Lapsi asiana

Luolamadonna

Jos haluaa kokea oikein kummallisen olon, niin kannattaa mennä päiväkotiin juuri siihen aikaan, kun pienimmät lapset ovat lähdössä ulos. He odottavat suuressa eteisessä oven avautumista kaikissa kuratamineissaan.

Sitten kumarrut heidän puoleensa heidän tasolleen ja riisut saappaat pois. Samalla kun näin teet, niin katso mitä nämä kommivuotiaat tekevät.

Jokainen heistä tuijottaa sinua suu auki ja vaiti. Siinä tulee niin kummallinen olo, että ei toista maan päällä.

(Hihitystä)

15

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luolamadonna

Niin ja siis mä en edes näytä mitenkään erityiseltä. Mä vain en ole heidän isä enkä äiti.

(Hihitystä)

• Luolamadonna

Varmaan mun vauvakuume on lähtöisin tuosta pikku avaruusseikkailusta, jossa jouduin näiden kummallisten olentojen piirittämäksi. Oikeastaan se, mitä mä tunsin, oli jonkinlaista positiivista pakokauhua, josta ei ollut kiire mihinkään.

(Naurua)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Varmaan mun vauvakuume on lähtöisin tuosta pikku avaruusseikkailusta, jossa jouduin näiden kummallisten olentojen piirittämäksi. Oikeastaan se, mitä mä tunsin, oli jonkinlaista positiivista pakokauhua, josta ei ollut kiire mihinkään.

(Naurua)

Eli mä epäilen ihmisen saavan alkunsa muista ihmislapsista. Välittömästi idean valottumisen jälkeen, alkaa prosessointi ja sovittelu. Toiminta on erittäin päämäärätietoista.

(Hihitystä)

• Luolamadonna kirjoitti:

Eli mä epäilen ihmisen saavan alkunsa muista ihmislapsista. Välittömästi idean valottumisen jälkeen, alkaa prosessointi ja sovittelu. Toiminta on erittäin päämäärätietoista.

(Hihitystä)

Noinhan ne leviää kaikki kummalliset ideat ihmisten keskuudessa. Ei ne omasta päästä ole lähtöisin vaan muiden. Eikä kukaan tiedä mistä koko hullutus sai alkunsa. Ja tämä koskee vasta niitä "suunniteltuja", yllätykset on vielä erikseen.

• Luolamadonna
        scrg kirjoitti:

Noinhan ne leviää kaikki kummalliset ideat ihmisten keskuudessa. Ei ne omasta päästä ole lähtöisin vaan muiden. Eikä kukaan tiedä mistä koko hullutus sai alkunsa. Ja tämä koskee vasta niitä "suunniteltuja", yllätykset on vielä erikseen.

Mjoo

Jos tämän skidiä episodia peilaa markkinointistrategioiden suppean joukon kautta, niin kuvio on ilmiselvä.

Jos halua ei ole niin se pitää herättää.

(Hihitystä)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Mjoo

Jos tämän skidiä episodia peilaa markkinointistrategioiden suppean joukon kautta, niin kuvio on ilmiselvä.

Jos halua ei ole niin se pitää herättää.

(Hihitystä)

Vielä tuohon päähän, jonka mainitsit.

Kyllä nämä ovat siellä päässä. Ne kököttävät soluissa latenttina, kunnes lähtökäsky tulee.

(Reps)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Vielä tuohon päähän, jonka mainitsit.

Kyllä nämä ovat siellä päässä. Ne kököttävät soluissa latenttina, kunnes lähtökäsky tulee.

(Reps)

Tällaista ajattelutapaa vasten naisen keho näyttäytyy osana valtavaa prosessia, joka on miljardeja vuosia vanha. Periaatteessa olen yhtä vanha kuin elämä itse on.

Entäs ne ikälisät?

(Hihitystä)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Tällaista ajattelutapaa vasten naisen keho näyttäytyy osana valtavaa prosessia, joka on miljardeja vuosia vanha. Periaatteessa olen yhtä vanha kuin elämä itse on.

Entäs ne ikälisät?

(Hihitystä)

Keskustelijat suhtautuvat tällaisilla palstoilla yleensä yliolkaisesti niinkin oleelliseen asiaan kuin lapsi.
        Tosin onhan niin, että lasten maailmassa aikuiset ovat lapsen reunat, kunnes teininä nuo reunat hälvenevät kokonaan. Lapsille ja nuorille aikuiset ja heidän suljettu maailmansa on varsin yhdentekevä ja aineeton, täynnä abstrakteja käsitteitä ja hämmentäviä totuuksia ja malleja elää. Kuitenkin he esittäytyivät mielellään auktoriteetteina olennoille, joista tulisi samanlaisia kuin he omine omituisuuksineen ja härpättimineen, selityksineen.

Kuitenkin lapset näkevät hyvin. Veikkaisin, että jopa paremmin kuin huonosti opiskellut aikuinen. Heillä on vielä siinä suhteessa silmät auki, jossa aikuinen on jo sulkenut ne ja uponnut omaan, hälisevään todellisuuteensa.

Huomatessani, kuinka joku katsoi katsomiseen tarkoitetulla, alkuperäisellä intensiteetillä -tarkkaavaisena ja herkeämättä, ja kun tämä tarkkailu vielä monistettiin joukoksi, niin kohde - eli tässä tapauksessa minä - jouduin antautumaan laumalle kolmevuotiaita, koska mieleeni ei ollut siihen mennessä juolahtanut varsin yksinkertainen seikka. Se, että olin kiinnostava. Olin joku.

Nuo lapset näkivät minut, vaikka minä itse en nähnyt itseäni. En, vaikka sitä kuinka aamulla peilistä tuijotin.

