Osaisko kukaan neuvoa?

limainenyskä

Minulla oli viime vuoden puolella ainakin kaksi poskiontelotulehdusta, johin sain antibioottikuurit terveyskeskuslääkäriltä. Lääkäri mainitsi, että jos vielä poskiontelotulehdus toistuu, niin pitäisi mennä korvalääkärille ja mahdollisesti tehdä punktio.

Tämän vuoden puolella tammikuussa yritin päästä terveyskeskuslääkärille, koska oli mm. poskiontelotulehduksen oireita; pahaa makua ja hajua suussa ja limaisuutta. Lima on tiukassa, eikä tahdo millään lähteä ja ikävästi vihlaisee otsan ja poskien kohdalla kun limaa yrittää pois kakoa. Nyt nousi myös kuume 38,5 astetta.

En päässyt kuitenkaan muuta kuin terveydenhoitajan vastaanotolle. Hän mittasi että kuumetta oli nyt 39 astetta ja kurkisti kurkkuuni että se oli vähän punoittava. Sanoin että tarvitsen lääkettä, mutta hän vain neuvoi käyttämään höyryhengitystä ja nenähuuhtelukannua ja juomaan lämpimiä juomia. Ai niin, särkylääkettä kuulemma sain ottaa.

Onko käytäntö nyt sellainen, ettei lääkärille enää pääsekään vaan aina joutuu menemään terveydenhoitajalle? Ja jätetäänkö poskiontelotulehdus tarkoituksella "hoitamatta"?

Minulla oli pitkään tosi huono olo ja tuo paha maku ja haju aiheutti sen, etten n. pariin viikkoon syönyt kuin jotain pientä, koska ei ollut ruokahalua. Join tuoremehuja ja kyllästyin niihin niin, että ällöttää niiden ajatteleminenkin. Toisaalta, ihan hyvä että vähän laiohduin tuona aikana.

Seuraavalla viikolla pääsin lääkärin vastaanotolle. Siinä vaiheessa kuumetta ei enää ollut, mutta limaista yskää oli. Lääkäri määräsi Aerinaze-tabletteja 10 päiväksi. Lisäksi käytin Amasys-nenäsuihkeita päivittäin. Aerinazen loputtua limaisuutta edelleen oli.

1

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • limainenyskä

Jatkoa:

Minulla on edelleen limaista yskää. Limaa nousee päivittäin ja joudun sitten sitä kakomaan. Ehkä tuo on vähän vähentynt, mutta en ole siitä kokonaan eroon päässyt vieläkään.

Terveysasemalla olen jutellut hoitajan kanssa ja olen kertonut terveysongelmistani, joista hän on luvannut konsultoida lääkäriä.

Käytän joka aamu nenähuuhtelukannua ja myös pullopuhallusta olen päivittäin pyrkinyt tekemään. Mutta lima irtoilee yleensä muuna aikana kuin tuon pullopuhalluksen jälkeen, joten se on tosi kiusallista. Maitotuotteiden käytön olen huomannut lisäävän limaisuutta ja esim. suklaa ärsyttää ja tuottaa limaa lähes välittömästi kun ko. tuotetta olen syönyt, joten näitä yleensä olen alkanut välttää ainakin silloin kun on työvuoroja tiedossa tai muuta sosiaalista elämää.

Jos tuo limaisuus ei poistu, eikä lääkärin konsultointi johda mihinkään tutkimuksiin, niin pitäisikö minun itse hakeutua jonkun erikoislääkärin vastaanotolle?

Mistä tuo limaisuus voi johtua? Minkä erikoislääkärin puheille kannattaa hakeutua jos vaiva ei parane. Vaikka limaisuus ei enää ole ihan niin pahaa kuin aiemmin, niin siitä on minulle todellista haittaa ja häiritsee mm. työntekoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      12
      3169
    2. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1801
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1642
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1555
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1553
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      23
      1511
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1360
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1334
    9. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1284
    10. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      34
      1262
    Aihe