ihmiset menee siinä harhaan kun he ajattelevat että kaikki uudemmat luokitukset täyttävät öljyt olisi parempia hieman vanhemmissa autoissa. se on väärä oletus. uudet luokitukset omaavat öljyt voitelee huonommin vanhoja moottoreita. niissä on vähemmän voitelevuutta koska uudet autonkoneet on erilaisilla toleransseilla ja vaatimuksilla tehtyjä. vähemmän ominaisuuksia olevissa öljyissä on paremmat voiteluominaisuudet vahemmille esim 90-luvun autoille.
vanhaan autoon EI "hyviä" öljyjä
6
366
Vastaukset
- et.tiedä.mitään
Suksi kuuseen håmå!
- SN-öljy
SN öljyssä on ylivoimaiset ominaisuudet.
- fxc33
Mitä ne ylivoimaiset ominaisuudet mahtaa olla?
- väljäjouutena
Mikähän öljy olisi sopivaa volkkarin moottorin toleransseille? Vaseliini?
- mineraaliajoosenikäiseen
tarkoitat kai kuplaa? suosittelen teboil mineraaliöjyä. jos laitat sinne jotain uutta sn öljyä niin ei voitele kunnolla. uusimmissa öljyissä on vähemmän voitelevuutta koska tarvitaan paljon muita ominaisuuksia mm pakokaasujuttujen takia.
- 3234drg
Nimenomaan näin. Uusien luokitusten öljyt uusiin autoihin ja vanhempiin - esim. harrasteautot - aikakautensa luokitusten mukaista öljyä ja tarvittaessa lisäaineistusta jolla sinkki jne. lisäaineet saadaan vaaditulle tasolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519