"?
Minulla oli pitkään tosi huono olo ja tuo paha maku ja haju aiheutti sen, etten n. pariin viikkoon syönyt kuin jotain pientä, koska ei ollut ruokahalua. Join tuoremehuja ja kyllästyin niihin niin, että ällöttää niiden ajatteleminenkin. Toisaalta, ihan hyvä että vähän laiohduin tuona aikana.
Seuraavalla viikolla pääsin lääkärin vastaanotolle. Siinä vaiheessa kuumetta ei enää ollut, mutta limaista yskää oli. Lääkäri määräsi Aerinaze-tabletteja 10 päiväksi. Lisäksi käytin Amasys-nenäsuihkeita päivittäin. Aerinazen loputtua limaisuutta edelleen oli.
Osaisko kukaan neuvoa?
1
92
Vastaukset
- limainenyskä
Jatkoa:
Minulla on edelleen limaista yskää. Limaa nousee päivittäin ja joudun sitten sitä kakomaan. Ehkä tuo on vähän vähentynt, mutta en ole siitä kokonaan eroon päässyt vieläkään.
Terveysasemalla olen jutellut hoitajan kanssa ja olen kertonut terveysongelmistani, joista hän on luvannut konsultoida lääkäriä.
Käytän joka aamu nenähuuhtelukannua ja myös pullopuhallusta olen päivittäin pyrkinyt tekemään. Mutta lima irtoilee yleensä muuna aikana kuin tuon pullopuhalluksen jälkeen, joten se on tosi kiusallista. Maitotuotteiden käytön olen huomannut lisäävän limaisuutta ja esim. suklaa ärsyttää ja tuottaa limaa lähes välittömästi kun ko. tuotetta olen syönyt, joten näitä yleensä olen alkanut välttää ainakin silloin kun on työvuoroja tiedossa tai muuta sosiaalista elämää.
Jos tuo limaisuus ei poistu, eikä lääkärin konsultointi johda mihinkään tutkimuksiin, niin pitäisikö minun itse hakeutua jonkun erikoislääkärin vastaanotolle?
Mistä tuo limaisuus voi johtua? Minkä erikoislääkärin puheille kannattaa hakeutua jos vaiva ei parane. Vaikka limaisuus ei enää ole ihan niin pahaa kuin aiemmin, niin siitä on minulle todellista haittaa ja häiritsee mm. työntekoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768