Tämän jälkeen tapahtui se suurin ihme: minä näin heidät.

(Hihitystä)
        .

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Keskustelijat suhtautuvat tällaisilla palstoilla yleensä yliolkaisesti niinkin oleelliseen asiaan kuin lapsi.
        Tosin onhan niin, että lasten maailmassa aikuiset ovat lapsen reunat, kunnes teininä nuo reunat hälvenevät kokonaan. Lapsille ja nuorille aikuiset ja heidän suljettu maailmansa on varsin yhdentekevä ja aineeton, täynnä abstrakteja käsitteitä ja hämmentäviä totuuksia ja malleja elää. Kuitenkin he esittäytyivät mielellään auktoriteetteina olennoille, joista tulisi samanlaisia kuin he omine omituisuuksineen ja härpättimineen, selityksineen.

Kuitenkin lapset näkevät hyvin. Veikkaisin, että jopa paremmin kuin huonosti opiskellut aikuinen. Heillä on vielä siinä suhteessa silmät auki, jossa aikuinen on jo sulkenut ne ja uponnut omaan, hälisevään todellisuuteensa.

Huomatessani, kuinka joku katsoi katsomiseen tarkoitetulla, alkuperäisellä intensiteetillä -tarkkaavaisena ja herkeämättä, ja kun tämä tarkkailu vielä monistettiin joukoksi, niin kohde - eli tässä tapauksessa minä - jouduin antautumaan laumalle kolmevuotiaita, koska mieleeni ei ollut siihen mennessä juolahtanut varsin yksinkertainen seikka. Se, että olin kiinnostava. Olin joku.

Nuo lapset näkivät minut, vaikka minä itse en nähnyt itseäni. En, vaikka sitä kuinka aamulla peilistä tuijotin.

(Hihitystä)
        .

Susta tulee varmaan huippumami.

(Reps)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Susta tulee varmaan huippumami.

(Reps)

Nyt teet Maddie niin, että vasaroit kaikki tietoliikennevälineet tuusan paskaksi, ja lähdet Jamaicalle. Lopetat loskassa soutamisen ja häippäset maasta jonnekin aurinkoon köyhäilemään, perheilemään ja....

Vitut lähde.

(Hihitystä)

• Luolamadonna kirjoitti:

(Hihitystä)
        .

Jos olet kolme- tai viisivuotiaan mielestä kiinnostava vaikka olisit vain sinä ja vaikka sen ei olisi mitenkään pakko olla, niin uskoakseni olisi hyvä oppia katselemaan itse itseäänkin edes joskus samalla tavalla. Olla pää pystyssä se hölmö, joka ei tiedä kaikkea tai on unohtanut osan siitä minkä nelivuotiaskin jo tietää, mutta joka ehkä voi oppia ja toisaalta olla joissa asioissa niin suuri ja viisas, että tietää ja osaa asioita jota nelivuotias vielä ei.

• Luolamadonna
        scrg kirjoitti:

Jos olet kolme- tai viisivuotiaan mielestä kiinnostava vaikka olisit vain sinä ja vaikka sen ei olisi mitenkään pakko olla, niin uskoakseni olisi hyvä oppia katselemaan itse itseäänkin edes joskus samalla tavalla. Olla pää pystyssä se hölmö, joka ei tiedä kaikkea tai on unohtanut osan siitä minkä nelivuotiaskin jo tietää, mutta joka ehkä voi oppia ja toisaalta olla joissa asioissa niin suuri ja viisas, että tietää ja osaa asioita jota nelivuotias vielä ei.

Mä kirjoitin sen jotenkin vituilleen.

Juuri tuota näkevää katsetta mä tarkoitan. Se on homman glue.

(Hihitystä)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Mä kirjoitin sen jotenkin vituilleen.

Juuri tuota näkevää katsetta mä tarkoitan. Se on homman glue.

(Hihitystä)

Kyllä mä toisaalta ymmärrän (tai ainakin yritän ymmärtää), millaista on välittömän kokemisen puute.

Ihmiset eivät täydellisty siinä valossa. He eivät saavu perille. Paperinuket ja kammobarbit jatkavat bakkanaaliaan. Käyvät välillä oksentamassa ja pyyhkivät pesusieniin jalkovälinsä. Joku vetää viiniruukusta päänsä. Auditoriumissa makaa sijoiltaan mennyt ruumis ja pidetystä puheesta on jäljellä seinät.

Kaikki hyvin.

(Reps)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Kyllä mä toisaalta ymmärrän (tai ainakin yritän ymmärtää), millaista on välittömän kokemisen puute.

Ihmiset eivät täydellisty siinä valossa. He eivät saavu perille. Paperinuket ja kammobarbit jatkavat bakkanaaliaan. Käyvät välillä oksentamassa ja pyyhkivät pesusieniin jalkovälinsä. Joku vetää viiniruukusta päänsä. Auditoriumissa makaa sijoiltaan mennyt ruumis ja pidetystä puheesta on jäljellä seinät.

Kaikki hyvin.

(Reps)

Kyllä mä voisin mennä vaikka valalle siitä, että pienessä vittuuntumisen tilassa sä kohtaat sisäisen itsesi.

(Reps)

• Luolamadonna
        Luolamadonna kirjoitti:

Kyllä mä voisin mennä vaikka valalle siitä, että pienessä vittuuntumisen tilassa sä kohtaat sisäisen itsesi.

(Reps)

No kiitos kiitos.

Nyt voit taas laskeutua alas sieltä päärynäpuustas.

(Naurua)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6668
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4602
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      60
      2377
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      39
      1888
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1452
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      17
      1304
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1259
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1211
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1174
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1097
    Aihe